/spanien/barcelona/forum/4135.aspx/spanien/barcelona/forum/4135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-08-16 17:38
Förresten hade det verkligen varit värt att köpa Silva för ca 50M? Han åker ju på skador titt som tätt och det tycks alltid vara muskelskador. Hans kvalité är det ingen snack om men han åker på muskelskador i baksidan av låret titt som tätt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-08-16 17:04
Det måste vara riktigt skönt att träna PSG. Alla Lag Ligue 1 förutom ca 6-7 st håller knappt segundaklass. Visserligen kan man han hitta riktiga guldkorn i den ligan men överlag så är lagen kassa.
Barcelona Smogen
2014-08-16 16:42
Fast du fattar nog inte riktigt vad Mes Que un Club står för...
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-16 16:12
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

So what kan endå tycka hur jag vill herregud alltså !!!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-16 16:12
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Lol, what? Varför är det fel?
Barcelona Gabriel
2014-08-16 15:59
Det är ju redan allmänt känt att Cuadrado föredrar oss före United och försöker göra allt i sin makt för att komma, åtminstone om man ska tro på de uppgifter som kommit ut på sistone. Det är knappast problemet att komma till en överenskommelse med spelaren utan snarare med Fiorentina.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-16 15:57
@BARCA-més que un club:

Ditt nick säger 'mes que un club' och så skriver du en sån kommentar...
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 15:42
Om Cuadrado väljer United nu efter dagens prestation är han helt borta haha. Och Chelsea har redan ett tillräckligt brett lag. Kom till Barca nu !!!
2014-08-16 15:38
Så gött United förlora hemma i första ligapremiären.
Barcelona Deulofeu
2014-08-16 15:33
Löst rykte men Pep verkar sugen på Varane hoppas det sker han ryktas kosta som Matieu ungefär!

källa fichajes.net troligt döm själva!

Pep är väl sugen på Cuadrado också förresten nu när Rafinha är skadad?
Barcelona Deulofeu
2014-08-16 15:30
Rafael och Sciglio är ju både realistiska och inte jättedyra.

Har nu suttit och sett Uniteds premiär och de verkar förlora hemma skulle inte tro att Cuadrado vill flytta dit eller?

Chelsea har ett lag med så mycket bredd att han borde inte villa flytta dit heller?

I Barca får han spela högerback på pappret men kommer ligga mycket högt upp med fantastiska lagkamrater om han vill till oss borde han kunna sätta press!
Barcelona petersays
2014-08-16 15:05
Undrar om Zubis värvningstaktik den här sommaren är medveten? Han vet om att han blir avsatt inom kort och letar efter nytt jobb genom att hjälpa andra klubbar. Först ett grymt överpris för Mathieu, sedan avlastar vi Arsenal genom att köpa den det ständigt skadedrabbade tredjevalet Vermaelen, vi löser Liverpools dilemma med en avstängd Suarez genom att ge dem rekordpengar till en halv ny startelva, och nu köper vi den av fansen nästan lynchade Douglas från Sao Paolo.

Zubi hoppas alltså på att jobba hos antingen Valencia, Sao Paolo, Liverpool eller Arsenal nästa sommar? Eller som personlig assistent åt Neymars pappa? Han håller sig även på god fot med många andra klubbar genom att skänka bort spelare som Abidal, Bojan, Muniesa, Villa (typ), Fontás, Valdés, Dos Santos m.fl.
Barcelona petersays
2014-08-16 14:55
@CampBarca:

Skillnaden är väl att majoriteten av de du nämner inte är till salu.. Man kunde även gått för Zuniga och låtit Neymar få ett par straffslag i omklädningsrummet...
Barcelona CampBarca
2014-08-16 14:52
Douglas who???? Mitt "välutvecklade scouting nätverk" från tv soffan har hittat en drös med spelare som ska gå före denna...jag vill säga chans värvning men nu vet vi att han antagligen är värdelös... så flopp värvning blir ordet. Darmian,Piszczek , Zabaleta, Rafael, de Sciglio, Danilo, Coleman, Jung, Vrsaljko, Aurier, Manquillo, Basta, Azpilcueta , Juan Fran och Lahm.
Barcelona LeoMessi
2014-08-16 14:40
@grande jw:

haha fågel prickskött honom i munnen!
Barcelona petersays
2014-08-16 14:37
@Blaugrana91:

Jag tror du gravt överskattar lagets status om du menar att någon går från ordinarie i högsta ligan i Brasilien till vårt b-lag. Dessutom kan jag tänka mig att hans lön i dagsläget ser rätt annorlunda ut jämfört med ex Adama eller Samper.
Barcelona grande jw
2014-08-16 14:35
Fågeln överraskade Ashley Young :)
Barcelona Blaugrana91
2014-08-16 14:16
petersays MD skriver att han kommer värvas till B-laget och INTE A-laget. Samtidigt vill Enrique fortfarande ha Cuadrado. Dessutom Barcas B-lag är knappast speciellt mycket sämre än lag i Brasilien... Han får representera Barca vilket är stort även om det blir i B-laget.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 14:14
Varför värva honom när man redan har Alves och Montoya i A laget och två duktiga högerbackar i B laget, makes no fucking sense!!! Lägg all krut på att sälja den förbaskade Song och köp Cuadrado, så är denna silly season över för vår del!
Barcelona petersays
2014-08-16 14:11
@Smogen:

Jag upprepar det jag brukar säga. Det har aldrig hänt att en spelare värvats till b-laget en säsong för att sedan flyttas upp. Jag kollade femton år tillbaka i tiden, men kan lova att det går längre tillbaka än så. Aldrig.
Barcelona petersays
2014-08-16 14:10
Kan knappt bärga mig tills i kväll då The Reporter kan komma in och bringa lite klarhet i Douglas-frågan!
Barcelona petersays
2014-08-16 14:09
@Rambla~:

Båda siffrorna kan säkert stämma. Äger inte Sao Paolo bara en viss del av spelaren? När presidenten snackar om 6 millar kanske det bara avser deras egen del, medan totalen uppgår till 12.

Ni som tror att han värvas till b-laget måste sluta drömma. Ingen spelare skulle gå från ett elitlag till ett b-lag på det viset.
Barcelona Smogen
2014-08-16 14:03
Antar att Douglas värvas till Bolaget för en säsong för att därefter ta över efter Alves nästa sommar. Känns härligt med honom som en värdig ersättare för Alves, framförallt om han kan få ta platsen framför spelare som Montoya och Adama....ironi...
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 13:57
Ataide Gil Guerreiro (vice president Sao Paulo): "We're waiting for a draft contract regarding Douglas. Transfer fee will be 6M." [via uol]

...................
Barcelona Pep #4
2014-08-16 13:41
Äntligen drar ligafotboll igång. Man kan inte annat än att hoppas på att United tar guldet i år. Van Gaals fotboll är underbar å skåda.
2014-08-16 13:36
Mascherano agrees new Barca deal

The midfielder has agreed to extend his current deal with the Catalan giants, which will see him stay at the Camp Nou until 2018

source :Goal.com

Skönt hoppas vi låter han bara spela på rätt position denna säsong också.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-16 13:10
Den här Douglas verkar ju OM han värvas gå till B-laget som jag misstänkte. Tror knappast han kommer ta över efter Alves på längre sikt dock.

Så en ev. värvning av honom lär knappast påverka om vi värvar Cuadrado eller inte. Han kommer ju ändå inte spela på den positionen iom att Alves stannar och att anfallet nu behöver lite mer bredd.

Barcelona Neymar11
2014-08-16 13:05
Amen nu får ni sluta, har ni glömt att vi sponsrar Unicef fortfarande. Nu ger vi en grabb chansen att spela på den största scenen och träna med dom bästa spelarna. Vi uppfyller hans dröm! VÄLGÖRENHET :) Värva Yaya från city? Där vår förra ledning sitter som hatar våran nuvarande ledning. Värva deras största stjärna från ett lag som är ekonomiskt oberoende? Yaya gick ut och lipade i media (som han gör varje säsong) för att få mer pengar. Han skulle aldrig lämna city, då möjligheten till att värva honom har aldrig funnits
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 13:00
Om det är någon som jag kan tänka mig vara Alves ersättare så är det Danilo från Porto, men ingen sop spelare som Douglas, som tom dem egna fansen avskyr!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-08-16 12:59
Zick9

Yaya är världens bästa innermittfältare, och Rakitic hade fortfarande kunnat värvas. Finns ingen mittfältare som hade gett så mycket fysik och kvalité som Yaya. Hade kunnat sudda ut bägge modric och Kroos i en Clasico. Hade tagit Yaya framför alla andra mittfältare.
Annons: