/spanien/barcelona/forum/4145.aspx/spanien/barcelona/forum/4145.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SoM_Un
2014-08-13 16:12
jag vill fan ha in cuadrado även om han kostar 40. samtidigt vill jag behålla alves...

cuadrado ser jag som en allround spelare. kan användas på alla positioner...högerback o alla offensiva positioner....

plus att jag har en förkärlek för cuadrado o har hade det i 2-3 års tid. har aldrig skådat en spelare som liknar ronaldinho så mkt. helt sjuk. checka in videon. köper vi honom så garanterar jag att han blir en publik favorit..tänk er en målgest med neymar haha.. IN MED F***** CUDRADO!!!
Barcelona Júnior.
2014-08-13 16:12
Gabriel Har inte riktigt förstått om transferförbudet kommer påverka oss nästa sommar, när den återaktiveras. Gäller den endast under januari-fönstret eller även under sommaren 2015? Det är den biten som oroar mig. Om vi står där nästa säsong med Montoya som vår förstahandsval med Patric som substitut (god forbid) så har vi i stort sätt skjutit oss själva i foten. Angående Aurier så jag vet jag att han var med i Weloba's "daily stickers", dvs att han ryktades till klubben så sent som igår. Enligt sidan så var det Mundo Deportivo som skrev om honom och Barcelona men hittar inget själv när jag går in på deras sida. Edit: Hittade artikeln med Aurier (länktips).
Barcelona the cameroonians
2014-08-13 16:11
Ikväll spelar B-laget träningsmatch mot Lleida hemma på träningscentrat.

Ondoa och Bagnack samt Maxi Rolon kommer inte vara tillgängliga eftersom de är uppkallade till U20-landskamper för Kamerun resp. Argentina.

Följande Juvenil A-spelare har nu permanent flyttats upp till B-laget;
Ondoa och Suárez (målvakter)
Godswill (högerback)
Huertas (mittfältare)
Munir och Rolon (anfallare)

Däremot verkar det ff vara osäkert hur det blir med t ex Kaptoum & Tarin som dock gjort försäsongen med B-laget. Kanske blir så att de kommer växla likt Adama gjorde förra säsongen.

Edgar Ié och Halilovic har återvänt till B-laget och kommer kanske spela ikväll.
Däremot fortsätter Samper, Munir, Sandro och Grimaldo att träna med A-laget.

Tänkbar startelva ikväll;

Suárez
Costa, Diagne, Ié, Lucas
Kaptoum, Cá, Babunski
Adama, Dongou, Joan Roman

Övriga: Ortola, Qunitlla, Tarin, Huertas, Gumbau, Moha, Halilovic och Bicho

Matchen strartar 19.00 och kommer visas på BarcaTV om undertecknad förstått hemsidan rätt.
Barcelona dinho the artist
2014-08-13 16:06
Hade behållit Alves alla dagar i veckan. Med det sagt gillar jag verkligen Cuadrado och kan se behovet i Barca, men inte för de summorna och inte på kostnad av en faktisk ytterback, en position vi snarare behöver förstärka.
Barcelona Gabriel
2014-08-13 15:55
Júnior.

Just därför tror jag inte Cuadrado kommer, Alves lär inte lämna förens nästa sommar och då på free transfer. Synd, vi hade behövt en förstärkning på högerbackspositionen då Montoya inte håller enligt mig och Alves gått ner sig, däremot med det sagt är jag långt ifrån säker på hur optimal en värvning av Cuadrado är som högerback. Kanske är det bästa ändå att vänta nästa år och se om man lyckas övertala en viss Serge Aurier till att inte skriva på för PSG och locka hit honom istället. Däremot var det ju mer saker Cuadrado erbjöd, som exempelvis bredd till även anfallet som också ser rätt så svagt ut.
Barcelona Júnior.
2014-08-13 15:47
Enligt spanska löpsedlar så kommer Cuadrado endast om Dani Alves lämnar i år. Barcelona har enligt rykten inte råd med att underhålla båda spelarna i klubben, lönemässigt. Klubben kommer därför avvakta och se om det kommer in några bud på brassen, men som tidigare känt så är det få klubbar som har råd att betala den lön Dani Alves kräver. Om ni fick välja mellan Dani Alves och Cuadrado, vem hade ni helst sett i truppen nästa säsong? Mundo Deportivo printar även hela startelvan på förstasidan och där man poängterar att Cuadrado är den saknade pusselbiten till en 'Once' Brutal (Brutal Elva).
2014-08-13 15:03
Pique, Bartra, Mathieu, Vermaelen vs Ivanovic, Terry, Cahill, Zouma, Benatia(?). Höhö
Barcelona Gabriel
2014-08-13 14:40
Puertan:

"According to @OptaJose Karim Benzema has provided more assists to @Cristiano than any other current Real Madrid player #KBenz

Tänk om Benzema var portugis, då hade Portugal vunnit VM."
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-13 14:20
@Rambla~:
Fan ska han dit och göra när soppan Terry är gjuten bredvid Cahill? Tragiskt att dem vi behöver går till andra klubbar, och denna summan erbjöds väl inte till oss, men vi har ju Zubi som säkerligen trissade upp deras bud som Barto i sin tur neka till :) För att citera Balotelli "Why always us"
Barcelona Zyzz
2014-08-13 14:12
"Ser att många i Rambles är vilsna och inte kan skilja på säsong y kalenderår. Den forna säsongen tog slut med CL finalen. Denna titel tillhör såklart 14-15 säsongen, fullt logiskt om man inte har seriösa problem med hjärnan. Så ja, det är sex titlar vi tävlar om denna säsong, OFFICIELLT." Självklart är detta fel! Om detta skulle stämma så skulle ju det innebära att inga andra lag, förutom de som vann CL, har chans på 6 titlar kommande säsong...Hur rättvist är det? Hahaha typiskt Realfans att hitta på egna "regler" för att gynna sig själva. Det säger ju sig självt att UEFA supercupen hör till FÖRRA säsongen därför...på så sätt har ju alla lag chans på 6 titlar då den nya säsongen drar igång. Det förstår ju vem som helst med en hjärna! Det är bara Realfansen som gör allt i sin makt för att andra lag inte ska ha en chans på 6 titlar förrän om ca 2 år...hahaha
Barcelona Gabriel
2014-08-13 14:09
Rambla~

Läste också det inatt, tveksamt dock. Väldigt tveksamt. Ska Roma sälja sin back klippa för enbart 30M€, det är dessutom bara engelsk press som rapporterar detta, inte italiensk press. Tror faktiskt inte på det. Skulle det dock stämma och det slutar med att Benatia faktiskt lämnar för Chelsea så blir jag ursinnig (återigen) på ledningen!
Barcelona Barca Barca
2014-08-13 14:08
@Rambla~:

Känns som att Chelsea har fått någon slags psykologisk övertag på marknaden. När dom väl går efter en spelare så hoppar alla som är intresserade av samma spelare av tåget då dom vet att Chelsea kommer inte ge sig för dom har ekonomiska musklerna. Förut värvade dom dyrt, men tycker att dom med åren börjar värva klart mycket bättre och billigare än oss, PSG och Real. Costa gick för runt 35€ och filipe Luiz gick för 20. Det är inte direkt överhypade priset, att Cesc gick för 33 är också i mina ögon ett kap. Verkar som Abramovich har lagt ner en hel del krut och pengar på att ha duktiga förhandlare runt i klubben. Nu verkar Benatia vara också gå för 30€. Smart, väntade in Barca, City, Real, Man U göra klart med allt dom vill göra klart med och hugger på Benatia som vill lämna, då e Roma tvungna att sälja honom för ett rimligt pris. Jag personligen hoppas att Benatia stannar kvar i hyperintressanta Roma som kan bli otroligt intressant att följa i CL nästa säsong.
2014-08-13 13:35
Alena, Lee samt ayoub ses väl som de största talangerna i fabriken just nu och sedan en tid tillbaka vad jag vet. Tror jag länkade en artikel om gänget för ett år sedan eller så. Vet att vi diskuterade samma spelare redan då, deulofeu.
Barcelona Rambla~
2014-08-13 13:27
Det ser allt mer ut att Benatia går till Chelsea. Engelsk press spekulerar om summor kring €30m. Det stör mig att andra klubbar så lättvindigt låter Chelsea få plocka åt sig spelare utan konkurrens. Det var samma sak när vi sålde Cesc där vi kunde fått mer för honom.

Källa: Sport
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-13 13:11
Deulofeu

Du är grym att ha i det här forumet! Älskar dina inlägg och måste säga att din elva har så mycket talang så det rinner över men också väldigt komplett elva med fysik, snabbhet, spelförståelse teknisk briljans och kreativitet.

Vill också passa på att hylla skribenten Leo Messi på det här forumet som är ett föredöme för alla härinne, du skriver flera inlägg om dagen, vissa roliga, andra insiktsfulla men aldrig några somhelst dryga kommentarer. Du har alltid något att bidra med, läser alltid dina inlägg och med din ödjmukhet lever du verkligen upp till ditt nick-namn ;)
Barcelona Neymar11
2014-08-13 12:54
Deulofeu Ayoub hade jag ingen koll på alls men dem andra kände jag till någorlunda. Angående Lee så kan väl inte FIFA gör något nu när han blir 18 år gammal. Dock intressant att se om han har stagnerat i utvecklingen med tanke på att "stängdes" av. Det är beundransvärt att klubben ställer upp med spelare som 1 år yngre. Utav dom anledningarna ligger vi före i talangutvecklingen jämfört med andra klubbar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2014-08-13 12:53
Deulofeu //

Fantastiskt att du håller så bra koll på ungdomarna. Men jag personligen tror, att ifall Munir matchas rätt, spelas rätt, får en ärlig chans i rätt tid, har tålamod precis som Messi och Iniesta så kan han bli våran nästa megastjärna precis som dom sistnämnde. Thiago kunde ha varit där men tålamodet och även förtroendet från tränare och styrelse fanns inte där, men denna Munir har imponerad ENORMT på mig, han känns mycket mognare än både Adama och Deloufeu. Jag tror som sagt att det kan bli våran stora stjärna efter Messi och Iniesta. En annan intressant lirare är Grimaldo, också väldigt mogen och duktig. Synd bara att skadorna har satt stopp för honom ett tag, annars tror jag att han kunde lika gärna vara back up till Jordi redan denna säsongen.
Barcelona LeoMessi
2014-08-13 12:53
Förstår att Cruyff har en beef med vår ledning och att han inte är något fan av dom. Men nu känns det som att han bara försöker hitta anledningar till att säga något negativt. Han är en barcalegend och han kommer för alltid bli ihågkommen för sina bidrag till klubben.
Barcelona Krojf
2014-08-13 12:45
De Telegraaf

“I am happy that Germany won the World Cup. They are playing the kind of football that Barcelona are distancing themselves from,” Goal.com quoted Cruyff’s column.
“That feeling has only gotten stronger with the signing of Luis Suárez. He is a great player, but has a complicated character".
Barcelona Deulofeu
2014-08-13 12:39
Neymar11 det blir ju juvenil a laget med spelare främst födda 96 Spelare som jag vill lyfta fram lite extra skriver en spelare de påminner lite om för att ni ska få en bild... Tarin mittback född 96 påminner om Ramos Vilanova mittback född 97 hedersomnämnande ni vet alla vems son det är ingen uppfattning om honom dock. Enguene född 96 påminner om Iniesta underbar mjuk bollbehandling Kaptoum född 96 påminner om Xavi bestämmer bolltempo spelar försäsongen med b-laget borde stanna där! Ayoub en av våra största talanger i canteran född 98 oerhört elegant spelare påminner om Zidane och vår egen Thiago han är från Marocco! Även vår nya Messi vid namn Lee född 98 kommer förmodligen spela om han får... Vi har vunnit skytteligan två år i rad genom Dongou och nu senast Munir förmodligen vinner Lee densamma om han inte stoppas av Fifa. Det finns en del spelare i juvenil b som förtjänas att nämna Cucurella född 98 vår nya Puyol håller främst till i vänster i backlinjen! Dino Halilovic född 98 lillebror inte heller talanglös precis har inte sett han spela dock. Alena ytterligare en av mina stora favoriter mycket förvånad att han än så länge inte flyttats upp till juvenil a.La Masias Maradona! Busquets inte släkt med vår Busquets men de spelar på samma ställe och han kommer även konkurrera om den platsen om ett par år. Barca har alltid ställt upp med spelare som i regel varit ett år yngre än de andra i youth league vilket jag tycker är anmärkningsvärt.Förra året kunde tex Grimaldo och Dongou få spela men ingen av dem gjorde det då de spelade året innan. Tycker det är makalöst. Jag kan bara säga det att jag kommer följa b-laget minst lika mycket som a-laget i år precis som vanligt.Laget vi har i år är magiskt och det bästa och yngsta någonsin i liga adelante. Förra året hade vi spelare som tex Edu Bedia samt Illie i år heter våra rutinerade spelare Dongou som redan gjort 2.5 år i liga adelante samt Grimaldo och co stommen född 95! Startelva i Barca b när alla är tillgängliga enligt talang och mig! Munir----------Dongou---------Adama -------Kaptoum------------Halilovic---- -------------------Samper----------------- Grimaldo---Bagnack------Iè-----Godswill --------------------Ondoa---------------------- Enligt mig ett lag som tom är för bra att åka ur la liga alla dessa 11 har dessutom potential att flyttas upp superhäftigt enligt mig. Just nu ligger Samper bra till om Song försvinner Munir ligger bra till om Suarez avstängning inte kortas och har klivit före Deu i rangordningen. Grimaldo lär ta Adrianos plats inom kort. Halilovic också såklart försäsongens frisk fläkt. Dessutom den utlånade Suarez som dominerade i segundan förra året en hyfsad spelare om två år som startspelare i Sevilla? Vad har real att komma med mot detta?
Barcelona Den vise mannen
2014-08-13 12:37
Det Kroos gjorde igår som alla Madristas påstår är helt otroligt har Xavi i stort sett gjort i varje match de senaste 10 åren.
Barcelona Rambla~
2014-08-13 12:32
Vadå Barca är långt ifrån den summan. Vad är det för summa då? 25m eller vad?

Johnson gick till M Gladbach denna sommar. Jag tror knappast han kommer gå till ännu en klubb denna sommar.
Barcelona Barclasico
2014-08-13 12:18
Barça and Cuadrado already have an agreement. Fiorentina ask for 40M, Barcelona isn't close to that amount. No negotiations yet [rac1]
Barcelona Blaugrana91
2014-08-13 11:44
[QUOTE=Gabriel]Fiorentina and Barcelona so far didn't meet on Cuadrado because difference between 40M asking price and Barcelona's offer is too big. [rac1] Då kan vi glömma honom. [/QUOTE] Jag tror inte sista ordet är sagt.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-13 11:43
DM1982

Oh fan, Bartra istället då. (Förmodligen ingen försämring)

Någon som vet vart man kan hitta Assist statistik på Messi, Tex antal assist i Champions league (hela karriären)?

Barcelona DM1982
2014-08-13 11:34
Pique är avstängd första matchen, han fick sitt femte gula kort i sista matchen förra säsongen.
Barcelona Gabriel
2014-08-13 11:32
Fiorentina and Barcelona so far didn't meet on Cuadrado because difference between 40M asking price and Barcelona's offer is too big. [rac1] Då kan vi glömma honom.
Barcelona Gabriel
2014-08-13 11:31
Barcelona have ruled out signing Cuadrado. Focus now on Johnson (Gladbach). Walker (Tottenham) and Piszczek (Dormund) other candidates. [as]
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-13 11:24
Hur hade ni formerat laget i ligapremiären? (Med de spelare som är i truppen nu) Min Elva: ---------------TerStegen-------------- --Alves--Piqué----Mathieu----Alba-- ----------------Sergio---------------- ---------Rakitic-------Iniesta-------- ----------------Messi----------------- -----------Pedro----Neymar--------- Pedro och Suarez spelar ganska centralt (Ett spår som Enrique verkar ta) med offensiva ytterbackar. Rakitic bidrar mer till defensiven än Xavi och gör att det blir säkrare bakåt när Alba/Alves avancerar offensivt. Om Neymar är 100 procent så ska han starta eftersom enda alternativet är Gerard, Imorgon får vi svaret gällande Suarez. Om det skulle bli såpass reducerat att han kan spela premiären så ser jag han ändå på bänken. (Har inte tränat med laget etc) . Edit: Alves är inte den har var men spelar ändå honom före Montoya som jag inte alls är imponerad av..Får hoppas han utvecklas denna säsong. Men till den här positionen krävs det en värvning oavsett.
Barcelona Neymar11
2014-08-13 11:19
Deulofeu Har du någon koll på vad för lag vi ställer upp med i årets upplaga av youth league?
Annons: