/spanien/barcelona/forum/4170.aspx/spanien/barcelona/forum/4170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2014-08-09 20:34
Gabriel Bra skrivet!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-09 20:28
Benvingut Thomas Vermaelen. Hoppas han kan hålla sig någorlunda skadefri och bli den mittback han en gång var.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-09 20:28
Bra sagt Gabriel - som vanligt. Pique var som mest nere i botten förra våren. Låt oss hoppas han fortsätter sin väg upp mot absolut världsklass igen. Han har det i sig - och nu efter våra värvningar och Bartras framsteg måste han ta fram det igen. Annars blir han bänkad. Är faktiskt oerhört glad över Vermaelen. Killen kan bryta ett ben eller två för att rädda ett baklängesmål. Vi behöver sådana spelare. Nu ser vår mittbacksuppställning enligt mig BRA ut. Och det är dags att ta bort "köp en back tack". :)
Barcelona Gabriel
2014-08-09 20:19
Lite angående Piqué. Jag har varit en av hans största kritiker, även jag har tröttnat på hans lama och nonchalanta inställning, det var framför allt han och Cesc jag inte klarade av längre. Men ska jag vara helt ärlig så var Piqué FAKTISKT inte så dålig förra säsongen som väldigt många vill få det att verka. Hans självförtroende har blivit som bortblåst, det kan man de tydligt i hans spel och det bristande självförtroendet har även fått honom att tveka i nästan alla situationer han sätts i. Piqué gjorde alltså mål idag, det hör inte till vanligheterna, och ändå ska det klagas på honom. Lite måtta för det ändå vara kan jag tycka. Man klagar alltså på att han blir "för glad" när han gör mål i en träningsmatch. Herregud, det där är att hata enbart för att haha. Finns absolut ingen annan anledning bakom det och då har det faktiskt gått över gränsen när våra spelare inte ens kan tillåtas att visa glädje efter man gjort mål. Vad är problemet? Han behöver ju allt självförtroende som han kan få. Det var ett jobbigt år för alla inblandade förra säsongen, även för Piqué. Han behöver också återfinna kärleken för sporten igen. Åtminstone har han ju självinsikt och är själv medveten om att han gått ned sig. Nu när Cesc lämnat och Lucho kommit in som tränare så kan det bara bli bättre för Piqué, dessutom har vi fått in mer konkurrens till försvaret - visst, det är inte de försvararna vi velat ha, men det är fortfarande konkurrens. Hade det varit upp till mig hade vi också köpt 2 världsklass backar och sålt Piqué, men nu blir det inte så. All kritik till Piqué har varit befogad men nog fan ska han få lov att fira mål och göra pranks utan att bli påhoppad. Hade Piqué varit en av de bästa mittbackarna i världen idag hade det inte varit en enda kotte här inne som öppnat käften, det är den enda skillnaden. Chilla med hatandet.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-09 20:19
Vi betalar €15M+€4M i ev. bonusar om vi vinner CL typ. Inte så farligt ändå.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-09 20:13
[QUOTE=Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]]Cuadrado-ryktet är fake, vi gav upp och nu är han nära United. Ryktet kommer ifrån "Barcasstuff"... [/QUOTE] Stämmer, dock tror jag inte vi gett upp honom och han är inte nära United. Han väljer knappast ett mittenlag som United före oss.
Barcelona neymar JR
2014-08-09 20:11
Så länge vi säljer Alves så är Cuadrado välkommen :) Högerkanten kan ju inte direkt bli sämre med Cuadrado än med Alves/Montoya
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-09 20:09
Cuadrado-ryktet är fake, vi gav upp och nu är han nära United. Ryktet kommer ifrån "Barcasstuff"...
Barcelona grande jw
2014-08-09 20:09
LeoMessi

Ja, hans speltid i Everton var ett jäkla skämt. Han deltog i 25 matcher över hela säsongen men snittade endast 35 minuters speltid i dessa matcher. Totalt 891 minuters speltid vilket blir ungefär 9 hela matcher. Han var inte redo för ett topp 6 lag i Premier League. Det är just det som är problemet med Deulofeu. Han är inte tillräckligt ödmjuk. Han ville ta snabbvägen till känddisskap i en statusliga som PL, istället för den mindre glamorösa vägen som Rafinha gjorde med Celta Vigo.
Barcelona LeoMessi
2014-08-09 20:06
Essienesque

Ibland önskar man att problemet vore tvärtom. Det vill säga att vi hade bra försvar men urkasst anfall för då jävlar hade klubben spenderat pengar på anfallare och då hade vi inte blivit missnöjda med värvningarna.
Barcelona LeoMessi
2014-08-09 20:04
Nu vet vi varför zubi ville ha hit vermaelen :D
Barcelona Essienesque
2014-08-09 20:03
@LeoMessi:

Hoppas att det inte stämmer men du säger ju själv att det är en efterbliven affär för de pengarna.. och denna ledning är ju ständigt efterbliven såå...
Barcelona Blaugrana91
2014-08-09 20:02
[QUOTE=Essienesque]Barcelona have agreed a 35m 4m variables fee with Fiorentina for the transfer of winger Cuadrado. Personal terms agreed. Deal close. [rac1] Vad i helvete sysslar vi med? [/QUOTE] Hoppas det stämmer!
Barcelona DM1982
2014-08-09 20:02
[QUOTE=grande jw]DM1892 Jag har funderat på det ett ganska bra tag och jag tror faktiskt Everton skadade Deulofeu mer än det hjälpte honom. Premier League är en träfotsliga med en mängd spelare som borrar ner huvudet och bara springer a ´la Walcott. Hade Deulofeu gått på lån till ett lag som faktiskt försökte spela fotboll på mindre ytor mer stort bollinnehav som exempelvis Celta Vigo eller Rayo Vallecano så tror jag vi hade fått se en betydligt mer bollsäker och mogen Deulofeu idag. [/QUOTE] Instämmer, han borde ha gått till ett lag i Spanien. Everton kanske passade honom bättre men inte för att anpassa sig för spel i Barcelona.
Barcelona LeoMessi
2014-08-09 20:01
@Essienesque:

Det där kan väl ändå inte stämma? Det är fantastiskt efterblivet av oss att värva honom nu! Dessutom för alldeles för mycket pengar.
Barcelona koeman92
2014-08-09 20:01
Enligt MD slängde Piqué tydligen en till stinkbomb i den mixade zonen när Masip blev intervjuad av journalister efter matchen..
Hard Lol!
Barcelona koeman92
2014-08-09 20:00
Barcelona LeoMessi
2014-08-09 19:59
Grande JW Samtidigt känns det som att han nästan hade fått lika mycket speltid hos oss som han fick i Everton. Tyckte han fick sparsamt med tid. Sen borde vi inte alltid lyssna på vad dom vill för dom väljer alltid engelska lag där dom aldrig får speltid. Ett spanskt lag lik Celta hade varit perfekt för då hade dom fått gott om speltid och förtroende. Då hade Deulofeu kanske inte känt att han måste visa upp sig och bli ego när han väl får chansen hos oss.
Barcelona Canaletes
2014-08-09 19:59
Kommer hem och ser att Vermaelen är klar men framförallt att supertalangen Sergi Roberto målat.

Life's good :-D

Nä, men tror faktiskt att Vermaelen kan bli okej. Inte riktigt det man hoppades på i början av Silly Season när stora namn ryktades till Barça och vissa t.o.m. ansågs vara klara men med den här ledningen så är man inte förvånad.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-09 19:56
Lite faktiskt, trodde vi skulle sluta fönstret utan några mittbackar hahaha
Barcelona Essienesque
2014-08-09 19:55
Barcelona have agreed a 35m+4m variables fee with Fiorentina for the transfer of winger Cuadrado. Personal terms agreed. Deal close. [rac1]

Vad i helvete sysslar vi med?
Barcelona grande jw
2014-08-09 19:54
DM1982 Jag har funderat på det ett ganska bra tag och jag tror faktiskt Everton skadade Deulofeu mer än det hjälpte honom. Premier League är en träfotsliga med en mängd spelare som borrar ner huvudet och bara springer a ´la Walcott. Hade Deulofeu gått på lån till ett lag som faktiskt försökte spela fotboll på mindre ytor med stort bollinnehav som exempelvis Celta Vigo eller Rayo Vallecano så tror jag vi hade fått se en betydligt mer bollsäker och mogen Deulofeu idag. Dessutom hade han han exakt samma direktiv i Everton som Tello hade i Barca. En "subersub" som skulle slicka kant och hota med sin fart.
Barcelona koeman92
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Förvånad?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
Vi hoppades på spelare som benatia,marquinhos,hummels,laporte etc. Slutade med vermaelen och mathieu... Hahaha
Barcelona DM1982
2014-08-09 19:48
[QUOTE=grande jw]LeoMessi Kan tyvärr inte göra annat än att hålla med. Just nu känns Deulofeu som vår nya Tello. Hans målfarlighet och beslutsamhet är som bortblåst. Han har dock en högstakapacitet och potential som är hundra gånger högre än Tellos så förhoppningsvis lossnar det för honom. Jag får känslan av att han har extremt höga krav på sig själv (lite liknande attityd som en ung Ronaldo). Han vill så mycket att det bara blir pannkaka av allting. [/QUOTE] Det som är mest konstigt är att Deulofeu är uppvuxen i Barcelona och kan spelet, tyvärr syns det inte alls. Inga kombinationer funkar mellan honom och andra spelare. Han tar nästan alltid fel beslut. Han borrar ner skallen och kör sitt eget race. Som jag ser det kommer han inte fixa det i a-laget. Liknelsen med Tello är mycket bra, sparka och spring spelare båda två.
Barcelona AndreD
2014-08-09 19:44
Bra bredd på mittbackspositionen nu: 1. Bartra 2. Mathieu 3. Vermaelen 4. Mascherano 5. Busquets 6. Adriano 7. Pique Ska inte klaga, vi värvar två mittbackar som är bättre än han där avdankade vuxenbebisen där bak. VAMOS
Barcelona B.BOSS
2014-08-09 19:43
"@RafaelH117: It's the kind of signing that shows everything that's wrong with the current Barcelona administration. Schär could've come for €15m." "@RafaelH117: I hate this kind of deal, Barcelona's not a recovery home for injury plagued players. Vermaelen was signed on wishful thinking, ridiculous." "@RafaelH117: Here's hoping Vermaelen get over his injuries like Fàbregas did after leaving Arsenal's questionable medical
Barcelona Lion24
2014-08-09 19:42
Kritisera människan i fotbollsspelaren för att den röker? Vem gör det? Jag lägger inte så stor vikt vid människan i fotbollsspelaren så länge den inte skriker ut rasistiska saker eller biter andra människor. Då tror jag att den människan i fotbollsspelaren har ett problem. Men har människan i fotbollsspelaren ett psykiskt problem för att han röker? Jag har aldrig sett Jeremy Mathieu prata illa om någon, skada nån med flit eller haft en allmän äcklig personlighet.

MEN. Kan man inte kritisera fotbollsspelaren i människan som röker? ''Sämre människa för att han röker''? Detta är galenskap. Det här är över gränsen. Det är skillnad mellan FOTBOLLSSPELAREN och MÄNNISKAN, i det här fallet. Vem f*n har sagt att Mathieu är en sämre människa för att han röker? Hur f*ck ska jag veta att han är en sämre människa för att han röker? Jag har själv rökt. Jag kände inte att jag fick en bättre personlighet dagen efter jag slutade röka. Jag kände inte att jag blev en bättre människa, haha.

MEN. ÄR DET LÄMPLIGT FÖR EN FOTBOLLSSPELARE ATT RÖKA PÅ DEN NIVÅN? Det är där de flesta vill nå ut till. F*ck människan, det har ingenting med fotbollsspelaren att göra. Mathieu kan röka men samtidigt vara världens snällaste människa. MEN DET ÄR EJ LÄMPLIGT ATT RÖKA på den här nivån. Fråga vilken doktor/läkare, proffs (på en ganska hög nivå) du vill.

Sen finns det några som säger att ''Mathieu har varit bra''. Mathieu har varit bra, JA. Jag ger han det. Men det är FAKTA att spelaren inte får ut sin MAX av sin kapacitet som fotbollsspelare, fråga bara föregående talare. Men varför? Varför? Varför ska vi drabba oss själva på det viset? Att ha fotbollsspelare som inte kan få MAX av sin kapacitet för att denne antingen röker, är prostituerade, eller vad som helst. Varför? Är det detta vi ska vara nöjda med? ''Bra''? Eller PERFEKTION? Eller åtminstone försök till perfektion. Räcker det för mig att Mathieu ''bara är bra och så länge han håller sig kvar där så får han göra NÄSTAN vad han vill? Aldrig. Mathieu måste bli bättre, lämna dessa saker som gör att han inte kan få ut sin MAX av sin kapacitet om han vill spela/komma hit. Man säger inte ''Mathieu, rök så länge du presterar''. Mathieu ska inte säga ''Jag röker när jag vill''. Det här är barnfasoner. Amatörmässigt.

Nej, jag ska FÖRSÖKA låta bli att diskutera detta en gång till eftersom jag finner det väldigt PINSAMT att behöva skriva ''en fotbollsspelare bör ej röka!'' och sen få mothugg och av väldigt få, det skall nämnas.
Barcelona Messidinho_10
2014-08-09 19:42
Välkommen till världens största klubb Tomas Vermaleen!!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-08-09 19:40
Faktist förväntansfull, äntligen en renodlad mittback! Lyckas han hålla sig skadefri så lär det bli bra.
Annons: