/spanien/barcelona/forum/4180.aspx/spanien/barcelona/forum/4180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rafa Alcantara - 12
2014-11-14 20:19
Nu när ni ändå pratar om eventuella mittfältsvärvningar så får man inte glömma bort de guldklimpar på väg upp som redan tillhör klubben. Samper, Halilovic och Denis kommer alla att bli riktigt bra mittfältare, men om vi ska prata förstärkningar så drömmer jag om Marco Veratti eller Mateo Kovacic, men om vi ska prata rimliga förstärkningar så är Kovacic betydligt troligare, då Veratti spelar i ett PSG som lär göra allt för att behålla honom. Det gör ont att säga, men enligt mig så värvade vi fel mittfältskroat, även om jag gillar Ivan. Mateo Kovacic, en personlig favorit jag följt i Inter, hade fört in en entusiasm att utvecklas och att vinna som behövs och saknats lite de senaste åren. Som spelare är han en hybrid mellan Xavi och Iniesta, och han hade bemästrat de bådas rollen på ett magnifikt sätt. Mateo har en fantastisk blick och teknik, han är blixtrande kvick och en typisk Barcaspelare (med Barca-DNA, haha) då han besitter en magisk passningsfot som han är duktig på att använda på den sista tredjedelen. En rolig sak med han, som gör honom speciell, är att han dribblar inte spelare, han springer runt dem. Hans defensiv kan slipas men han har stundtals visat prov på en groende defensiv. Född 1994, och då vi inte får värva förens 2016 så kan han utvecklas lite till och tjäna lite erfarenhet, och vi tar honom 2016, då lär han vara en världsmittfältare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2014-11-14 20:17
Laporta och Jorge Mendes åt middag tillsammans i början av denna veckan och det var först radioprogrammet El Larguero sm rapporterade om det, men nu har Manu Sainz, en journalist hos AS, nämnt en väldig viktig detalj. Enligt Sainz ska Laporta ha sagt till Mendes under den middagen att han tänker ställa upp i det kommande presidentvalet. Man gick även igenom Laportas valprogram, man diskuterade om diverse spelare och om tränare som har Mendes som agent och om andra som inte har portugisen som representant.

Bland tränarna nämndes självklart Mourinho, men Mendes sa till Laporta att Mou är för tillfället väldigt nöjd i London och att han inte tänker lämna Chelsea. Sköna nyheter och jag hoppas att Laporta går vidare och bestämmer sig för en annan tränare.

Barcelona Baha - Pep G
2014-11-14 19:35
på tal om ytterbackar vad tycker ni om vår nya högerback Rakitic? sköt sig defensivt väldigt bra.
Barcelona Krabban94
2014-11-14 19:31
@Neymar11:

Vänta bara han opereras den 2 december och blir borta ytterligare 3månader, just wait and see...
Barcelona Neymar11
2014-11-14 19:05
Freeyourmind Den uppställningen har jag velat se länge.
Barcelona Neymar11
2014-11-14 19:00
En högerback ska spela enkelt och ska ånga på offensivt och DEFENSIVT i 90 minuter och det tror jag Batra klarar av. Samtidigt så gynnas dem andra lagdelarna Messi slipper ta mycket ansvar defensivt Rakitic slipper ta mycket ansvar defensivt Mittfältarna får mer frihet offensivt och kan lägga krut på att vara kreativa istället för att skydda tomrummet Alves lämnar. Montoya tror jag på men det man har läst om honom att han slappar på träningarna gör mig förbannad och han förtjänar inte bära tröjan om det stämmer
Barcelona LeoMessi
2014-11-14 18:33
Har faktiskt förespråkat flera gånger att vi bör testa bartra som högerback. Såg någon match då han spelade som det och han gjorde inte bort sig alls. Tror att han har det som krävs för att spela som en mer defensivt högerback. Offensivt lär han inte vara sämre än Alves iaf, för det betyder att han måste slå sämre inlägg och göra mindre än noll överlappningar, vilket är antalet överlappningar Alves gör.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-14 18:21
@Neymar11:

Jag var faktiskt inne på det här för tre veckor sen. Då menar jag då att använda Bartra som högerback. Han är mer robust och aggressive än det vi har på högerbackspositionen. Om han ska börja användas som högerback får tränaren börja använda honom där på träningarna först.

Som du är inne på skulle vi få lite längd på fast situationer med.

Om vi ställer upp så här.

Neymar------Suares------Messi

Rakitic-------Masken--------Xavi

Alba---Mathiue---Pique-----Bartra

Jag mår verkligen dåligt av att Rakitic används som städgumma åt Alves.
Barcelona Neymar11
2014-11-14 18:01
@barcastuff: Bartra: "I see myself playing at right back? It's a position I like. I played there when I was younger. If needed, I'd even play as keeper." Skadar absolut inte att testa, jag tror att han skulle göra det bättre än alla 4 vi har testat i år. Hade vi fått lite extra längd i laget och samtidigt spela betydligt mer på vänsterkanten. Lite som 05/06 när vi hade gio-sylvinho/Ronaldinho nu istället med Alba/neymar. Neymar ska ha betydligt mer boll än vad får ha i dagsläget
Barcelona Neymar11
2014-11-14 17:56
@barcastuff: Vermaelen, who could make his Barcelona debut against Huesca on 3 December, will rejoin the group in training on Monday or Tuesday. [md] Skulle inte han opereras? Eller går tidningen ut på Zubis vägnar?
Barcelona el Flaco
2014-11-14 17:32
Smogen/

Oftast gillar jag inte att dra för stora slutsatser och undersöka minsta lilla detalj under ett mikroskop som det här med Puyols och Bartomeus hälsning under Sports gala. Tycker oftast man gör en höna av en fjäder men det går inte att blicka bort när Puyol och Laporta kramar om varandra väldigt hjärtligt medan Puyis hälsning med Barto känns mer cold as ice. Har också en del (konspirations) teorier kring Abidals missnöje över det som skrevs om honom om hur det kan vara relaterad till juntan.
Barcelona Neymar11
2014-11-14 17:23
Barca Barca Jag vet faktiskt inte, tror att chansen är större att han hamnar i Bayern. Ja här vill man ha det man inte kan få, och det man kan få nöjer man sig inte med. Istället jagar man Koke som inte kommer lämna atletico
Barcelona Barca Barca
2014-11-14 17:21
@Neymar11:

Jag har märkt genom åren, att spelare som starkt gått ut o uttryckt sin önskan att spela för Barca, nästan att dom vädjat till klubben att värva dom har ledningen rent utsagt skitit i att värva dom. Jag ser det mönstret, Robinho, Van der vaart, Isco, Hummels, Modric och av en konstig anledning hamnar dom flesta hos los blanco. Mest skrämmande är att Reus är i farten och tokflörtar med oss, hamnar han i huvudstaden ?
Barcelona Neymar11
2014-11-14 17:14
Gabriel Thiago&isco hade blivit en hel del show sen om dom hade varit produktiva skiter jag faktiskt i. Spanien kommer ha ett sjuhelsike spännande mittfält framöver. Ganska klantigt av ledningen inte gå för isco när man visste att han ville hit.
Barcelona Gabriel
2014-11-14 17:08
Neymar11

Du kan ha rätt, har inte följt Coutinho sådär jätte ihärdigt men har blivit väldigt imponerad på sistone utav honom. Jag är fortfarande fly förbannad över att vi lät Madrid ta Isco. Min dröm var att se Isco och Thiago husera på vårat framtida mittfält, inga skulle haft ett bättre mittfält än oss då.
Barcelona Neymar11
2014-11-14 17:06
Gabriel Tyvärr är han så jävla dålig på att värdera lägen visst han är ung men han är så satans egoistisk. En bra lirare helt klart, men tror inte han hade varit mer än en truppspelare a la pedro hos oss
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-11-14 17:02
Xavis ersättare ilkay Gundogan..Hade varit något..Hoppas bara iniesta vaknar snart..
Barcelona Gabriel
2014-11-14 17:01
En spelare jag tror hade kunnat göra det bra hos oss är Coutinho. Påminner mig väldigt mycket om Isco med hans låga tyngdpunkt, snabba kroppsväxlingar och fina genomskärare.
Barcelona LeoMessi
2014-11-14 16:37
Koke är en slitvarg med bra passningsfötter. Men han är inte den kreativa spelfördelaren. Visserligen har han gjort en hel del assist. Men han tar alla frisparkar och hörnor, och alla vet hur jävla många nickmål Atletico gör på fasta situationer. Koke är bra, men inte någon som kan frälsa vårt mittfält. Det skulle sluta med att han, likt raketen, blir en städgumma åt Alves.
Barcelona petersays
2014-11-14 16:27
Själv ser jag inte riktigt likheten mellan Xavi och Koke. Och jag tycker heller inte att Iniesta fungerar som den enda "kreativa" på vår mitt. Det ska vara någon som verkligen lever upp till ordet speldirigent. Som Xavi och Deco gjorde. Som Cesc och Thiago visade tendenser att kunna göra. Mycket genomskärare, djupledsbollar, crossbollar, oväntade stick och finter. Iniesta är mer av en genombrytare och dribblare än en spelfördelare. Vi behöver båda delarna på mitten.

Just nu känns det rätt långt borta att vi en period startade med Deco-Xavi-Iniesta på mitten. Visserligen var vi inte i vår absolut bästa form just då. Men ändå, vilket mittfält.
Barcelona Neymar11
2014-11-14 16:16
60 miljoner för Koke? Aldrig i livet Reus + gundogan = 50 miljoner €+ den senare verkar vara kvitt sin skada
Barcelona Liunil Masse
2014-11-14 15:50
Koke hade passat i Barca som handen i handsken. Kan bli vår nya Xavi då jag tycker han och Xavi har samma egenskaper. Det enda som gör att jag ställer mig tveksam till den övergången är priset... 60 miljoner känns lite för mycket eller har jag fel?
Barcelona Neymar11
2014-11-14 15:17
@barcastuff: Munir El Haddadi, who had been with the first team since pre-season, has been called up for Barcelona B's game against Numancia tomorrow. Upp med Adama nu istället
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-14 15:12
Förstår inte mig på intresset av Koke. Vem ska stå för kreativiteten i mittfältet? Bars Iniesta? Koke är en Lucho värvning. Han är stark och slitsam och slår assist när det är yttor vid kontringar. För Lucho lär det funka men han är inte den mittfältaren som lär lukra upp motståndarna när de parkerar bussen. Det är kreativa mittfältare som är vår signum och det är med de som vi kontrollerar matcher med. Reus, Göndugan, Kovacic, Halilovic, Isco och Modric med fler som vi har låtit Madrid värva.
Real Madrid Råttan
2014-11-14 15:07
Vi kör en liten spärr här tror jag.// Mod.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-11-14 15:03
Landslagsuppehållet kom ärligt talat väldigt lägligt den här gången. Vi var inne i en dålig period samtidigt som nästa motståndare heter Sevilla och Valencia. Otroligt viktiga matcher för att inte halka efter i toppen. Real har haft bra form så de gynnas inte av breaket. Som DM är inne på så får skadade spelare chansen att komma tillbaka. Dessutom har det inte varit så kul som cule senaste tiden. Väldigt mycket negativa tankar och diskussioner. Landslagsuppehållet ger en chansen att tänka på annat. Som Skottland-Irland idag och Sverige imorgon.
Barcelona DM1982
2014-11-14 14:09
[QUOTE=petersays]Alla dessa jäkla landslagsuppehåll! Det är ju inget tempo alls i ligorna! [/QUOTE] Fast å andra sidan kom det väldigt lägligt för laget. Lucho får en längre tids chans att fundera på vad han sysslar med. Mathieu och Iniesta hinner komma tillbaka från skada. Bara plus den här gången. Luis Suárez will head back to Barcelona early as he won't play for Uruguay against Chile [AS] Bra där Suarez.
Barcelona Neymar11
2014-11-14 14:05
@barcastuff: Suarez: "Reports about being overweight? I laughed a lot with it. Doctor told me I'm one of the 6 Barça players with lowest fat %." [observ]
Barcelona Cule4life
2014-11-14 13:41
3 poäng mot sevilla
Barcelona petersays
2014-11-14 11:32
Alla dessa jäkla landslagsuppehåll! Det är ju inget tempo alls i ligorna!
Annons: