/spanien/barcelona/forum/4150.aspx/spanien/barcelona/forum/4150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-08-14 16:19
@The Octopus of Badia:

Seriöst, om det stämmer kan man ju undra vem fan som har scoutat honom?
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-14 16:17
Den här Douglas ska tydligen vara sämre än André Santos. My god.
Barcelona Rambla~
2014-08-14 16:13
@Gabriel:

Du vet hur det funkar i den här klubben. Vi har ju La Masia kommer Zubi, Barto och Lucho nu säga.

Munir och Sandro.
Barcelona Gabriel
2014-08-14 16:03
In med både Reus och Cuadrado nu. Lägg ett 30M€ plus Pedro bud till Dortmund för Reus och släng upp 40M€ som Fiorentina vill ha för Cuadrado. Vi kommer ändå inte få köpa spelare nästa sommar så det är lika bra att vi använder oss av nästa års transferbudget den här sommaren.
Barcelona 1.70-ligan
2014-08-14 16:02
Hoppas bara suarez kommer tillbaka i sitt absoluta esse i oktober. Är rädd han kommer tappa..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Migueli
2014-08-14 15:55
Lion24 Jag håller helt med dig. Fyra månader är helt befogat. Det är ändå tredje gången han biter någon. Men jag är ändå väldigt glad att han får träna med laget för den aspekten av straffet var helt absurt.
Barcelona B.BOSS
2014-08-14 15:53
Douglas är bokstavligen skit. Bajs. Ni borde gilla Rafael Hernandez på Facebook. fotbolls kunnig brasse med insikt om den brasilianska fotbollen och är ett Barca supporter. Minns ni Andre Santos som köptes av Arsenal från Fenerbahce och såldes för att han va skit? I Brasilien den klubben som han spela för kasta de ut honom för att han va skit. Så bra är Douglas enligt Rafael. Den här ledningen är sämst. Jag längtar tills de försvinner. Först låter de Kroos försvinna till Madrid, Aurier en afrikansk monster till PSG för kaffe pengar och värvar två skit backar för priset av 1 duktig och behåller Sergi Roberto. En duktig ledning hade släppt Xavi eller behållit Xavi med en mindre roll och Värvat Rakitic eller kroos. Värvat Benatia, Hummels eller Mangala och Aurier. Hämtat hem Rafinha och Denis suarez. Lånat ut medelmåttan Roberto och skickat Deulofeu på semester. Sålt bara antingen Alexis eller helst Pedro för 40 och lagt 40 till för Suarez. Istället för Bravo bara flyttat upp Masip. De här åsnorna fattar ingenting. Vi är bättre sportchefer här inne på forumet.
Barcelona Rambla~
2014-08-14 15:53
Nu måste bara Cuadrado in, eller ännu hellre Reus. Samt den där högerbacken Douglas, om nu det ryktet går och ta på allvar.
Barcelona Lion24
2014-08-14 15:52
@Bàckis:

Skönt att jag inte är den enda. Jag tycker faktiskt att Suarez fick ett rättvist straff, det var inte 1:a, 2:a gången han gjorde sånt. Sen så har det blivit massa annat problem med Suarez också så är det nångång han ska få ett hårt straff så var det efter incidenten med Chiellini och tyvärr så råkar Suarez spela för oss nu med avstängning. Jag tycker dock att det var för hårt att Suarez inte skulle få träna med laget men annars så måste någon agera för att få stopp på detta.
Barcelona grande jw
2014-08-14 15:49
@B.BOSS:

Börjar bli trött på dig. Sluta skriv så mycket skit. Du saknar bevisligen fotbollskunskaper överhuvudtaget och ändå sitter du och argumenterar om saker du inte har den blekaste om. Vi har ett bättre lag den här säsongen än föregående säsong. Det är ren fakta.
Barcelona Neymar N11
2014-08-14 15:48
Det var rätt väntat beslut, man får ändå vara nöjd att Suarez får träna med laget. Bra att veta Suarez straff tar slut precis en dag innan el clasico på bernabeu. Tränar han hård så kanske vi får se honom spela den matchen.
Barcelona Rambla~
2014-08-14 15:48
Jag tycker nog också det är helt rätt att straffet står kvar. Lika bra att han får lära sig en gång för alla. Dessutom så hade vi fått höra Uefalona hela dagen lång vid minsta lilla framgång denna säsong.

Ledningen får skylla sig själva, de visste som sagt om riskerna med att värva honom för den monstersumman. Nu får de ta på sig dumstrutarna och ställa sig i hörnet. Den här säsongen känns redan körd. Aldrig att Messi och Neymar med uppbackning av Pedro är tillräckligt som anfallare. Nu snackar de tom om att Deulofeu ska iväg på lån. Sen att Rafinha placeras som någon slags backup som falsk nia i olika uppställningar från Sport och MD, ger jag inte mycket för.

Ja men nedmontera truppen hela tiden, gör det bara, för små tunna truppar är ju att föredra från en bred trupp.
Barcelona the cameroonians
2014-08-14 15:47
@Rambla~:

Ryktas om att alla övriga spelare fått en extra stelkrampsspruta i alla fall :P
Barcelona Dicapri
2014-08-14 15:46
CAS' media release says Suarez' ban starts on 25 Jun, which means it would end on 24 Oct so he would be avalable for clasico on 25/26 Oct.
Barcelona Blaugrana són els colors!
Det enda jag väntar på just nu är kommentar från vår egna säkra källa "The reporter".
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
Sökte ordet "återfallsförbrytare" och hittade denna bilden.

Om inte det hade vart för don Florentino så hade pepes advokat vart tvungen att åberopa mental sjukdom så att han kunde få vård istället för fängelse.

Visst att Suarez ska vara avstäng från matcher, men proportierna i straffet som bl.a. ingen presentation, träning, osv osv var ju bara löjligt. Men så länge man själv sitter med i fotbollens officiella organ så är det skillnad på straff och straff, eller hur perez?
Barcelona Glaubrana
2014-08-14 15:44
Rambla~ Tänk att jag satt och tänkte precis likadant. Någon som var bombis och skrev "kom ihåg vem som sa det"
Barcelona Rambla~
2014-08-14 15:42
Vem var det jag diskuterade med här på forumet som var så säker på att Barcas stjärnadvokater skulle lyckas upphäva Fifas beslut?

It's payback, bitch. :P
Barcelona Vampíro
2014-08-14 15:40
Barcelona som klubb har ingen rätt att gnälla över det här, man visste vad man gav sig in på när man värvade honom för god knows hur mycket. Straffet var redan satt och man kan inte räkna med att det ska upphävas, det funkar inte så. Straffet må vara hårt men det är ändå tredje gången en vuxen människa biter en annan på en fotbollsplan så han har endast sig själv att skylla. Bra i alla fall att han får träna och komma in i laget ordentligt innan det är dags för debuten.
Barcelona Rambla~
2014-08-14 15:40
Stod det något i CAS beslut om att Suarez måste ha munkorg i morgon nu när han får träna med laget? :P
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-14 15:39
Känner någon till Douglas från Sao Paolo, som ryktas på väg till barcelona!?
Barcelona zick9
2014-08-14 15:37
Vet någon hur bra Douglas är?
Barcelona Rambla~
2014-08-14 15:34
S K A N D A L

Uefalona bitches :P
Barcelona Gabriel
2014-08-14 15:31
Essienesque

Ett 4 månaders straff är orimligt och på tok överdrivet. Ett mer rimligt straff hade varit att stänga av honom från landslagsfotbollen. Framför allt när man ser till alla annan skit som andra spelare håller på med, varför ska det vara specialfall för just Suarez? Pepé då, för inte så längesen spottade han på Keita i en träningsmatch, inte ett skit hände med det. Är det bättre att spotta på någon eller? Eller hans stämpling på Messi o copa del rey matchen 2012? Eller när han bara fick en 10 matchers avstängning för hans misshandel på Casquero i Getafe? Det där borde för tusan bli fängelsestraff men avstängningen han fick är mildare än Suarez straff.

"Cuatro partidos por la agresión a Casquero, otros cuatro por la de Albín, uno por la roja y el último por insultar a los colegiados" - Angående Pepe incidenten.

Översättning: "Fyra matchers avstäning för aggressionen på Casquero, fyra för aggresionen mot Albin, en match för hans röda kort och ytterligare en match för hans förolämpningar mot domarna".

Suarez hade tur att det varit sommaruppehåll, annars hade han missat så jävla mycket mer.
Barcelona B.BOSS
2014-08-14 15:31
Barcelona B.BOSS
2014-08-14 15:30
Den här ledningen har knu**at livet ur den här klubben. Vad har vi värvat egentligen? Suarez missar halva säsongen. Rakitic ersätter Cesc, vi har ett år äldre Xavi som alla här inne klaga på och ett år äldre Iniesta. Vi har fått Rafinha som behöver mogna ett tag till och ter stegen. Vi har en Mathieu som ät en kämpe och en halvskadad Bambi i Vermalen.
Barcelona petersays
@MabastB:

Men Cuadrado är ju högerback. Nu blir jag förvirrad...

(*ironi*)
Barcelona Neymar11
För att klargöra lite fakta. Suarez har hittills bara varit avstängd en match, och det var matchen mot Colombia! Medan andra ser det som 4 månaders avstängning så ser jag det som 2, och det känns rimligt att han ska vara avstängd från alla matcher trots att det skedde med landslaget. 3 gången man upprepar samma brott så är det inte något som står rätt till i huvudet. Då ska man straffas med hårdast möjliga straff. Det enda man kan gnälla över är fifas idiotiska beslut att stänga av honom från all fotbollsrelaterade aktiviteter då INGEN besitter den makten Det suarez har missat är en ordentlig försäsong, och nu får han en 2 månaders försäsong och en rättvis avstängning
Barcelona Bàckis
2014-08-14 15:26
Tycker straffet är helt befogat och man gör rätt i att inte korta det. Nu får han iaf lära känna laget, träna och komma i form! Jag är fan nöjd.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-14 15:26
Är det någon som vet eller har nån tweet på CAS argument till varför straffet inte upphävdes?
Annons: