/spanien/barcelona/forum/413.aspx/spanien/barcelona/forum/413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2017-03-10 18:54
Barcelona har torskat 3 CL finaler tidigare.

Säsongerna
60/61 mot Benfica
85/86 mot Bukarest
93/94 mot Milan

Gick igenom listan och såg att många lag som Bayern Milan Real fick sina titlar som mest långt tillbaks i tiden. Real tog te.x 5 raka CL när turneringen startade 1955 till 1959.
Bayern tog 4 raka mellan 1973 till 1976.

Barca borde ha vunnit dessa matcher och sitta på 8 CL guld. Bara vad jag tycker. FORZA vi måste bygga på pris skåpet, världens bästa klubb har vart för snälla. Liga titlarna ska fortsätta ramla in i samma takt. Trippeln i år och våra siffror ser genaast bättre ut ;)
Barcelona Lionel12
2017-03-10 18:49
För att helt döda straffsituationen så såg jag att i minut 71 ungefär så är det samma personer inblandade. Suarez går upp med en liten arm och träffar Marquinhos och domar blåser direkt frispark i straffområdet till M. Sen vid straffsituationen är det omvänt så då ska det va straff plus att han knäar Suarez i vaden.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xaviesta
2017-03-10 18:43
neymar JR Årets inlägg. Tack för att du finns!
Barcelona El Tridente
2017-03-10 18:43
@Gabriel:

Det är sinnessjukt hur vidriga straffar dom fått. Finns även fler som är otroliga att se.

Madridfansen kastar inte sten i glashus, dom kastar granater i glashus.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-10 18:25
Inte för att vara sån MEN segerns sötma har snabbt fått ett bitter smak men inte pga Lagerbäck utan pga att man kommer in hit. Varför göra desperata försök om bevisa sig vara rätt i frågan när det är över? Vem bryr sig om vad Lagerbäck tycker? Vi har redan varit med om detta under pep! Marq går enbart på Suarez för att störa, Suarez lägger sig lätt och vi får straff. Försöker VI verkligen rättfärdiga en domares beslut för Madrid fans? Really? Upprepar mig MADRID fans...... Flesta utav supportergrupperna är ju enbart besvikna för att Barcelona är kvar i turneringen. Hur kul är det att få Barcelona kvartsfinal? Det är bara halv lama försök till ursäkter för eventuella uttåg från kvartsfinaler. Släpp skiten och njut för fan det är fredag!!!!!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2017-03-10 18:24
Har skjortan och det är Replay. Finns också en med ett litet Barcamärke på bröstet. Mycket fin!
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-03-10 18:21
Nån som vet vad det är för märke på Barca spelarnas kläder när de reser? de där jeansskjortorna.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-10 18:11
Teams who advanced most times a UCL tie despite losing the 1st leg: - Barcelona 5 - Juventus 4 - Chelsea 4 - Madrid 3 - Bayern 3 "But, but... RM remontada kings"
2017-03-10 18:10
Robert Laul:

"Filmningar och förstärkningar är en del fotbollen. Det är anfallarens vapen mot försvararens osynliga tröjdragningar och fasthållningar. Det kommer alltid vara en del av spelet, hur många kameror som än monteras upp.

Njut av Barcelonas fantastiska upphämtning, ni som gillar internationell klubblagsfotboll. Det var grejen igår.
Snacket om mer teknik är mest destruktivt förlorarsnack. Det kanske löser några situationer men inte alla. Fotboll är en bedömningssport och ny teknik kan inte ändra på det.
Titta på bilden, kamerateknik skulle mycket väl kunna komma fram till att det är straff.

Suarez-situationen gör mig inte upprörd alls. Han är först in i duellen, det är kontakt, och Suarez lägger sig, förstärker. I princip omöjligt att avgöra för domaren där och då. Men ingen domarskandal.

Experterna gapar om "en sorg för fotbollen". Så förväntat. Analysera i stället, ge perspektiv, förklara vad det är vi tittar på?
Visst har väl domarna blivit allt bättre? Visst blir väl spelet renare? Visst är väl fasthållningar och tröjdragningar ett mycket större problem än filmningar? Och det är inte Suarez förstärkning som tar Barca vidare, det är Robertos sista mål.

Tekniken kanske löser en del situationer men inte alla. Vi snackar fler avbrott och spelstopp - och vad gör man den dagen tekniken dömer fel, för sådana situationer kommer också uppstå.
Tjafset fortsätter.

Filmningar är inte den internationella klubblagsfotbollens stora problem. Den internationella klubblagsfotbollens problem är att den har blivit ett förutsägbart jippo, som enbart som styrs av pengar, som är så långt från idrott det går att komma, som det borde rapporteras om på tidningarnas affärs- eller kriminalsidor i stället för på sporten. Sportjournalistiken är uppenbarligen inte förmögen att hantera den.

Upprördheten över Suarez filmning är en pseudodiskussion, en icke-debatt. Om man blir upprörd borde man kanske stanna upp ett tag och kolla var Barcelonas men framför allt PSGs pengar kommer ifrån, och hur mycket pengar de har i förhållande till andra lag.
Där ligger den internationella klubblagfotbollens stora problem."
Barcelona Soda Popinski
2017-03-10 17:56
Sorry att jag spammar .. Men man blir inte klok på den situationen, för nu tycker jag inte att det ser ut som han träffar Di Maria laddar för skott.
Barcelona Gabriel
2017-03-10 17:56
Går det att länka till Facebook videor? Gör ett försök. Detta är iaf till madridistas som älskar att prata ner oss och Suarez. Tillägnar den till dem. Lenny, i länktips har du en rad olika situationer där Real Madrids spelare fuskar.
Barcelona LennyRomario
2017-03-10 17:55
@ardan:
Jag tror inte det är misstagen som upprör de vita. Utan "fuskandet". Det blir lite som att jämföra äpplen och päron. Filmningar är ju ett medvetet försök att lura domaren, att försöka få det att se ut som någonting har hänt som inte har hänt. Att domaren godkänner ett offside mål beror ju på ett misstag, från domarens sida. Spelaren i fråga har ju inte en aning om han är onside eller 10 centimeter offside. Det är inget medvetet fusk. Men i grund och botten, och oerhört förenklat, är det helt enkelt olika fotbollskulturer. Italien har sin furbo, Sydamerika sin Vivo. Det är en tradition av att "lura"överheten. Spanien har väl sitt picaresque: kultur/böcker som handlar om en hjälte från fattig bakgrund som med sin smarthet lurar överheten. Det vill säga, det är inget konstigt med det. Svennarna är uppväxta med engelsk fotboll som kommer ifrån skolsystemet, träna fysiken och moralen. Och alla svennar över 40 växte upp framför tipsextra och där fanns det inte en jävel som filmade, typ. Däremot fanns det många som kom med två sträcka dobbar bakifrån. Den engelska publiken jublar som att det blir mål när egna laget får hörnor och applåderar när hemmalaget lyckades rensa upp bollen över halva, något som på det stora hela aldrig skulle kunna hända i Spanien. Detta är naturligtvis grovt förenklat, och jag kan inte påstå mig superpåläst. Men min grunduppfattning består, det rör sig i mångt och mycket om kulturella skillnader. Sen menar jag förstår inte att alla sydamerikaner filmar och inga svennar gör det. Bara generaliserar hårt.
Barcelona Soda Popinski
2017-03-10 17:54
... Eller så touchar Di Maria Mascheranos knä när han drar bak benet för att ladda för skott. Ser så ut faktiskt.
Barcelona Soda Popinski
2017-03-10 17:51
Den försvunna situationen från matchen mot Paris i länktips .. Jag kan tycka att Di Maria får iväg sitt skott sen efter det blir han touchad av Mascherano.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-03-10 17:48
Ja visst är det sorgligt att de vit klädda fansen redan glömt av offside målet. Skitsamma, ge oss Real Madrid nu i lottningen så visar vi de vart skåpet skall stå. Detta är bara så ledsamt, men jag har nästan bara sett Real fans klaga på matchen, att det var fusk osv medans resten av världen lyfter på hatten åt oss. Undantag ronaldo fanboysen i United också då... hehe. Jag är fortfarande så himla glad sen onsdags. Pirrar typ i magen på mig så fort något med matchen kommer upp på sociala medier! Så jävla bra mår man nu!
Barcelona Blaugrana91
2017-03-10 17:45
Det här må kanske låta lite larvigt men efter den här makalösa matchen så bryr jag mig knappt om vi vinner någon titel i år, visst självklart VILL jag att vi tar trippeln nu utav bara farten, men jag är bara så glad och tacksam för att få ha upplevet det här och är så otroligt stolt över laget oavsett vad som händer framöver. Men tänk om vi skulle vinna trippeln, det var så Enrique inledde sin tid som tränare i Barca och skulle ju bli ett perfekt avslut att vinna en till!
Barcelona Davids3
2017-03-10 17:43
Sergio's mål hamnar i samma kategori som två andra avgörande mål. Det första är målet Jose Bakero gjorde 1991, reducerade till 3-1 och Barca gick vidare. Det andra är den som alla här känner till, Iniestas mål mot Chelsea 2009. Vad har de två tidigare målen gemensamt? Jo, Barca vann CL 91 och 09.
Barcelona ardan
2017-03-10 17:42
Jag undrar även vilken värld de vita lever i.. Dom pratar om den regelvidriga domarmissen i onsdags, men de har glömt bort att dom fick ett offside mål med sig i UCL finalen? Men att få en felbedömd straff i åttondel är mycket värre än att fä ett offside mål med sig i en UCL final? Vi ska be om ursäkt till PSG för sättet vi gick vidare men dom ska inte be om ursäkt för att dom vann UCL med hjälp av ett offside mål? Inte nog med det, domaren i den matchen vann senare pris som årets domare!
Barcelona LennyRomario
2017-03-10 17:41
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Har du nån länk till Lauls artikel? Trodde han bara bloggade om att vara hemmaman numera?
2017-03-10 17:31
Undrar vilken värld Domenech lever i. Inte undra på att det gick åt helvete för honom som tränare, med sådana analyser tycker jag synd om hans egna spelare. Och gnället om Messis frisparkar haha, lever han ens i nutid? Är han från framtiden och pratar om 5 år framåt? Senil.

Läs Robert Lauls artikel om Barcamatchen, den enda svenska journalisten som faktiskt analyserar något om matchen. Hade videoteknik funnits hade de troligtvis dömt straff. Han träffar Suarez med knät och lägger armen över hans axel. Killen protesterade inte ens över att det blev straff för han visste hur dum tackling han gjorde trots bara lite kontakt. Han vet att alla anfallare faller där, det vet också alla så kallade "experter". I många andra studion i andra länder pratar de mer om Marquinhos dumma tackling än Suarez så kallade filmning.

Gtfo! Maik Berthal... hahaha. Vem?

Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-03-10 17:05
Snackas ofta om att Messi inte bryr sig om Barca, vilket jag förstår om det kommer från icke-cules som inte följt hans karriär hos oss. Som majoriteten här redan vet är han inte en spelare som trivs med alla strålkastare riktade på honom hela tiden, även om han på senare år blivit mer och mer van vid det. Hans "aura" och attityd på planen betraktas oftast därför som loj eller ointerssant ut. Med denna video som säkerligen länkats vid några tillfällen här inne , är jag övertygad om att han stannar i vår klubb karriären ut inom toppfotbollen. Han älskar vår klubb och vi älskar honom, och vi ska inte skiljas. Ni kan döma själva i länktipset om ni tycker han bryr sig eller inte.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-03-10 16:54
Ni bör kolla på detta... Wikipedia skapar kaos. Säkert en Real fan som har redigerat... Hela världen hatar Barca grovt. Bara jag som njuter EXTRA när vi vinner eller när det "går bra" för Barca då kokar alla och hatar Barca enormt hahahah. Människor behöver fan hjälp, psykisk hjälp. Istället för att hylla insatsen så hatar dem Barca ännu mer och dem skapar rubriker som bara dem kan. Patetiska människor som inte kan se de fina med att ett lag som Barca gjorde en heroisk insats. Jag kan bara skratta åt dessa människor och deras låga nivå vill man inte nå. Real Madrid fans är VÄRST. Hela säsongen har dem fått hjälp i ligan för att dem ska ha en stor chans att vinna ligan men ändå har dem mage att säga att vi "fuskade" oss vidare i UCL. Väx upp barn, Barca hatarna gör Barca ännu starkare vilket jag älskar. Hata oss mest när vi behöver det mest det är då vi visar hela världen hur grymma vi är. Well haters gonna hate and Barcelona still winning. Keep hating and thanks for all your hate support :) Vamos Barca <3
Barcelona El_Jefe
2017-03-10 16:29
Vi är verkligen fotbollens motsvarighet till den amerikanska fotbollens New England Patriots. Alla hatar oss. Alla anklagar oss för att fuska för att vi är för bra. Alla gör precis allt för att bli precis som oss. Att vi båda sedan inom loppet av en dryg månad står för historiska vändningar gör det bara enklare att dra den parallellen. Pöbeln kommer alltid försöka avsätta kungen, men vi kommer aldrig abdikera.
Barcelona Soko
2017-03-10 16:29
UEFA vill nu straffa Barcelona för att några åskådare sprang in på plan. Hur är det ens möjligt att stoppa folk att springa in vid det historiska ögonblicket?! Jag tycker att Barça ska ha all eloge för att få lyckades komma in. Pengakåta Uefa borde belöna Barca för insatsen och säkerheten och inte straffa.
Barcelona Iniesta70.
2017-03-10 16:26
Själv ville jag först av allt bli fotbollsproffs när jag var en liten dribbler. Lite senare när jag upptäckte det motsatta könet ville jag bli rockstjärna. När jag inte riktigt kunde bestämma mig så beslöt jag tillslut att göra en kompromiss, jag skulle bli en fotbollsspelande rockstjärna! Nej, för fan, inte nån Kevin Walker, utan på riktigt! Nja, nu slutade det hela med att jag blev en stressad familjefar som jobbar som en snubblande pedagog och terrorisera ett forum som en felstavandes skribent. Tja, jag siktade mot stjärnorna men fastna i skorstenen, så kan man kort summera mina barndomsdrömmar. Men nånstans på vägen så valde jag jävligt rätt när det kommer till val av fotbollsklubb. Men innan jag hamnade rätt så provade jag i unga dagar att "heja" på nåt tipsextra lag under tidigt åttiotal. Men jag dåsade alltid till runt slutet av första halvlek och vaknade upp när matchen var slut med en nerdreglad soffkudde. Helt enkelt så åkte jag på en ofrivillig tupplur under matcherna som utspelades under tipsextras glansdagar. Sen kom jag över nån form av seriealbum som handlade om nån brittisk lirare som var proffs i ett lag med skitsnygga tröjor, FC Barcelona, Eric Castle tror jag seriealbumet hette. Där såddes ett frö.. Sen hade man ju sett Barca bli krossade av Göteborg för att sedan krossa tillbaka. Jag har gnällt och sågat laget och tränaren under stora delar av säsongen, till stor del befogat enligt mig. Men sen Lucho aktiverade mittfältet och nu senast när han aktiverade en sjujävla intensitet i grabbarna så måste jag ställa mig upp och ge alla som var inblandade i matchen en stående ovation. Fan, jag har nog aldrig varit så jäkla stolt över grabbarna. Betyg: en iskall back med Samuel Adams!!! Kröjjf, saknar dina inlägg och passningar. Hoppas du snart vill vara med och lira igen. Edit: Inspirerad av ditt sköna inlägg från igår Den vise mannen:)
Barcelona wallmannen
2017-03-10 16:09
Japp, Neymar steppade upp till en ny nivå. Messi verkade även ha sinnesnärvaron att inse att Neymar var glödhet den kvällen, och lät honom vara det också, speciellt då i slutet på matchen. Neymar tog hand om frisparkarna och ville vara den avgörande faktorn.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2017-03-10 15:45
DM1982 - som sagt så lider man av mindervärdeskomplex där nere i Madrid hela deras fokus är Barca. Ganska komiskt också att man från Madrid hållet snackar om domslut när man själva den här säsongen fått otroligt mycket märkliga domslut med sig. Cl finalen mot Atletico så var Ramos mål offside så man bör va ganska tysta nere i Madrid.. Förstår inte heller varför man ens tar fram den nyheten från någon dåre i Madrid. Aftonbladet har alltid fungerat så när det gäller oss får dom minsta möjlighet o sprida massa skit så gör dom det.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-10 15:30
Neymar cementerade en plats i hjärtat efter matchen mot PSG. Snacka om att leverera o vara på en nivå för sig när Barça behövde det som mest. Har en spelare någonsin haft bättre sista 7 min i en så viktig match? Han till o med sa till Roberto att gå in o straffområdet o löpa för han kommer göra mål. Neymar hade bestämt sig för vändning o inget skulle förändra detta. När jag tänker på denna historiska vändning så är det Neymar o Roberto som för evigt kommer vara först att dyka upp i skallen på mig.
Barcelona BarcaDanne
2017-03-10 15:23
Klockrent skrivet av Emily, mina tankar och funderingar av efterspelet till matchen är exakt lika. Hur är de möjligt att nästan all fokus handlar om straffsituationen. En makalös match förtjänar ett värdigt eftersnack. Tur att Frida finns som har fina intervjuer och har en bra balans på frågor. Nu är de bara att åka ner och se kvartsfinalen på plats och undvika svenska medier dagarna efter den matchen.
Mod
2017-03-10 15:18
Vi moderatorer har varit extra överseende med inlägg efter vår fantastiska vändning mot PSG och låtit alla skrika ut sin glädje och ilska på olika sätt. Men nu när ruset lagt sig så kommer vi att se till att forumet håller en hög nivå igen.
Fortsätt njuta av vår remontada, men det räcker med inlägg av typen "till alla tvivlare" osv nu.

Bara en head up.

Annons: