/spanien/barcelona/forum/4151.aspx/spanien/barcelona/forum/4151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2014-08-12 13:34
CAS har beslutat om att Suarez's straff ska minskas. Kan spela senast omgång 4, men kan kan även komma att bli mindre beroende på vad Barcelona och Suarezs advokater har att säga om beslutet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona -SAMI-
2014-08-12 13:16
Hoppas han kommer. Men det är sjuuuukt mycket cash.

@Barclasico:

Barcelona Barclasico
2014-08-12 13:12
According to Barcelona sources, the club is still trying to sign Fiorentina right wing player Juan Cuadrado (26). Fiorentina ask 50M. [md]
Barcelona LeoMessi
2014-08-12 13:10
Tror fan inte att Lopez är så glad på real madrid haha! Han blev bortjagad trots att han presterade mycket bättre än casillas.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-12 12:44
@FutbolSergi: Reading that Real Madrid had to pay €12m to release Diego Lopez to Milan [for free]. That's execrable business. Och dem skrattade åt vår betalning för Vermaelen :)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-12 12:43
Gabriel

Använder sig PSG av köpoptionen så är han en Psg-spelare, Med andra ord är det lönlöst för en annan klubb att lägga bud tills dess att köpoptionen går ut och Psg inte har nyttjat den. (Inte troligt)
Barcelona Gabriel
2014-08-12 12:33
Frågade detta för ett par dar sedan men tror jag blev utan svar, är det någon som har koll på hur det egentligen ligger till med Auriers övergång till PSG. Vet att han är utlånad u ett år och att PSG fått med sig en köpoption till nästa sommar. Min fråga är då, vet någon vad denna köpoptionen ligger på? Och vad exakt innebär det? Om låt oss säga Barcelona skulle vilja köpa Aurier nästa sommar och toppar PSGs bud, måste Toulouse fortfarande sälja Aurier till PSG då eftersom dom förhandlade fram en köpoption eller kan andra klubbar fortfarande gå in och buds på honom?
Barcelona Barclasico
2014-08-12 12:27
Cuadrado is pressuring Fiorentina to listen to Barça's offer. His teammates say that he's decided to take the opportunity of his life
Barcelona Meymar
2014-08-12 11:42
AndreD: Om man kollar på kvalitén tycker jag det ja. Jag ser Iniesta och Rakitic som startspelare och Rafinha är en spännande spelare men Xavi har tappat oerhört mycket, om inte han får en nytändning så ser jag mest honom som en truppspelare men som det är just nu så räcker det med en eller två skador på Iniesta och Rakitic så är han startspelare... Tycker även att det är bra att ha en extra mittfältare just med tanke på eventuella skador och för att kunna rotera när det är tätt med matcher.
Barcelona Barc6
2014-08-12 11:04
Enligt MD så lider Ter stegen av ryggrads kontusion (vilket är ett smärtande inre blödning i muskeln och som ett blåmärk)och kommer att träna på egenhand dem närmaste dagarna och förhoppningsvis återhämtar sig snabbt!
Barcelona Mido
2014-08-12 10:29
[QUOTE=Smogen]Är det bara jag som skiter fullständigt i Thiago? [/QUOTE] You are not alone,,
Barcelona Gio Style
2014-08-12 10:15
@DM1982:
Minst lika viktigt att spelarna får spela matcher också. Varför inte lära känna varandra på plan också? Är ju där man ska leverera. Vad hade 2 matcher till gjort? 2 mindre träningspass, same shit typ =/ Edit: Okej 4 om man kört dubbla pass just dem dagarna om man vill vara petig.
Barcelona DM1982
2014-08-12 10:03
[QUOTE=Gio Style]Barcelona will have played 5 games before the Spanish league starts later this month, less than any other Liga team. #fcblive [via md] Hade ju det på känn! Riktigt oroväckande tycker jag. [/QUOTE] Inte alls oroväckande. Ny tränare, många nya spelare. Då är det bättre att lära känna varandra med träningar istället för att köra massa träningsmatcher.
Barcelona Júnior.
2014-08-12 09:45
Meymar

Kommer inte att hända. Lucho vill ha en 23-manna trupp, i dagsläget har vi 24 spelare. Planen verkar vara att sälja Song, låna ut Roberto och köpa in en ytterback för att sedan stänga fönstret.
Barcelona Gio Style
2014-08-12 09:44
Barcelona will have played 5 games before the Spanish league starts later this month, less than any other Liga team. #fcblive [via md]

Hade ju det på känn!
Riktigt oroväckande tycker jag.
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-08-12 09:40
Don't know, här har du källan.
Barcelona LeoMessi
2014-08-12 09:34
Hur fan lyckas Song skada ter stegen? Fick han en patenterad Song-ryggdunk? Hur allvarlig är skadan? Vill fan inte att han missar inledningen av säsongen för då kanske han inte får en ärlig chans att slåss om att bli förstemålis.
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-08-12 09:23
"Song injures ter Stegen in training" Hahaha sälj han, eller rättare sagt kasta han! Han gör ju uppenbarligen mer skada än nytta.
Barcelona LeoMessi
2014-08-12 09:07
Smogen Jag har kommit över thiagos flytt för längesen. Tycker bara det är lite synd att han åker på dom där knäskadorna titt som tätt.
Barcelona Smogen
2014-08-12 08:56
Är det bara jag som skiter fullständigt i Thiago?
Barcelona LeoMessi
2014-08-12 05:56
Stämmer det att thiago skadade knät igen och blir borta två månader? Om det stämmer så är det oerhört synd, hoppas verkligen inte skadorna stoppar hans utveckling.
Barcelona AndreD
2014-08-12 05:19
Meymar Bara? Tycker du fyra spelare på två positioner är för lite? Det är standard.
Barcelona LeoMessi
2014-08-12 04:33
Gabriel Hoppas också verkligen att bartra får chansen. Han har verkligen tagit för sig och spelat riktigt bra! Som du säger, det går verkligen inte att ogilla killen. Vet inte om jag minns rätt nu, var han typ inte den ende som grät och han var den som satt på bänken också? Man märker verkligen att han älskar Barcelona.
Barcelona Gabriel
2014-08-12 03:28
Vermaelen känns som en bättre version av en mittbacks Mascherano. Bättre på huvudet, större och längre. Dem har rätt så lika spelstil. Båda är stentuffa i närkampsspelet, skillnaden är att Vermaelen är både ett större hot för motståndarna på fasta situationer samtidigt som han är bra på att försvara fasta situationer. Men sen har vi det här med positionsspelet, han blottas väldigt mycket i positionsspelet precis likt Mascherano och det är essentiellt viktigt i La Liga att stå rätt. Kanske inte lika viktigt i Premier League där merparten av lagen spelar på inläggsspel, men i Spanien med all den tekniska fotbollen är jag väldigt skeptisk till hur han kommer att klara det. 10M€ plus bonusar (ifall vi vinner CL) känns ändå som en "okej" affär för honom, framför allt med tanke på att de bästa mittbacksalternativen inte är tillgängliga utav vad det verkar som. Jag vet inte hur det är med er, men personligen ser jag inte Vermaelen som någon som ska gå in u startelvan direkt, utan snarare som en värvning för att skapa konkurrens och bredd till försvaret. Just nu hoppas jag väldigt mycket på Bartra och hoppas att Luis Enrique vågar ge killen det förtroende han behöver för att ta det sista klivet. Han har sett väldigt bra ut på försäsongen och det går bara inte att inte gilla killen då man verkligen ser hur mycket han älskar klubben och gör allt för att lyckas. Tårarna från honom efter den sista matchen mot Atletico gjorde ont även i mig.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-12 03:12
Vermaelen played 5947 of a possible 13680 Premier League minutes for Arsenal in the last 4 seasons (43.5%)

...
Barcelona Meymar
2014-08-12 02:42
Om ryktet att Roberto kanske kommer lånas ut stämmer så måste vi värva en mittfältare till, jag tycker redan nu att det är tunt med mittfältare i truppen, utan Roberto hade vi bara haft Iniesta, Xavi, Rakitic och Rafinha plus tre defensiva mittfältare, i Song, Busquets och Mascherano. Eller har jag glömt någon? Rambla: Jag följer både Barca och Arsenal och tyvärr så tycker jag inte att Vermaelens positionsspel är speciellt bra nu heller...
Barcelona B-Guden
2014-08-12 02:17
Tränar Neymar som vanligt eller är han fortfarande skadad ?
Barcelona B.BOSS
2014-08-12 01:39
Tack och lov. Vill ha honom som nr ett efter klubblegendaren Valdes.
Barcelona Gabriel
2014-08-12 01:24
Ter Stegen ska tydligen ha skadat sig på dagens träning, man vet fortfarande inte hur allvarlig skadan är och man ska undersöka skadan närmare imorgon. Men det verkar inte som något jätte allvarlig skada som tur är.
Barcelona B.BOSS
2014-08-12 01:06
Någon kanske har redan nämnt att spelarna har på sig Gps under försäsongen. Fan vad skön Luis Enrique är. Han mördar de hahaha.
Annons: