/spanien/barcelona/forum/4181.aspx/spanien/barcelona/forum/4181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-08-09 23:45
''Finns inga mittbackar tillgängliga på marknaden'' är bland de löjligaste jag har läst/hört och de citat jag skrev nyss har i grund och botten kommit från Zubi och co som har smittat av sig ända till lilla Sverige. FC Barcelona är en av de absolut största klubben nu och genom historien. Vi har haft ''The Dream Team'' och Peps era, för att nämna några. Vi har haft spelare som Maradona, Ronaldinho och Messi som representerat/representerar FC Barcelona. Med de spelare så förstår man vilken klubb FC Barcelona är. FC Barcelona som för ca 5-6 år sen vann 6 titlar på ett år, ett rekord. Man vann alltså alla titlar som man kan vinna, tänk dig.

Ledningen med framförallt Zubi i spetsen har dragit ner den här klubben väldigt mycket. Det är fullständigt obeskrivligt. Idag borde Kompany och Hummels/Benatia spela i FC Barcelona för att återigen bli världens bästa lag och återigen vinna 6 titlar. Kompany och Hummels/Benatia behöver inte betyda succé men man sänder ändå signaler till den egna klubben, egna fansen och andra klubbar att vi inte accepterar ett titellöst år. Jag ogillar Zubi så starkt att jag inte kan uttrycka mig, tyvärr. En sportchef borde i februari ha haft klart med vilka mittbackar man skulle köpa och de mittbackarna skulle vara bland de bästa på deras positioner efter våra solklara, grova och uppenbara problem i mittbackspositionen.

Zubi borde haft kontakt med City i februari och höra av sig om Kompany. Zubi borde samtidigt ha kontakt med Kompanys agent och frågat hur Kompany ställer sig till en eventuell övergång. Om möjligt, Zubi kunde ha ringt Kompany samma månad och meddelat att man är väldigt intresserade av Kompanys tjänster och att Kompany borde tänka över en övergång till FC Barcelona. Kompany hade kanske inte nappat då men det hade gett oss ett överläge senare, vilket jag kommer gå in på. I mars månad så borde man återigen ta kontakt med Kompanys entourage och lämna ett kort meddelande som ''vi är fortfarande intresserade''. På detta sätt så kommer Kompany uppskatta intresset och seriöst överväga en flytt eftersom klubben som är intresserade är uppenbarligen väldigt intresserade. Klubbar som är intresserade av spelare tidigt brukar vanligtvis vinna duellen mot spelarens klubb eller andra klubbar eftersom spelaren inte kommer glömma de tidigare intresset. Detta är fakta efter alla uttalanden spelare gör när de byter klubbar.

Man fortsätter denna kampanj hela tiden och lägger ett bud på Kompany. Man ger tydliga meddelanden till Kompany, som: ''Vincent, du är en världsspelare. Vi har i år inte vunnit något och du ska spela eller spelar ett VM nu. För oss som klubb är det inte acceptabelt att inte vinna nåt på en säsong, även om det händer. Vi ska tillbaka till de fantastiska år vi hade och du är den första spelare som vi tror kan få detta att ske. Du kommer vara en startman, FÖRUTSATT ATT DU JOBBAR PÅ TRÄNINGARNA och presterar som du har gjort med din klubb, då är det ingen snack. Vincent, vi har varit intresserade väldigt länge och du ska komma hit''.

Ungefär så. Nu betyder det inte att man kommer värva Kompany men man gör åtminstone ett seriöst försök. Det är väldigt svårt men inte omöjligt. När Kompany nappat så sätter han press på sin klubb. Men den här h*riga ledningen orkar inte att arbeta. Man tar oftast ''the easy way''. Nu är detta ett exempel, Benatia ett annat. Hade ledningen jobbat tillräckligt hårt så hade man utan tvekan fått över Benatia eftersom det är en stor skillnad på Roma och Barcelona, med all respekt till Roma. Zubi borde säga åt Lucho att tidigt ringa Benatia och där borde Lucho med passion i rösten övertygat Benatia om att spel i FC Barcelona är den rätta. Nu orkar jag inte med citat och återigen fördjupa mig i ''förhandlingar'' men hade vi agerat tidigt så hade Benatia först tänkt på oss (om inte andra klubbar hört av sig och imponerat på Benatia så pass som Lucho).

Nu är det Vermaelen och jag accepterade Suarez och Bravo och välkomnade dom till klubben trots att jag tycker/tyckte att det fanns andra alternativ som var bättre för oss. Men jag kommer aldrig någonsin att acceptera Mathieu och Vermaelen. Jag kan inte och det har inte ett dugg med utseende eller personlighet att göra för då hade jag inte välkomnat Suarez. Inte nog med att Mathieu och Vermaelen inte riktigt höjer vårt försvar utan detta sänder dåliga signaler till andra klubbar. Säg vad du vill om mig, inga problem. Jag tycker det här är sorgligt, katastrofalt o.s.v på alla sätt och vis. När det gäller Vermaelen så är det hela tiden OM, OM OM OM OM OM. Vi behöver inga ''OM HAN HÅLLER SIG SKADEFRI''. Sånt är bara bortförklarningar. Jag saknar vidare ord trots ett långt inlägg.
Barcelona B.BOSS
2014-08-09 23:44
"@migerucb: Cesc Alexis are the best example why age is a big deal. They were 24 and 22 when Barça signed them. Thanks to that, they were sold for €80m
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-09 23:38
Cuadrado-news.

Cadena Ser say that Woodward has refused to meet Fiorentina's €50m evaluation of Cuadrado, and say that Barcelona are close to signing him.

Cuadrado's representatives are in Manchester to resume talks tomorrow morning. Though his preference still lies with Barcelona.

Tycker man borde köpa honom nästa år då vi förmodligen kommer sälja Alves.
viccc
2014-08-09 23:26
Hur va Roberto idag? Spelmässigt? Rafinha/halilovic? Såg att målvakten tabbade sig på hans mål :)
Barcelona Cule4life
2014-08-09 23:13
@The Reporter:

Jiddra inte ! Finns det källa ?
Barcelona Vampíro
2014-08-09 23:12
Nemesis 10 Nope, jag kommer fortsätta skriva exakt vad jag vill. Håller mig till reglerna så ditt lipande bryr jag mig väldigt lite om. Bara att bita ihop och acceptera det.
Barcelona -SAMI-
2014-08-09 23:12
Hur vet du?

@The Reporter:

Barcelona Hetfield
2014-08-09 23:10
Det är verkligen sorgligt att fansen måste försöka rationalisera och vara positiva till en värvning av Vermaelen. Men jag beundrar försöket. Lite som att bli tvingad att äta bajs, men att sedan försöka tänka "ja, det är ju bättre än att svälta". Hade Vermaelen i dagsläget ens varit närheten av Barcelona för några år sen? Knappast. Man har gått från giganter som Puyol, Marquez, Pique (ja, faktiskt en gång i tiden) till Mathieu och Vermaelen.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-09 23:10
[QUOTE=Arsenal]Herrgud vissa av er har för mycket fritid ser jag. Den tonen ni använder här inne e över gränsen . Vissa har tappat de här inne. Tack för mig o lycka till [/QUOTE] Ja det är så man skäms, hade jag fått bestämma hade vissa redan varit spärrade för hur dem beter sig.
Barcelona Lion24
2014-08-09 23:07
Krojf

De flesta av oss bryr sig inte om hur Mathieu är som människa när man aldrig fått höra nåt negativt av honom. De flesta av oss menar inte att Mathieu är en sämre människa och ond för att han röker. Saker som du indirekt menar. Det ända som gör mig negativ till Mathieus rökande är att det är brist på professionalism och disciplin, och jag kan garantera att väldigt många tränare skulle hålla med mig och skulle försöka på spelaren att sluta.

Jag pratar om professionalism och disciplinen i fotbollsspelaren, du pratar om idioti och sämre människa vilket man inte blir bara för att man röker. Det är 2 olika saker, fotbollsspelaren och människan. Låt oss prata om hur cigaretter påverkar en fotbollsspelare och du fick en rapport igår/idag från grande jw hur farligt det faktiskt är även om man tar några bloss. Är det lämpligt att en fotbollsspelare på den här nivån röker? Nej det är det inte Krojf. Nu släpper jag det Krojf. För mig personligen är detta löjligt.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-09 23:06
Lite nytt. Cuadrado till oss. Di Maria till ManU
Barcelona grande jw
2014-08-09 23:05
@Cule4life:

Sorry mannen. Jag försökte ta fram den grisigaste startelvan vi i dagsläget har tillgång till. Rakitic för mig är en liten bolltrollare med magiska fötter. Song däremot är totalt tappad och slår folk i ryggen under fotbollsmatcher, så jag tänkte han skulle platsa bättre.
Barcelona Gio Style
2014-08-09 23:04
Om vi ska försöka hitta något positivt, vilket ändå är hälsosammast, i värvningen av Vermaelen:
Vi värvar äntligen RIKTIG mittback, även om jag inte på något sätt alls tycker att Mathieu varit dålig som omskolad mittback i Valencia. Snarare tvärtom.
Vermaelen är känd för att vara en spelare som inte lägger fingrar emellan, en spelare som alltid ger 100% med ett stort hjärta och en LEDARE.

OM han lyckas undvika skador och får en nytändning så är det just det vi faktiskt var ute efter.
En ledare, en spelare som gav allt i varje situation och som kan dra Pique i örat.
Förhoppningsvis kan Vermaelen bli den spelaren, om allt faller väl ut.
Vilket skall tilläggas är långt ifrån säkert.
Barcelona Arsenal
2014-08-09 23:02
Herrgud vissa av er har för mycket fritid ser jag. Den tonen ni använder här inne e över gränsen . Vissa har tappat de här inne. Tack för mig o lycka till
Barcelona Nemesis 10
2014-08-09 22:59
Vampiro

Herregud kan du inte gå och skriva en bok istället om hur värdelös ledningen är? Du har skrivit samma skit i varje inlägg sedan Mathieu värvades, vi vet vad du tycker om ledningen tro mig folk har läst dina bittra inlägg om och om igen. Du är inte heller den ända som klagar, alla klagar men skillnaden är att du upprepar dig själv i varje inlägg som du skriver och tar det till en annan nivå, tröttnar du inte själv?
Alla vet att vi inte har värvat dom bästa backarna men det hjälper absolut inte att vara så bitter i varje inlägg för det drar bara ner stämningen på det här forumet. Jag har försökt att inte gå in här och läsa för det är samma sak hela tiden, alla tävlar om vem som kan skriva mest skit om våra spelare och ledningen.
"Men läs inte då om det stör dig" Nej det ska jag inte, jag kommer att fortsätta att bojkotta detta forum tills inläggen ligger på en någorlunda nivå. Ville bara få ut min irritation, vi hörs.

Barcelona Bentley King
2014-08-09 22:47
[QUOTE=grande jw]Faktum är att vi har tillräckligt material för att parkera bussen nu och spela som ett riktigt äckellag. Tänk er själva en CL-semi mot Chelsea. Vi har vunnit hemmamatchen med 2-1 och ska nu återvända till platsen där fotbollen misshandlas och får publiken att somna - Stamford Bridge. Vi ställer upp med Ter stegen Alves - Vermaelen - Pique - Mathieu - Alba Song - Mascherano - Busquets Messi Suarez Jag kan se framför mig hur Mourinho rasande sliter sig i håret som matadoren i tjuren Ferdinand när slowmotion-Cesc ska stå för kreativiteten och lirka sig igenom den stora bussen. Karma när den är som bäst mina vänner. [/QUOTE] Du kan inte ha följt Barca så värst länge om du tror att de någonsin kommer att parkera bussen. Inte ens om vi får 2 spelare utvisade. Det blev 3e världskriget när Barca förlorade bollinnehavs matchen mot Vallecaro förra säsongen
Barcelona Vampíro
2014-08-09 22:46
[QUOTE=neymar JR]Vampiro Men du din bitterfi**a, ska du fortsätta gnälla så kan du iaf försöka ha rätt fakta. Vermaalen är född 1985 [/QUOTE] Ska du vara en besserwisser så kan du i alla fall försöka läsa inläggen. Hyfsat försök men du misslyckades totalt. Gör om, gör rätt.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-09 22:44
@Cule4life:

Du missar poängen, med både Song och Alves kommer det bli för mycket Schwag för Mou att klara av. För mycket för vem somhelst o klara av egentligen..
Barcelona LeoMessi
2014-08-09 22:43
Om vi ska vara riktigt petiga så är mathieu 30 år ;)
2014-08-09 22:41
@neymar JR:

Vem tror du Vampiro syftar på när han säger den 31-årige omskolade vänsterbacken, Mathieu (31) VB, eller Vermaelen (29), MB
Barcelona fc__Barça
2014-08-09 22:36
neymar JR

31-åringen han syftar på är Mathieu, värvades tidigare i somras ;) Ska du trycka ned någon med nedlåtande ord kan du åtminstone ha rätt...
Barcelona Cule4life
2014-08-09 22:35
@grande jw:

Kasta Song och lägg Rakitic där istället som är 150 miljoner gånger bättre, Både defensivt/offensivt
Barcelona Cule4life
2014-08-09 22:33
@fc__Barça:

Men i dessa tider har man värvningar för 30 milj euro på bänken, Se City,Chelsea,Bayern,Madrid,PSG m.fl. Vi måste hänga på, Det är den bittra sanningen. Kom ihåg att Neymar är skadebenägen av sig. Det är värt.
Barcelona Arsenal
2014-08-09 22:31
Grattis till värvningen av verminator, riktigt tungt att förlora en sådan klass spelare och ja hoppas han visar vilken jävla spelare han är! Killen har en bössa o gjorde många distansskott . Good bye TV5
Barcelona neymar JR
2014-08-09 22:29
Vampiro Men du din bitterfi**a, ska du fortsätta gnälla så kan du iaf försöka ha rätt fakta. Vermaalen är född 1985
Barcelona neymar JR
2014-08-09 22:27
Pique har slagit till med ytterligare en stinkbomb, denna gången i hotellet. Haha
Barcelona Vampíro
2014-08-09 22:26
[QUOTE=*hjärta*Stay calm, fake left and see you later]Men när dagen är slut så har vi värvat Arsenals rester för att ersätta Puyi.. la verdad que si som don Andres säger [/QUOTE] Ja det är extremt sorgligt om man ska vara ärlig. Våran bästa back genom tiderna läggee av och ersättarna är en 31 årig omskolad vänsterback och Arsenals reserv. Men man ska aldrig klaga för då är man inte Barçafan tydligen. Bara att acceptera exakt allt som denna ledning gör och vara glad. Sekt logik.
2014-08-09 22:15
@Vampíro:

Men när dagen är slut så har vi värvat Arsenals rester för att ersätta Puyi.. la verdad que si som don Andres säger
Barcelona fc__Barça
2014-08-09 22:13
Cule4life

Cuadrado kommer kosta minst 30M, ska han in så måste han vara tänkt som högerback. Skulle vara värsta värvningen denna sommar (med tuff konkurrens) om man köper en spelare för den summan för att vara en bra inhoppare. För ett startplats i anfallet kommer han aldrig få.
Barcelona neymar JR
2014-08-09 22:11
SS 2014 IN; suarez, rakitic, Mats, bravo, Matheiu, V, (cuadrado) UT; Cuenca, bojan, dos santos, Affelay, tello (lån) D.suarez (lån), cesc, Sanchez, (Song), pinto, valdes Har hänt en hel del, och för att vara ärlig så tror jag inte någon här trodde att det var möjligt med Zubi i spetsen (undantag blaugrana91).
Annons: