/spanien/barcelona/forum/4149.aspx/spanien/barcelona/forum/4149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2014-08-11 11:43
@Zyzz:

Jag tolkade Barcastuffs twitteruppdatering som att det var en färsk nyhet. Men då förstår jag.
Barcelona Zyzz
2014-08-11 11:36
Artikel på Aftonbladet:

Rakitic: "Messi är mirakulös".
Barcelona Zyzz
2014-08-11 11:34
@grande jw:

Han har varit skadad sedan VM...

Det medicinska testet går väl inte ut på att se om spelarna kan spela en match på direkten. De kollar väl lungkapacitet, hjärta, sjukdomar och vikt med mera. De vill väl se helheten utöver skador som läker inom ett par veckor.
Barcelona MabastB
2014-08-11 11:34
[QUOTE=FC Tiki-Taka]Official: Vermaelen has a thigh muscle inury and will do physiotherapy, no timing for his return to group training #fcblive Haha redan...... [/QUOTE] Den skadan åkte han på i VM
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-11 11:31
Official: Vermaelen has a thigh muscle inury and will do physiotherapy, no timing for his return to group training #fcblive

Haha redan......
Barcelona grande jw
2014-08-11 11:28
Kan någon förklara hur Vermaelen klarade sin medical igår? Hahahahaha vilket jävla skämt. REDAN SKADAD!?
Barcelona BlueRed
2014-08-11 10:56
Jisses... Förut var det tabu att värva skadade spelare, men nej inte här. Håller med el Flaco som väldigt tidigt skrev att man börjar sakta men säkert acceptera dessa värvningar. Köper tyvärr inte att det ska vara så svårt att värva mittbackar. Absolut, toppklubbar vill visserligen inte släppa sina bästa backar. Men Barca har ju knappast gått in med ett vettigt bud. Marq var ju bara att ge upp tidigt, vad fan ska PSG med pengar till? Men gå inte till Hummels osv med bud som 20-30m. Ska man ha såna spelare får man punga ut pengarna för dem också.
Barcelona Deulofeu
2014-08-11 10:48
Snacka om att vi värvat vinnarskallar till vår trupp de har tillsammans vunnit två ligatitlar!

Då kanske de är hungriga istället.

Det känns inte riktigt som de flesta av dem tillhör toppskiktet precis.

Det man kan hoppas på är att de skapar konkurrens och att våra gamla spelare vaknar till.

Det lutar år att S.Roberto lånas ut inte mig emot så slipper man se honom på planen.

Hoppas verkligen att det är Ter Stegen som vaktar buren i vår premiär.
Barcelona Rambla~
2014-08-11 09:55
@Ali G:

April 9, 2010

Förhoppningsvis har han utvecklat sitt positionspel sen dess.
Barcelona ElRaval
2014-08-11 07:19
@Tiki-Taka:
Jag tror man syftar på att han inte kommer vara i matchform innan dess. Mid-september är inte så farligt, förstår inte varför ni hänger upp er på det. Han är borta i två veckor endast. Perfekt läge för Mathieu, Bartra och Pique att visa att man bör spela från start.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-11 06:11
Hur fan kunde han klara läkarundersökning !?!?
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-08-11 04:34
@barcastuff: New Barcelona centre back Thomas Vermaelen, who is recovering from a thigh injury, won't be fit to play until mid-September. [sport]

Jag avgår.
Barcelona Ali G
2014-08-11 02:50
Thomas Vermaelen =David Luiz
Barcelona Krojf
2014-08-11 01:56
Här följer inlägget som var tänkt att stå under nicknamnet "FCBeefeater" (för att om möjligt säkerställa objektiv läsning utan förutfattade meningar om den där nikotinglorifierande Krojf)innan allt gick så fel i samma stund som jag av en slump såg "nyheten". Hoppas det går att läsa utan alltför förutfattade meningar, trots dessa olyckliga och djupt beklagliga omständigheter.Inser att det blir svårt, eftersom jag bl a skriver om Suarez och varningstrianglar... Det finns tre replikskiften mellan Lasse Granqvist och Jens Fjellström under Brasilien - VM, som dröjer sig kvar i minnet. Och som det finns anledning att påminna sig om här och nu. Det första som dyker upp i huvudet under skrivande stund, är när Granqvist i Argentinas 2:a halvlek mot vilka det nu var, finner att Angel Di Maria är den ende som visar sig riktigt aktiv i Albicelestes. Fjellström är då inte sen att inskjuta det faktum att att Messi varit omringad av tre till fyra spelare mest hela tiden, vilket skapat ytor åt di Maria på kanten där han fått agera relativt ostört. Och att Argentina borde ha kunnat utnyttja den ytan på ett bättre sätt. Det andra replikskiftet som dyker upp i tankarna är då Granqvist efter många om och men upptäcker Mascheranos fantastiska insats i finalen mot Tyskland och till och med sträcker sig så långt att Argentinas tongivande defensive mittfältare, väl borde vara att betrakta som en av VM:s absolut bästa spelare. Jens Fjellström tolkar det som en fråga och säger: Ja, på sin position". Vadå "på sin position". Vare sig Maradona eller Pelé var väl världens bästa spelare på Mascheranos position, när det begav sig? Och än mindre på positionen mellan stolparna. Om Granqvist nämnt Messi, Robben, Rodríguez , (Ronaldo), Neymar eller någon annan spelare med offensiva uppgifter som kandidat till att vara VM:s bäste, så hade Fjellström aldrig ens kommit på tanken att säga: "Ja på sin position". Möjligen hade han rangordnat de namn som nämnts som ett led i sin slutsats. Kanske också räknat hur många mål dom gjort och hur spektakulära och/eller avgörande dom varit. Juryn valde vår Lionel Messi. Man borde ha vant sig vid det här laget, men själv blir jag lika irriterad vareviga gång. Varför skulle inte en defensiv mittfältare som inte bara sköter sitt uppdrag klanderfritt utan med briljans, kunna bli prisad som VM:s bäste? Utan att insatsen devalveras med hänvisning till dess defensiva karaktär? Som sagt, vadå "Ja, på sin position". Kan inte riktigt släppa det där. Det tredje replikskiftet är extra intressant, eftersom det för oss in på hur Barcas anfall kan tänkas komma att fungera när Suarez väl blir spelklar. Granqvist låter sig imponeras av en ännu oskadad Neymar i Brasilien, under en speciell spelsekvens när denne driver boll och dribblar sig förbi på vänsterkanten "Så mycket fotbollskunskap det finns i den lilla kroppen", utbrister Granqvist full av beundran (får det nästan att låta som Ronaldo vore i farten) När Neymar väl närmar sig hörnflaggan i samma raid och det inte finns någon att spela in på i straffområdet, upprörs Granqvist över att det saknas spelalternativ inne i den s k boxen. Bisittare Fjellström börjar då i undervisande ton inleda med orden "nu är det så här". Varpå han förklarar att om spelare gjort ett antal löpningar i djupet utan att stjärnan passar dom, så är det lätt hänt att de slutar springa och inväntar vad Neymar JR ska hitta på härnäst. Och det är där Suarez kommer in i bilden.Urugayanen är känd för att hugga på allt och alla inom straffområdet, både bokstavligt och bildigt talat. Suarez är sällan sen att skälla som en ouppfostrad pitbull ,om han inte får bollen efter att ha sprungit sig fri via en intensiv explosiv djupledslöpning., Nåde den som inte noterar honom då. Det gestikuleras hej vilt. Senioren lär inte underordna sig Neymar JR i sådana lägen. Upplagt för bråk med andra ord. Det vill säga om Neymar inte underordnar sig Suarez spjutspetskompetens, utan fortsätter i samma självsäkra stil som under VM i Brasilien och försöker ta sig fram själv från kanten. Ovanstående och fullt tänkbara scenario, påminner i sin tur om en skärmytsling mellan Messi och David Villa som alla vi som såg händelsen kommer ihåg, eftersom det hör till ovanligheterna att Messi fattar humör och visar det så öppet som han gjorde gentemot Villa (även om Tello med viss rätt fått sig en släng av sleven vid några få tillfällen). Som en blixt från klarblå himmel stod plötsligt två barcaspelare och skällde ut varandra så väl verbalt som med sitt svavelosande kroppspråk, på ett Camp Nou som nog inte sett något liknande sedan bulgaren Hristo Stoichkov härjade som värst och visade sitt missnöje med det mesta (såg honom själv live på Nya Ullevi 1994 i Champions League och som han filmade, gnällde och skällde den mannen). Hristo Stoichkov har det gemensamt med Luis Suarez att han var en helt fantasisk anfallare. Men likheterna upphör tyvärr inte där. Barcas svindyra nyförvärv filmar, gnäller och skäller han också.Den som sett hur urugayanen agerat i Liverpool kan bortse från såväl bett som rasism. Och ändock upptäcka att det också bor en Pepe - personlighet i hans huvud, som tar sig uttryck i fula stämplingar och sparkar. Som inte så sällan leder till att han själv vrider sig i plågor på gräsplanen, för att om möjligt vilseleda domaren ifråga om vad som egentligen inträffat. I så mening är efterspelet som följde omedelbart efter det att Suarez satt tänderna i Giorgo Chiellini, snarare regel än undantag. Så vad är då sensmoralen i ovanstående? Jo, att Messi ännu är en stor tillgång att utnyttja, så länge han är aktiv nog att dra på sig markering och uppmärksamhet. Att Mascherano bör beredas plats som defensiv mittfältare, eftersom han med några steg upp i planen, går från halvdan mittback till att vara en nyckelspelare i världsklass. Samt att Neymar nog gör bäst i att inte vara lika individuellt bra i Barca som i Brasilien, eftersom det innebär mer av egna dribblingar och genombrottsförsök med färre passningar som följd. Och att vi därmed riskerar få ut dom allra värsta istället för dom bästa, av Suarez alla sidor. Sist men inte minst bör Messi inse att han måste hålla huvudet kallt och inte tro att Suarez är den som tar skit tyst som Tello eller ger svar på tal relativt återhållsamt som Villa. Och mentalt förbereda sig på att han själv är den som mycket väl kan komma att bli den främsta måltavlan för skitorden som kastas, när en perfekt passning går till spillo. Gyllene Triangeln? Det återstår att se. Själv har jag en varningsdito i mitt bagage. För alla eventualiteters skull. .
Barcelona dinho the artist
2014-08-11 01:40
Krojf
Jag tenderar att uppskatta dina målade levande inlägg. Tyckte bara du gjorde dig själv en björntjänst genom att byta namn och leva rövare (skriva samma inlägg fyra ggr) då det beteendet inte direkt stämde överens med din annars så mogna ton. Förlåt om jag snäste, men som någon nämnde så togs FIFA bort från ärendet helt för några dagar sedan, och CAS meddelade igår att ett beslut kommer att fattas om en vecka ungefär.
Barcelona Krojf
2014-08-11 01:33
Då är det jag som ska be om ursäkt. Uppriktigt och ärligt. Jag överilade mig uppenbarligen rejält. Men det var inte överlagt.

Och namnbytet som jag hade glömt i brådskan som uppstod, gjorde att jag inte ens läste artikeln utan fann "nyheten" som framgick av den svarta rubriken, vara av ett sånt värde härinne, att jag gick in här på studs för att som jag trodde, informera alla berörda fans det första jag gjorde.

Vad gäller namnbytet var det en konsekvens av att jag inte ville bli läst med de förutfattade meningar som kan ha blivit följden av mitt långdragna "gräl" med Lionel 24 som gick helt över styr och kom att handla om rökning istället för fotboll.(han lär ju gotta sig nu). Hade alltså ingenting med detta att göra.

Jag har således helt rent samvete vad gäller uppsåt. Men är givetvis skamsen ändå, med tanken på vilken vikt fansen lägger vid Barcas överklagan och utgången av densamma.

Vad mer kan jag säga, än att gjort inte kan göras ogjort?
Barcelona Gabriel
2014-08-11 01:26
Piqué ut Benatia in, det vore som drömmen, synd att det aldrig kommer att hända bara. Orka att det finns fake konton som kommer med falska uppgifter på det sättet.
Barcelona Júnior.
2014-08-11 01:19
Barcelona Lion24
2014-08-11 01:18
@Heywood Jablome - Andrés:

Jag önskar ingenting annat än att det stämmer (fotbollsmässigt naturligtvis). Jag hoppas att det där stämmer men jag tror verkligen inte på det, inte ens i närheten. Så jag ska inte vara hoppfull den här gången. Angående Lukas Piszczek så är jag väldigt positiv till det om det lyckas bli nåt. Lukas skulle balansera laget och det är viktigt i svåra bortamatcher. Jag personligen väljer Lukas före Cuadrado alla dagar i veckan.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-11 01:16
Krojf Att FIFA inte ändrar på straffet är inte direkt något nytt, det är ju CAS man har överklagat till och det är dom som har det sista ordet. Beskedet kommer under den kommande veckan.
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-08-11 01:14
@Krojf:
Artikeln är 5 dagar gammal... Med andra ord är den skriven innan Han vittnade inför CAS. Den är alltså helt irrelevant
Barcelona Barc6
2014-08-11 01:08
@dinho the artist:

jag har gett upp tanken att Zubi ska titta åt spelare som faktiskt är duktiga och väldigt unga, efter att han inte ens tittade åt Serge Aurier då han kostade så lite och har stora potential att bli otroligt bra back! såg vi inte minst under VM så har jag gett upp drömmen om att värva under 25 haha så hellre så tar man P som är en bra förstärkning.
Barcelona Krojf
2014-08-11 01:06
Blackout.
2014-08-11 01:00
FCBeefeater
Vad vill du åstadkomma?
Lustigt att din profil lyder "Krojf". När poeten är borta dansar spammaren på bordet, eller?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-11 00:58
Fcbeefeater Kan man få nån länk på det?
Barcelona FCBeefeater
2014-08-11 00:56
Blackout.
2014-08-11 00:55
Coleman hade varit en kanonvärvning. Anser dock att han är lite långsam (i alla fall om man jämför med våra andra ytterbackar) och det gör att jag ställer mig lite frågande ändå. Han är ju offensivt villig osv, att sedan inte ha speeden som sin styrka när man måste tillbaka känns sådär.

Å andra sidan är han en säkrare ytterback med ansvarstänk i defensiven. Något som Alves och även Alba inte gör på samma sätt.
Barcelona FCBeefeater
2014-08-11 00:46
Blackout.
Barcelona Barc6
2014-08-11 00:44
Piszczek skulle verkligen vara en förstärkning, hoppas verkligen starkt på den värvningen med tanke på en eventuell transferban nästa år då högerbacks positionen behöver förstärkas!

väldigt bra defensivt och springer enormt mycket upp och ner med fantastiska inlägg! samtidigt är han otroligt diciplinerad då han spelat i dortmund med klopp och skulle vara väldigt roligt för ter stegen att få nån att prata tyska med!
Barcelona FCBeefeater
2014-08-11 00:44
Annons: