/spanien/barcelona/forum/4133.aspx/spanien/barcelona/forum/4133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-08-17 21:40
[QUOTE=viccc]Det verkar så, men jag tycker det är ännu mer skrämmande att vi har S.Roberto som förste inhoppare för Iniesta samt att man lånar ut Deulofeu när Suarez är borta samt att bredden sänks. Vår ledning är ljusår efter Madrid/ Bayerns ledning, vi får nog gemföra våran med typ Atalanta eller något [/QUOTE] Tror nog att både Xavi och Rafinha går före Roberto som inhoppare för Iniesta, vilket får ses som väldigt bra ersättare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-08-17 21:35
MD skrev att om denna Douglas värvas är det för B-laget. Enrique har sagt att Alves stannar, likaså hans agent. Klubben har fortfarande inte värvat klart. Så det kommer med all säkerhet hända saker. Så sluta tjata varje rykte som dyker, samma rykte som tas upp hela tiden... Vi har gjort en bra Silly Season, fattas dock Cuadrado, men LE sa ju att man inte är klara än.
viccc
2014-08-17 21:34
Det verkar så, men jag tycker det är ännu mer skrämmande att vi har S.Roberto som förste inhoppare för Iniesta samt att man lånar ut Deulofeu när Suarez är borta samt att bredden sänks. Vår ledning är ljusår efter Madrid/ Bayerns ledning, vi får nog gemföra våran med typ Atalanta eller något
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-17 21:29
Så vi ska alltså ersätta en spelare som Alves, som har varit en av dem bästa högerbackarna i världen dem senaste åtta åren, med en okänd spelare från sao paolo, som alla skrattar åt och som anses som ren skit bland dem egna fansen. Väck mig ur denna mardröm!
Barcelona TRD
2014-08-17 21:27
@LeoMessi:
Nu hörde jag inte Valencia men det finns ju många versioner av pippi långstrump sånger. Min favorit i länktips.
Barcelona LeoMessi
2014-08-17 21:24
R85 Tror att matchen är 20:45
Barcelona R85
2014-08-17 21:21
Vilken tid spelad matchen imorn ????
Barcelona the cameroonians
2014-08-17 21:18
Meymar Menade mer att OM det blir så, så blir det varken utveckling eller revolution. Sen tror jag att LE är intresserad av att ge speltid till de som anslutit sent, men det kan lika gärna bli så att Masche får chansen på mittfältet med tanke på att Sergio spelat alla matcher innan. EDIT: Och sen finns ju den möjligheten även i morgon.
Barcelona Meymar
2014-08-17 21:15
The cameroonians: Varför tror du att Mascherano kommer spela mittback? Mathieu är väl tillbaka i full träning efter sin skada? Förstår inte alls den värvningen om han inte ens rankas högre än Mascherano. Sen hoppas jag verkligen att Rakitic spelar istället för Xavi.
viccc
2014-08-17 21:09
Douglas med största sannolikhet klar, lägg därtill att S.Roberto får 5 årskontrakt. Undra om Real Madrid satsar likadant ... tveksamt, man blir så besviken. Sport/ MD skriver även att Douglas är till för A-laget då vi inte kommer få värva nästa år. Patric ska redan ha bestämt sig förra säsongen att lämna Barca B
Barcelona LeoMessi
2014-08-17 21:08
Känns alltid som att dom sjunger "här kommer Pippi Långstrump" haha
Barcelona R85
2014-08-17 21:06
Vilken tid är matchen imorgon?
Barcelona LeoMessi
2014-08-17 21:05
Valencia möter Milan just nu och man måste säga att det är underbart att höra hur publiken sjunger på mestalla.
2014-08-17 20:59
The transfer of Sao Paulo right back Douglas (24) to Barcelona in a 6M deal will be announced at the end of the week. [sport]

Ja - ännu en medioker spelare till backlinjen, precis vad som behövs.

There have been contacts but Barcelona didn't yet make a formal bid for Sao Paulo right back Doulas (24). He'd join if Alves leaves. [md]

Ska vi räkna med att Alves trots agentens dementi lämnar nu då?
2014-08-17 19:57
Smogen

Piqué är avstängd, så det ska bli intressant att se om det blir Mathieu eller Mascherano som ackompanjerar Bartra i mittlåset.

Bravo
Alves, Bartra, Masche, Alba
Xavi, Sergio, Iniesta
Pedro, Messi, Neymar

Varken evolution eller revolution.

Tyckte annars det var intressant med Luchos kommentarer kring Messi idag på presskonferensen där Enrique menade att laget måste ge Leo "alla möjligheter" och att han kommer få "total frihet" att agera i offensiven.

“Leo has so many options that we can't close off any to him,”
“He will have total freedom to move in attacking situations.
“He is the best in the world, without a doubt, and we adapt to his mobility.”
Barcelona Smogen
2014-08-17 19:04
Fast när man läser sådant här så börjar jag tvivla på mitt tidigare inlägg. Det kan ju faktiskt vara så att ledningen är så otroligt inkompetenta som man befarar, det är ju tyvärr väldigt lite som pekar på något annat.

Just nu sitter jag och funderar på vilken uppställning Barcelona kommer starta med i 1a ligamatchen, nu när man snart ska ha gjort den "revolution" som man talade om i våras.
Som jag ser det är det endast målvaktsplatsen som kommer skilja sig åt mot förra säsongen....och att Pedro startar istället för Alexis.
Barcelona Smogen
2014-08-17 18:58
Cuadrado, tror det kommer explodera av rykten om honom imorgon. Man lånar inte ut Deulofeu utan att ha ett alternativt klart. Inte ens Barcelonas ledning är så urbotat korkade. Lägg ihop det med att Cuadrado inte spelade Fiorentinas senaste träningsmatch, sådant brukar alltid vara ett tecken på att en spelare är på väg att lämna.
Tror också Song går till Man U för typ 12-15 miljoner.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-17 18:43
With the transfer window coming to a close, Luis Enrique insisted that both he and the Club are always on the lookout for new players: "Neither I nor the Club accept that the squad is complete. The Club should always be looking for reinforcements”. He also took the opportunity to insist that Dani Alves remains part of his first team plans. “He’s at an incredible level in training”.

Efter detta uttalande a Luis Enrique så kan vi väl konstatera att Alves stannar, och att ännu en spelare kommer att köpas in, vilket kommer vara en anfallare förhoppningsvis. Vem tror ni blir den sista värvningen?
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-17 18:40
Min största dröm är att Song lämnar denna klubb! Bara vi säljer honom, please!!!!
Barcelona Smogen
2014-08-17 18:38
Kollar lite på lönerna i Barcelona, dom kan väl ändå inte stämma? SKulle en spelare som Song, som egentligen inte gör annat än att träna med laget få nästan 1 miljon SEK i veckan!? Det är ju ett hån mot varenda levande människa och den inkomst dom har....
Barcelona Corazon
2014-08-17 18:31
Cuardado vart är du.... så tyst vill ha in honom och spika truppen trött på silly. Vill börja nu.
Barcelona Nesto
2014-08-17 18:07
Nu förstår jag mig inte riktigt på ledningen igen.
Ligapremiären är snart här och vi står med ett anfall bestående av Messi, Neymar och Pedro.
Neymar är väl inte 100%fit och Pedro skrämmer ingen nu för tiden.
Man har valt att låna ut Deolofeu dessutom? Helt sjukt tunt anfall vi har.

Mediokert i bak och tunt där fram.
Langa fram 40 m för Reus illa kvickt. Han må vara skadad ett tag till men vem ska man annars vända sig till? Cuardado har gjort en bra säsong och ett bra VM.50 m för det? Njeee.

Erbjud Eto'o 1+1 kontrakt innan Ajax kniper honom.
Pålitlig striker som kan hålla striker rollen tills Suarez kommer tillbaka.
Kan ju spelet ut och in.
Barcelona petersays
2014-08-17 17:46
!Sergio_ Busquets! Ser dessutom att du värderar Samuel Eto'o till ungefär noll euro också? Edit: Men visst. Sover du bättre om nätterna om vi väljer 6,7, 10 eller 20 år så visst. Men relevansen för siffrorna sjunker drastiskt när du sträcker dig tillbaka i tiden. För att snacka om en "trend" för hur klubben och värvningarna styrs är det mest relevant att hålla nere antal år. 2010 är dessutom året då Rosell tillträdde som president och det är väl värvningstaktiken under honom och hans gäng som är intressant att studera.
Barcelona petersays
2014-08-17 17:43
@!Sergio_ Busquets!:

Men snark, ta av dig foliehatten om du tror att jag "manipulerade" siffrorna genom att välja just fem år.
Barcelona Den vise mannen
2014-08-17 17:30
Är det ngn som vet om Gamper matchen sänds på ngn "vanlig" kanal imorgon eller är det stream som gäller?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-08-17 17:06
@petersays:

Det är lätt att manipulera så det ser ut att Real och Barcas utkomster de "senaste åren" är jämna men faktum är att du började räkna efter det året de köpte Ronaldo, Benzema, Kaka och Alonso. Det är självklart att deras utkomster blir lägre åren efter.

Statistik med 2009 inräknat, alltså bara ett år till.

FCB Expenses
2009 -88,00
2010 -28,00
2011 -13,00
2012 -33,00
2013 -69,00
2014 -79,00
Total -310,00

RMA Expenses
2009 -163 ,00
2010 -58,50
2011 -46,00
2010 0,00
2013 -40,00
2014 -83,50
Total -391,00

En skillnad på 80+ M€ och för varje år du går bakåt så växer detta gap.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-17 16:16
Tack för svaret!
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-17 16:16
There have been contacts but Barcelona didn't yet make a formal bid for Sao Paulo right back Doulas (24). He'd join if Alves leaves. [md] Dem menar alltså på fullaste allvar att denne Douglas skall ersätta Alves. Detta är säkert ren bullshit! Alves agent har gått ut och sagt att han stannar!
Barcelona AndreD
2014-08-17 16:13
@Blaugrana són els colors!:

De klippen du har sett är bara från uppvärmningen. Riktiga träningen är bakom stängda dörrar.
Barcelona zick9
2014-08-17 15:58
Falcao är en bra spelar men alldeles för ensidig. Han passar inte in i Barcelonas spel. Suarez är rörlig och kan spela överallt i anfallet.
Annons: