/spanien/barcelona/forum/4155.aspx/spanien/barcelona/forum/4155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Julia
2014-08-13 21:03
Vi ställde en fråga på forumet. Nedan följer svarsresultaten.

Det ryktas om att Luis Enrique ska se över Gerard Piqués betéende den senaste tiden för att eventuellt straffa honom. Mittbacken har utlöst två stinkbomber inom loppet av ett par dagar; en på flyget till Helsingfors och en bland journalisterna i den mixade zonen efter lagets senaste träningsmatch. Tycker du att detta är roligt?

Ja, låt honom ha kul! 76%
Nej, det är omoget! 24%
Barcelona Neymar11
2014-08-13 20:45
Nja skulle inte skylla bayerns förlust på att han inte hade alla spelare tillgängligt. Dortmund saknade ett flertal spelare dom med. Problemet med Pep är att han försöker spela en fotboll med spelare som inte förstår den typen av fotboll. Jag tycker att det är svagt av Pep att inte inse det från förra säsongen. Att börja anpassa sig av det spelmaterialet han förfogar över. Tar inget ifrån honom, men den eran som uppstod i Barcelona kommer inte ske på bra länge. Lite naivt i mina ögon att försöka återskapa den typen av fotboll med kontrings orienterade fotbollsspelare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2014-08-13 20:36
Känns som att Halilovic är för bra för b-laget. Samtidigt hade det varit trist att se honom på bänken match efter match i a-laget.

Han borde ha lånats ut redan i år till ett lag på den nedre halvan i primera.
Barcelona the cameroonians
2014-08-13 20:19
Uppställningen efter 5 byten i paus;

Suárez
Cá, Costa, Ié, Lucas
Halilovic, Gumbau, Kaptoum
Adama, Dongou, Bicho
Barcelona Rambla~
2014-08-13 20:09
Vi kan nog helt utesluta att Barca ligger i några som helst förhandlingar om högerbacken Piszcek då han spelade hela matchen. Det hade han aldrig gjort annars.
Barcelona DM1982
2014-08-13 20:04
@grande jw:

Lugn nu, Bayern ställde upp med en svag elva med några yngre talanger. Bayern förlorade supercupen förra säsongen också men tog dubbeln, det går inte att läsa ut för mycket av det här.
Barcelona Rambla~
2014-08-13 19:58
Jag kan hålla med om att han ibland är extremt tjurig och envis. Hela hans fotbollsfilosofi kräver en extrem fysik på alla spelare. När alla spelare inte är i full matchform så ser spelet oftast torftigt och fantasilöst ut. Jag är dock säker på att Pep lär sig av sina misstag och om några veckor kommer vi se ett helt annat Bayern.
Barcelona dinho the artist
2014-08-13 19:55
grande jw
För det första går det inte ens att jämföra ett el clasico med denna batalj. För bara ett par år sedan fanns det ingen rivalitet mellan dessa lag över huvud taget.

Sen är det väl självklart att detta är ett ypperligt tillfälle att experimentera på riktigt? Matchen betyder föga men motståndet i sig är av hög klass, perfekt att sätta sina idéer på en ordentlig prövning.

Tror du Pep hade varit där han är idag om han inte visste vad han höll på med? Om han inte följde sina instinkter? Nu lugnar vi oss lite, va.
Barcelona grande jw
2014-08-13 19:48
@Rambla~:
Om du hade sett han göra detsamma mot Real Madrid i ett El Clasico hade du suttit här och kokat. Så... I beg to differ. Han skämmer ut Bayern och allt vad dom står för..
Barcelona Rambla~
2014-08-13 19:46
Den här är ingen viktig match förutom prestige. Det är i sådana matcher han ska testa nytt. Dessutom har inte alla vm-spelare tillgängliga, då kan han likaväl experimentera fullt ut. Har knappast något att förlora.
Barcelona grande jw
2014-08-13 19:33
Rambla~ Jag har haft samma åsikt som dig innan, men nu har han tagit det till en helt ny nivå. Man måste applicera förändringar i små steg så att balansen fortfarande finns kvar i laget. Det Bayern och Pep presenterar idag är en desperat chansning, det ser knappt ut att finnas någon grundtanke överhuvudtaget. Tror man kommer slå till på Benatia innan fönstret stänget för detta är helt bedrövligt. Bayern har enorma problem. Dante är som en skugga av sig själv sedan CL-vinsten. Javi gick sönder och håller väl knappast som mittback.
Barcelona Rambla~
2014-08-13 19:27
Pep är en visionär och han är modig dessutom. Vill du få ett system att funka så småningom, måste du spela det i matcher som betyder något. Saker och ting funkar inte från dag ett. Det tar tid. Folk fattar oftast inte det utan de vill ha någons huvud på ett fat vid första lilla motgång.
Barcelona grande jw
2014-08-13 19:22
Pep kommer nog få en hel skit efter den här matchen. Väldigt märklig uppställning med Alaba som mittback i en trebackslinje. Dortmund löper sönder deras patetiska uppställning.
Barcelona Rambla~
2014-08-13 19:20
Helvete vad bra han är Piesczek på högerbacken.
Barcelona Gabriel
2014-08-13 19:19
Haha Spider-Man! Fan va skönt o se Bayern åka på pisk, struntar fullständigt i om Pep är där.
Barcelona Rambla~
2014-08-13 19:17
In med grishuvud nu . :P
Barcelona grande jw
2014-08-13 19:06
@DM1982:

Nej, Bayern har givetvis inte sitt bästa lag heller men finns det något lag som har samma bredd som dom? Dortmund saknar utöver Hummels, Reus och Gundogan även Subotic, Weidenfeller, Bender, Sahin. Och med förlusten av Lewandowski så måste man ändå ge dom cred.
2014-08-13 18:56
Youtube-stream till B-lagsmatchen
Barcelona DM1982
2014-08-13 18:52
@grande jw:

Fast Bayerns uppställningen är inte förstaelvan direkt. De har en 17-åring på planen, t ex.
Barcelona grande jw
2014-08-13 18:47
Bayern blir fullständigt utspelade trots att Dortmund har Hummels, Reus och Gundogan på bänken.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-13 18:43
@Zyzz:

Precis. Dem avsäger ryktet så att de skriva samma sak igen senare. Med andra ord fördubblar dom klicken från alla godtrogna :P
Barcelona grande jw
2014-08-13 18:38
@barasfsdg:

Nej, inget dubbelmöte.
Barcelona Zyzz
2014-08-13 18:33
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Det är ju det jag menar.....Jag menar inte att jag tror på allt som skrivs, utan att det svänger fort i media. Ena stunden är Barca inte intresserade och 5 minuter senare så ska de lägga ett bud på 40 mille.
Barcelona barasfsdg
2014-08-13 18:31
Är det dubbelmöte i tyska supercupen?
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-13 18:30
@Zyzz:

Nej det svänger inte alls. Bara om man själv tror på det. Men dem senaste 48h ska Barca ha lagt 2 bud som bägge dementerats senare eller visat sig vara falska. och nu igen så "is Barca preparing to bid". Bullshit. källa eller inte men så många spelare som vart klara för oss i sommar enligt media utan att det vart minsta sanning. Och de enda som tjänar på detta är själva Media där man skapar ett rykte, dementerar sen skapar samma igen. och ingen tycks bry sig om att deras sanningsration på deras nyheter ligger på ungf 5%
Barcelona Blaugrana91
2014-08-13 18:27
[QUOTE=Zyzz]Barcelona will make a last attempt to sign Cuadrado. They are preparing a 40M bid. Player told Fiorentina he wants to join Barcelona [marca] Det svänger fort... [/QUOTE] Hoppas! Men är ju Marca iof...
2014-08-13 18:26
B-lagets startelva;

Ortolá,
R.Costa, D.Diagne, Edgar Ié, Lucas
Kaptoum, Babunski, Agostinho Cá, Huertas
Dongou, Joan Román

Verkar bli ett mer 4-4-2 idag.

Förutom BarcaTV finns matchen att ses på endera stream i länktips. Avspark 19.00
Barcelona Gabriel
2014-08-13 18:22
Mkhitaryan, världens bästa spelare!
Barcelona papillon
2014-08-13 18:04
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]:

Å andra sidan så är Cuadrado så mycket mer teknisk än Sanchez. De gånger som Sanchez lyckades med en dribbling så såg det ut som om han bröt benet.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ElRaval
2014-08-13 17:29
@SoM_Un:

Sjukt imponerad.

Men hur är han i spelet utan boll?

Jag är riktigt imponerad av hans löpningar, teknik och långdistansskott. Han är som gjord för typ Real Madrid och därför vill jag ha honom HIT. Han kommer ge oss en annan dimension i spelet som vi tidigare inte haft.

Men samtidigt är jag rädd för att vi kommer ha för många bollkära spelare i laget. Svår balans det där, men jag är säker på att Lucho är på det klara.

Har aldrig varit så här taggad inför en säsong, någonsin.

Annons: