/spanien/barcelona/forum/4136.aspx/spanien/barcelona/forum/4136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2014-12-15 17:42
@DM1982:

Haha "sidledsmästarna" spelade ju ut City förra säsongen så de spelarna i Manchester laget knappt hittade hem efter matchen på Etihad.

Låt dem skämma ut sig på City redaktionen hoppas vi slår ut dem igen så får de skämma ut sig mer!
Barcelona DM1982
2014-12-15 17:21
Det är trist att det ska skapas en massa hat mellan supportrar, Citys redaktion gör väldigt mycket att elda på det. Hur tänker de när de skriver sådan smörja? Skäms de inte? Jag tycker att det ska bli kul att möta City igen även om en enklare motståndare skulle ha varit skönare. Deras fans betackar jag mig för, de håller helt enkelt pinsam låg nivå (inte alla men tydligen alla fjortisar som hänger här på SF). För övrigt vill jag tacka Emily som skrev nyheten om Barcelonas motståndare i CL, precis så värdigt som man vill att det ska vara. Bilden som Emily valde säger allt, glädje och kramar. Citys bild försöker bara förnedra och förlöjliga, väldigt löjlig av dem.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-15 16:17
Så mycket snack om R.Madrid och Perez..

Det behöver inte komma några troll här och propagera sina agendor.
Ni sköter det jobbet utmärkt.

Real, real, madrid, madrid, C.Ronaldo, ronaldo, straff, straff.

Det får fan räcka nån gång!!

Ja, domarna i ligan stinker. Alla vet om det. Ja, Cl lottningen är inte lottning. Det är riggat. Trodde alla visste om det. Ja, vi fick City. Vi får välkomna dem och den laget får visa vad de går för. Det kommer gå som det är skrivet. Deal with it!!! Gilla läget...

Bara vi slipper R.Madrid, C.Ronaldo och hans straffar varje dag i forumet.
Kan ni inte, ni som är så besatta av dem skapa en undergrupp till forumet som heter *Hate R.Madrid och Perez/FIFA/UEFA. Ni får gärna vara en undergrupp för att jag tror att ni vill känna samtidigt samhörighet med Les Rambles

Låt oss ställer heja fram vårt lag. skaka av er mindervärdeskomplexen ni har gentemot våra rivaler. Det är ett faktum vårt lag har bara blivit sämre och sämre senaste tre år. Ni som väntar er titlar. Kom ut från bubblan. Ni ska vara glada om vi tar en Cl plats inför nästa turnering,

Peace out..
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-15 16:11
Madrid är redan klar för Semifinalen i CL. Efter Schalke är det Porto. LOL.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2014-12-15 15:41
Jag glömde handsen också...
Barcelona Andresito
2014-12-15 15:30
@zick9:

Oj, kommer inte ihåg att straffen var så tydlig. Sjukt att domaren inte blåste. Trodde han att Messi slängde sig? Lescott håller ju på att ramla själv av kontakten.
Barcelona Barclasico
2014-12-15 15:30
@Arsenal:
LUGN NU!!! Läs igen vad jag skrev: "Men jag vet inte om 6 titlar fortfarande räknas när man börjar med VM först... men iaf så kommer framtiden bli.." Vilket jag märker nu att det inte räknas! Det jag vill komma fram till är att jag tror att Smutslagen vinner de sex kommande tävlingarna om de håller sin form de närmaste månaderna.. Vilket jag och alla här inne hoppas att det inte blir en enda titel för de!
Barcelona Arsenal
2014-12-15 15:23
@Barclasico:
Asså va pratar du om? VM-för klubblag spelar dem för att dem vann CL förra säsongen. Dem kan inte ta 6 titlar ifall dem inte vinner Ligan, CL, CDR, spanska supercupen, europiska supercupen och VM för klubblag i följd. Dem vann inte ligan förra året och inte spanska supercupen heller. Kommer du ihåg när vi vann alla titlarna? Vi vann ju vm för klubblag med zlatan, men vi vann inte CL med zlatan. Hur kunde vi då få erkännadet av att vinna 6 titlar? Just för att vm för klubblag var knyten till säsongen innan.
Barcelona zick9
2014-12-15 15:22
@LeoMessi:
Fabregas’ wrong offside call vs Manchester City http://www.youtube.com/watch?v=-_Dsq0Lc0-g Alba’s wrong offside call vs Manchester City https://www.youtube.com/watch?v=6EZe88PASy0 Messi’s penalty appeal vs Manchester City https://www.youtube.com/watch?v=sjmnNsRsv5M Vem sa att Real Madrid-supportrar är värst?
Barcelona Barclasico
2014-12-15 15:17
@BarcaLaliga:
Gubben, De kan fortfarande vinna sex titlar de kommande tävlingarna! 1:a Snart börjar deras VM, och de vinner den 100% 2:a Ligan!.. vilket de kommer vinna om de håller formen.. och om barca fortsätter så här. 3:e Copa DelRey.. De kommer säkert vinna mot Atletico i final. 4:e CL.. De möter Bayern Munchen i final. Och där vinner de den med lite flyt. 5:e Spanska SuperCupen vinner de mot Atletico. 6:e Europiska Supercupen vinner de mot Roma Där har du 6 TITLAR! Men jag vet inte om 6 titlar fortfarande räknas när man börjar med VM först... men iaf så kommer framtiden bli.. Och jag HOPPAS av hela mitt hjärta att jag har fel... Men än så länge så tror jag att det kommer se ut så här framåt!
Barcelona LeoMessi
2014-12-15 15:10
Det roliga med cityfansen är att dom tror att enda anledningen till att dom åkte ut mot oss var pga domaren... Var det inte Barca som blev blåsta på typ 3 mål? Om någon så såg domaren till att inte city skämdes ut ordentligt! Denna gång så kanske vi får en domare som kan offside-regeln.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-15 15:08
Vad är det som är så imponerande med 6 vinster i gruppspelet? Ett rekord som ingen bryr sig om. Bara desperata klubbar går efter ett sånt rekord. Sen mötte dom otroligt svaga lag.
Barcelona Neymar11
2014-12-15 15:07
Mangala asså, om trion där framme leker med honom så vette fan asså, han är värre än pique UR FORM!
Barcelona >The Reporter<
2014-12-15 15:05
Kom ihåg en sak. Vi har Suarez nu och City vet mycket väl vad han kan ställa till med. Tror att deras spelstil gynnar Suarez. Kommer finnas mer ytor bakom deras backlinje att jobba på för Luisito
Barcelona Neymar11
2014-12-15 15:04
Lägg ner nu, Uefa är opartiska...
Barcelona Barcadinho.
2014-12-15 15:03
Lottningen stinker.
Barcelona LeoMessi
2014-12-15 15:03
Lika bra att vi får ett bra lag, om vi ska kunna vinna CL så måste vi kunna vinna mot dom bästa lagen också! Åker vi ut mot city så har vi inte gjort oss förtjänta av mer än så.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-15 15:02
För att strö salt på såren så inleddes lottningen med att man gratulerade Real Madrid till sina 6 vinster i gruppspelet. Bisarrt.
Barcelona Messidinho_10
2014-12-15 14:54
Fyfan svåraste tänkbara motståndet i år igen!!! Alla som påstår att vi får lätta lag kan lägga ner skitsnacket. Kolla på Real Schalke igen??!?
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-15 14:53
Det är inte en slump längre. Real får det behagligt och vi får alltid en fett DI**K. Om man kan köpa Ballon Dor kan man köpa lottningar med.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-15 14:51
@Krabban94:
Lyssna inte på marängerna. De kommer hit och försöker sopa fördelarna under mattan.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-15 14:50
@BarcaLaliga:

Eller sämsta på länge =)
Barcelona BarcaLaliga
2014-12-15 14:47
Födelsedag 18 mars.
18 mars: Barca - City.
21 mars: Barca - Real Madrid.
Kan bli bästa veckan på länge!

Barcelona Liunil Masse
2014-12-15 14:46
Kan bara hoppas att vi prickar formen under andra delen av säsongen för just nu så hade vi åkt på stryk mot City. Vi spelar så uselt så Messi måste sköta allt i offensiv väg. Tur säger jag bara att åttondelen börjar i Februari.
Barcelona Krabban94
2014-12-15 14:44
Mr. La Decima:
Varför klaga på att man får Bayern, Chelsea etc i en semi-final då det är de fyra bästa lagen kvar? Det går inte att förvänta sig Schalke eller Basel i en semi-final lottning... ´

Det är lite skillnad på en åttondel och en semi-final när man ser till kvaliteten på lagen.

Sen är det upp till bevis för oss mot City och Real under samma vecka!
Barcelona BarcaLaliga
2014-12-15 14:38
@Barclasico:
När Atlético de Madrid slog dem i supercupen i början av året försvann möjligheterna till att vinna alla sex titlar (Supercupen i Spanien och Europa, VM för klubblag, La Liga, CL, Copa del Rey) De kan varken vinna 6 titlar denna säsong eller de närmsta åren. Tro mig! :-) Dessutom var dessa supercuper och vm för klubblag tack vare förra säsongens vinster och då vann de inte La Liga så för att vinna 6 titlar under en säsong måste dom vinna La Liga, Champions League och Copa del Rey 2015 och sedan alla supercuper + vm för klubblag efter dessa segrar...
Barcelona WalterWhite
2014-12-15 14:17
@enkos:

De är bara att skicka upp Halilovic till A-laget redan nu för att få mer bredd inför den tuffa vårsäsongen.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-15 14:17
Mr La Decima- sa du att vi prenumererat på lätta lottningar? Ta och kolla igenom senaste årens lottningar så kan du se att Barca alltid i princip ställts mot kvalitativa lag. För eran del, elr för Reals del så har det blivit lite av en tradition att man lottat mot skitlagen. Barcas åttondelar senaste 10 åren. 04/05 - Chelsea 05/06 - Chelsea 06/07 - Liverpool 07/08 - Celtic 08/09 - Lyon 09/10 - Stuttgart 10/11 - Arsenal 11/12 - Leverkusen 12/13 -Milan 13/14 Man City 14/15 Man City Som sagt vi glider inte på en räkmacka som vissa andra lag. Viktigt att komma ihåg att Lyon 08/09 var ett riktigt bra lag.
Barcelona Andresito
2014-12-15 14:11
@Mr. La Decima:

Hej min vän!

Som någon nämnde innan så riskerar varken Barcelona eller Real Madrid att åka ut i åttondelen. Kruxet ligger i att det påverkar ligaspelet ju svårare motstånd man får. Matcherna är täta under den tidsperioden och man behöver då rotera före och/eller innan CL matchen. Nu blev det även så att Barca möter City på onsdagen och sedan Real Madrid på lördagen.

Då kontrar du kanske med att det var samma läge för Real senast.
Real mötte Englands ligatia Liverpool i en icke-avgörande match innan Clásico.
Barca möter Englands ligatvåa i en definitivt avgörande match innan ett ännu mer avgörande Clásico.

Hoppas den förklaringen räckte.
Hej då!
Barcelona Barcelonistas
2014-12-15 13:44
Såg matchen med en Real supporter som var helt chockad över Bayerns dåliga spel i semin. Att sitta och påstå att Titos bortgång inte påverkade Pep e så otroligt respektlöst. Tom han visste att det var något fel. Detta är Pep under en ligamatch.
Annons: