/spanien/barcelona/forum/4144.aspx/spanien/barcelona/forum/4144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2014-08-15 10:06
@Deulofeu:

För att ingen, typ nånsin, som värvats för att spela ett år i b-laget och sedan flyttats upp har lyckats. Du kommer inte hitta ett enda exempel. Bara många misslyckaden. Halilovic kan bli den förste!
Barcelona Deulofeu
2014-08-15 10:04
Douglas har 68 på fifa Alves 84 bara en sådan sak...

Skämt åsido men varför inte göra som Halilovic alltså köpa en spelare runt 18-19 som får ett år i b-laget samtidigt som Alves stannar?

I b-laget är det vår svagaste position då personliga favoriten Godswill är skadad.

Jag tror Enrique kommer ge rejält med speltid åt Munir,Samper och Halilovic redan i år det kan bli kul iaf.
Barcelona LittleLionel
2014-08-15 09:52
Cuadrado till Barca så är det här det bästa transferfönstret någonsin!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LittleLionel
2014-08-15 09:52
Cuadrado till Barca så är det här det bästa transferfönstret någonsin!
Barcelona socccerfan1
2014-08-15 09:49
Jag tror att iom utlåning av delu kommer vi att köpa någon .
Barcelona socccerfan1
2014-08-15 09:49
Jag tror att iom utlåning av delu kommer vi att köpa någon .
Barcelona petersays
2014-08-15 09:41
Kan ärligt säga att jag inte sett en enda match med Douglas så jag har sjukt svårt att uttala mig. Som det verkar så tycker folk han suger riktigt hårt, men det finns ju också skribenter som är försiktigt positiva till en värvning (beroende på priset såklart).

Nä, jag kan helt enkelt inte ha någon åsikt i den här frågan. Förutom att det då såklart finns en uppsjö med bättre högerbackar där ute... Men de ska ju vara tillgängliga också.
Barcelona Rambla~
2014-08-15 09:39
Barca kan ju inte bara sitta och titta på när Atlético värvar Reus för det vrakpriset utan någon som helst strid. Speciellt inte nu när de skickat iväg Deulofeu på lån, tidigare Tello och samtidigt nyss fått reda på att Suarez fortsättningsvis är avstängd till slutet av oktober. I så fall styr de klubben lika illa som Gaspart en gång gjorde. Skillnaden är att han åtminstone älskade klubben.
Barcelona petersays
2014-08-15 09:31
@Blaugrana91:

Men kom igen. Douglas har varit ordinarie i Sao Paolo i tre säsonger. Skulle han plötsligt finna sig i att spela i segundan med barcaknattar? Knappast!
Barcelona Rambla~
2014-08-15 09:11
Det känns ju så där att behöva läsa sådana här kommentarer på forum från folk som känner till spelarna i Brasilien.

"Unless a miracle happens, it is one of the worst signings of Barcelona history with brazil. The guy is always close to be lynched by São Paulo fans, is a bad defender, not skilled... Heck, he makes Marcelo (RM) looks solid."

Det här kan bara inte stämma. Finns ingen som helst logik i det nu när Alves stannar. Kommer den här sopan så är jag rätt säker på att Alves skickas iväg.

Hur Dortmund helt plötsligt skulle gå med på att sälja Reus för ynka €27m till Atlético när hans klausul först aktivieras nästa sommar är ju en annan gåta som nog ingen kan svara på. Vill någon klubb ha honom denna sommar lär de ju få betala rejält också. Dessutom, Atlético kan själva inte värva så dyra spelare, de måste ha hjälp av investerare för klara det vilket innebär att de själva inte styr över spelaren när han väl vill lämna. Den lönen Reus kan få i vilken storklubb som helst i Europa kan heller inte Atlético matcha. Men men, påstår zoran från deras redaktion detta så får vi väl tro på hans ord.
Barcelona mes gue un club
2014-08-15 08:38
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-15 03:06
Fan va snabba dom var med att annonsera Deulofeu som "värvning" i slutet av Maj. Minns ni det? hur man både hos katalansk media och ledningen skröt om sina första värvningar.Och nu helt plötsligt lämnar han på världens snabbaste utlåning. Oh gamla Maj-månad, vilken härlig tid det var då när folk här inne skrattade åt Mathieu-ryktet, och nu är han alltså vår framtida mittbacksstjärna, juste, stjärna, som dom faktiskt lovade! Vilken härlig framtid vi har att se fram emot :) Nej, men juste vi har ju waka-waka i laget och man får inte störa balansen i laget genom att värva lite konkurrens eller varför inte, en ersättare till honom. Hur kom jag in på detta när det handlade om Deulo? Om inte det säger sängdags nu så vette fan..
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-08-15 02:55
Om Cuadrado går igenom har vi en galen offensiv! Vart chockad när deu lånades ut! Neymar-Messi-Suarez , Pedro -Rafinha -Cuadrado , wow vilka anfallare! Dock återstår mycket , och det blir förmodligen en dyr värvning. Men det känns väldigt konstigt om vi släpper deu på lån och inte tar in någon spelare, speciellt när lucho vill ha en bred trupp!
Barcelona AndreD
2014-08-15 02:53
@Ali G:

Det där är från parodisidan barcaSStuff. Totalt fake.
Barcelona B.BOSS
2014-08-15 02:48
[QUOTE=Neymar11]B.boss To be fair, så tunnlar Ronaldinho vem som helst i världen lite när han vill :). Att bli bortfintad av kungen är inget man ska hånas för. Fråga dunga :) [/QUOTE] Dunga ville slå ihjäl honom. haha
Barcelona B.BOSS
2014-08-15 02:47
Xavi sa i slutet av säsongen We're fucked, bokstavligen. Mascherano med flera betonade vikten av att en förändring är ett måste. Vi fansen, spelarna och världen visste att laget behöver nya backar som kan försvara Barca och ingjuta laget självförtroende. Vad blir svaret? Mathieu och Vermalen som ingen vet vart vi har. Den här ledningen hade inte ens fyndat Benatia för 10 kr om Roma hade erbjudit de Benatia. Vår anfall kan inte någon lag matcha än Madrid men balansen i mittfältet och Försvaret är katastrofalt. Förväntar mig inget gott av den här säsongen. Luis Enrique kanske kan få skärpning på backlinjen men det räcker inte hela vägen. Pep hade Puyol och en hungrig Pique med en Xavi OCH Iniesta i sin Peak.
Barcelona Ali G
2014-08-15 02:47
Cuadrado is in Barcelona to finalize his transfer. Deal closed with Fiorentina at around 35m. Official announcement imminent. [rac1]
Barcelona AndreD
2014-08-15 02:34
@The Reporter:

Du har inte haft ett enda jävla rätt än så länge. Kan du bara vara tyst?
Barcelona SoM_Un
2014-08-15 02:32
istället för snubben från sao paolo borde vi fan lägga dom pengarna på rafael från man u. verkar inte vara önskad. tycker han är riktigt bra truppspelare o fortfarande ung o kan bli nåt
Flavia
2014-08-15 02:17
The Reporter

Jag är lika mycket maräng som att du är Les Rambles säkra "källa" när det gäller övergångar som rör Barca (d.v.s. att bägge sakerna inte stämmer) :P
Barcelona Gabriel
2014-08-15 02:15
Läste precis Atleticos silly season följetång på SF. Enligt dem verkar ju Reus vara sjukt nära dem, kan det verkligen stämma? Alltså, i dagens fotbollvärld skulle ingenting förvåna mig men jag kan bara inte se hur Reus, som jagas av alla storklubbar ute i Europa skulle välja att gå till just Atletico. Dom må vara spanska mästare och ha ett riktigt intressant lagbygge med en sjukt duktig tränare men dem är inte och kommer aldrig att kunna ha samma drivkraft som de största klubbarna i Europa som Manchester United, Barcelona, Real Madrid, Bayern München för att nämna några. Varför skulle Reus välja att gå till det tredje största laget i Spanien, även om Atletico är blivande spanska mästare, när han kan välja att gå till i princip vilken klubb han än vill nästa sommar.

Jag kan bara inte se det hända, men som sagt, sjukare saker har hänt. Vilken jävla maktdemonstration från Atletico om dem lyckas ro hem Reus ändå. Snacka om att visa sig på marknaden. Samtidigt kan vi fan inte bara stå och kolla på när Atletico värvar Reus, då måste vi fan agera och in och buda på honom tillsammans med dem.

Nej, jag hatar silly season. Godnatt!
Barcelona Hyder
2014-08-15 02:08
Ibland måste man älska Wikipedia och de som tar sig tid att redigera information. Så här står det om Douglas för tillfället (kommer att rättas till inom en snar framtid):

"Douglas Pereira dos Santos, better known as Douglas (6 August 1990) is an unknown Brazilian footballer who plays for [Fc Barcelona]] as a right back. No one knows him. Zubi mamon mediocre."

Zubi är ju även det absolut ultimata drivobjektet i fotbollsvärlden. Synd att han är vår sportchef bara.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-15 01:54
Flavia Vem är du? När gjorde du ditt konto? Är du ett Real-fan som försöker skapa kaos här? Det tror jag.
Flavia
2014-08-15 01:51
Visserligen rätt sent men jag begriper inte hur vissa kände glädje över Messi under VM-slutspelet TROTS att han mer eller mindre sket fullständigt i oss culés med sin urusla inställning i flertal matcher under förra säsongen...
Barcelona Gabriel
2014-08-15 01:48
Vad fan är det som händer i våran klubb? Man skiter fullständigt i Europas mest spännande högerback Aurier för ett pris som hade landat omkring 10M€ och går efter en helt okänd brasse som inte en enda expert har ett enda gott ord att säga något om. Vad fan är näst? Det blir bara värre och värre varje jävla gång. Det känns som jag exploderar emotionellt snart. Typ som när man går runt och samlar på sig all denna skiten i alla dessa år från denna ledningen och blir som en tickande bomb. Jag klarar inte av det längre snart. Känner mig som en vulkan på gränsen till ett utbrott, vattnet ligger precis vid glastoppen och minsta lilla kan få bägaren att rinna över och då rejält. * Pep lämnar * Valdes lämnar via bakdörren * Abidal lämnar vis bakdörren * Cruyff vägrar ha någon som helst koppling till klubben * Thiago försvinner ur klubben för kaffepengar * Rossel lämnar via bakdörren efter anklagelser kring Neymar affären * In kommer en president som inte är medlemsvald * Messi, världens tystaste fotbollsspelare får ett mini utbrott och kallar Barças styrelse för inkompetenta och okunniga om fotboll * Man köper in medelmåttor som Song * Man klarar inte av att sälja spelare man inte räknar med utan lånar ut den år efter år * Man har fortfarande inte klarat av att köpa en förstklassig mittback Allt som var så fint i klubben en gång i tiden är som bortblåst och försvunnet. FC Barcelona var som en familj där alla drog åt samma håll, allt från styrelsemedlemmar, till tränare till spelare och fans. Idag vet inget varken in eller ut och alla är oense om allt. Det finns så mycket mer men kl är precis vid gränsen till läggdags. Nu den här Douglas, det är ett stort jävla misslyckande från klubben, och det är enkelt att lista ut det för inte en enda kotte här inne hade hört talas om någon Douglas förens tidigare idag, hade denna spelaren verkligen varit så sjukt jäkla bra så hade klubben haft honom som en prioritering till högerbacksplatsen tidigare under sommaren och fler av oss hade vetat vem han var. Det här är bara ett desperat försök i hopp om att man ska lyckas fynda och göra ett kap, men alla rapporter angående spelaren säger det motsatta. Vi kan köpa spelare av Suarez kaliber men i längden kan det bara ta oss så långt för vi är inte konsekventa med klassen på spelarna vi köper. Vi blandar och ger. På ena sidan har vi spelare spm Iniesta, Messi, Neymar och Suarez, that's all very good and all men i vilken normal värld ska spelare som Mathieu och Vermaelen ens få en chans att kunna dela omklädningsrum med dessa spelare? Och nu en okänd brasse som heter Douglas som alltså ska ersätta klubbens bästa högerback genom tiderna. Vi blandar världsspelare med medelmåttor. Det är det jobbigaste med Barcelona idag, man är inte konsekventa. Det är som åka i en emotionell berg-och-dahlbana där man skiftar mellan total glädje och total nedstämdhet. Vad är nästa rykte? Jag har försökt, jag har verkligen försökt att vara lite mer positiv den senaste tiden men det går bara inte. I'm done. Essou-Akotto till Barça? Inget förvånar mig längre idag...
Flavia
2014-08-15 01:48
Barcelona Neymar11
2014-08-15 01:47
B.boss To be fair, så tunnlar Ronaldinho vem som helst i världen lite när han vill :). Att bli bortfintad av kungen är inget man ska hånas för. Fråga dunga :)
Barcelona B.BOSS
2014-08-15 01:32
Här är en video på vår klubb legendar skämma ut Douglas. Ronaldinho tunnlar honom!!!
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-15 01:19
There's a deal on the transfer of Sao Paulo right back Douglas (24). The Brazilian player will join Barcelona. [sport]

Men vafan är det som händer i vår klubb...?!
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-08-15 01:11
Deulofeuo till sevilla på lån, intressant. En ytter mindre, dvs att det egentligen bara är Pedro som är vår backup? om inte Iniesta/Rafinha som ordinarie från a-laget, alternativt att man planerar att plocka upp t.ex Munir eller Adama mer regelbundet och ge de lite speltid? Jag tror dock mer på att Cuadrado är nära Barcelona, då han kan användas som ytter. Det känns nästan så, han var tydligen inte med i Fiorentinas vänskaps match och ska ju även ha sagt att han vill till Barca. United som är hotet där har ju fullt upp med annat på marknaden så att det känns nästan som att han snart är en Barca spelare. För övrigt så är det intressant med Deulo och Suarez i Sevilla. Jag undrar dock om inte dom krockar lite grann, dom är väll liknade speltyper? Suarez verkar dock mycket mognare i sitt spel. Då Deulo verkar behöva förstå sig på det här med lagspel lite mer. Eller?
Annons: