/spanien/barcelona/forum/4162.aspx/spanien/barcelona/forum/4162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meymar
2014-08-12 20:43
B-guden: Kan det inte ha med tv-avtal och så att göra? I Spanien får väl Barca och Real större delen av dessa pengar medan det i England delas upp mer jämnt? Jag kan ha helt fel för mig, men tror jag har läst om detta för något år sedan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Meymar
2014-08-12 20:43
B-guden: Kan det inte ha med tv-avtal och så att göra? I Spanien får väl Barca och Real större delen av dessa pengar medan det i England delas upp mer jämnt? Jag kan ha helt fel för mig, men tror jag har läst om detta för något år sedan.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-12 20:32
@Kith.:

Ja du, Kith. Står du fast vid ditt ord?
Barcelona Barclasico
2014-08-12 20:21
Fiorentina have dropped asking price for Cuadrado to 40M. Difference with what Barcelona offer is big, club pessimistic about deal. [rac1]
Barcelona Zyzz
2014-08-12 20:12
@viccc:

Det verkar ju vara du som har missat en del från förra säsongen med tanke på att du hävdar att Rakitic är en försvagning jämfört med Fabregas a.k.a snigeln. Suarez är 100 gånger bättre än Sanchez och hur fan kan vår backlinje vara sämre än förra årets när vi inte ens har sålt någon back, utan istället köpt 2 stycken? Lägg där till att Mascherano (en av VM's bästa spelare) nu får spela på mittfältet där han hör hemma! Dags att vakna!
Barcelona neymar JR
2014-08-12 20:09
2011*
Barcelona neymar JR
2014-08-12 20:09
Kith Vi stod där 2012?! Mot porto
Barcelona LeoMessi
2014-08-12 19:59
Hoppas att Sevilla är på tårna ikväll och att dom lyckas skrälla lite. Man vet aldrig riktigt var man har dom, dom kan spela helt fantastiskt och ibland kan dom göra oerhört klantiga misstag i försvaret och åka på ett antal baklängesmål. Hoppas inte att dom spelar oerhört naivt mot real, dom senaste säsongerna så känns det som att real har lyckats pumpa in 6 mål på dom varje gång dom möts. Med undantag för sist, då dom faktiskt vann.
Real Madrid Kith.
2014-08-12 19:59
Avundsvärt lag Real Madrid ställer upp med ikväll i Europa supercupen, 5 år sedan var det vi som stod där de står, fyfan...
Barcelona LeoMessi
2014-08-12 19:54
Pique var faktiskt inte helt väderlös under förra säsongen, han gjorde inte bort sig så fatalt. Men han har fortfarande en bit till sin gamla nivå. Visst han hade ett helt värdelöst VM men ramos var minst lika jävla dålig. Men fortfarande så måste han rycka upp sig en hel del. Jag tyckte att vi hade en helt fantastisk höst om jag ska vara ärlig, tyckte att Tata gjorde ett bra jobb då. Men vette fan vad som hände under våren, vi bytte taktik helt och intensiteten var som bortblåst. Om något var det mittfältet som svek oss ordentligt! Dom joggade knappt hem och skapade absolut ingenting framåt, anfallet led väldigt mycket pga det.
Barcelona Neymessi
2014-08-12 19:40
Tycker att det överdrivs väldigt mycket när det gäller Pique. Nej, han var inte speciellt bra förra säsongen men ärligt talat vilken spelare var det?
Att försvaret var dåligt berodde inte enbart på underpresterande mittbackar utan på att hela laget försvarade sig dåligt. Inte ett enkelt jobb för en mittback om du har mittfältare och anfallare som vägrar ta defensivt ansvar. Lägg där till en Alves som inte gjorde många rätt heller.
Hade vi forfarande haft en BBQ- tränare hade vår backlinje varit tvungen att bestå av Hummels + Benatia. Nu när vi däremot har en tränare med lite jäkla anamma tror jag att vi kan få igång det viktigaste av allt, nämligen ett bra lagspel.
Rakitic och Suarez i all ära men vår bästa " värvning" är LE.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-12 19:37
[QUOTE=viccc]ja förstår inte hur ni kan säga att vi har ett "bättre" lag iår? verkligen inte, Ter Stegen är sämre än Valdes, Raktic är även han sämre än Cesc osv. Sen att vi har värvat 2 halvbra försvarare där den ena är skadad hela tiden. Lägg därtill Alves form och S.Robertos fantastiska inhopp .. alla är överdrivet optimistiska tyvärr .. [/QUOTE] Vad snackar du om?? Rakitic är mycket bättre än Cesc. Grymt passiningssäker, kan styra tempot. Dessutom vågar han slå dem vågade passningarna. Han sliter även som ett djur i defensiven, vilket Cesc aldrig gjorde. Gällande målvaktfrågan så visst Valdes är bättre än Ter Stegen, men tycker han har större potential. Sen förut hade vi en bra målvakt och en pajas, nu har vi två grymma målvakter. Försvaret är förbättrat, anfallet är helt klart bättre!
Barcelona fc__Barça
2014-08-12 19:32
viccc Fast om du redan vet vad som händer i framtiden kan du ju göra någon nytta med dina superkrafter istället för att sitta här och gnälla. "Vi kommer få skador i försvaret". Hur vet du det om man får fråga? Sen är det inte direkt så att vi kommer ha det värre med att ersätta vid skador än andra lag. Vi har 4 jämna mittbackar och Mascherano som kan vikariera. Känns som att folk gör allt för att klaga på nåt.
Barcelona Krojf
2014-08-12 19:30
B.BOSS skrev idag: "Någon kanske har redan nämnt att spelarna har på sig Gps under försäsongen. Fan vad skön Luis Enrique är. Han mördar de hahaha". B.BOSS är långt ifrån ensam att skriva den här sortens inlägg, sedan Enrique tog över taktpinnen som tränare. Det luktar en för mig fullständigt obegriplig illvilja, lång väg. Typ, nu får dom jävla latmaskarna äntligen vad dom tål. Yes! Ge järnet jävla slöfockar och gör skäl för era feta löner! Så ska en slipsten dras. Lucho, my man! Kanske skulle FIFA ha gjort tvärtom i fallet Suarez. Det vill säga dömt honom till obligatoriskt deltagande på försäsongsträningen i det nya Barca, som Lucho sagt sig vilja skapa. Det hade varit straff nog, av alla träningsrapporter på Les Rambles att döma.
viccc
2014-08-12 19:22
Ni kan säga vad ni vill men jag kommer inte vara förvånad om vi står där utan en enda tittel efter säsongen, vi kommer få skador i försvaret, Pique kommer vara usel, många verkar ha missat stora delar av förra säsongen då det såg mer än katastrof ut.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-12 19:19
Vi alla undrar samma sak...
Barcelona oocbgb
2014-08-12 18:58
[QUOTE=westinho - Sergio #5]Suárez är bättre än Sánchez Rakitic är bättre än Cesc ter Stegen vs Valdés är svårt att säga redan nu. Mathieu Vermaelen är bättre än Mascherano som mittbackar. Mascherano är bättre än Song på mittfältet. Bravo är bättre än Pinto. Rafinha har förstärkt vårt mittfält. Deulofeu har förstärkt vårt anfall. Klart som fan vi har bättre lag nu än förra säsongen. [/QUOTE] Kunde inte sagt det bättre själv.. Glöm inte att vi har en ny tränare som kommer byta ut grillfesterna mot svettiga pass, och många spännande talanger som Lucho inte kommer vara rädd att använda!
Barcelona Smogen
2014-08-12 18:58
Tror Suarez glömdes av också, hur mycket jag än gillade Alexis så får ju Suarez ses som en klar förstärkning.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-08-12 18:57
Att säga att vi är inte bättre visar lite din kunskap vic. Förstärkningar som Suarez och Raktic 2 spelare som var bland dom bästa spelarna i respektive ligor. Matheiu sågas väldigt mycket men han var bland dom bästa mittbackarna förra säsongen i La liga ännu en förstärkning om man kollar förra säsongen. Ter stegen är ännu inte på Valdes nivå men tror starkt på denna killen och hoppas att han kommer bli världsmålvakt för potentialen har han. Sen ska man aldrig glömma Rafinha som kan bli hur bra som helst!
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-12 18:56
@viccc:

Suárez är bättre än Sánchez
Rakitic är bättre än Cesc
ter Stegen vs Valdés är svårt att säga redan nu.
Mathieu + Vermaelen är bättre än Mascherano som mittbackar.
Mascherano är bättre än Song på mittfältet.
Bravo är bättre än Pinto.
Rafinha har förstärkt vårt mittfält.
Deulofeu har förstärkt vårt anfall.

Klart som fan vi har bättre lag nu än förra säsongen.
Barcelona B-Guden
2014-08-12 18:52
@viccc:

På målvakts positionen har vi gått ner oss, men Ter stegen är bara 22 år också.
i Försvaret har vi blivit bättre Mateiu är bättre än Pique Batra och Mascherano, Vemedalen eller hur han stavas har jag inte sett dom 2 senaste åren men nog är han bättre val än Mascherano på mittbackspositionen.

Mascherano kommer förhoppningsvis spela mittfältare, jag tror Rakitic kommer vara mycket bättre än vad Cesc varit. Jag tror och hoppas Xavi och Iniesta är jävligt revansch sugna. Rafinha är bättre än Roberto, Suarez är bättre än Sanchez, Delofeu är bättre än Tello.
Sedan så tror jag Neymar kommer få en större roll i år, Sedan har vi en mycket bättre tränare.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-12 18:45
@Acrobat:

Precis och därför kallades han för ''Snigeln'' skönt han är väck.
Barcelona Acrobat
2014-08-12 18:30
@viccc:
På vilket sätt är Rakitic sämre än latmasken Fabregas? Rakitic är betydligt bättre än Fabregas i defensiven och MINST lika bra offensivt. Han har ett högre tempo i sitt löpsteg och jobbar stenhårt, till skillnad från Fabregas vars tid mer gick åt till att slå slarviga passningar och promenera. Sedan har vi fått en bättre bredd i försvaret i och med värvningarna av Mathieu och Vermaelen. Bartra har med stor sannolikhet mognat ännu mer från förra säsongen och kommer säkerligen att prestera väldigt bra. Mascherano kan förhoppningsvis få återgå till mittfältet, där han är ett monster. Ter Stegen och Bravo är två väldigt bra målvakter och på den positionen behöver vi inte vara oroliga för att göra bort oss. Ser man på Valdes tid i Barcatröjan så gjorde han många bra matcher, men han blandade och gav. Ibland var han rent ut sagt dålig. Suarez behöver jag nog inte presentera närmare va? Lägg dessutom till att en spelare som Halilovic har värvats till B-laget och som utan tvekan kommer att prestera på den högsta nivån inom en snar framtid.
viccc
2014-08-12 18:18
ja förstår inte hur ni kan säga att vi har ett "bättre" lag iår? verkligen inte, Ter Stegen är sämre än Valdes, Raktic är även han sämre än Cesc osv. Sen att vi har värvat 2 halvbra försvarare där den ena är skadad hela tiden. Lägg därtill Alves form och S.Robertos fantastiska inhopp .. alla är överdrivet optimistiska tyvärr ..
Barcelona Júnior.
2014-08-12 18:15
B-Guden

Jo, jag förstår men det har länge snackats om att Lucho är en tränare som förespråkar ett 3-manna försvar. Vi har även efter dessa kriterier gjort våra nyförvärv i defensiven. Att Cuadrado skulle spela i den sk. "wing-back" positionen ser jag inte som någon konstighet. Tycker därför att han är den mest lämpliga spelaren ute på marknaden just nu, men det kanske bara är jag.

I värvningen av Cuadrado får man, som sagt, även mångsidighet. Vill Lucho rotera eller gå över till ett 4-manna försvar så kan han sätta antingen Dani Alves eller Mathieu på högerbackspositionen samtidigt som man antingen vilar Cuadrado eller vilar Suarez/Neymar genom att sätta colombianen i en offensivare roll.

Jag gillar tanken.
Barcelona B-Guden
2014-08-12 18:01
@Júnior.:

Alves har ju däremot spelat hela sin karriär som högerback medan Cuadrado inte gjort det mer än ett fåtal matcher tycker vi ska lära oss av våra misstag, vi har värvat spelare och satt dom på fel position väldigt ofta nu och ingen gång har det slutat bra,
Zlatan, kanten funka inte, Villa kant, var inte heller nån succe, Masch mittback, Song, mittback fick 2 matcher innan man valde att ha busquet istället för song där.
Barcelona Júnior.
2014-08-12 17:49
Petersays Dani Alves har inte heller varit speciellt känd för sina defensiva kvaliteter, tycker därför att det är konstigt att det helt plötsligt betraktas som tabu när Cuadrado ryktas in till försvaret. Det som gjorde Dani Alves så bra var att han var oerhört bra i offensiven samtidigt som hans snabbhet och kämparanda kompenserade för hans defensiva svagheter. Han var snabbt tillbaka i defensiven och kunde störa och täcka ut sina motståndare för att sedan delta i nästa anfall. Cuadrado är förmodligen den spelare ute på marknaden som mest liknar Alves i sitt spelsätt. Han är även såpass mångsidig (precis som Alves) att man kan spela honom i ett 4-manna försvar såväl som 3-manna. Tycker att det är en oerhört intressant spelare. Skulle heller inte vilja påstå att Cuadrado är mycket sämre i defensiven än vad självaste Dani Alves är. Sedan kan man föredra en förändring och vilja ha en mer defensivt orienterad spelare, vilket jag har full respekt för.
Barcelona B-Guden
2014-08-12 17:43
Fattar inte hur engelska lagen kan ha så mycket mer pengar än tex Sevilla Valencia Atletic madrid osv ?
då räknar jag inte med Chelsea City united.
Liksom aston villa osv har ju bra med mycket mer pengar än dessa klubbar.
Barcelona AndreD
2014-08-12 17:36
The Reporter Flabben nu för fan
Barcelona petersays
2014-08-12 17:30
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Men...problemet är ju fortfarande att han inte är en högerback. Och sedan när i h-vete värvar vi högerbackar för €50M?

Dessa spelare som "ska funka på många positioner" alltså - det landar ju oftast i att dom inte spelar någonstans alls utan nöter bänk. Ska Cuadrado spela högerback hälften av tiden? Högerytter ibland? Jag är rätt skeptisk - men som vanligt så blir jag gärna motbevisad om så blir fallet.
Annons: