/spanien/barcelona/forum/4154.aspx/spanien/barcelona/forum/4154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2014-08-11 17:04
Tjena Cules. Vet när vi får ett svar angående Suarez? har för mig att de skulle komma med ett besked denna vecka, om hans avstängning blir kvar eller inte.
Barcelona Rambla~
2014-08-11 17:02
Vi sålde en världsanfallare som Alexis för €42.5m. Ställ det i paritet mot Citys värvning av Mangala. Helt sjukt! Nu måste väl ändå City balansera detta genom att sälja någon spelare dyrt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-08-11 16:42
Om det stämmer så är det helt galet mycket pengar, även om Mangala ses som en av de mest spännande mittbackarna där ute. 54M€, herregud. Med tanke på det priset tänker jag verkligen inte klaga på ledningen över att han inte var ett alternativ till försvaret, även om jag fortfarande anser att det fanns bättre alternativ än Mathieu och Vermaelen.
Barcelona DM1982
2014-08-11 16:28
[QUOTE=Gabriel]DM1982 Snarare 40M€ de betalade för Mangala om jag förstått det rätt. [/QUOTE] Porto receives £24.4m from Mangala sale, third-party owner Doyen receives £14.2m, and Standard Liege gets £4.3m. #mcfc Observera att det är pund. Sjukt dyr.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-11 16:25
Daily Mail skriver nu att Kyle Walker är ett annat alternativ till vår högerbacksplats. Intressant. Tottenham lär dock inte sälja.
Barcelona Pep #4
2014-08-11 16:23
Att Mangala gick för de priset säger ju av sig själv varför vi inte var med i kampen om att värva honom. Aldrig så mycket för mittback om han inte heter T.Silva och är yngre.

Hummels kapten vilket också betyder att Dortmund meddelat att han inte är till salu.

Jag vill ändå börja tro att klubben har jagat dessa spelare och insett tidigt att det inte är värt och lägga ner sådan tid på dem att dem gått vidare med alternativen, Vermaelen och Mathieu. Tidigare säsonger har vi krigat efter 1-2 mittbackar och det har slutat med en mittfältare som kan spela på den positionen.

Så sluta hata så mycket även ifall jag håller med er till visso och tänk lite utanför er box.
Barcelona Rambla~
2014-08-11 16:20
@Gabriel:

Till Porto ja. Inte många som nämner de pengar som har gått till tredjeparts ägare.
Barcelona Rambla~
2014-08-11 16:18
Vilket jävla överpris. Så blir det när man handlar spelare som har 3-4 olika ägare. Vi fick erfara samma skit i och med värvningen av Neymar.
Barcelona Gabriel
2014-08-11 16:18
DM1982

Snarare 40M€ de betalade för Mangala om jag förstått det rätt.
Barcelona DM1982
2014-08-11 16:10
[QUOTE=Barclasico]Officiellt: Mangala klar för Manchester City! Tråkiga nyheter... [/QUOTE] 54 miljoner tydligen, sjuka summor.
Barcelona Cule4life
2014-08-11 16:00
Nu börjar folk förstå varför vi behöver köpa in en spelare som Cuadrado, vår offensiv är rejält tunn
Barcelona Gabriel
2014-08-11 15:48
Jag anser också att det bästa skulle vara att kanske låna ut Deulofeu ytterligare ett år då han fortfarande känns väldigt grön i sitt spel och inte verkar vara riktigt mogen för spel i Barcelona ännu. Frågan är då bara vilket lag man bör låna ut honom till samtidigt som man självklart också måste ersätta honom. En sak som jag verkligen oroad utav är Pedro, han har inte sett bra ut på hela försäsongen och då har vi ändå mött rent ut sagt skit motstånd, bortsett från Napoli. I dagsläget tycker jag i ärlighetens namn inte att Pedro bidrar med någonting, och han känns mer som en belastning än en tillgång när han är på planen.
Barcelona Vampíro
2014-08-11 15:37
Rambla~ Frågan är dock hur sugna Everton är på att ta tillbaka Deulo nu och om de är villiga att satsa ännu mer på honom. Tyckte han såg riktigt bra ut i vintras innan han åkte på sin skada. Annars ser jag gärna att han får ett år i La Liga, La Real kanske?
Barcelona MabastB
2014-08-11 15:16
Iniesta: "I've been in touch with Luis Suarez, we've talked. I know he's dying to get started."

Asså vad jag längtar efter att se honom börja träna och spela! Riktigt spänd! Förresten någon som har läst några nyheter angående Suarez överklagan?
Barcelona Rambla~
2014-08-11 15:04
Håller med Vampiro till fullo. Deulofeu är lite för självisk och tar inte sin defensiva uppgift på allvar. Detta är basic stuff som går att utveckla med en bra tränare. Han lär få alltför lite speltid denna säsong så jag ser helst att han lånas ut ännu en säsong till Everton. Går inte det, så gärna till en klubb i la liga, exempelvis Sevilla, Celta eller liknande.
Barcelona Vampíro
2014-08-11 14:56
Jag såg gärna att Deulofeu skulle fortsätta ännu ett år i Everton, förutsatt att han skulle få mer speltid. Annars tycker jag grabben bör lånas ut till ett lag som ger honom matcher varje vecka vilket han desperat behöver men knappast kommer få i Barça. Vill inte se honom bli en ny Bojan med 5-10 mins inhopp i slutet på matcherna. Han har definitivt talang men behöver slipa på sitt spel, tycker inte han är redo för Barça än. Låt honom utvecklas i lugn och ro så kan vi mycket väl ha en framtida crack i truppen.
Barcelona AndreD
2014-08-11 14:54
Bentley King Han har inget tröjnummer för att han antagligen väntar på Songs nr. 17.
Barcelona Bentley King
2014-08-11 14:09
@RafaelH117: If so, Barça’s likely to sign him. @ManUtdStuff: United are understood to have no interest in signing Fiorentina's Juan Cuadrado. [guardian]
Barcelona Gabriel
2014-08-11 14:08
Lucho är verkligen stenhård. Älskar det, precis vad vi behöver.

Gällande Cuadrado så ser jag honom som ett välkomnande tillskott men om det nu är så att han föredrar United pga pengarna så kan han dra dit lika gärna. Vill absolut inte ha spelare i Barcelona som inte gör allt i deras makt för att spela för oss. Golddiggers som exempelvis Thiago Silva kan vi strunta i, oavsett om dem är klass spelare.
Barcelona Bentley King
2014-08-11 13:59
@RafaelH117: Deulofeu's future at Barcelona is still unclear, only player that doesn't have a shirt number yet and Lucho's unsatisfied with his work. Om han lämnar så måste de köpa in en ersättare. Det funkar inte med bara Pedro som inhoppare
Barcelona Barclasico
2014-08-11 13:46
Officiellt: Mangala klar för Manchester City!

Tråkiga nyheter...
Barcelona Emanuel B
2014-08-11 13:30
Mangala officiellt klar för City
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-11 13:22
Sergi Roberto could leave Barca on Loan Barcelona want the youngster to get more first-team football which he will not get under Luis Enrique, who still has faith in Xavi. Source: Mundo Deportivo Va skönt om det nu stämmer.
Barcelona Krojf
2014-08-11 13:22
dinho the artist Björntjänst är väl bara förnamnet. Vet inte vad som tog åt mig. Alla hästarna var uppenbarligen inte hemma; men skenade gjorde dom så det förslog. Betedde mig som en dement groda som fått syn på en svärm jordgetingar, Får väl skylla på en smått förödande formsvacka i den tropiska hettan. Det är uppenbarligen inte bara Suarez som får hjärnsläpp. Ska man se något positivt med fadäsen, så var det väl just att "nyheten" inte var positiv. Om du förstår vad jag menar. Och det vet jag ju dessbättre att du gör. Historia fr o m nu. För min del i alla fall.
Barcelona Rambla~
2014-08-11 13:00
Chelsea vill ha både Cuadrado och Benatia. Seriöst, vad är det med Mourinho? Behöver det försvaret fler mittbackar? Terry, Cahill, Zouma, Ivanovic och så har de väl någon till.
Barcelona Zyzz
2014-08-11 12:54
Barcelona plan to sign a right back this summer, even if Alves stays. Main option: Cuadrado. Alternatives: Juanfran and Piszczek. [sport] Juanfran kommer alltså in bland ryktena nu. Jag personligen ser ju hellre att vi värvar Piszczek eller Cuadrado.
Barcelona grande jw
2014-08-11 11:43
@Zyzz:

Jag tolkade Barcastuffs twitteruppdatering som att det var en färsk nyhet. Men då förstår jag.
Barcelona Zyzz
2014-08-11 11:36
Artikel på Aftonbladet:

Rakitic: "Messi är mirakulös".
Barcelona Zyzz
2014-08-11 11:34
@grande jw:

Han har varit skadad sedan VM...

Det medicinska testet går väl inte ut på att se om spelarna kan spela en match på direkten. De kollar väl lungkapacitet, hjärta, sjukdomar och vikt med mera. De vill väl se helheten utöver skador som läker inom ett par veckor.
Barcelona MabastB
2014-08-11 11:34
[QUOTE=FC Tiki-Taka]Official: Vermaelen has a thigh muscle inury and will do physiotherapy, no timing for his return to group training #fcblive Haha redan...... [/QUOTE] Den skadan åkte han på i VM
Annons: