/spanien/barcelona/forum/4158.aspx/spanien/barcelona/forum/4158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-10 12:31
@Barcacat:

2.20, madrid försökte parkera bussen men gick la sådär när Xavi öppna upp dom :P
Barcelona Rambla~
2014-08-10 12:27
Haha, Atletico har fått lite storhetsvansinne. Helt plötsligt ska de värva allt och alla. Finns det något annat lag på SF som har en kilometerlång spalt på sin silly season-artikel? Reus kan de ju fortsätta drömma om.
Barcelona Rambla~
2014-08-10 12:26
@Bàckis:

Tja, vad är skillnaden att släppa honom nu istället? Precis som du är inne på så är han ju ändå free-agent nästa sommar.
Barcelona Barcacat
2014-08-10 12:19
Detta är helt otroligt, vilken lirare, Xavi!
Barcelona Zyzz
2014-08-10 12:17
@Barca3:
11:15 började det! Presskonferens strax.
Barcelona Bàckis
2014-08-10 12:17
Ramba Med tanke på vilken summa man sålde Villa för hade vi la knappt fått en Euro för Afellay med tanke på hur skadedrabbad han varit. Enligt mig rätt ok med lån, gör han det bra i Grekland kanske vi tar tillbaka honom och förlänger. Om inte så är han free-agent nästa sommar. Samtidigt har vi ju massor av unga och intressanta spelare som knackar på dörren. Synd om Ibi egentligen, han hade absolut kunna göra nytta hos oss om han hållt sig frisk. Samtidigt var väl assisten på ESB 2011 värd hela transfersumman i efterhand ;)
Barcelona Barca3
2014-08-10 12:16
Någon som vet när Vermaelen ska presenteras på Camp Nou?
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-08-10 11:59
Med Vermaelen i laget kan vi köra med denna backlinjen i svåra borta Champions League matcher Alves-Pique-Varmaelen-Mathieue
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-10 11:58
Afellay klar för Olympiakos. Synd att hans skador satte stopp för han som en duglig truppspelare.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-10 11:54
@Zyzz:

Han klarade läkarundersökningen så han borde kunna börja träna direkt.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-10 11:46
Jag tror att det här kan bli bra i slutändan, Lucho får bra konkurrens i truppen precis som han vill ha. Spelarna kommer kämpa om sina startplatser vilket kommer leda till att många kommer träna hårdare och höja sina prestationer.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-10 11:44
Han får nr 23 enligt källor
Barcelona Rambla~
2014-08-10 11:43
Så man lånar ut Afellay hans sista år på kontraktet. Visste att det från början såg alldeles för bra ut.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-10 11:43
Fiorentina want 50M for Cuadrado. Man United have reportedly made a 40M+10M bid. Barcelona could offer 40M, incentives included. [md]
Barcelona Zyzz
2014-08-10 11:40
Är Vermaelen skadad för tillfället, eller kommer han kunna börja träna och spela med laget direkt?
Barcelona Mido
2014-08-10 11:35
Jag såg faktiskt Vermaelen live på friends mot Sverige i våras,,, även om Sverige var kassa, men vilken Klippa han var, det gick inte bara, och brytningsäker. Om han skadar sig ofta kanske pga deras fystränarna. Sanchez hade problem hos oss i början men blev starkare å bättre.
Barcelona Rambla~
2014-08-10 11:26
,,,
Barcelona Rambla~
2014-08-10 11:21
Det är så roligt när brittisk press skriver med stora rubriker (Daily Mail) att United och Arsenal slåss om Hummels för ynka £25m (ca €30m) kan jag inte låta bli att skratta.

Tror de på fullaste allvar att Dortmund skulle låta honom ens få förhandla med någon klubb för ett bud under €40m?
Barcelona Rambla~
2014-08-10 11:18
@BARCA-més que un club:
Visst, om du tycker €42m för Alexis är att bli rånade.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-10 11:17
Lion24

Jag säger inte att du har hävdat att Dortmund behöver pengar, det är något jag själv konstaterar för att visa en poäng. Dortmund vill som sagt slåss om CL, dom har redan förlorat Lewandowski gratis denna sommar, när Klopp går ut och säger att han kommer käka en kvast om Hummels lämnar ja då kan du bara glömma det.
Sen att du tycker att det är värt att lägga 60-88 miljoner euro för EN försvarare får tala för dig själv, tror inte att allt för många hade blivit nöjda med det speciellt när vi håller på bygger ett helt nytt lag och behöver förstärka på fler positioner.

Tycker du inte att man försökte tillräckligt med både T Silva och Marquinhos? T Silva har man försökt värva i mer än ett år, Marquinhos som sitter på bänken vill inte ens pressa sin klubb för en flytt. Vad är det som får dig att tro att Hummels, Kompany och Benatia kommer göra det? Selar ingen roll hur mycket intresse man visar för precis lika hårt som vi försöker värva, precis lika hårt försöker deras klubbar att hålla kvar dom. Man har lärt sig från misstaget i att bara gå för samma spelare ett helt fönster för att i slutändan stå där med ingenting.
Kompany för den delen har en skyhög lön, tycker du att vi ska bryta hela klubbens lönestruktur och göra andra spelare missnöjda för att försöka få över Kompany?

Som jag sa, hur många affärer har du sett gå igenom när tränare/president tydligt har sagt att deras spelare inte ska någon vart? Det händer inte, endast om spelaren lämnar in en transfer begäran.
Sen förstår jag inte hur du tycker att att din teori angående att visa starkt intresse eller inte ska leda till att en spelare ska överväga en flytt. Du blir alltså nöjd så länge klubben har visat att man verkligen har försökt? Ingen här vet hur länge eller hur mycket ledningen har har försökt.
Faktum kvarstår att om klubben säger nej vi vill inte förhandla för 5 öre vad ska man göra, kan du förklara det?
För vissa klubbar är deras bästa spelare helt enkelt inte ersättbara, det spelar ingen roll om du visar intresse ett år innan fönstret eller en månad innan. Vissa värderar sina spelare precis som vi värderar Messi, kan inte köpas för pengar helt enkelt.
Spelare kommer inte bråka sig ifrån klubben, det händer ytterst sällan. Ett exempel är Suarez förra året, det kunde inte vara mer tydligt att han ville lämna och Real stod och knackade på dörren flera gånger men Liverpool lyckades ändå att hålla kvar honom en säsong till för dom sa nej vi vägrar att sälja, bara det borde vara tillräckligt med bevis på att om klubbarna vägrar sälja så är det omöjligt.

Och ja Benatia RYKTAS, en gång till RYKTAS bort men har du läst att någon klubb har lagt ett officiellt bud? Nej för alla har redan försökt men Roma står fast vid sitt pris, 60 miljoner euro eller inget. Han har 1 bra säsong bakom sig så ingen vill lägga dom pengarna. Tidningarna skriver ju det som lockar läsare det borde du veta vid det här fallet.

Så nu har jag fått det jag vill ha sagt och har inte mer att säga om det, det blev ett långt och ett upprepande inlägg men jag kände mig tvungen att skriva så för att folk ska förstå, men du kan fortsätta vara envis med din teori om du vill. Och nej jag tycker inte vi har en bra ledning men jag tror inte att dom är helt hjärndöda som vissa vill få det till.
Barcelona Zyzz
2014-08-10 11:16
@Xavi#6:

Tack i alla fall! :)
Barcelona Xavi#6
2014-08-10 11:13
Där kan man se presentationen. Välkommen Vermaelen! Edit Zyzz Hittade ändå =).
Barcelona Zyzz
2014-08-10 11:00
Är det någon som vet var man kan se presentationen av Vermaelen som börjar 11:15? EDIT: Länktips.
Barcelona Vampíro
2014-08-10 10:53
Tänka sig att Garay endast kostade €6M, helt sjukt egentligen.
Barcelona Canaletes
2014-08-10 10:04
En stor eloge till er som orkar skriva 1-2 A4 inlägg gång på gång. Sett mycket av det på sistone av flera. Beundransvärt.
Barcelona Z_Z
2014-08-10 08:58
@AndreD:

Undrar om detta kommer gälla Messi också. Ska bli intressant att se om LE blir den första tränaren som vågar byta ut en loj och ointresserad Messi om han visar den attityden i någon match.
Barcelona Thierry Henry
2014-08-10 07:40
Alla som tror det går att köpa loss Benatia Hummels eller Kompany för rimliga summor detta fönster kan se sig om i stjärnorna. Ni drömmer. Ingwn av dom är till salu. Vi fick Vermaelen och Mathieu. två hedersvärda köp. Vår backlinje ser bättre ut än på år och dar. Vi har inte ens haft skolade mittbackar där bak förut. nu har vi iaf 3 st i Vermaelen Batra och Pique. Både anfallet och backlinjen har genomgått en rejäl förbättring kvalitetsmässigt. vad mer begär ni? Dom 3 försvararna ni vill ha är inte till salu. jag köper helre Vaermelen för 19 miljoner € än Kompany för 60 miljoner €
Barcelona AndreD
2014-08-10 05:59
Luis Enrique: "The key of my project is fierce competition. The players should do everything for a spot in the team." Aaaaaah vad jag längtar till att se Pique på bänken :')
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-10 05:31
Arsenal rånar oss på våra bästa spelare om och om igen och vi får deras rester ,
haha låt mig gråta Vermaelen av alla spelare.

kan det bli bättre nåja blir en spännande säsong och se fram emot.

Barcelona AndreD
2014-08-10 05:16
-SAMI- Han har stensäkra insidekällor
Annons: