/spanien/barcelona/forum/4138.aspx/spanien/barcelona/forum/4138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2014-08-14 21:03
Vad jag hör från journalister och annat kunnigt folk från sydamerika så är Douglas totalt värdelös och många menar att han inte ens borde vara i startelvan i Barcelona B. Dessutom är det samma företag som äger 40% i Douglas som sålde Keirrison och Henrique till oss. Två spelare som kostade över €20 miljoner, och ALDRIG spelade en endaste tävlingsmatch för oss. Om man hellre värvar honom för ofantliga €12 miljoner än Aurier som man inte ens brydde sig om så finner jag fan inga ord. Och vad har Montoya för plats i dagens Barca? Ska dom värva in en sketen högerback till så blir alltså Montoya tredjevalet? Borde man inte sälja honom då om man vägrar spela med honom?
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-14 20:56
12m? Dyrare än Aurier alltså? Hoppas fan inte att det är sant!
Barcelona Z_Z
2014-08-14 20:55
1.70-ligan:

Kan dock tycka att det är bättre att Suarez lånas ut i två säsonger än att roberto gör det. För känns som han har större möjligheter att explodera och bli en grym mittfältare än S.Roberto har. Däremot vansinnigt att ge Roberto ett 5-års kontrakt.
Barcelona Gio Style
2014-08-14 20:50
Jag skulle inte vilja påstå att Douglas är lika dålig som Andre Santos men dem pengarna för en 24-åring känns bortkastat.
Hellre Cruzeiros Mayke eller allra helst Marcos Rocha från Atletico Mineiro om man ska titta i den ligan.
Barcelona 1.70-ligan
2014-08-14 20:37
Ibland undrar man om ledningen vill klubbens bästa i alla lägen. Varför lånades Denis suarez ut men sergi Roberto får förlängt? Varför är pedro fortfarande untouchable? Osv
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2014-08-14 20:36
Barcelona close in on €12m signing of Sao Paulo defender Douglas. [Sport.es] Han nån koll på han?
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-14 20:36
Barcelona close in on €12m signing of Sao Paulo defender Douglas. [Sport.es]

Ska man skratta eller gråta!? Jag skrattar...........HAHAHAHAHA
Barcelona Vampíro
2014-08-14 19:55
Barcelona made Sergi Roberto a 5-year renewal offer on Monday. Player wants to wait to see how much playing time he gets this season. [md] Vad i helvete händer med den här klubben?
Barcelona II Barça II
2014-08-14 19:50
Vampiro: Det hade varit helt fantastiskt!
Barcelona Vampíro
2014-08-14 19:47
Bring back Eto'o!
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-14 19:43
Luis Enrique insists that Barcelona make a final attempt to sign Fiorentina player Cuadrado. Barcelona have for now offered 35M. [lesportiu]
Barcelona Júnior.
2014-08-14 19:41
Rambla Därför anser man att ledningen måste ha ett ess i rockärmen. Att skicka iväg en spelare måste (i detta fallet) innebära att en ny anländer. Det är konstigt att man i förväg skickar ut en spelare innan en ny värvas in. Ingen annan klubb hade agerat på detta viset. Nu vet t ex hela Europa att vi har en anfallsposition som bör fyllas ut, de skulle då kunna kräva mer för sina spelare. Ännu konstigare vore det om det inte planerades in någon ny värvning. Lucho har gjort några drastiska förändringar under sin korta tid i klubben and it's freaking me out haha.
Barcelona Rambla~
2014-08-14 19:35
I ärlighetens namn har Deulo knappt fått någon chans att visa upp sig denna försäsong. Han har ju tex inte ens fått starta en match. Dessutom, hur många träningsmatcher har vi än så länge denna sommar? Han måste ju visat taskig inställning för att Lucho så snabbt och så tydligt ville ha iväg honom ut på lån. Bristerna Deulo fortfarande har pga av sin ungdom borde ju knappast komma som någon överraskning för LE. Han borde ju ha den kollen redan innan försäsongen kan jag tycka. Jag är annars inte emot någon utlåning, snarare tvärtom för han behöver verkligen det. Fast då får ju läget i truppen inte se ut som det nu gör.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-14 19:33
Konstigt om man lånar ut Deulofeu, han presenterades ju som ett "nyförvärv "... Isåfall måste vi värva Cuadrado tycker jag, annars blir det för tunt.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-14 19:23
Får vi Cuadrado har vi en grym anfallsupssätning med Neymar, Messi, Pedro Cuadrado, Rafinha och Suarez. Under tiden som Suarez är avstängd spelar vi med Neymar-Messi-Cuadrado, förutsatt att han kommer då.
Barcelona Rambla~
2014-08-14 19:21
Låt oss summera. Vi har just fått reda på att vår stora värvning denna sommar inte får spela förrän i slutet av oktober, kom ihåg det gäller även i CL. Vad beslutar LE då? Jo, att skicka iväg Deulofeu på lån till en konkurrent i ligan och samtidigt försvaga en redan väldigt tunn anfallsbesättning. Det är ju alldeles lysande. Tror han på fullaste allvar att Munir, Sandro eller Adama är redo för detta? De har just tagit steget från Juvenil till Barca B. Jag vet de fick några matcher i B redan förra säsongen på slutet men steget fullt ut till B tar de denna säsong. Den här jävla klubben kan ju inte göra någonting rätt känns det som. Varför vägrar de värva riktiga förstärkningar när det är uppenbart för alla att det behövs? Sluta värva medelmåttor då som sen nästan är omöjliga att bli av med.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-14 19:17
Man är fortfarande förundrad över att man inte behöll d.suarez istället för s.roberto....ångest!
Barcelona Vampíro
2014-08-14 19:15
Jag utgår ifrån att han kommer spela 90 min varje vecka, annars är det idioti. Sen är det lite trist att Sevilla som vann EL så sent som för några månader sen ska behöva låna in tonåringar från Barcelona för att få ihop ett slagkraftigt lag. Det säger en del om den spanska ligan atm.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-14 19:14
Att Deulofeu lånas ut måste bara betyda att Lucho inte alls är nöjd med hans spel under försäsongen, vilket jag endast i sådana fall kan hålla med om. Men att låna ut honom känns väl lite extremt? Speciellt nu när Suárez blir borta dem första två månaderna av säsongen.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-14 19:10
Helt absurt att låna ut Deulofeu, varför inte ge honom en chans!? Om han lånas ut måste Cuadrado köpas in och Alves stanna. Alves spelar kvar på sin högerbacksposition, medan cuadrado spelar högre upp i banan för att ersätta deulofeu.
Barcelona Rambla~
2014-08-14 19:08
@barcastuff: Barcelona and Sevilla have reached a deal on loan of Barcelona winger Gerard Deulofeu (20), who played on loan at Everton last season. [ara]
Barcelona Júnior.
2014-08-14 19:05
Rambla Ingen aning men det är "sport" som kommit med detta rykte om jag inte missminner mig, så man får nog ta det med en nypa salt. Men jag håller med dig, i dagsläget försöker man intala sig med att det är för dåligt för att vara sant. Vill inte skrämma upp er men enligt ett fåtal brassar på twitter så kallas han för "glaset" pga sin skadehistorik. Spelmässigt har han heller inte varit speciellt övertygande och är långt ifrån en spelare som platsar Barca.
Barcelona LeoMessi
2014-08-14 18:57
@Zyzz:

Det är svårt att ta dessa priser seriöst numera, en neutral person hade aldrig rankat suarez lägre än tex James. Suarez statistik krossar James. Suarez hade bäst säsong enligt mig, vann assistligan och skytteligan utan straffmål, det enda var att han ej spelade i cl.
Barcelona Zyzz
2014-08-14 18:29
UEFA's best player in Europe: Neuer, Robben och Ronaldo är finalister och har chans att vinna priset. 4. Thomas Müller - 39 poäng 5. Philipp Lahm – 24 poäng 5. Lionel Messi – 24 poäng 7. James Rodríguez – 16 poäng 8. Luis Suárez – 13 poäng 9. Ángel Di María – 12 poäng 10. Diego Costa – 8 poäng Den listan visar vilket pajaspris detta har blivit! Suarez vann guldskon utan straffmål till skillnad från Ronaldo. Han kommer bara på 8:e plats trots det! James gjorde 5 bra matcher i VM och vips så rankas han högre än Suarez, Costa, Reus, Iniesta, Bale, Zlatan och Neymar m.fl. Det är politik rakt igenom och priset saknar därför prestige enligt mig. Pajaspris!
Barcelona Rambla~
2014-08-14 18:15
Júnior Vilket geni har kommit på denna briljanta idé? Det måste vara någon agent som har lurat i en av klubbens sk scouter att den här spelaren är värd att satsa på? Vad är det med denna Douglas och hans rykte? Spelar man för en storklubb son Sao Paolo bör man ju ändå ha någon form av klass kan jag tycka. Kan dock villigt erkänna att jag aldrig hört talas om honom. Personligen vill jag inte ha in fler brassar för tillfället.
Barcelona LeoMessi
2014-08-14 18:09
Jag ber om ursäkt för stavfel och för att vissa ord kan hamna i helt fel ordning. Jag skriver som en dyslektiker när jag använder telefonen, ord och siffror behöver inte alltid komma i rätt ordning. Ibland så väljer iphonen att byta ut ett rättstavat(?) ord till ett annat.
Barcelona LeoMessi
2014-08-14 18:03
Deulofeu Kan bara instämma med allt du skriver. Vi har inte haft någon lugn och ro i klubben sedan Peps dagar. Det jobbigaste började när Tito, må han vila i frid, blev sjuk i cancer. När det väl blir lite lugn och ro så kommer det en massa anklagelser från alla möjliga håll. När man väl trodde att Messi hade fått detta påstådda skattefifflet överstökat så bestämmer dom för att ta upp fallet och försöka störa honom. Jag må va jävligt trött på denna häxjakt från Madrids medier men jag är ännu tröttare på att den katalanska motsvarighet aldrig slår till med samma medel mot madridspelarna och försöker störa dom. Snarare så skadar dom klubben minst lika mycket som Madrids medier, genom att bedriva häxjakt på spelare dom själva vill bli av med. När dom inte kan slå på fotbollsplanen så måste dom ta till andra medel. Nu är det bara att hoppas Messi att han väljer att slå tillbaks medierna genom att låta fötterna tala och krossa allt motstånd.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-14 18:01
Äntligen kan de byta ut den här photoshoppade bilden
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-14 17:52
Sorry, tvåa.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-14 17:49
Nu sägs det att Suarez farfar har dött, så han reser till Uruguay idag. Osäkert om han tränar imorgon..
Annons: