/spanien/barcelona/forum/4172.aspx/spanien/barcelona/forum/4172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mangi10
2014-08-06 00:24
Hej,
Mitt namn är Mangi och jag är ny på detta forum.
Ett ämne som har slagit mig idag bortsett från sökandet på en ny mittback, är Xavi kovändning. Hur ser ni på den? Jag förstår att just Xavi är ett känsligt ämne givet hans status i klubben, men jag anser inte att han håller den standarden längre för att få det utrymmet ledningen verkar ha givit honom, jag kan dock ha fel. Det som slog mig idag efter att ha läst hans presskonferens, är att han ville lämna bl.a petningen i sista matchen samt ii den avgörande VM matchen. Vad händer om ett likadant scenarie händer i år, dvs att han blir ställd åt sidan?

Vad säger ni andra?
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-06 00:01
Vermaelen and Vertonghen are the remaining centre back alternatives now that Barcelona have given up on Marquinhos. No other options. [ser]

Snälla värva Vertonghen isåfall. Han har mycket större potential än Vermaelen.
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:59
Missade Messi på mittfältet med, My bad
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:58
Jag tror nog att han vill ha Messi och suarez på plan samtidigt
Barcelona Nemesis 10
2014-08-05 23:57
Jag tror Lucho vill spela såhär.

-----------------Masch/Busq------Xavi/Rakitic-------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Cuadrado/Deulofeu---Messi/Rafinha---Iniesta/Reus
--------------------------------------------------------------------------------
--------------Suarez/Messi-------Neymar/Pedro--------------

Det finns plats om han nu vill spela med 3 backs linje.
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:55
Nemesis 10 Vill han spela med 3 backar så får dom ta ur tummen från röven och värva 2 till mittbackar. 1 till mittback kommer inte räcka.
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:52
Nu när ledningen kommer upp så är det en grej jag verkligen inte förstår. Och det är fallet Song Hans semester är avslutad och tillhör klubben, varför kallas han inte till träningsmatcherna. Ja jag vet klubben vill få honom såld, men varför i Jesus namn gör man det så uppenbart för alla andra klubbar. Vi vill ju åtminstone tjäna tillbaka pengarna vi köpte honom förr. Dom har snart haft hela sommaren på att bli av med honom, men ändå är han kvar. Han känner sig nog oönskad och vill bort, hur svårt ska det va att få iväg honom till England. Där det finns klubbar som qpr, west han m.fl som skulle lägga ut 10 miljoner £ för honom.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-05 23:50
Neymar JR

Det ryktas att Lucho vill spela 3-2-3-2 system.
Då blir det förmodligen Neymar och Suarez på topp med Messi släpandes i mitten och då har Iniesta vänstra kanten och som vi alla vet så kommer han få skador då han blir 31 nästa år och kommer inte kunna spela hur mycket som helst och då Skulle Reus vara perfekt ersättare.
Barcelona Rambla~
2014-08-05 23:44
Måste dessvärre hålla med neymar JR. Det finns ingen logik i en värvning av Reus. Inte med den anfallsbesättningen.

Ja men släng upp över 40m för Cuadrado istället. Det verkar ju vara en klockren värvning.
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:37
Reus kommer inte komma, och ger dig 3 anledningar. Messi, suarez och neymar. Mittfältet räcker han inte till och har inte den slags fotbollen i sig. Han trivs bäst på en kant och med mycket boll
Barcelona Nemesis 10
2014-08-05 23:36
Spelarna har ju själva ansvaret när det gäller val av klubbar, Bayern kommer förmodligen göra allt i sin makt för att värva Reus. Om Zubi verkligen vill ha honom då det har gått lite rykten ett tag om Barcelonas intresse av Reus så kan han förmodligen buda minst lika högt som Bayern och erbjuda ett fint kontrakt.
Vi får se vad som händer, Reus kommer kopplas ihop med många klubbar nästa år för många vill verkligen ha honom på grund av den låga klausulen.
Barcelona Rambla~
2014-08-05 23:27
@J.Gamper:

Herregud vilka löpningar, vilken rörelse. Sidled my ass. Var vi så jävla bra? Fottbollsgodis!
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:24
Rambla~ Väldigt väldigt lågt, det är bara frågan om hur längesedan kontraktet var klart Dock riktigt patetisk hur den klubben beter sig, speciellt i götze fallet. Sån jävla brist på respekt mot Dortmund.
Barcelona J.Gamper
2014-08-05 23:16
"10 - 11 Season Barcelona Goals : Movement, Penetrate"

Den rörelsen .. dayyum
Barcelona Rambla~
2014-08-05 23:16
@neymar JR:

Hehe, vad är oddset på att Reus redan har ett förkontrakt med Bayern?
Barcelona Rambla~
2014-08-05 23:15
Vermaelen kommer inte lösa några försvarsproblem hos oss. Han är en hetssporre som stöter upp hela tiden från sin mittbacksposition och missbedömer väldigt ofta situationerna. En David Luiz light.

Då är det fan bättre att låta bli och värva överhuvudtaget. Vermaelen kommer bli en breddspelare och ingenting annat. Ser då hellre att någon av ungdomarna får mer förtroende istället.
Barcelona Rambla~
2014-08-05 23:11
Jag trodde inte Marca kunde sjunka lägre. Seriöst, manipulera med foton från matchen mot United och "photoshoppa" så att det ska se ut att fler i publiken har vita än röda tröjor. Hur jävla blåsta får man bli. Hela världen har ju redan sett originalbilden och märker att bilden blivit manipulerad. Vad fan tänker de med? Så jävla pinsamma.
Barcelona Gabriel
2014-08-05 23:10
Rambla Håller med dig, vad tusan har det med han att göra? Ogillar Bayerns stil något enormt. Hoppas Reus väljer oss före dem för jag är helt hundra på att vi kommer att försöka köpa honom nästa sommar. Angående Vermaelen så tack men nej tack, seriöst. Nej. Vad är det för spelare? Vi har suttit och väntat i flera år på bra mittbackar och allt dem lyckas fiska upp ut havet är Mathieu och Vetmaelen. Jag skiter i vem det är som bär ansvaret, om det är Lucho, Zubi, eller vem det nu är, det spelar ingen roll för mig, det är oacceptabelt och det är så illa att jag får lust att spy. Den här silly season är en katastrof! Snälla, United, lägg ett bud och köp honom. Vill verkligen inte ha hit Vermaelen. Dessutom är jag trött på att köpa spelare från Arsenal med deras looser-mentalitet. Det här är som en lång mardröm som inte går att vakna upp ur. Song, Mathieu och Vermalen. Herregud säger jag bara. Hjälp oss någon!
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:07
Rambla~ När han snackar om en Dortmund spelare så brukar det endast innebära en grej. Reus är klar för Bayern nästa säsong Så tråkigt att den magiska trion sviker sin klubb för att spela med rivalen
Barcelona Rambla~
2014-08-05 23:01
Vad grisig han är Rummenigge som går ut och snackar om det offentligt. Dortmunds spelare angår ju inte honom kan man tycka.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-05 22:58
Speaking with Sportbild, Rummenigge (Bayern Munich) said there are rumours that Marco Reus buyout clause is actually €25m euros next summer.

Sedär.
Barcelona Rambla~
2014-08-05 22:55
@KristoferDelija:
Är över €40m för en 20-årig och relativt oerfaren Marquinhos ett snålt bud? Galenskap om du frågar mig.
Barcelona Rambla~
2014-08-05 22:52
Vermaelen sägs inte ingå i Wengers planer. Vad är det som säger att han skulle få mer speltid i Barca än i Arsenal? Jag fattar inte!

Om en spelare, som fortfarande är skadad och inte ingår i Wenges planer, varför bjuder man så mycket som 12m för honom? Han dras med en efterhängsen skada och är ett väldigt osäkert kort. Har samma profil som Mathieu. Varför överväger man ens en sådan spelartyp då?

Jag hade max bjudit 7-8m för honom. Vägrar Wenger lyssna på det örat, fine, sälj honom till Man United då. Det lär ju bli populärt bland fansen. :P
Barcelona KristoferDelija
2014-08-05 22:50
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Nä alltså Villarreal vill 39 miljoner euro istället. Tycker priserna är galna i dagens fotboll, men som det ser ut nu så är han värd dom pengarna enligt mig plus att han bara 23 år och jäkligt många år kvar.

Annars som du säger Laporte är nästan ett lika bra val. Musacchio är lite bättre men Laporte är inte långt ifrån.
Men Laporte har potential att bli en utav världens bästa mittbackar med tanke på att han är redan en av La Ligas bästa mittbackar.
Också ruskigt komplett.

Ser Musacchio och Laporte som dom två ultimata spelare i Barca.
Visst dom är jäkligt dyra men Barca måste offra stora pengar för att få en den perfekta mittbacken.

Förstår inte varför Barca är så sjukt snåla när det mittbackar?
Tänk typ om Barca skulle ge Dortmund ett bud på när 40 miljoner euro för Hummels, jag tror fan Dortmund skulle överväga att släppa Hummels till Barca.

Man värva två anfallare i Neymar och Suarez för nästan två miljarder men kan inte betala stora summor för en mittback.
Barcelona the cameroonians
2014-08-05 22:29
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Kolla hemsidan, bästa stället att köpa.
Biljett på långsidan mitt i kostar cirka €120.
Barcelona Cule4life
2014-08-05 22:21
Vaermalen är godkänt
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-08-05 22:14
Cule

Nee han menade Villareal.
Barcelona Gio Style
2014-08-05 22:14
Laporte har inte ens visat hälften av det Musacchio har dock.
Den sistnämda är en ledare med kanske 4 säsonger som starter i Spanien.

I min värld är Musacchio bland dem bästa i La liga och med dagen marknadsvärde värd dem pengarna.
Laporte är inte det även om han är en av dem mest spännande spelarna.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-05 22:06
KristoferDelija

''Musacchio sägs ha dubblat priset på Musacchio nu 39 miljoner euro.''

Tottenham menar du, right? Tycker inte alls han är värd 39M, överpris men visst är han en bra mittback. Tycker Laporte är snäppet bättre. :P
Barcelona KristoferDelija
2014-08-05 22:03
Musacchio sägs ha dubblat priset på Musacchio nu 39 miljoner euro.

Hel sjukt att Barca är intresserade utav spelare som Agger, Vermealen med flera, när Musacchio finns.
Enligt mig en världsklassback som är ruskigt komplett, samt en utav La Ligas topp 4 bästa mittbackar.

Han är jäkligt spelskicklig och passar in i Barcas modell och kan styra tempot på ett ypperligt sätt.
Samt att han kan FÖRSVARA på absolut högsta världsklass nivå i alla sorters spel defensivt.

Något som Barcas ledning inte verkar sätta sån stor vikt att en mittback ska kunna försvara.
Men Musacchio som jag sa är oerhört spelskicklig och styr ifrån backlinjen i Villarreal på et fantastiskt sätt.

Musacchio är helt komplett och enligt mig har allt och bättre än Agger, Vermalean och Verthongen.

Undrar om inte Barcas bästa värvning skulle va att värva en ny sportchef.
Annons: