/spanien/barcelona/forum/4142.aspx/spanien/barcelona/forum/4142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2014-11-26 14:02
Ännu fler rykten om Leo Messi. Eduardo Inda, en journalist som tidigare jobbade för Marca och som jag inte tog på allvar, sa i måndagsnatt att när Messi skrev på sin senaste kontrakt försökte styrelsen få honom att skriva på ett dokument som skulle tillåta sälja argentinaren innan 2016. Anledningen till detta förslaget är för att denna ledningen planerar att ställa upp i nästa presidentval och man vill undvika att göra det med ett underskott i klubbkassan och hamna i samma utsatta situation som t.ex. Laporta.

Messi vägrade dock att skriva under dokumentet och om detta stämmer är det förståeligt att Messi och hans familj inte känner sig bekväma med Bartomeu. Detta förklarar en hel del gällande Messis uttalanden och rykten om att han inte trivs med den nuvarande juntan och att han kom mycket bättre överens med Laporta. Och på tal om ex-presidenten så sägs det att han skickade en hälsning till Messi och gratulerade honom efter att han slog Zarras målrekord i ligan.
Barcelona Barieta
2014-11-26 13:45
Tycker faktiskt Mascherano förtjänar att starta på mittfältet i nästa match.
Han skötte sig utormordentligt igår. Han är dessutom mycket snabbare än Busquets vilket leder till att oftare bryter motståndarnas uppspel mycket tidigare än Busquets, i och med att han gör det så kan man behålla trycket mot mål.

Hoppas det blir Rafinha , Mascherano och Rakitic/Xavi mot Valencia
Barcelona LeoMessi
2014-11-26 13:45
*hjärta* stay calm Jag tror att shaqiri hade varit perfekt i ett lag som Valencia, Atletico och Sevilla! Han behöver spela i ett lag som håller hög nivå och samtidigt som har utrymme att ge honom den speltiden han behöver. Jag håller med om att shaqiri är bättre än pedro men jag vet inte om han är rätt spelartyp för Barcelona. Han skulle då konkurrera på världens svåraste anfallsposition. Han har spelare som Neymar, suarez och Messi att tävla mot och något säger mig att han kanske inte hade fått supermycket speltid där. Sedan hade dom albanska medierna fått något att skriva om i 100 år framåt haha!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-26 13:30
Skicka iväg Pedro och hämta hit Shaqiri? Pedro har större marknadsvärde samtidigt som han är mycket sämre, win-win enligt mig. EDIT: Kom precis på transferförbudet... Damn you zubi, damn you all to hell!!!
Barcelona Canaletes
2014-11-26 13:24
Usel köp än så länge men det slår inte Madrids värvning av Woodgate för 10 år sen för 25 milj euros. Skadad hela första säsongen och i sin debut året efter blev det självmål + utvisning på hemmaplan.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-26 12:52
Skillnaden på borta matchen kontra hemma matchen mot Apoel är stor. Hemma matchen var en av säsongens sämsta matcher, vansinnigt dåligt medan borta matchen var mer rörelse sant ett bättre presspel. Messi har vaknat, Suarez gjorde inte bara mål han hade dessutom ett bra samarbete med Messi. 3 test innan jul. Valencia PSG ATM
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-11-26 12:10
Vad var det Zenit betalade för Garay?, har för mig det var 4milj euro....Det kan man kalla prisvärt till skillnad från ni vet vem..

Garay, Balanta, Doria, osv hade kostat mindre eller ungefär lika mycket som Vermaelen (Exkluderat bonusar, ca 10milj euro) Garay hade varit det absolut säkraste kortet.

Nåjo nu är det som det är....Vi har en ledning som vill ha en ekonomisk image men fortsätter att slänga iväg pengar på åldringar och sopor. Men till anfallet sprättas det pengar år efter år, Dock så är det åtminstone kvalite för pengarna.

Bäst å sluta haka upp sig på ledningens misstag och istället tänka på det positiva, Att laget har vänt den negativa trenden.

Rafinha var riktigt bra igår (Oflyt med utvisningen), Osade verkligen kvalite och
vågade utmana. Hoppas han får vara skadefri, Iniesta måste verkligen prestera när han kommer tillbaka om han ska ha en plats i startelvan framöver.

Mascherano på mittfältet är en fröjd att se. (Händer för sällan)

Rakitic gjorde en okej match men inte mer än så..Tycker att han misslyckas för mycket med de lite svårare passningarna, Men hans kämparglöd både offensivt och defensivt kompenserar upp det.

Messis oflyt med målgörandet har vänt, och han är nästan uppe i sin normala (onormala) form. Tycker han tappade bollen slarvigt vid flertalet tillfällen..Men nu försöker han vinna tillbaka den och det är det viktigaste (Å inte bara hänger med huvudet )

Sergio Gjorde en bra match mot Sevilla och Mascherano var väldigt bra igår...Kanske vore rätt tillfälle att spela dom tillsammans till helgen borta mot Valencia..(Lucho har dock sagt att han inte använder sig av två defensiva mittfältare) Känns som att man ska utnyttja formen på spelarna.

Min elva hade sett ut såhär:

-------------------Bravo-------------------
--Alves----Piqué------Mathieu-----Alba-
----------------Macherano----------------
---------Sergio--------------Xavi----------
-------------------Messi--------------------
------------Suarez-------Neymar---------

När mAshcerano driver upp med boll håller Sergio tillbaka och tvärtom, Messi och Suarez Varierar positioner.

Lucho ställer dock mest troligt upp med:

--Alves--Piqué/Mascherano---Mathieu--Alba--
---------------------Sergio----------------------
----------Rakitic--------------Xavi------------
Barcelona Raketic
2014-11-26 11:40
Tror nog Messi tar hem skytteligan i CL. Adriano kommer ej fortsätta leverera....
Barcelona Raketic
2014-11-26 11:40
Galet! Messi är bäst i världen så är det bara!
Barcelona Barcelonistas
2014-11-26 11:21
Ska köpa toalettpapper med Zubi på.
Barcelona Barca Barca
2014-11-26 10:44
Denna skada på Vermalen borde ge oss disspans att värva en mittback i januari trots transferban. Någon mer än mig som ska köpa en boxningssäck och döpa den till Zubizarreta ?
Barcelona Messidinho_10
2014-11-26 10:42
Who Cristina?
Barcelona Neymar11
2014-11-26 08:02
Z_Z Misstänkte det, annars brukar det vara just såna här "oviktiga" matcher som han är fullständigt värdelös i! ------------------ Landslags uppehållet gjorde laget väl, nu får suarez förhoppningsvis igång sitt målskytte på allvar Messi tror jag börjar hitta glädjen nu, speciellt med tanke på ketchup effekten för hans del, samtidigt att fansen tar hans parti och busvisslar åt ledningen Lucho börjar agera som tränare nu och har mer koll på truppen. Till helgen har vi ytterligare en match där han måste bevisa sig taktiskt. Valencia kommer vara taggade
Barcelona Z_Z
2014-11-26 07:49
@Neymar11

Svårt att säga faktiskt. Han sattes typ inte på prov alls utan kunde jogga av matchen mestadels.

Men han gjorde inte bort sig på något sätt i alla fall när Apoel väl var på Barcas planhalva.
Barcelona Neymar11
2014-11-26 07:28
Missade matchen igår, 0-4 - 3-18 i skott och 81% bolleninnehav säger allt men undrar om pique var fokuserad denna matchen För första gången kändes det som att Lucho roterade rätt spelare. Neymar, Matheiu och Sergio behövde alla vila
Barcelona KiNg-PuYi
2014-11-26 07:06
nu när jag läser krkic artikel/intervju. jag säger såhär zubi kan ooooomöjligt va så dum killen är madridista och vermaelen affären gör saken klarare för mig. smuts!!!!!
Barcelona Gio Style
2014-11-26 05:49
Alltså, nu gjorde jag nåt som jag inte minns när jag gjort senast.
Gick in i Puertan och ser att man nått nya bottenrekord.
Det är t.om så att folk ropar efter El Pasillo och hyllar hans inlägg, säger det mesta om nivån där!

Angående matchen, det ser bättre och bättre ut.
Presspelet är mer intensivt, vi söker långskott Messi är återigen lika effektiv som han brukar vara.

Suarez, ja vad ska man säga?
Jag var skeptisk till värvningen till en början men herrejävlar vad han har motbevisat mig.
Det är så mycket klass i alla hans aktioner, så bestämd, så effektiv, så teknisk och en skön speluppfattning.
Det bästa av allt, Messi tar steget ut till höger och vi kan använda honom istället för Alves som startpunkt för dem flesta av våra anfall.

Vårt anfallsspel kommer att bli sjukt jävla bra!

Rafinha var bra idag, hoppas att han får vara skadefri så att han fortsätter att utvecklas åt rätt håll.

Det ser ljust ut =) hoppas att Messi fortsätter att leverera på samma nivå och att vårt presspel inte sjunker i intensitet.

Längtar tills mötet mot PSG, förhoppningsvis bjuder vi på en enastående uppvisning så att hela Europa börjar frukta oss, speciellt marängerna som fortfarande svävar på moln.

Visca el Barca!
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-26 04:27
17 miljoner för Vermaelen, 25 miljoner för Song är lika med 42 miljoner euro. Det är en Laporte, Göndugan, Kovacic, Benatia, Coutinho, 3 Aurier. Tack och lov att Mathieu är en kämpe. Listan kan göras lång. Vi är körda!
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-26 04:19
Vermaelen will travel today to Finland for tests. If he needs surgery, it'll be done this week and he'd be out for minimum five months. [md]
Barcelona LeoMessi
2014-11-26 02:54
Ronaldo är en mästare på att komma till lägen och på att löpa i djupled. Han har den optimala spelstilen för en målgörare! Han kanske inte jobbar hem så mycket, han kanske inte är lika bra på att dribbla som när han var ung, och han besitter inte samma splitvision som Messi. Dessa brister kompenserar han genom att använda dom styrkorna han har till att bli en äckligt bra målgörare. Man får ut mycket mer av Ronaldo av att inte låta honom att vara en stor del av speluppbyggnaden eftersom han då endast kan fokusera på att löpa rätt i djupet och hitta ytor i straffområdet som hans lagkamrater kan passa honom till. Medan om vi kollar på Messi så ser vi en sån otrolig begåvning, fotboll är i hans gener. Messi är inte bara bra på att göra mål och komma till lägen, men det han absolut är bäst i världen på är att skapa lägen. Messi har så otroligt mycket talang att det är en slöseri att endast använda honom som en målskytt. Messi ska vara överallt, han ska hjälpa att bygga upp spelet, han ska med en enkel kroppsfint skicka iväg 3 spelare till korvkiosken, han ska använda sin splitvision för att skapa lägen till andra och till sig själv. Skillnaderna mellan dessa två lirare är att Ronaldo får man mer ut av om han endast fokuserar på att göra mål, vilket han gör äckligt bra! Messi får man mest ut av om man låter honom agera 50 % playmaker och 50 % striker, han har alldeles för mycket talang för att endast användas till en sak.
Barcelona Kricko
2014-11-26 02:06
Fan va tråkigt med dessa uttjatade diskussioner angående Messi vs Ronaldo. Det värsta är att i dagsläget verkar folk endast titta på en spelares statistik istället för prestationen på planen. Kika på Iniesta t.ex som inte direkt är en poängspelare men har under åren visat att man kan vara bland de bästa iallafall.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-26 01:28
Vampiro Haha klockrent! Och ännu roligare blir det när dom skryter om 20 mål på 11 matcher? Hahah har sett alla 20 mål och 18 av dessa är riktiga skitmål precis som Messis första mål ikväll. Skillnaden är att Messi gör fantastiska mål och assist. Killen är FC Barcelona medan den andre är en egoistisk primadonna som gör tap-ins och straffar.
Barcelona xdssdf2
2014-11-26 01:26
MATCH OF THE DAY UEFA CHAMPIONS LEAGUE HIGHLIGHTS 25/11/14
Barcelona Barcelonistas
2014-11-26 01:23
So happy to have broken the UEFA Champions League top scorer record, especially as it was previously held by such a phenomenal player as Raúl. However, what is really important is that all our goals will be useful in helping us to reach Berlin to fight for the trophy. We will keep trying our hardest to work towards it. A hug for everyone.
- LIO
Barcelona Barcelonistas
2014-11-26 01:12
vermalen borta 5 månader? va i hela helvetets?
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-26 00:50
@barcastuff: Tw Lineker: "Extraordinary that at 27, Messi is highest ever scorer in the history of Barcelona, Champions League/European Cup and La Liga."
Barcelona Neymessi
2014-11-26 00:49
Seriöst Real Madrid borde göra en liknande hyllning till Zubi som dom gjorde till CR förra året. Ronaldo i all ära, men tryck upp tusentals maskar förställande Zubi istället. Han förtjänar att hyllas av marängerna med tanke på allt han har gjort för dem!
Barcelona AndreD.
2014-11-26 00:44
@Barieta:

Hahaha vad i helvete....inte en enda match på hela säsongen om det stämmer. Bra jobbat Z*bi. Hade han väntat med värvningen hade vi kunnat få Benatia för 25m :)
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-26 00:43
@MessiStats: Most hat-tricks in official games for Spanish clubs: 31 | Zarra 28 | MESSI 28 | Di Stéfano 26 | Cristiano Ronaldo 25 | Mundo
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-26 00:40
@barcastuff: Tw Lineker: "In other news: Messi scored his 5th Champions League hat-trick. Needless to say, more than anyone else." [@garylineker]
Annons: