/spanien/barcelona/forum/4175.aspx/spanien/barcelona/forum/4175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-08-08 08:00
Källa
Postat via SvenskaFans-appen
2014-08-08 07:57
Senaste jag läste så verkar både vermaelen och benatia vara påväg till United...
2014-08-08 04:44
Ursäkta min franska, men FUCK Zubi! Och hans jävla värvnings politik. Det vi får hoppas på är att Bartra blommar ut och överglänser samtliga backar och sakta men säkert tar över ledar rollen där bak!
Barcelona neymar JR
2014-08-08 01:56
Äckligt smarta är Roma om ryktena stämmer. Dom ställer benatia på auktion med utgångspris på 35 miljoner € 3,4 klubbar som kommer inleda budkrig
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-08 01:51
Pantade ledning!!!!! Köp benatia för 35 miljoner euro, ett kap ju!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-08 01:25
Emanuel B

Sälja tröjor har blivit Barca's nya motto.
Minns när R.Madrid dissade Ronaldinho och stället köpte D.Beckam för att han var ett märke och de ville sälja tröjor så klart.

Ronaldinho blev Ronaldinho. Vilka människa som älskar fotboll kan säga något dåligt om den manen.

Nu verkar det som vi kör samma race som Real.
Sälja tröjor. Enda skillnaden är att R.Madrid och andra storlag stärker lagen där det behövs och inte som oss bara satsa på offensiven.

Jag tycker att tränarna har också ett ansvar i detta mittbacks förbannelsen,

Det enda jag vill nu är att säsong jävel drar igång och vi lägger oss all denna vänta. Trots att det har varit ett vm så har den här sillyn varit den längsta någonsin för mig.

Jag orkar inte längre.
Signa från Arsenal och få det överstökat så att han kan göra Adriano sällskap på skadelistan.

Coach Pep.
2014-08-08 01:18
Sitter och hoppas på Vermaelen. Kör nu för fan. Skadebenägen förvisso, men äntligen en riktig mittback som dessutom är riktigt bra i luftrummet!
Barcelona Emanuel B
2014-08-08 01:12
Vermaelen verkar vara klar när som helst... Skall vara ärlig nu, hoppades verkligen på en crack i backlinjen. Benatia, Marquinhos, Hummels osv. Nu har ingen crack kommit utan en Mathieu och Vermaelen, som dessutom skadar sig ofta. Kan bli att båda skadar sig under samma period och då är vi på ruta 1 igen.

Har mindre förhoppningar på säsongen som kommer jämfört med föregående säsonger. Att man ska bli besviken gång på gång av mittbacksagan. Vi är Barcelona och värvar en skadebenägen bänkspelare från Arsenal (kan vi sluta göra affärer med dem?). Kan vi inte attrahera större namn i backlinjen. Vi kan få Suarez, men inte en superstjärna i en back? Ledningen prioriterar verkligen inte där bak, utan det känns som de endast vill köpa spelare som säljer tröjor för att sedan visa ett olika rekord i sina ekonomiska redovisningar...
Barcelona Ali G
2014-08-08 01:05
Enligt dimarzio så förhandlar Roma med Balanta, samt att man köpt Astori kan tyda på att de kanske säljer Benatia...
Barcelona AndreD
2014-08-08 00:45
Segura (president ARG federation): "I will meet with Tata Martino. We want him as new ARG coach. The plan is to close a deal soon." RIP Argentinas landslag
Barcelona Nesto
2014-08-08 00:44
Hade även jag velat sett Mascherano som någon kapten. Han är en av få som sitter på ledaregenskaper i laget. Hade faktiskt inte haft något emot att ha honom som första kapten, om han nu hade en plats i startelvan. Ter Stegen kommer nog bli en vicekapten om några år Sen förstår jag inte varför den bästa spelaren ska vara kapten heller. Ronaldo i Portugal, Messi i Argentina och Zlatan för Sverige är några exempel.
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-08 00:40
Rambla~

Sålänge det är en legend som Xavi som är lagkapten så är min åsikt att det inte gör så mycket att han är rotationsspelare. Matcherna är trots allt bara 2x90 minuter i veckan och spelarna är ju tillsammans mycket mer än så och behöver en role model som kapten även under träningar, resor, hotellvistelser och ja, you name it. Och med den legendstatus Xavi har i FC Barcelona så jag tror inte det är något negativt att han är kapten även om han inte spelar var och varannan match.

Men man kan ju tycka olika :)
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-08 00:38
Rambla~

Nu var det dock inte Lucho som utnämnde kaptenerna utan spelarna själva i form av en omröstning, som jag förövrigt tycker vart helt rätt väg att gå. Jag hade dock gärna velat se Busquets som andrakapten bakom Xavi med Mascherano som tredjekapten och Messi/Iniesta som fjärdekapten. Men nu har spelarna röstat och då får vi acceptera utgången av omröstningen.
Barcelona Gio Style
2014-08-08 00:33
@Mangi10:

Xavi ska inte skeppas iväg någonstans och förtjänar en bra behandling.
Han kommer antagligen att agera rotationsspelare, det kan man göra som lagkapten.
Det var förövrigt inte ledningens val utan spelarna fick själva rösta på vem som skulle bli lagkapten och de röstade på Xavi, vilket är helt rätt.
Barcelona Rambla~
2014-08-08 00:32
Jag har också reagerat på det här med Xavi som ny lagkapten. Först skulle han lämna och helt plötsligt är han kapten. Det är ju också bekräftat att han ska få en mindre roll denna säsong. Han må vara en legend i klubben men för mig känns det inte rätt att en rotationsspelare ska vara första kapten. Resonerar jag galet?
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-08 00:27
Vermaelen ich Mathieu alltså... Jag kan ju säga så här: Det var ju inte dom två jag hoppades på inför den här sillyn. Men samtidigt så ser Pique, Bartra, Vermaelen och Mathieu vassare ut än vad vi hade förra året. Det jag är mest rädd för är att Pique antagligen ses som vår "stjärnback" som aldrig någonsin blir petad oavsett hur han spelar. Men som sagt, det ser bättre ut på pappret än vad det gjorde förra året i backlinjen. Och jag är mycket positiv till Lucho och tror han är en som kan få sina spelare att prestera på sin maxnivå och isåfall finns det ändå en hel del potential i den backlinjen. (Dock är jag ytterst tveksam till att Pique någonsin kommer att hålla en jämn och hög nivå igen, oavsett tränare.) Drömmen däremot hade ju varit två st av Hummels, Benatia och Marquinhos istället. Men det betyder inte att jag per automatik tycker att Mathieu och Vermaelen är en mardröm bara för det. Och att kalla dom två för noll värvningar kan jag tycka är lite respektlöst mot dom.
Barcelona Mangi10
2014-08-08 00:16
Jag kommer att bryta tråden här inne. Vad tycker folket här inne om utnämningen av Xavi som lagkapten? Personligen är jag helt emot den trotsa hans legendstatus i klubben. Han kommer knappast få en mindre roll i laget som kapten och jag vidhåller att han gått ner sig rejält dom 2 sista säsongerna. Nu känns det som att man från Barca ledningens håll har satt sig i en liknande sits som Berlusconi&Galliani, dvs att man håller kvar spelare långt efter bäst efter datumet har passerats. Jag är orolig över generationsväxlingen efter Iniesta och Xavi.. Vi får inte glömma att Iniesta nu är 30år och sitter på långkontrakr. Vi såg spår av nedåtgående formkurva på honom med förra säsongen, det var förvisso på flera håll och kanter, men dessa två ska vara vattenbärare. Hade som sagt gärna sett Xavi ha en mindre roll i år!!
Barcelona LeoMessi
2014-08-08 00:10
Det enda jag har emot när det kommer till Mathieu är prislappen. Alldeles för stora pengar för en snart 31-årig back. Han gjorde bra säsong i Valencia som mittback och det tar jag inte ifrån honom.
Barcelona LeoMessi
2014-08-08 00:08
Vi har sjunkit rejält som klubb när vi värvar bänknötare från Arsenal. Visst om detta var samma vermaelen som för några år sedan, men absolut inte dagens vermaelen. Puyol har fan startat fler matcher än honom och det säger en del om hur skadad och bänkad han har varit. Jag vill inte höra skitsnack från ledningen och tränaren om att "vi hade skador i backlinjen" när vi står där utslagna ur CL. Vi kommer att köpa en spelare som kan spela ca 7 matcher per säsong.
Barcelona Gabriel
2014-08-08 00:06
Säg vad ni vill men Mathieu och Vermaelen är lika med 0 värvningar till försvaret i mina ögon.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-08 00:02
Catalunya Radio rapporterar då är det nog så är jag rädd... Typiskt Barcelona, värvar världsklass till anfall och mittfält och mediokert till försvaret... Nåja både Mathieu och Vermaelen är ju bättre än Pique allafall...
Barcelona Gabriel
2014-08-07 23:58
Vermaelen, suck.

Vi kunde inte ens gå 2 år utan att värva från Arsenal.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-07 23:53
Arsenal centre back Vermaelen is close to joining Barcelona. Deal would already have been done if Man Utd wouldn't have intervened. [catr]

..............
Barcelona Rambla~
2014-08-07 23:52
@barcastuff: Arsenal centre back Vermaelen is close to joining Barcelona. Deal would already have been done if Man Utd wouldn't have intervened. [catr] Inte nog med att vi får nöja oss med Vermaelen, han lär nog bli dyrare än det var tänkt. Oavsett vilket, jag tar hellre honom alla dagar i veckan före Agger.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-07 23:47
Maktlös och uppgiven. Det är så man känner sig när Benatia finns tillgänglig på marknaden för ett bra pris men klubben väljer att gå för den skadedrabbade och bänknötande Vermaelen. När man får höra att Real Madrid kanske är ute efter min drömvärvning Benatia blir man bara frustrerad och deprimerad.

2016... 2016.
Barcelona Krojf
2014-08-07 23:29
neymar JR Du verkar utgå från att alla människor är lika; d v s är precis som du och/eller Pep. Men om nu så vore fallet, skulle vi aldrig hört talas om exempelvis Bradley Manning. Du kanske inte vet vem Manning är? Då kan jag upplysa dig om att han var en amerikansk underrättelseanalytiker i Irak, som satte sitt liv på spel och var beredd att förlora sitt människovärde i Pentagons ögon, för att världen skulle få vetskap om att USA:s soldater roade sig med att meja ned civila män, kvinnor och barn, när playstation var utom räckhåll i deras helikoptrar. Understruket: Jag jämför mig givetvis inte med en hjälte som Manning och dennes omätbara militära civilkurage. Men det behöver jag inte heller göra för att leva i full visshet om att jag aldrig skulle kunna göra reklam för Qatar - VM, i samtidig vetskap om att barn blir faderlösa och stora familjer förlorar sina försörjare nära nog dagligen, som ett led i att färdigställa shejk Hamad bin Khalifa al- Thanis nyaste skrytbygge. Om jag vore en utfattig far till svältande barn i Bangladesh, skulle jag säkerligen tänka annorlunda (men då vore jag å andra sidan inte mycket till reklampelare) .Då hade jag högst sannolikt lyssnat på lockropen från arrangemanget som Pep propagerar för som något av en FIFA - stylad mutkolv Och i ren desperation anslutit mig till slavarbetskraften i Qatar. Men vore det så att jag via fotbollen säkrat såväl min egen som hela familjens ekonomiska framtid flera gånger om, med miljonbelopp i månadslön under en lång följd av år , skulle jag inte ens för ett ögonblick blunda för fakta och sälja mitt namn till en turnering som går över liken av slavarbetskraft. Som stadigt läggs på hög i Qatars åtta arbetsläger (antalet arenor som just nu är under byggnation) Det sägs ibland slentrianmässigt, att som man känner sig själv känner man andra. Men med det talesättet som moralisk kompass, riskerar man till slut bara att gå i takt med sig själv. Så: Giv akt, när du dömer mig efter dina egna personliga värderingar.
Barcelona Rambla~
2014-08-07 23:28
Klubbar som R Madrid och Chelsea ryktas jaga Benatia? Vad har jag missat? Har inte dessa klubbar redan en komplett backlinje? Hur många mittbackar behöver de egentligen? De verkar inte fatta innebörden av överflödets förbannelse.
Barcelona Rambla~
2014-08-07 23:24
RT @billyedwards94: Adidas confirm 900 James shirts were sold on day of his presentation. Slightly off the 400,000 figure that was reported. Haha, en viss skillnad på 900 tröjor och nära 400,000 som Marca ljög ihop. Suck Benatia. Vad fan är problemet? Hade man pengar för Cuadrado och Marquinhos så måste det väl även finnas pengar nu för Benatia? Åsnor!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-07 23:21
Typ det sista man vill läsa "Real Madrid are considered favourites to land Benatia now that Manchester City have opted for Porto's Eliaquim Mangala."
Barcelona B.BOSS
2014-08-07 23:17
Jag tror inte vi har pengarna för Benatia vad roma vill ha är egentligen spekulationer. Om 35 miljoner euro stämmer är det ett kap för alla lag och stort lycka till de. Han är en bra investering då en mittback kan spela på högsta nivån tills han blir 35.
Annons: