/spanien/barcelona/forum/4146.aspx/spanien/barcelona/forum/4146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-08-16 22:08
Eusebios lag är lika usla som vanligt under försäsong. Har svårt att övertyga mot lag även från lägre divisioner. Risk för att det som vanligt blir en dålig start på säsongen även i ligan för att sen bli lite stabilare framåt nyår. De borde ha gett jobbet till någon annan denna säsong. Tre säsonger med Eusebio är tillräckligt. Ju längre han är kvar under denna ledning ökar risken att han får ta över a-laget. Tänk er själva, om tex Lucho självmant hoppar av mitt under säsongen eller han får en sån dålig start att de sparkar honom. Vem tror ni Barto och Zubi då vänder sig till för att tills vidare fortsätta testen av säsongen? Det skrämmer mig. Jag kan nästan garantera att Eusebio har de ambitionerna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-08-16 22:02
Rambla Du har iofs rätt. Det går inte alltid att ha koll på allt som en web galning som mig ;P Ville bara att rätt ska vara rätt och hade kanske en lite nedlåtande ton i inlägget, så ber om ursäkt om du kanske tog illa vid. Dock skulle det vara skönt om många (inte bara du) kunde vara lite mer källkritiska, då det postats jävligt många felaktiga uppgifter här på sistone.
Barcelona Rambla~
2014-08-16 21:53
Captain Det där är inte på något sätt "mina" källor. Jag hänvisade bara till en artikel. Vad sen några tweets på twitter rapporterar kan knappast jag styra över eller ha koll på.
Barcelona Acrobat
2014-08-16 21:53
Fiorentina gör en bra match mot Real. James spelade första halvlek och såg, precis som senast, väldigt blek ut. Känns verkligen bra att Real slängt så mycket pengar i sjön.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 21:50
Skrämmande tyst om Cuadrado, hoppas verkligen han anländer till oss!
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 21:50
Skrämmande tyst om Cuadrado, hoppas verkligen han anländer till oss!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-16 21:41
Verkar inte gå så bra för B-laget såhär på försäsongen. Å andra sidan så tränar väl fortfarande deras bästa spelare med A-laget. Ska bli intressant att följa dem i år, finns spännande spelare på i princip varje position.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-16 21:38
Fiorentinas tränare kommenterade häromdagen anledningen till varför Cuadrado inte fanns med i truppen till deras match mot Real som spelas nu. Anledningen enligt han var att Cuadrado ju var avstängd i första ligamatchen och då var det onödigt för honom att följa med och spela vänskapsmatchen... Logiskt? Knappast, kan vara en av dem sämsta förklaringarna. :p
Barcelona LeoMessi
2014-08-16 21:01
B-laget förlorade mot ett division 3-lag idag, med 1-2. Riktigt tråkigt, dom hade väldigt bra kontroll på matchen även om dom hade svårt att skapa riktigt bra lägen. Dongou gav barcelona ledningen och motståndarna kvitterade genom en hörna då Patrick(?) gjorde självmål. Missade sista kvarten så jag såg inte hur dom släppte in det andra målet.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-08-16 20:58
[QUOTE=Rambla~]Oj, ord och inga visor från Lucho över Deulofeus utlåning till Everton förra säsongen. Bortkastad tid, anser han. [/QUOTE] Du ska nog kolla upp dina källor en extra gång. Det där har Lucho aldrig sagt, utan är bara ett rykte skapat av ett Liverpool-fan på twitter. Annars skulle de stora tidningarna Sport, MD och Marca redan snappat upp det.
viccc
2014-08-16 20:56
vi har 28 spelar i Barca B, 29 om Kaptoum flyttas upp, katastrof för talangerna som är i Juvenil
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-16 20:45
Rambla~

Man blir deppig när man får höra sånt.

Det är bara gräva ner det och hoppas att konkurrensen i försvaret sätter fart på alla så kallade försvarare i laget.

Det enda positiva i det här säsongen är att det är lite konkurrens mellan mittbackarna. Jag vet 100% att Lucho kommer att lägga in startelvan de som presterar. (Det ser ut så nu iallafall)..

Om jag blundar för mittbacksvärvningarna helt och hållet.
Då är den enda tråkiga vi har haft den här försäsongen är vår lag har spelat för få matcher... Man önskar att de blev lite mer samspelta innan säsongen kickade igång.

Barcelona Gabriel
2014-08-16 20:42
Om det stämmer att United värvar Benatia för 30M€ så är det fan en skandal av oss att gå miste om det. Med det sagt så tror jag inte på de uppgifterna, Benatia borde kosta så mycket mer och jag kan inte se Roma släppa honom för det priset.
Barcelona Rambla~
2014-08-16 20:36
Benatia fanns med på Zubis lista och i början av säsongen så hörde sig nog Barca för hos Roma. Problemet är att Barca tror sig, eller snarare vill, kunna värva en sån spelare för typ €25m. De värderar ju inte mittbackar speciellt högt verkar det som. Bara när det handlar om omöjliga mål hos klubbar som Chelsea (Luiz) och PSG (Silva, Marquinhos) är de beredda att betala fantasisummor. När sen City blev intresserade av Benatia i samma veva drog sig Barca tillbaka och började istället jaga Marquinhos och Mathieu. De borde, precis som med Marqinhos förra sommaren, försökt få till en snabb affär med Roma innan andra lag dök upp.
Barcelona Vampíro
2014-08-16 20:30
[QUOTE=Rambla~]Oj, ord och inga visor från Lucho över Deulofeus utlåning till Everton förra säsongen. Bortkastad tid, anser han. [/QUOTE] Kan absolut inte hålla med Lucho där, möjligtvis att Everton inte var rätt klubb för honom under sin första A-lagssäsong men jag tycker trots det att Roberto Martinez gjorde ett mycket fint jobb med Deulo. Han kom till en helt ny miljö direkt från segundan och han gick från sin ligas bästa spelare till en rotationsspelare i PL, snacka om kontrast för en så ung kille. Tycker Martinez hanterade det hela bra och vågade matcha Deulo under hösten och han växte sakta fram tills skadan som förstörde en del. Förhoppningsvis kan han ta det sista klivet nu i Sevilla, grabben har mycket spel i sig men behöver mogna och bli klokare. Vi har en oslipad diamant här det gäller bara att han blir guidad rätt, det kan vara skillnaden på en Busquets och en Bojan.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-16 20:28
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Finns det någon trovärdig källa på att vi har varit efter Benatia den här Sillyn??? Eller har vår ledning ens tittat åt det hållet.. [/QUOTE] Ja i början tills Roma sa att han inte var till salu. Därför tror jag knappast att han lämnar och varför gå till ett mittenlag som United isåfall?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-16 20:26
Finns det någon trovärdig källa på att vi har varit efter Benatia den här Sillyn???

Eller har vår ledning ens tittat åt det hållet..
Barcelona Neymar11
2014-08-16 20:24
Rambla~ Det är ju självklart att det är Benatia, men det ryktet om att han ska säljas för 30 miljoner € känns rätt så svagt. Och tror inte att han är så sugen på man U, om inte dom erbjuder en monsterlön Tror det hela kommer att sluta med att han får 3-5 miljoner € av Roma och att alla är nöjda
Barcelona Neymar11
2014-08-16 20:21
Stämmer det verkligen att den här lönerna som länken visar!? Deulofeu som får ca 20 000£ i veckan? Song tjänar bättre än Sergio, pedro?! WTF
Barcelona Rambla~
2014-08-16 20:19
Varför får lagen i PL, de stora alltså, alltid minst +5 min extra tid när de har oavgjort hemma, som Arsenal nu?
Barcelona Rambla~
2014-08-16 20:16
Neymar11 Det är taget. Song sitter på samma. Vem tror du hade mest gjort skäl för lönen? Jo jag vet att han vill flytta pga den låga lönen han har. Jag kanske överdrev att han går med på vilken lön som helst men det är inga orimliga krav han har tycker jag. Han är ju klass rakt igenom.
Barcelona Hetfield
2014-08-16 20:14
Inte alls. Benatia kräver runt 3 miljoner euro i lön. I dagsläget så tjänar han mindre än t.ex: Borriello och Pjanic.

Lite perspektiv på det. Om jag minns rätt så tjänar Song runt 5 miljoner euro om året. Tänk på det. Song, jag upprepar det, Song.
Barcelona Neymar11
2014-08-16 20:09
Rambla~ Enda anledningen till att benatia ens ryktas bort är pga att han vill ha mycket högre lön. Ryktas om att han kräver ca 5 miljoner €. Han har t om gått ut med det öppet via hans agent
Barcelona Rambla~
2014-08-16 20:05
För att inte tala om den låga lön Benatia har i Roma. Hade gått fort att komma överens med honom om personliga villkor. Kan lova att han accepterat bra mycket lägre lön än vad tex Song eller Vermaelen sitter på. Hetfield Ja men glöm inte att vi nu har ett bättre försvar än förra säsongen. Vi ska inte klaga, varför göra det ännu bättre när hyfsat duger precis lika bra? :P
viccc
2014-08-16 20:00
Tycker den här artikeln är briljant. Tyvärr stämmer den till 100 %.

Barcelona Rambla~
2014-08-16 19:59
Oj, ord och inga visor från Lucho över Deulofeus utlåning till Everton förra säsongen. Bortkastad tid, anser han.
viccc
Tycker den här artikeln är briljant. Tyvärr stämmer den till 100 %.

Barcelona Hetfield
Jag vill inte "rub it in", men Benatia verkar vara klar för Man U för 30 miljoner euro enligt SKY. Lite perspektiv på saken. Vermaelen och Mathieu kostade lika mycket som Benatia. En kedjerökare och en skadedrabbad mittback.
Barcelona Rambla~
2014-08-16 19:49
Intressant om Deulofeu.
viccc
2014-08-16 19:45
Va tycker ni om Quintilla född 96?
Annons: