/spanien/barcelona/forum/4179.aspx/spanien/barcelona/forum/4179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-08-07 23:24
RT @billyedwards94: Adidas confirm 900 James shirts were sold on day of his presentation. Slightly off the 400,000 figure that was reported. Haha, en viss skillnad på 900 tröjor och nära 400,000 som Marca ljög ihop. Suck Benatia. Vad fan är problemet? Hade man pengar för Cuadrado och Marquinhos så måste det väl även finnas pengar nu för Benatia? Åsnor!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-07 23:21
Typ det sista man vill läsa "Real Madrid are considered favourites to land Benatia now that Manchester City have opted for Porto's Eliaquim Mangala."
Barcelona B.BOSS
2014-08-07 23:17
Jag tror inte vi har pengarna för Benatia vad roma vill ha är egentligen spekulationer. Om 35 miljoner euro stämmer är det ett kap för alla lag och stort lycka till de. Han är en bra investering då en mittback kan spela på högsta nivån tills han blir 35.
Barcelona LeoMessi
2014-08-07 23:16
"David Luiz är den bästa försvararen i världen och kommer hjälpa oss att nå vara mål att vinna Champions League, sa Al Khelaifi."

Wow, shejken måste verkligen ha tappat förståndet.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-07 23:10
Vi kommer inte köpa Benatia. Zubi tittar inte åt det hållet. Eller Enrique... kan det vara så att han inte vill förhandla med sin förra klubb? Eller något så obotligt korkat att man struntar i honom pga afrikanska mästerskapen? Jag ser ingen annan anledning - om priset nu är 35milj euro.
Barcelona Barc6
2014-08-07 23:07
@Gabriel:

Det där gör oss bara mer deprimerad dock.
Barcelona Treyh
2014-08-07 23:03
Jag tror han kommer göra bra ifrån sig. Han var en bra taktiker och vi vann många stormatcher med honom.

'@Barclasico:

Barcelona Barclasico
2014-08-07 23:01
After a 2 hour meeting, former Barcelona coach Tata Martino will be Argentina's new coach pending official confirmation [canchallena]
Barcelona Gabriel
2014-08-07 23:01
För er som inte har något bättre för er och vägrar ge upp drömmen, mot allt bättre vetande, om Benatia, kan ta och njuta av ett 27 minuters klipp från förra säsongen. Y'all won't regret it.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-07 22:52
@Barclasico:

Agger
Barcelona Gabriel
2014-08-07 22:50
Om det stämmer att Roma är villiga att sälja deras guldklimp för 35M€ så är det, i dagens marknad, ett riktigt reapris för en sån bra försvrare som Benatia är. Han är verkligen allt vad vi behöver. Följde Roma en hel del förra säsongen pga den roliga fotbollen de spelade, och mycket dels pga att jag har några polare som håller på diverse olika Serie A lag som berättade om Benatia till mig. Han imponerar verkligen. Visserligen anser jag inte att Serie A hör till de bästa ligorna för tillfället, då jag rankar La Liga, Premier League och Bundesliga högre, men man kan fortfarande se att han osar klass.

Jag vet att det blir lätt hänt att många följer med stormen när det börjar ryktas om spelare som hypas lite, men Benatia är faktiskt värd den hypen. Han har allt en bra mittback ska ha; pondus, styrka, snabbhet, följsam, positionssäker, taktiskt begåvad, läser spelet bra och har även ett bra driv med bollen när han följer med upp i anfall. Förutom det så besitter han även ledaregenskaper. Jag ser lite Marquez i Benatia, förutom Rafas underbara krossbollar som bara han kunde stå för, men annars så påminner dem otroligt mycket om varandra.

Benatia sitter också på den perfekta åldern för att gå in och ta över ledarrollen i backlinjen med 27 år gammal. Inte för ung, inte för gammal, en perfekt ålder. Det intressanta är att han tydligen ska ha varit minst lika bra i Udinese som han varit i Roma förra säsongen.

35M€ för Benatia, den klubben som värvar honom för de pengarna kan mycket väl ha stått för marknadens bästa värvning om det stämmer.
Barcelona neymar JR
2014-08-07 22:36
Leomessi Real måste sälja spelare pga ffp (om regeln gäller dom med). Inte ens Real Madrid kan värva vilt längre nu när Uefa har börjat ta tag i det.
Barcelona LeoMessi
2014-08-07 22:29
haha ja det lär bli kul om real värvar falcao samtidigt som di maria inte drar till PSG. Dom har tre mittfältspositioner och alla dessa spelare ska slås om positionerna: Isco, modric, alonso, khedira, illara, james och di maria.
Barcelona Gabriel
2014-08-07 22:27
Barclasico Glöm Benatia, han är ju faktiskt bra på att försvara så han kan vi omöjligt vara intresserade utav.
Barcelona Barclasico
2014-08-07 22:22
AS Roma want €35M for Mehdi Benatia [Gianluca Di Marzio]

vad väääääntar vi pååååååååå
Barcelona Mido
2014-08-07 22:15
[QUOTE=Som La Gent Blaugrana]Blaugrana91 Lägg även till att Benzema precis förlängt sitt kontrakt till 2019. Då lär det vara osannolikt att Falcao anländer. [/QUOTE] Det sägs att Liverpool tog kontakt med Monaco angående Falcao jag men svaret blev sorry RM är väldigt nära att skriva kontrakt med spelaren
Barcelona LeoMessi
2014-08-07 22:13
Det tycks inte bli någon Balanta för Valencia. Dom har värvat Shkodran Mustafi som mathieus ersättare, summan sägs ligga på ca 8M.

Vet ärligt talat inte hur bra han är, men var inte balanta billigare?
Barcelona Rambla~
2014-08-07 22:11
LeoMessi Nej, de är seedade och går in i sista playoff-omgången.
Barcelona Rambla~
2014-08-07 22:11
LeoMessi Nej, de är seedade och går in i sista playoff-omgången.
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-08-07 22:06
Blaugrana91

Lägg även till att Benzema precis förlängt sitt kontrakt till 2019. Då lär det vara osannolikt att Falcao anländer.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-07 22:00
[QUOTE=Mido]Rykten säger att Falcao är väldigt nära RM, vilket lag! Källa eurosport [/QUOTE] Monacos president har sagt ganska nyligen att Falcao inte lämnar. Samt även Ancelotti sagt att ingen anfallare värvas.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-07 21:51
Tror inte en landslagscoach fixar och trixar speciellt mycket med spelarnas kondition och dylikt.
Barcelona Mido
2014-08-07 21:50
Rykten säger att Falcao är väldigt nära RM, vilket lag! Källa eurosport
Barcelona neymar JR
2014-08-07 21:32
Tata tar över det argentinska landslaget! Där rök all fysik/kondition Sabella fixade haha
Barcelona LeoMessi
2014-08-07 21:32
@Rambla~:

Då hänger jag med! Arsenal har väl inte kvalat in till CL ännu?
Barcelona Rambla~
2014-08-07 21:29
FA-cupen ger denna säsong en EL-plats. Eftersom Arsenal kvalat in till CL går platsen till förloraren i cupen.
Barcelona LeoMessi
2014-08-07 21:22
Varför får hull city kvala till EL? Slutade dom inte på 16:e plats i PL? Eller är det något jag har missat?
Barcelona neymar JR
2014-08-07 21:17
Krojf Nej tror inte du hade tackat nej till någon miljon för att propagera för deras vm. Det är enkelt att döma Pep för det han gör via ett internetforum. När du själv inte vet hur du hade agerat i samma situation. Ja det är kanske omoraliskt att visa stöd för att Qatar ska hålla vm. Men finns fortfarande inte något land som är oskyldigt. Och Pep har kontakter där sen hans tid i Qatar. Han ställer upp för folk som ställde upp för honom när han var därborta. Ägaren av al-Ahli klubben har ett finger i spelet. Och han drar nytta av Peps namn. Så nej Pep stöttar inte slavarbetet, och gör inte det endast pga pengar
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-08-07 21:00
Jag är emot att Barca ska köpa andra lags avbytare till sin startelva. Det hade vart en sak om Thiago Silva och Luiz hade petat en 20-åring, men en 30-åring som är petad av Mertesacker och Kocielny är en annan femma. Isåfall kunde man lika gärna köpa Sakho, Vidic osv. Men petas man av Skrtel, Agger och Evans så har man inget att hämta i Barcelona egentligen. Deras tränare ser dagligen spelarna på träningen, det ska man verkligen inte underskatta. Petas han som kapten av Mertesacker och Kocielny så är det för att han är rätt mycket sämre.

Hade vart mycket enklare lösning att satsa på en ung och hungrig back. Laporta var bra på sådana beslut, han var impulsiv nog att lyssna på sin instinkt och göra ett modigt val.

Men båda mittbacksvärvningarna känns som nödlösningar till nästa säsong, bara skjuta upp problematiken ännu ett år... Lucho måste vara lika hård som Pep. Det tror jag ifs att han verkligen är!
Barcelona LeoMessi
2014-08-07 20:52
Thierry Henry Mascherano + häften av la masias talanger. Förlåt men jag kan bara inte släppa det.
Annons: