/spanien/barcelona/forum/418.aspx/spanien/barcelona/forum/418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
3/31/2017 14:15
@Barcadinho.:
I see your point men jag tycker tyvärr inte att använda sig utav ligan är ett tillräckligt bra argument. Hur ofta har vi värvat spelare ifrån Premier League bortsett från Mascherano och Suarez exempelvis? (snälla nämn inte Fabregas haha) Premier League håller långt ifrån samma tekniska skicklighet som la Liga och spelarna i Spanien, men både Mascherano och Suarez har idag haft båda två mycket lyckosamma sejourer i Barça, inte sant? Jag tror mer att det handlar om spelare versus spelare helt enkelt. Zambrotta misslyckades i Barcelona men han fick i ärlighetens namn sällan spela på den positionen han trivdes allra bäst i - som vänsterback, utan snarare som högerback. Sedan kom han även till Barcelona när vi redan uppnått våra framgångar med Rijkaard och Ronaldinho eran och vi var på nedgång då. Nu är jag glad att det slutade som det gjorde, att vi sålde Zambrotta och spelade in Alves som högerback och Abidal som vänsterback men samtidigt tycker jag inte att det finns något som inte säger att Zambrotta gott och väl faktiskt hade kunnat bli en mycket väl framgångsrik vänsterback om han fick chansen att spela där under Pep. Att använda sig av ligor som argument är jag alltså inget fan alls utav, det är ungefär som när flera sade att Neymar aldrig kommer att lyckas i la Liga för att han först måste gå till en europeisk liga eftersom hoppet från den brasilianska ligan till la Liga och Champions League kommer att vara för stort för honom. Trams säger jag, med all respekt. En bra fotbollsspelare är en bra fotbollsspelare, och talang är talang, oavsett vart man spelar eller vilken liga man tillhör. Gällande hans ålder så är det visserligen väldigt synd, men Rakitic är faktiskt ett år äldre tom och jag tror att man hade kunnat sälja Rakitic för i princip nästan samma pris som man hade kunnat köpa Nainggolan för. Sedan tycker åtminstone jag att Nainggolan hade varit en rejäl uppgradering för Rakitic but hey, alla tycker olika. Tack för dina fina ord förresten. Alltid kul att få tillbaka energin och bidra med det man kan.
Barcelona El Pistolero #9
3/31/2017 14:12
Tielemans i all ära men den här Nouri i Ajax är brutalt bra. Thiago 2.0. Blicken o se saker som andra inte ser, unik förmåga. För er som är intresserade av att scouta talanger så har Ajax en gyllene generation på gång. Rekommenderar starkt att man kollar deras matcher. Många framtida stjärnor.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
3/31/2017 13:55
Gabriel.

Du får inte ett direkt svar på din fundering av mig. Men jag vill bara lägga till några tankar.
Vi har traditionellt sett värvat mycket sällan spelare direkt från Serie A.
De allra flesta icke spanjorer kommit från Sydamerika.
Från Europa, mest Nederländerna o Franrike.

Jag försökte komma på några. Zambrotta väl, men han var en världsklass då och billig p g a skandalen Calciopoli. Motta hade dubbelt medborgarskap och kommit egentilgen från Brasilien. Zlatan o Maxwell kom från Serie A men hade en erfarenhet i holland. Maxwell kan anses en komplement till Zlatan. Albertini var gammal, mest på bänken och tidiagre Coco. men sen kommer jag inte på fler. Glömde säkert några få.

Sen kan man undra varför det är så. Jag vet inte exkt. Min personliga åsikt säger att italienska ligan visar en långsam fotboll. Det är mer tempo växlingarna som är charmiga. Långsamt långe för att explodera ett tag och igen till lägre tempo.
Dessutom är deras fotboll traditionellt defensiv orienterad, inte som Nederländerna o Franrike.
Alltså, att vara en bra/mycket bra spelare i Italien är ofta inte tillräckligt indikatorn. Ännu sämre om spelaren är 28 år med bara italiensk erfarenhet.

Så jag säger samma sak, No

Kul föresten att din paus med fotbollen är klar nu. Du har laddat batarierna, gott att du orkar komma hit o skriva.
Barcelona Bosketts
3/31/2017 13:54
Neymar JR II Cillessen #1

Samtidigt är jag inte så säker på att ledningen var med på att Lucho skulle lägga blocket på hyllan efter säsongen. Av det som sagts från spelare och andra inblandade verkar det hela ju kommit som lite av en chock. Fast, å andra sidan bör man ju haft det lite på känn, då det både vacklat lite spelmässigt och med det faktum att få Barca-tränare orkat hålla på mer än 3-4 säsonger i bakhuvudet.

Jag vill säga att det blir Sampaoli. Men jag tror stenhårt på Valverde.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
3/31/2017 13:48
Att lucho lämnar kommer absolut inte som en chock utan allt har egentligen pekat att det skulle bli hans sista säsong. Ledningen måste/borde ha varit medvetna om det, lucho har ju själv varit inne på det tidigare. Varför värvar man då 5 spelare i samma ålder till en tränare som kommer lämna?
3/31/2017 13:35
Bosketts Förstår inte heller det, varför skulle man inte kunna gå ut med att unzue blir nästa tränare redan nu? Man gjorde det med Tito när han skulle ersätta pep. Själv tror jag att det blir sampaoli, Messi kommer inte krita på kontraktet förrän han är klar. Absolut ingen anledningen för ledningen att skjuta upp messis kontrakt desto större anledning för Messi.
Barcelona Bosketts
3/31/2017 13:11
Då har alltså Sampaoli varit ute och flörtat ännu en gång. Denna gång mer konkret än andra. Om han nu skulle vara ute ur bilden helt tycker jag det känns märkligt att han ännu inte kritat på nytt kontrakt för Sevilla. Samtidigt har Roberto gjort det till lite av en sport av att hålla alla förhandlingar under radarn. Ur den aspekten bör väl även Valverde vara högaktuell.

Skulle valet istället falla på Unzue känns det märkligt att klubben inte gått ut med det ännu. Väljs Unzue så skulle truppen bli mer harmonisk om det blir officiellt redan nu.
Rent generellt känns det som att det är dessa tre herrar som är med på någon slags shortlist. Men det skulle också kunna vara något helt annat namn som ännu inte diskuterats bland fans och journalister.

Barcelona Fuerza
3/31/2017 12:10
@FCB_Messi:

Maradona vill nå Messi och inte tvärtom. Uppenbarligen har knarkaren mindrevärdeskomplex.
Barcelona Gabriel
3/31/2017 12:07
Hehe frågade kände "lucasammr" culén på twitter hur han hade ställt sig till Nainggolan i Barça, fick ett enkelt "no" som svar. Så taggad var han på den värvningen, flera culés som ställer sig bakom hans åsikt också. Förlåt men förstår inte hur de tänker. Alla är helt fast blinda på Verratti eller Thiago, men snälla för guds skull försök och tänka lite. För det första så behövs det variation i en trupp, vilket jag svarade honom med. TIll det svarade han fiffigt nog "variety bought us Arda, Paco and Gomes", ett typiskt "hit the like button" svar. Men variation köpte oss också Mascherano, Keita och Rakitic, folk glömmer det. Eller vadå, ska vi ha en hel trupp med spelare som Xavi, Verratti, Thiago, Coutinho, Isco osv eller? Ja det låter ju helt underbart men varenda människa som kan något om fotboll vet om att det där aldrig hade fungerat. När man är uppe i en 1-0 ledning i en semifinal i Champions League och till exempel vill göra ett byte så ersätter man inte låt oss säga Verratti eller Iniesta med typ Thiago. Man byter in någon som Nainggolan isånnafall exempelvis. Tom Pep hade Keita. För det andra så är det hur jävla svårt som helst att ens köpa Thiago eller Verratti, för att inte nämna nästan helt omöjligt. Ne, är besviken på hur vissa tänker.
Barcelona Barcelonistas
3/31/2017 11:53
Pique: "Refereeing in PSG win? When did referees favour us? In CL? Ah, I thought the question was about league. In league it's been a while" Pique: "We are discussing an historic comeback of 6-1 and you focus on referees. When RM win a CL w/ an offside Ramos goal, nothing happens" Vilken kung!
Barcelona FCB_Messi
3/31/2017 11:21
Maradona säger att det är lättare att få tag i Argentinas president än Messi . Inte konstigt din avundsjuke fete fan , Messi sitter högst upp.
Barcelona Gabriel
3/31/2017 10:56
@Fuerza:
Ja, det vore ett helvete för alla att besöka Camp Nou med en ettrig Nainggolan som täcker upp och hjälper Busquets. Om vi en gång i tiden köpte Mascherano som bollvinnare till klubben så borde man definitivt hålla ögonen på Nainggolan som är typ 10 gånger mer teknisk och bollskicklig än vad Mascherano är. Det finns faktiskt inte många spelare som hade höjt oss en extra dimension men Nainggolan hade gjort det. Precis som du säger så är han inte alls lika fyrkantig som Rakitic, han är helt komplett. Nu tror jag förvisso tyvärr aldrig att han hamnar i Barcelona för sådär tänker inte våran ledning. Däremot finns det inte en chans att han stannar i Roma till nästa säsong, kan tänka mig att han tillslut hamnar i Chelsea vilket för mig hade varit en mardröm, han hade passat in som handen i handsken i Chelsea med Conte, usch hemska tanke att få möta dem i CL nästa säsong med Nainggolan i det laget. Hade verkligen älskat att se honom i våran klubb. Tyvärr så är han ju 28 år gammal men man kan fortfarande få ut 4 bra år med honom, och Rakitic är ju 29 år nu så jag tycker att det är dags att sälja honom. Rakitic har fortfarande ett bra marknadsvärde och jag tror man hade kunnat sälja honom mer eller mindre ungefär för samma pris som man hade kunnat köpa Nainggolan för. Gällande Paco så håller jag med om att han bör säljas. Kan låta lite hårt med tanke på att han knappt fått någon chans att visa upp sig men sanningen är att han köptes in för dyra pengar för att vara backup till Suarez, det är för mycket pengar för en bänkspelare och då tar jag hellre tillbaka Munir som du säger. Paco är ung och det lät finnas intresserade klubbar i att köpa honom. Nu tror jag inte man får tillbaka alla pengar man betalade för honom om man säljer honom men en del borde man kunna få tillbaka.
Barcelona Fuerza
3/31/2017 10:43
@Gabriel:

Gillar din idé. Har observerat Nainggolan ett bra tag nu och han vore ett odjur att ha på mittfältet. Täcker mycket ytor men besitter även en ganska fin fot. Inte lika fyrkantig som Rakitic men arbetar hårdare. Kanske världens bästa tvåvägsspelare i dagsläget. Vad tror du om att man säljer Paco och tar tillbaka Munir/Bojan som reserv? Att få Bojan tillbaka vore nostalgiskt som in i helvete.
Barcelona Gabriel
3/31/2017 10:38
2 personliga önskemål från min sida till sommaren hade varit dels att sälja Jordi Alba som man säkerligen kan få en hel del pengar för från massvis av Premier League klubbar och köpa tillbaka Grimaldo samtidigt som man säljer Rakitic och ersätter honom med Nainggolan. Jag tror inte vi behöver gå speciellt mycket minus på de affärerna.
Barcelona Gabriel
3/31/2017 10:31
Bollinnehavet Ja, eftersom jag älskar att scouta spelare (det är lite av en personlig hobby för min del) så gör det att jag emellanåt kollar på vissa matcher som förmodligen majoriteten här inne aldrig hade kollat på just enbart för att scouta en viss fotbollspelare. Det har varit fallet med Tielemans. Jag kan säga så här, visst har Tielemans ett otroligt skott, ingen nyhet där. Men vad som jag tycker sticker ut med honom är framför allt bollsäkerheten, passningsspelet, tekniken och mognaden i hans spel. Han är bara 19 år gammal men spelar med en mognad som spelare som är ca 4-5 år äldre än honom. Har du sett hans sjuka krossbollar? Världsklass på de kan jag säga. Tittar man och studerar Tielemans ett par matcher så ser man väldigt många likheter mellan honom och Thiago i sättet de rör sig på och spelar fotboll. Tielemans är mycket mer än en spelare som gör dröm mål utanför straffområdet. Det här är en fotbollsspelare som kommer att ha sin karriär någon gång i en av de största, antingen i Barcelona, Real Madrid eller Bayern München.
3/31/2017 10:30
Blir det några problem påväg in till arenan ifall man har biljetterna i Wallet appen (iPhone)? Logiskt sätt borde det vara smidigare...
Barcelona Gabriel
3/31/2017 10:25
En annan spelare jag faktiskt hade älskat att se i vårat lag, trots att han blev lite av en hatad spelare här inne efter Rafinha incidenten förra säsongen är Nainggolan. Nej han är inte den typiska Barça mittfältaren ala Xavi som Verratti eller Thiago är, han är mer en box to box spelare och förmodligen den bästa i världen på det han gör. Jag håller honom högre än Vidal tom. Jag kan tänka mig att en tränare som Sampaoli hade älskar att ha Nainggolan i sitt lag med hans otroliga press spel och återerövrande av boll till sina lag. Nainggolan är en bättre spelare än Rakitic, oavsett hur älskad Ivan är här inne av en del. Radja hade faktiskt gjort oss till ett bättre lag och en personlig önskan från min sida hade varit att sälja Raktic och säga tack för allt och försöka ersätta honom med Nainggolan. Sedan ska jag inte vara sen med att förtydliga att finns det ens överhuvudtaget minsta möjliga chans att kunna köpa Thiago eller Verratti så bör allt fokus ligga på att köpa någon av de. Men jag säger bara att jag trots det hade älskat att se en spelare som Nainggolan i Barcelona.
Barcelona Bollinnehavet
3/31/2017 10:25
Gabriel

Har du koll på Tielemans irl? Det enda jag vet är att han har tappat i potential på FIFA det senaste året och att han är fysiskt klen på FM hehe :) Han gjorde iofs ett sjukt fint mål häromveckan som fick lite viral spridning, men mer än så vet jag inte.

Bernardo Silva däremot har jag sett mer av och han är definitivt Barca-material. Frågan är om han inte hade blivit väldigt dyr ändå. Monaco är hypade och dom har sålt svindyrt tidigare (James, Martial, Kondogbia). Så frågan är hur de värderar sin nuvarande stora stjärna?
Barcelona Gabriel
3/31/2017 10:18
The octupos Läste du ens vad jag skrev innan du svarade eller har du bara svårt att förstå kanske? Om du läser igenom hela inlägget inlägget ytterligare en gång så ser du att det knappast var jag som sa att Coutinho borde värvas, utan jag uttryckte mig så här: "bortsett från de mest uppenbara önskemålen av mittfältare här inne till nästa säsong med spelare som Thiago, Verratti och Coutinho", notera att jag alltså skrev "här inne". Spelare jag däremot lyfte fram var Bernardo Silva och Tielemans eftersom jag ser det som väldigt svårt att köpa Thiago eller Verratti. Sedan har jag flera gånger uttryckt min beundran för Coutinho som fotbollsspelare då han är en underbar lirare men jag har också medgett att han förmodligen inte är vad vi behöver just nu. Förstår du nu?
Barcelona Bollinnehavet
3/31/2017 10:17
Soko Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig. Syftet med mitt inlägg var att vara lite sarkastisk och inte att håna eller mobba dig. Men för att svara på ditt inlägg om Modric vs Messi utan sarkasm så får det låta så här: Visst, 4 matchers avstängning för Messi är jättehårt. 0 matchers avstängning för Modric är inte jättehårt. Inte ens lite hårt. Till och med inte hårt alls. Kanske till och med felaktigt. Men det jag vill komma fram till är att det blir svårt att jämföra vad som händer i en UEFA-turnering i maj 2016 och ett CONMEBOL-kval till FIFA World Cup i mars 2017. Det kommer aldrig att bli helt konsekvent dömande då det är helt olika förbund, människor, världsdelar, turneringar, tidsperioder och domare. Men vill du anta att det har med Real Madrid/Perez/Barcelona att göra så har jag ingen rätt att mobba eller håna dig för det. Om du tog det så så ber jag återigen om ursäkt. Hoppas att du kan godta den.
Barcelona Smogen
3/31/2017 10:15
[QUOTE=Soko]Sarkasm är väl att ta i. Det ni håller på är hån skratt och mobbning och är högst olämpligt för att vara moderatorer. Ett sådant svar hade aldrig kommit från er om det nu var en annan skribent med samma innehåll. Så det ni håller på hör inte hemma här. [/QUOTE] Är det några här inne som ska vara ett föredöme så är det moderatorerna. Det ni skrev kan kännas oskyldigt, men spelar faktiskt ingen roll. Gör om och gör rätt, tack.
Barcelona Soko
3/31/2017 09:45
@Bosketts:

Sarkasm är väl att ta i. Det ni håller på är hån skratt och mobbning och är högst olämpligt för att vara moderatorer. Ett sådant svar hade aldrig kommit från er om det nu var en annan skribent med samma innehåll. Så det ni håller på hör inte hemma här.
Barcelona Bosketts
3/31/2017 09:41
Soko

Lite sarkasm har väl ingen dött av?
Barcelona Bosketts
3/31/2017 09:35
Jag är faktiskt riktigt orolig inför matchen mot Granada av just den anledningen. Neymar är i stortform, men lär vara trött precis som Suarez efter en lång och mycket intensiv resa. Messi är avstängd och viktiga kuggar som Busquets och Umtiti har spelat länge utan att vila nu.

Nu är det hög tid för någon att kliva fram och visa framfötterna. Hade gärna sett att någon av Rafinha och Suarez hade tagit på sig den rollen.
Barcelona Soko
3/31/2017 09:30
Bosketts och Bollinnehavet

Tycker ni det är lämpligt att bete sig på det sättet som moderatorer på forumet ?
3/31/2017 09:26
Fyfan vad jag hatar den här offermentaliteten som härjar här inne. Jag förstår frustration under matchen och någon timme efter, men att det skall ältas i flera dagar än värre så berör det inte ens Barcelona om något så gynnar det laget... ---------- Hur kommer laget att se ut på söndag? Neymar, pique, busken och umtiti har alla lirat 180 minuter med landslaget någon/några kommer troligtvis vilas. Messi är avstängd och Suarez kommer från Sydamerika. Rafinha och Roberto har tränat med laget och bör starta, hade velat att Paco får speltid helst från start.
Barcelona Bosketts
3/31/2017 09:26
@Bollinnehavet:

Haha. Det är inte ofta jag bjuder på ett skratt innan klockan 10 en dimmig morgon i mars, men där fick du mig.
Barcelona Bollinnehavet
3/31/2017 09:04
@Soko:

Ja, och en gång fick Rayo Vallecano inkast när bollen gick på deras spelares ben och sedan ut, medan Barca bara fick regelrätta inkast med sig. Snyft.
Barcelona Soko
3/31/2017 08:52
Varför reagerade inte FIFA och dela ut 4 matcher till Modric då , detta trots att Modric erkände och sedan blev tvungen att be om ursäkt till hela det slovenska nationen?
Barcelona Soko
3/31/2017 07:17
Modric har i en match svurit och använt grova ord mot den slovenske domaren Skomina som förstod allt men Modric blev aldrig avstängd för det. Bara ett exempel hur Barcas spelare och andra spelare framför allt från Madrid behandlas olika.
Annons: