/spanien/barcelona/forum/4131.aspx/spanien/barcelona/forum/4131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-08-13 00:16
Zyzz

Nej, lite konstig logik. Deras första titel kom ikväll, deras nästa kan komma om dem vinner mot Atletico. Vinner dem sen VM för klubb lag och bärgar trippeln den här säsongen så kan man säga att dom vunnit 6/6 på en säsong. Vi är hittills den enda klubben som mäktat med att vinna 6/6 på ett och samma fotbollsår, inte säsong.
Barcelona Zyzz
2014-08-13 00:05
@Blaugrana91:
Real imponerade verkligen inte. De tog en stabil seger, men det var ju knappast så att man häpnade...Det är förresten bara kul när alla håsar upp Real såhär. Det blir extra gött då när Real floppar i ligan som vanligt! De bästa rubrikerna kommer när Messi slår rekordet för flest antal gjorda mål i CL någonsin nu i höst. Han är väl bara 3-4 mål ifrån nu? Förresten...om Real vill vinna alla 6 titlar under en och samma säsong så räknas väl inte dagens vinst till kommande säsong? Denna titeln hör väl till föregående säsong? Real måste väl därför vinna denna igen nästaår om de ska kunna säga att de vunnit alla 6 titlar under samma säsong?
Barcelona Gabriel
2014-08-13 00:05
Blaugrana91

Håller självklart med dig, men strunta i Aftonbladet.

B-Guden

Enda jag kan komma på är ligatiteln med Van Gaal från 1998–99.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-13 00:03
Gabriel Jo jag vet, men stör mig på hur media överskattar dem. Dem vann med 2-0 mot Sevilla liksom. Pinsam artikel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2014-08-12 23:57
@Neymar N11:

vilken är det Xavi har som inte Iniesta har ? :)
Barcelona AndreD
2014-08-12 23:54
@FC Tiki-Taka:

Fyfan vad dåligt val.
Barcelona Gabriel
Blaugrana91

Varför bryr du dig ens? Alla fotbollsinsatta vet om att Real Madrid slog ett mediokert Sevilla som inte alls är samma lag utan Rakitic. Jag blev inte alls imponerad av Real Madrid ikväll, och har inte heller blivit det under deras försäsong då dem förlorat alla matcher. Hade dem inte vunnit ikväll med det laget dem har så hade det varit en skandal från deras sida.

Jag är väldigt optimistiskt gällande våran säsong. Vi har ett mycket bättre lag den här säsongen än förra, samtidigt som vi har fått in en tränare som verkar kräva svett, tårar och blod från spelarna vilket behövs.

VIlka ska stoppa Real Madrid i år? Dem kommer få det tufft. Chelsea, Barcelona, Bayern mfl kommer göra livet tufft för Real Madrid.
Barcelona Vampíro
[QUOTE=FC Tiki-Taka]Official: The ARG federation announce that Tata Martino (51) has been appointed as new coach of the ARG national team #fcblive [/QUOTE] Tänd grillen och börja planera alla lediga dagar. Skämt åsido, ser fram emot vad han kan åstadkomma.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-12 23:43
Aftonbladets artikel är pinsam... Real slår ett mediokert Sevilla och man är världsbäst, har ett fantasilag och blir första laget att försvara en CL-titel och det frågas vem ska kunna stoppa dem... Fyfan vad pinsamt.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-12 23:36
Official: The ARG federation announce that Tata Martino (51) has been appointed as new coach of the ARG national team #fcblive
Barcelona II Barça II
2014-08-12 23:35
Efter Reals seger över mediokra Sevilla så är allt som vanligt igen i de sociala medierna, dvs Ronaldo är världens bästa spelare samt Casillas är världens bästa målvakt! Och man redan glömt VM? Guldfisk minne?
Barcelona Messidinho_10
2014-08-12 23:34
Tror Fiorentina vill ha ett sista bud från oss på Cuadrado. För enligt rykten så ska ManU ha lagt ett bud på honom...
Barcelona Neymar N11
2014-08-12 23:24
Spanish players with most trophies: Xavi 25 - Gento 24 - Iniesta 23 - Valdes 21 - Casillas 20 - Puyol 20 #fcblive [via misterchip]
Barcelona Zyzz
2014-08-12 23:06
Fiorentina want to make a final decision on right wing player Cuadrado this week. They have invited Barcelona to make a formal bid. [sport]
Barcelona Vampíro
2014-08-12 22:55
Det är hans egna val att lämna sin moderklubb, jag kanske är gammalmodig men om det är så himla jobbigt så tycker jag man ska stanna. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.
Barcelona Canaletes
2014-08-12 22:49
Kanske för att han har spelat för Sevilla hela sitt liv.

Han får erbjudande från ett bättre lag, en liga där han kan slåss om titeln, chansen till att bli en bättre spelare och utvecklas, uppleva en ny kultur och bättre lön. Ja, bara fördelar i princip.
Självklart tackar man ja och självklart blir man känslosam för att han lämnar sitt hem och sina nära o kära.
Barcelona Vampíro
2014-08-12 22:41
Fattar inte varför Alberto Moreno blir så ledsen, om det är så jobbigt varför i helvete ska du ens lämna då? Blir så trött på alla dessa unga spanjorer som av nån anledning avgudar PL.
Barcelona II Barça II
2014-08-12 22:34
Någon som vet vad som hände med Suarez överklagan? Har CAS (?) ändrat domen?
Barcelona WalterWhite
2014-08-12 22:30
Sevilla är ett helt annat lag utan Rakitic. Förut brukade Rakitic och Bacca räcka i fronten för att varje chans skulle vara farlig.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-12 22:26
Världens bästa DM påväg in, Illara! HAHAHA FLOOOPP
Barcelona Rambla~
2014-08-12 22:22
Allvarligt, vilken man använder diadem? Speciellt när håret inte är långt ens.
Barcelona Neymessi
2014-08-12 22:20
Bale i full fart hade sett riktigt farlig ut om han bara inte hade varit så söt i sitt diadem.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-12 22:18
[QUOTE=Alltid en legend, Puyol .]RM har ett ruskigt bra lag, mittfältet är utan tvekan det mest kraftiga i världen. Men om James är värd den enorma summan han värvades för är tveksam . Real har bättre mycket bättre lag i år i dagsläget , om jag ska vara helt ärligt tror jag det bara är vi som kan jämföras med de , och kunna stoppa de i CL. När jag ser detta RM med dagens version av galacticos blir jag bara mer och mer sugen på att sänka de. Men då krävs det en väldigt stor prestationshöjning från vår sida. SNÄLLA LUCHO FÅ OSS ATT TYSTA RM [/QUOTE] Herregud överdriv lite mer...
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-08-12 22:15
RM har ett ruskigt bra lag, mittfältet är utan tvekan det mest kraftiga i världen. Men om James är värd den enorma summan han värvades för är tveksam . Real har bättre mycket bättre lag i år i dagsläget , om jag ska vara helt ärligt tror jag det bara är vi som kan jämföras med de , och kunna stoppa de i CL. När jag ser detta RM med dagens version av galacticos blir jag bara mer och mer sugen på att sänka de. Men då krävs det en väldigt stor prestationshöjning från vår sida. SNÄLLA LUCHO FÅ OSS ATT TYSTA RM
Barcelona Rambla~
2014-08-12 22:14
Hm, någon som vet var detta kommer ifrån? "Mundo Deportivo: Milan are considering to sign Sergi Roberto. His contract expires in 2015 and he could be sold for €4m." Det kan inte stämma. Lucho värderar honom högt och skulle aldrig gå med på att släppa honom och speciellt inte för en sån skitsumma. Kom ihåg, nu handlar det om hur LE värderar SR och inte vad majoriteten på forumet anser. ;)
Barcelona Zyzz
2014-08-12 22:13
Riktigt sömnpiller till match... Inget av lagen bjuder på något imponerande spel. Nu byttes James ut också. Riktigt grym match av honom. Di Maria hade inte gjort det bättre! Ironi.....
Barcelona neymar JR
2014-08-12 22:04
Suarez är riktigt bra på att värdera lägen, när han ska använda flera touch och när han ska släppa bollen. Riktigt moget spelar han, här har deulo något att lära sig
Barcelona II Barça II
2014-08-12 21:55
Vart är Di Maria? Är han såld? Hade gärna bytt Pedro mot Di Maria :-).
Barcelona Gabriel
2014-08-12 21:52
Fan va bra Beto är, hahahaha.
Barcelona LeoMessi
2014-08-12 21:51
Sevilla kan lika gärna ge upp nu för dom kommer aldrig att göra två mål samtidigt som dom kommer att släppa varenda skott på mål. Iaf om beto ska vara lika kunglig som han var nyss.
Annons: