/spanien/barcelona/forum/4153.aspx/spanien/barcelona/forum/4153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-25 22:14
Douglas köps in istället för cuadrado, får hoppas på att reus köps in nu då hehe :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona dinho the artist
2014-08-25 22:13
Har sagt det förut men alltså Zabaleta, vilken fotbollsspelare det är! Hade han varit några år yngre hade jag verkligen inte haft något emot en 40m € på honom. Han verkar trivas i City dock.

Kul f.ö. att Jovetic visar alla anglofiler vilken duktig spelare det är.
Barcelona Vampíro
2014-08-25 22:13
Barcelona representatives have arrived in Brazil to close a deal on Sao Paulo right back Douglas (24). Transfer fee 6M, 5-year deal. [sport] Varför alltid 5-årskontrakt?
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-08-25 22:04
Krabban94

Cristiano: 255 mål 250 matcher
Messi: 273 mål 265 matcher
Barcelona Krabban94
2014-08-25 22:01
Nån som har statistik på Messis antal mål resp. antal matcher sen Ronaldo kom till Real dvs 2009-10?
Barcelona -SAMI-
2014-08-25 21:49
Sjukt mycket pengar de lägger på han sen ska de låna ut honom det är skumt.

@Rambla~:

Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-25 21:48
@koeman92:

Precis som Chelsea vann den, ren och skär flyt och tur!
:P
Barcelona Zyzz
2014-08-25 21:46
Skillnaden mellan Messi och Ronaldo är att Ronaldo ENDAST kan göra mål medans Messi samtidigt bidrar i spelet och ständigt skapar farliga chanser. Ronaldo har återigen gjort en usel match enligt mig. Tycker inte han har varit bra alls sedan i våras. Att Real inte vann med mer än 2-0 över Cordoba på hemmaplan är inte imponerande. Skönt att vi leder ligan på målskillnad haha ;) Hoppas att vi kommer ligga 1:a från första till sista omgång!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-25 21:46
Rambla

Håller med helt och hållet, är väldigt nervös angående situationen. Om Xavi drar nästa sommar har vi endast Raktic kvar och vad händer om han blir skadad? Tycker att vi borde värva en anfallare denna fönster och en mittfältare som vi kan värva nu men ta in nästa sommar.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-25 21:34
Han tar alltså ut en anfallare och sätter in en defensiv mitt hemma mot Cordoba. Haha Vi förde spelet och vann 3-0 med en man mindre i en halvlek!!
Barcelona Rambla~
2014-08-25 21:31
Jag hoppas verkligen vår ledning inser vad som står på spel den här veckan. Vi får alltså inte värva spelare förrän januari 2016 nästa gång. Då har Xavi troligtvis lämnat, förmodligen också Alves. Mathieu är hur gammal då? De kan inte vara så naiva att de tror denna trupp ska räcka till dess? De måste ta sitt ansvar och värva minst 2 spelare den här veckan. Tyvärr lär det väl bara bli den här Douglas. Ledningen går och hoppad på att CAS ska sänka straffet. Gick ju bra med Suarez. Bara att hålla tummarna att vi klarar oss de här 18 månaderna.
Barcelona koeman92
2014-08-25 21:29
Haha där åkte Bale tunnelbana!
Barcelona Vampíro
2014-08-25 21:28
Eto'o ser ut att bli klar Everton, fan hade ändå hopp om att drömmen skulle bli sann och att han skulle återvända en sista gång. Nåväl man har minnena kvar.
Barcelona Neymar11
2014-08-25 21:22
Cordoba spelar ut real hahaah!
Barcelona Rambla~
2014-08-25 21:15
-SAMI- Det sägs att Madrid vill låna ut honom då han inte kommer få någon speltid denna säsong. Napoli kan vara intresserade. Dock bara vaga rykten än så länge.
Barcelona AndreD
2014-08-25 21:06
Hahaha vilken filmning av James. Han har redan tagit efter lagkamraterna ser jag
Barcelona Nemesis 10
2014-08-25 20:51
Ser det ut såhär mot Cordoba (och då försöker Cordoba ändå spela) så är det nästan att räkna med poäng tapp mot Atletico om 2 omgångar. Real är ett lag som bara kan kontra typ, dom har ett mittfält för att kunna hålla i mycket boll men det passar inte BBC då dom inte kan briljera i trånga utrymmen utan skiner som mest när dom får springa på stora ytor så det blir en liten krock där. Vi har inte fysiken i anfallet som dom har men vi har den tekniska briljansen dom saknar mot lag som är bra defensivt.
Barcelona Zyzz
2014-08-25 20:49
Vinner inte Real med minst 4-0 så är det uselt! Vi vann trots allt med 3-0 med 10 man på plan...
Barcelona -SAMI-
2014-08-25 20:46
Han är väl snart klar för Getafe.

@Federer - köp en back, tack:

Barcelona koeman92
2014-08-25 20:44
Förlåt men varför spelar Real så tråkigt och mediokert? Hur kunde de egentligen vinna CL med detta spel??
Barcelona Barcelonistas
2014-08-25 20:42
man har alltså problem mot Cordoba hemma? Haha..
Barcelona Barcelonistas
2014-08-25 20:42
man har alltså problem mot Cordoba hemma? Haha..
Barcelona AndreD
2014-08-25 20:28
Såklart mål på hörna när de som vanligt suger k*k i spelet
Barcelona DM1982
2014-08-25 20:26
@FCB~:

Jag vet inte men jag utgår från det, hans stukning borde vara läkt till dess.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-25 20:25
Någon som vet vad som har hänt med 400-miljonersmannen Asier Illaramendi? Har inte sett han på ett tag.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-25 20:19
@Jesper:
Det må så vara, men vad vi har för åsikter kvittar egentligen, dem åsikter som faktiskt spelar roll är domarbasen och förbundets och DÄR har vi olika åsikter beroende på vem fallet gäller. Visst om Cholo brutit mot nån regel här och där, men VARFÖR BLUNDAR MAN FÖR ALLA ANDRA REGLER DÅ? Varför är man för i helvete aldrig konsekvent i sin bedömning? Valdes 4 matcher för protest, Ronaldo hånar domarn: 0 Mou petar Tito och eskalerar ett bråk: Nada Pique får rött för nåt som inte ska vara gult ens: Ingen upphävning Ramos för grova företeelser: "Varsågoda! Upphävnigar ges om 3 till priset av 1!" Ronaldo boxar Godin TVÅ ggr, ingen reprimand eftersom enligt domarn var det där en "knuff" Messi får sin hand AVSIKTLIGT (enligt bildbevis) trampad medan han ligger, "domarn tog inte med det i rapportern, tyvärr ingen straff" Det här är bara ett axplock, så snälla du, lek inte någon moralens väktare här för även om Barca får med sig något beslut här och där så har vi inget o säga till om på en juridisk nivå vad gäller domarna, ytterst förvånad att Busi inte fick fängelse dock när Real staben fick för sig att han ropat mono. Men även om så är fallet, att jag är en dubbelmoralisk av mig, så ska det inte spela någon jävla roll då jag itne får betalt för det och jag påverkar inte en miljardbransch. Det gör däremot domarna som har olika sätt att bedöma beroende på vem det gäller. Där har du en dubbelmoral som faktiskt spelar roll och vi supportrar har all rätt att ilskna till
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-25 20:16
Jag är så rädd att Douglas blir vår sista värvning och att ingen av Reus eller Cuadrado köps in, skulle vara en stor skandal om det skulle ske! Sen ett annat orosmoment är att Song fortfarande är kvar i klubben, han sitter ändå på en relativt stor lönepost, han måste bort!
Barcelona Vampíro
2014-08-25 20:12
[QUOTE=Heisenberg]Förlåt för min okunskap, men Modric fick ju rött i supercupmötet - gäller det röda endast i just supercupmöten? [/QUOTE] Vem vet, när det handlar om den klubben så vrider man och vänder på reglerna så tills passar. Skulle inte förvåna mig om det böev upphävt heller.
Barcelona Neymar11
2014-08-25 20:10
Har real bättre försvar än oss? Yeah right, när dom backar hem med 10 man kanske. Satan vad osäkra dom är i försvaret
Barcelona Heisenberg
2014-08-25 20:09
Förlåt för min okunskap, men Modric fick ju rött i supercupmötet - gäller det röda endast i just supercupmöten?
Annons: