/spanien/barcelona/forum/4168.aspx/spanien/barcelona/forum/4168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-08-09 15:56
Någon som har länk till matchen?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-09 15:54
Att kalla för Rakitic för en bänkvärmare är att ta i som inne i helvete.

Enligt mig var han en av de tre bästa mittfältarna föra säsongen i världen.
Vilken Xavi, vilken Iniesta var på samma nivå som Rakitic föra säsongen.

Snälla var sann mot dig själv.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-09 15:53
@Tiki-Taka:

nej han blir en bra förstärkning, hellre än bra bänk än en svag bänk .
vi behöver bredda mkt som resteb av andra stor lag gör.
Barcelona grande jw
2014-08-09 15:53
@B.BOSS:
No offence men du är helt ute och cyklar. Rakitic är precis det Barca behöver. Jag vet inte om du legat under en sten de 4 senaste åren och fortfarande tror att Xavi är världens bästa mittfällt. I dagens Barca bänkar Rakitic både Iniesta och Xavi.
Barcelona fc__Barça
2014-08-09 15:49
Kritiken mot ledningen är ändlös och det förtjänar dem. Speciellt när det gäller värvningarna till backlinjen. Men att klaga på mittfältet och att Rakitic inte håller kan jag inte hålla med om. Han var en av Europas bästa mittfältare och överglänste alla våra mittfältare den föregående säsongen. Den värvningen gjorde klubben klar snabbt och smidigt för ett lågt pris. Förstår inte klagat överhuvudtaget när det gäller mittfältet. Vi har Mascherano-Xavi-Rafinha som andra uppställning. Finns jämnbra lag där absolut men inget lag i Europa ligger avsevärt bättre till än oss när det gäller mittfältets spets och bredd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-09 15:48
Cuadrado behövs verkligen inte om Alves stannar, vilket han troligen kommer göra. Han är alldeles för överflödig och dyr!
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-09 15:46
@Barclasico:

bra sälj nu Song också till Milan så får vi det klart.
och all in på Cuadrado nu då som förstärkning
Barcelona Barclasico
2014-08-09 15:42
klart: Afellay klar för Olympiacos
Barcelona LeoMessi
2014-08-09 15:41
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Alves är sliten efter att han fick värma bänk halva VM :/
Barcelona B.BOSS
2014-08-09 15:38
Jag tar en Vermalen som är skadad hela säsongen och inte får spela än Agger som är skadad halva säsongen. Vi är en klubb i Bayern - Madrid klassen men vi köper spelare sämre än Sevilla, Tottenham och många andra. De går efter stabila spelare för att sälja vidare. Vi går efter misslyckade skräp. Om den här misshandeln av klubben fortsätter offensivt när Messi och iniesta lämnar kommer vi vara en femte, sjätte placerad lag som kämpar om champions league platser. Rakitic är jätte bra men han är långt ifrån Xavi OCH Iniesta han är en fullgod bänkspelare.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-09 15:38
Medcial tests of Arsenal defender Vermaelen at Barcelona have ended. Deal will now be finalized, could be announced this afternoon. [md] Officiellt när som helst! Han klarade föga nog sin läkarundersökning hehe :-)
2014-08-09 15:33
Barcaholic

Håller med angående om Roberto.

Vi lånar ut Dennis Suarez till Sevilla som är 10 gånger bättre än Roberto bara för att han inte är katalan.
Alla vet hur vår klubb jobb. Tråkigt som fan.

LeoMessi

Fan va tråkigt att Messi, Masken, Suarez och Neymar inte får ha någon försäsong. Visst Messi spelade VM-final men vad är Alves ursäkt att inte delta ??
Barcelona Barcaholic
2014-08-09 15:24
@LeoMessi:

Just det som är problemet, jag tycker att han inte förtjänar lika mycket speltid som resten av dom andra i laget. Vårt lag blir bättre utan Roberto än med Roberto i truppen, även om bredden ''försämras'' i truppen. För mig finns det tre alternativ för Roberto:
1. Sälja honom så snabbt som möjligt.
2. Låna ut honom till ett lag i La Liga
3. Bryta hans kontrakt och slänga ut honom, bara han försvinner.

Drömmen är ju att Song, Roberto och Afellay allihopa säljs och för dom pengarna + lite till satsar man på Pjanic. Snacka om bredd och kvalitet i truppen då:

Iniesta/Rafinha-Rakitic/Pjanic/Xavi
Busquets/Mascherano
Barcelona Barclasico
2014-08-09 15:23
Medcial tests of Arsenal defender Vermaelen at Barcelona have ended. Deal will now be finalized, could be announced this afternoon. [md]
Barcelona LeoMessi
2014-08-09 15:20
Freeyourmind Nej, tyvärr. Enda matchen dom antagligen kommer att spela innan säsongen drar igång är gampermatchen. Jag tycker att det är riktigt jävla dåligt.
2014-08-09 15:18
Kommer Messi, masken och Alves var med matchen idag???
Barcelona Zyzz
2014-08-09 15:14
Barcelona line-up (official): Masip - Montoya Pique Bartra Alba - SergiRoberto Busquets Iniesta - Munir Rafinha Pedro.

Åhh jag vill se Rakitic spela....inte Sergi Roberto..................................
Barcelona LeoMessi
2014-08-09 15:13
@Barcaholic:

Värvningarna håller jag med dig om.

Grejen är den att han inte låter roberto spela mer än någon annan, han låter alla spela lika mycket, ger alla en ärlig chans att visa upp sig. Tro mig jag själv är riktigt trött på särbehandlingen av katalanska spelare. Men eftersom det är försäsong så kan jag förstå att roberto får spela lite, hade varit en annan femma om han fick spela hela tiden när säsongen väl drar ihop sig.

Istället bör man undra varför Sandro Ramires får fortsätta försäsongen med a-laget och inte dongou som är 100 gånger bättre.
Barcelona Rambla~
2014-08-09 15:10
Vermaelen är skadad i detta nu sedan Vm. Inte så konstigt att de då först gör läkarundersökning. Det kan väl inte ens denna klubb ha missat.
Barcelona Barcaholic
2014-08-09 15:10
@LeoMessi:

Säger inte att han kommer vara ordinarie, och det är inte dagens startelva jag syftade på. Snackar mer om att hur envis han var med köpet av Mathieu, hur han godkänner att ledningen väljer Vermaelen m.m.
Förstår inte varför Roberto förtjänar få speltid, han är ju betydligt sämre än Halilovic redan nu trots att han är 4 år äldre. Dessutom har han knappast visat något på plan för att förtjäna få speltid.

Trött på särbehandlingar på katalanska spelarna...
Barcelona AndreD
2014-08-09 15:03
LeoMessi Klart han visste att han skulle vinna han fick ju domarhjälp varje jävla match samtidigt som vi hade domarna emot oss den säsongen. Hade domarna dömt rätt hade vi vunnit ligan med 11 poäng.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-09 15:02
Blaugrana 91 I detta fall tar dem läkarundersökningen innan affären blir offentliggjord på grund av hans tidigare skadehistorik. Hittar dem något litet så kan dem blåsa av affären.
Barcelona LeoMessi
2014-08-09 15:00
@Barcaholic:

Åtminstone 5 av dom spelarna som är med i elvan kommer inte att vara ordinarie på något sätt. Så oroa dig inte, roberto förtjänar också få speltid. Han kan inte frysa ut honom helt och hållet.
Barcelona Rambla~
Blaugrana91 Jag ska försöka förklara. Så bara för att man har pengar ska man fortsätta göra urusla affärer? En dålig affär är fortfarande en dålig affär. Dessutom, allt är bättre än förra sommaren. Då fick vi inte in någon förstärkning alls till försvaret. Det är därför lätt att säga att det ser bättre ut än tidigare. Problemet är bara att det hade kunnat vara så mycket bättre än så med kompetent folk i ledningen. Svara på en fråga. Behövde vi en mittback förra sommaren? Zubi hade även då Mathieu på sin fåniga inköpslista. Skillnaden då, han var ett år yngre, hade endast 1 år kvar på kontraktet och hans klausul var bara hälften av vad de nu betalade denna sommar. Marquinhos som de har snöat in sig på. Honom kunde de ha värvat förra sommaren för helt andra pengar innan PSG visade intresse. Det gällde bara att snabba sig på lite, komma till skott typ. Fast först ska det sk velas och funderas lite först. Det samma gäller Benatia. Tidigt denna sommar fanns chansen att hugga innan City blev intresserade då Benatia var missnöjd över sin situation. Med lite bättre scouting, ja eller den är väl obefintlig då Zubi och hans två clowner har haft samma lista under några säsonger, hade vi kunnat norpat till oss Laporte när hans klausul låg på 18m. När man förhandlar om Alexis med Arsenal, så tar en kompetent sportdirektör upp frågan om Vermaelen om han ändå redan finns på dennes lista. Vi kunde ha fått honom för kaffepengar. Hela tiden dyker det upp sådana här situationer eller tillfällen där de hade kunnat agera bra mycket bättre än vad de i slutändan gjort. Är det konstigt att man blir frustrerad? Först Song för 19m, fiasko, nu Vermaelen för 19m. Ser det lovande ut tycker du? Det är bara att hoppas att trenden någon gång vänder när det gäller värvningar från den klubben.
Barcelona the cameroonians
Barcelona line-up (official): Masip - Montoya Pique Bartra Alba - SergiRoberto Busquets Iniesta - Munir Rafinha Pedro

Roberto petar Rakitic sen förra matchen :P
Barcelona Barcaholic
2014-08-09 14:58
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Masip - Montoya Pique Bartra Alba - SergiRoberto Busquets Iniesta - Munir Rafinha Pedro #fcblive Fan vad jag är trött på att se S.Roberto spela, låt Rakitic spela en halvlek för att sen låta Halilovic spela den andra. Fan trodde verkligen Enrique skulle vara succé i Barca men alla hans nuvarande val gör så jag tvekar stort på honom...
Barcelona DM1982
2014-08-09 14:52
[QUOTE=Blaugrana91]Vermaelen is at this moment undergoing medical tests at Barcelona. If he passes them, transfer announced today, presentation tomorrow [rac1] note: barcelona normally announce transfers before medical tests #fcblive Undra varför man gör så? [/QUOTE] Är han skadad eller "defekt" på något sätt så blåser nog Barcelona av affären.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-09 14:51
Vermaelen is at this moment undergoing medical tests at Barcelona. If he passes them, transfer announced today, presentation tomorrow [rac1]

note: barcelona normally announce transfers before medical tests #fcblive

Undra varför man gör så?
Barcelona DM1982
2014-08-09 14:47
[QUOTE=Vampíro]Yes han är en sopa i mina ögon. En klubb som har ambitioner att vara världens bästa och har behövt mittbackar av världsklass i fyra år ska inte värva honom som ersättare för sin kapten. Men du är säkert nöjd, snarare dina krav som är patetiska. Just saying. [/QUOTE] Jag är nöjd, fanns inte så mycket bättre tillgängligt ute. Det här är den verkliga världen, inte FM. Att kalla honom för sopa är ett mycket bra bevis för att du inte är speciellt kompetent, fotboll är nog inte något för dig.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-09 14:46
MD:s läsare tycks ändå vara ganska nöjda med en ev. värvning av Vermaelen.

59% säger att det är en bra värvning mot 41% som inte gillar värvningen.
Annons: