/spanien/barcelona/forum/4157.aspx/spanien/barcelona/forum/4157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-01-05 19:46
Han gör rätt ifall han lämnar, han är redan störst i Barcelona genomtiderna och störst i historieböckerna. Han om någon förtjänar att vi fans accepterar hans beslut, dock så vill jag att det leder till ledningens fall Finns väl egentligen endast 2 personer som kan få han att stanna 1: Pep 2: gubben som tog emot Messis första signatur Tänk på istället vad dem här idioterna kan komma att göra med ca 2 miljard, rakt ut åt helvete lär dom gå Men själv blir jag inte förvånad om det finns något i Messis kontrakt som säger att han får lämna till rea pris med tanke på vilka idioter som sköter kontrakten
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 19:40
Nu kommer Barca fan boysen att skriva skit om Messi. Samma personer som hyllade Zubis värvningar till backlinjen. Gå och släng er. Vakna upp till verkligheten och va kritisk till klubben så att den sköts rätt. Hur ska man annars sköta klubben korrekt om alla stödjer inkompetenta styrelsemedlemmar som kör klubben i botten. Det är bara att hoppas att Messis motreaktion är gnistan till att starta ett nyval.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 19:32
Madrid sparkade Schuster och hämtade Juande Ramos tills säsongen tog slut. Och han vann nästan på Camp nou även om vi vann. Jag tackar Gud för Drentes miss när han kom ensam mot Valdes! Minns ni hur Eto firade sitt mål och de andra? Vad hände? Rosell hände!
Barcelona Messidinho_10
2015-01-05 19:31
Grabbar det jätte trist och tråkigt att det har blivit så här i vår vackra klubb. Nu måste alla ta sitt ansvar och vilja klubbens bästa. Och dem spelare som lämnar oss nu, dem kan dra åt helvete!!! Barca är mer än en klubb kom ihåg det!!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-05 19:31
Lionel Messi n10

Säg att du skojar ha Åsnan kvar efter hela Cirkusens igår . ut med han med huvudet förre.

Sägs att Fabregas ringt Messi och snackar över på telefon går rykten nu på instagram hahah det blir värre KAWZZZZZZ
Barcelona Rambla~
2015-01-05 19:28
@the cameroonians:

Anledningen till det kan vara att Monchi redan gjort klart med Benedito, en framtida presidentkandidat. Då faller det sig naturligt att han tackar nej till Bartomues sjunkande skepp. Fast allt är så klart bara spekulationer.
Barcelona Lionel Messi n10
2015-01-05 19:27
Enrique roterar jag kan möjligtvis förstå det men alla spelare är helt loja det är absolut ingen motivation i nån av spelarna. Jag har tvivlat på Enrique sen han tog över då jag följde han i Roma också och där misslyckades han stort också. En tränare som kommer till ett nytt lag ska åtminstonde ha idéer ett nytt spelsätt han vill få fram men med Enrique är det inte det. För laget skull så hoppas jag vi har honom kvar till sommaren och sen agerar då jag inte tycker man ska sparka en mitt i säsongen. Mot bättre tider Visca Barca !!
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 19:26
Perez körde Galactico i botten men trots det var han mer kompetent än Calderon och kom tillbaka efter att ha gjort sin läxa. Jag tror desamma om Laporta. Ekonomin är inget svårt längre. Google, Microsoft, Samsung eller vilken företag som helst i världen vill ha sitt namn på FCB. Vill bara tillägga att vissa skämt här inne är klockrena. Man dör av garv.
Barcelona el Flaco
2015-01-05 19:24
När Gaspart försvann var jag lättad för jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva en lika usel president och ledning. Vad fel jag hade...

Barcelona Peshmerge
2015-01-05 19:23
@Canaletes:

Men asså han följer ju även Man City på instagram. Men men ja man blir ju fundersam vad som kommer att hända och vad som pågår i FC Barcelonas kontor.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-05 19:21
Jag tror inte ett dugg på att Messi drar till Chelsea för än jag har läst att Chelsea har lagt ett officiellt bud på runt 1,5 miljarder.
2015-01-05 19:20
Snart smäller bomben håll i er !!!
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 19:20
Messi som alltid har sett Barca som sitt hem och värld. Messi som aldrig har yttrat orden. Jag vet inte, man vet aldrig eller tänkt på en annan klubb. Är sakta men säkert på väg från klubben. Vem visste att den här skit ledningen skulle orsaka så stora problem.
Barcelona Canaletes
2015-01-05 19:19
Nu följer han också Courtois & Filipe Luis hahaha!!! Älskar hur Messis kommentarsfält bombas på Insta
Barcelona Peshmerge
2015-01-05 19:18
Messi följde även Courtios och filipe Luis nyss för 3 minuter sen på instagram :/ WTf vad är på gång ??
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 19:16
Damn har ni läst? Japp, Messi kommer lämna oss. Barto och Enrique till döden!!
2015-01-05 19:16
Lämnar Messi åt Chelsea lär BARCA alldrig bli ett lag igen haha hejdå allt som har med titlar och göra den kolera ledningen alltså och clownen LE.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-05 19:13
Fattar bi elr? Tom spelarna är trötta och dom fattar ju själva vilken sopa Lucho är. Messi följer Chelsea på insta? Haha det blir bara bättre o bättre...
Barcelona Barclasico
2015-01-05 19:12
breaking news: Messi har börjat följa Chelsea på instagram!!! Det är är FÖR MYCKET!!! FC Barcelona är slut grabbar..
Barcelona yeezus
2015-01-05 19:07
Mitt i allt så börjar Messi att följa Chelsea på instagram haha!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona el Flaco
2015-01-05 19:00
Inte ens Monchi hade varit till någon nytta med tanke på transferförbudet hängandes över oss. Visserligen hade han teoretiskt kunnat börja omstrukturera klubben och börja scouta och förhandla för att ha allt klar fram tills januari 2016, men jag tror det har mer att göra med Bartomeus desperation. Han är medveten att efter Zubizarreta måste han signa ett känt och respekterad namn som ny sportchef i hopp om att kunna vinna lite tid.

Enda anledningen till att Bartomeu vill signa Monchi är för att rädda sitt eget skinn. För det finns ingen chans att denna ledningen kan tänka långsiktig och göra vad som är bäst för klubben. Det vore för mycket att hoppas på.
Barcelona the cameroonians
2015-01-05 18:53
Enligt sport har Monchi blivit erbjuden jobbet men tackat nej.

Tror ingen vettig sportchef vill ta över Barcelona så som situationen är idag.
En sportchef är ju starkt kopplad till ledningen och faller dem spelar det ingen roll om man heter Zubi eller Mocchi, då faller man själv också.
Barcelona Barcadinho.
2015-01-05 18:48
Nu när jag och dem flesta här har spottat eld på LE, Borto, den avgående Zubi så vill jag spotta eld lite till. Ursäkta att jag gör det.

Jag vaknade idag med en känsla av att jag är så jävla trött på att se vissa spelare på plan. Trött på hela bunten. Jag vill ha nytt nytt och mer nytt blod.
Dem som jag är så jäkla trött på är i rätt ordning Iniesta, Alves Busi o Xavi.
För min del kan allihopa flytta till USA eller vart de vill så fort det är möjligt.

Och jag får ännu mer avsmak när jag ser Rakitic sitta på bänken.
Helvete alltså, äntligen ett nytt blod men som idioten LE tänker inte använda.

För första gången i min tid här på LR tänker jag skriva en startelva utifrån det material vi har och de jag fortfarande orkar se
Jag vill se så ofta som möjligt:

Bartra-Pique-Mat- Alba
Rak - Masch
Pedro Messi Ney
Suarez

Och jag skiter i bollinnehavet.
Barcelona Diar Shekha
2015-01-05 18:27
Puyol: "These three and a half months have given me the opportunity to see the other side of the club."

Det är skrämmande. Puyol är en smart man, det var bra att lämna sin post så inte styrelsen smutsar ner hans namn också.
Barcelona koeman92
2015-01-05 18:26
@Barcelonistas:

Det är jag fullständigt medveten om, men de titlar vi vann 2011 är långt ifrån tack vare Rosell eller någon av de andra åsnorna. De vann vi tack vare det lag som Laporta, Cruyff och Pep tillsammans byggde, och som Rosell & co nu har mosat sönder.
Barcelona Gabriel
2015-01-05 18:25
Aldrig är det någon rök utan eld. Personligen tror jag absolut att det ligger något i dessa påstådda rykten kring Messi och Luchos "fight". I normala fall är jag starkt emot att spelare ska blanda sig i tränarens åsikter och val av taktik och uppställningar osv, men just i det här fallet så är det ett undantag känner jag. Det går inte att inte förstå Messi, han är culé också som har spenderat i princip hela sitt liv i Barcelona och i den här klubben, inte fan vill han att en amatör tar över skeppet som kapten och styr den rakt i ett isberg. Ingen förstår sig på Enriques val av uppställningar och rotationer förutom han själv. Jag trodde verkligen på Enrique och att han skulle bli bra, jag var också en av de som skyddade honom mot kritiken i början av säsongen men det är för att jag alltid är utav åsikten att man bör ge en ny tränare en ärlig chans. Hade det varit för bara dåliga resultat som skett pga ren otur så hade jag fortfarande försvarat honom, men det ligger så mycket mer kring alla dåliga resultat som skett. På halva säsongen har spelet fortfarande inte förbättrats och han begår misstag efter misstag och upprepar dessutom samma misstag gång på gång. Han lär sig aldrig för han är alldeles för envis. Ingen vettig människa hade bänkat Neymar och Messi igår efter Madrids poängtapp, och det känner självklart Messi också, och inte bara han utan även resten av truppen. Vad håller han på med? Inte konstigt att Messi blir irriterad. På tal om dessa Monchi rykten, alltså det är en riktigt bra sportchef men min fråga till er är, vad ska han uträtta i ety Barcelona som inte får lov att köpa spelare? Är det inte bättre att han också väntar till 2016 och ser om någon annan kandidat vill anställa honom?
Barcelona the cameroonians
2015-01-05 18:23
Eusebio blir tränande sportchef :-)

Om det är sant att Messi vägrat träna idag för att han inte längre tror på tränarens filosofi och ledningens politik - ja då är det klart som fan att det brinner i röven på Barto.

Den enskilt största anledningen att någon, spelare som tränare, vill komma till klubben i nuläget stavas Messi. Utan honom förlorar FC Barcelona inte bara världens bäste (och en oersättlig sådan) utan man förlorar en del av sitt vackra ansikte, en del av sin identitet.

När jag läser att Lucho har en ledarstil som är enligt devisen "min dörr är alltid öppen, men jag håller mig på avstånd" samtidigt som Xavi är kvar som kapten (och stannade just pga Lucho) - ja då säger logiken att det finns sprickor i omklädningsrummet också.

Vi kommer garanterat, precis som andra varit inne på, att höra mycket rykten de kommmande dagarna. En del kommer vara sant, en del kommer just rykten.

Det här känns lite som Kuba-krisen, ett världskrig kan vara på väg att bryta ut.
And it won't be pretty.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-05 18:19
@Barcelonistas:

1 ligatitel och CL guld med Pep. Rest my case. Inte Rosell som gjorde något utan Pep.
Barcelona Zamboza
2015-01-05 18:18
Denne Freixa kanske inte är så dum trots allt. Minns när han för några år sen påstod att Tito var en mycket bättre tränare än Pep. Ett omval redan 2015 hade känts som frisk luft.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-05 18:15
"Enligt den katalanska tidningen Mundo Deportivo så hade tränaren Luis Enrique och argentinaren en kort diskussion efter fredagens träning, Leo ska ha blivit förbannad över att han skulle starta matchen på avbytarbänken på Anoeta." "Lionel Messi är besviken på Luis Enriques jobb i klubben och att han bär på ansvaret för de dåliga resultaten." Tom Messi fattar vilken sopa Lucho är. Vilken normal människa byter elva varenda match?
Annons: