/spanien/barcelona/forum/4129.aspx/spanien/barcelona/forum/4129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Treyh
2014-08-30 17:36
Kolla på målet som Suarez gjorde mot England i VM. Den börja vid 0.45 in på videon. Vilken jävla killer. Hans djuriska vinnarinstinkt är precis vad vi behöver. Undrar hur det känns för Messi, Iniesta och grabbarna att veta att trots att laget ser otroligt bra ut just nu så kommer de bli ännu starkare senare när Suarez kommer med the big guns.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-30 17:31
Med Iniesta ute ur truppen till morgondagens match vore väl det naturliga att Xavi går in i elvan som ersättare. Inte för att det på något sätt vore fel, och speciellt inte borta mot Villarreal, men det hade varit intressant att se Rafinha starta imorgon, just för att se hur agerar på mittfältet mot bättre motstånd.
viccc
2014-08-30 17:30
Man lånar ut Song men behåller Roberto? något fel är det verkligen. Skulle inte förvåna mig ifall Rafinha kommer spela som ytter hela säsongen, när han är mitfälltare
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-30 17:11
@barcastuff: Most Liga goals in the year 2014: Messi 22 - Ronaldo 14 - Aduriz 13 - Nolito 12 #fcblive [via #pedritonumeros] En skadefri Messi kommer utan tvekan att hålla alla bakom sig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Z_Z
2014-08-30 16:35
Förhoppningsvis så kan Song prestera detta år i West Ham och ge oss möjlighet att sälja nästa sommar. Tror ingen skulle vara intresserad av att betala några summor för honom i dagsläget så är nog det bästa att låna ut honom och förhoppningsvis kunna sälja nästa.

Hoppas dock att West ham står för hela eller åtminstone majoritet av lönen.
Barcelona Vampíro
2014-08-30 16:27
Varför kan de aldrig sälja spelare? Song är 27 år och är hypad i England, trots det så kan de endast låna ut honom och skjuta upp problemet ännu en säsong. Bojan, Affelay, Keirrison, Henrique, Hleb osv. Lär er nån gång!
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-30 16:03
Står West Ham för hela lönen? Finns det några uppgifter om lönefördelningen?
Barcelona Barclasico
2014-08-30 16:02
Barcelona Júnior.
2014-08-30 16:01
Att man lånar ut Song och inte säljer honom är ett vettigt beslut. Om vi är desperata efter en rotationsspelare nästa sommar så kan man alltid hämta tillbaka honom.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-30 15:53
Official: Barcelona announce a deal with English club West Ham on a loan of midfielder Alex Song (26) for one season #fcblive

Ännu en utlåning haha!!! Trodde det var ett permanent köp -.-
Barcelona Liatzo
2014-08-30 15:53
Official: Barcelona announce a deal with English club West Ham on a loan of midfielder Alex Song (26) for one season #fcblive
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-30 15:52
West Ham have reportedly completed the signing of Barcelona player Alex Song. Would be unveiled prior to Southampton game today. [guardian]

Song kommer att presenteras för West Hams supportrar nu innan matchstarten 16.00 mot Southampton. Skönt att han är borta, vi har blivit med alla spelare som vi skulle bli av med! Försäljningarna som vi har gjort har varit klockrena, enligt mitt tycke!
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-30 15:39
Fidizzle

Han kommer spela med A-laget, han tränade med A laget och hans spelarstatus finns med i A lagets trupp på hemsidan.
Fidizzle
2014-08-30 15:28
Skönt att fått svar kring Douglas status i klubben. Han kmr att ägna sin tid i barca-b denna säsong. För att senare ta plats som bänk i a-laget nästa säsong. Montera blir ordinarie och alves lämnar efter säsongens slut.

Nu kan man pusta ut!

Barcelona II Barça II
2014-08-30 15:20
B-Guden:

Jaha okej då förstår jag. Tack så mycket!
Barcelona B-Guden
2014-08-30 15:14
@II Barça II:

2016, vi blir avstängda nu efter nyår dvs Januari 2015, sen Sommarfönstret 2015, och vinterfönstret i januari 2016 får vi värva igen.
Barcelona Blaugrana1899
2014-08-30 15:13
Låt oss ta en titt på våra bästa minnen av Alex Song :)
Barcelona II Barça II
2014-08-30 15:12
Har vi handlat färdigt eller kommer vi att få in en ny spelare i sista sekund? Vad tror ni?

Och sen så undrar jag när vi får värva spelare igen?
Om jag har förstått det korrekt så är det vinter fönstret 2015, stämmer det?
Barcelona Sentuary
2014-08-30 15:00
Di Maria är klass, att man ens jämför James med honom, idiot den där Perez
Barcelona B.BOSS
2014-08-30 14:52
Douglas kommer inte vara med för att han registrerades en dag innan. Det var vad jag läste på twitter iaf.
Barcelona ZAK-117
2014-08-30 14:52
Så, Agger taggade till brønby. Ok...
Barcelona Barclasico
2014-08-30 14:47
douglas är väll inte me imorn?
Barcelona Barclasico
2014-08-30 14:46
done deal!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-30 14:39
Hahaha Douglas kysser klubbmärket men vet inte ens vem som hade nummer 16 innan honom...
Barcelona B.BOSS
2014-08-30 14:39
"@RafaelH117: Agger joins Brondby for 3m pounds, Liverpool asked Barcelona around 12m for him months ago."
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-30 14:17
Vill se Douglas från start imorgon, Viktigt att han kommer in i spelet så fort som möjligt.

I anfallet hoppas jag Neymar är redo för start, Tillsammans med Munir och Messi.
Barcelona CampBarca
2014-08-30 13:59
Tänkt lite formationer och taktik i dagarna, är egentligen på semester men kan inte låta bli. Skulle vilja se ett 4-3-2-1, typ : Stegen Dalves Piqeu Mathieu Alba Rakitic Busq Iniesta Messi Neymar Suarez I defensiven går 10orna (kan byta plats på Suarez o Messi) och spelar strax framför eller i linje med Iniesta o Raktic o bildar som en 4-5-1 / 4-1-4-1 eller bara ena 10an o bildar 4-4-1-1 / 4-4-2 diamant. Det handlar helt enkelt om att försöka krympa ytorna så mycket som möjligt på egen planhalva o hjälpa våra mittmittar o ytterbackar i försvarspelet/presspelet samtidigt som vi packar framåt när vi ställer om. När vi anfaller fyller ytterbackarna på som vanligt samtidigt som vänster o högermittfältarna täcker upp för de ifall de inte hinner ta hemjobbet. Behöver vi spela mer offensivt kan man alltid gå över till en ren 4-3-3 men det hade vart intressant med en Plan B när långtradarna körs ut på den gröna handikappsparkeringen inne i straffområdet. Kanske inte optimala spelare för den taktiken men tror verkligen det skulle gå bra om man har flexibla och taktiskt skickliga spelare som är villiga att jobba för laget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-30 13:48
Gabriel Angående Reus så håller jag med dig om att han är bäst centralt. När jag sett honom som tia i Dortmund är då han fullständigt dominerat matcherna. CL-finalen mot Bayern tex när Götze var borta, kommer ihåg att han var magisk då. Däremot är det annorlunda att spela som offensiv mittfältare i ett 4-2-3-1 än innermitt i 4-3-3, även om det är den offensiva rollen där Iniesta idag håller till. I Dortmund breddar yttrarna, anfallaren spelar i straffområdet och tians roll är väldigt mycket spela fram och göra mål även om Reus besitter ett så oerhört bredare register än så. I Barca så är det Messi som har den rollen och där han står för extremt mycket poäng samtidigt som yttrarna hjälper till. Iniesta är mycket mer lämpad för vårt mittfält då han är en mer komplett passningsspelare. Sen är Reus en väldigt intelligent spelare så det är mycket möjligt att han skulle anpassa sig till vårt sätt att spela. Annars så skulle han som du säger även få speltid i anfallet. Klart är att jag hade jublat om en så otroligt duktigt spelare hade anlänt. Dock tycker jag Cuadrado hade passat in bättre just som ren ytter och det är där vi enligt mig är i mest behov av förstärkning.
Barcelona Gabriel
2014-08-30 13:43
LeoMessi Det finns utan tvekan en förståelig logik i bådas våra argument, vi resonerar lite olika bara. Jag kan utan tvekan förstå att du anser att både Neymar och Reus förtjänar att vara starters varje match de är tillgängliga för spel. Jag å andra sidan anser mer att det är bra att ha fler klass spelare tillgängliga i truppen där den som tränar och levereras bäst under matcherna ska få förtjäna att spela, samtidigt som jag anser att just Reus hade varit perfekt eftersom han kan spela både på Iniestas position och på båda kanterna i anfallet. Hade det varit så att Reus var begränsad till vänsterkanten så hade jag förmodligen varit mer emot en värvning.
Barcelona LeoMessi
2014-08-30 13:37
Gabriel När det kommer till Reus så tycker jag att han så ofta som möjligt ska vara väldigt högt upp i plan och utmana. Som mittfältare så skulle han få fokusera mer på att hjälpa att bygga upp spelet och sen utmana och göra mål. Han är intelligent nog att klara den rollen men jag tror att han gör sig själv mest rättvisa som vänsterytter och jag tycker att han förtjänar att spela som starter varje match och samma sak känner jag om neymar. Jag hade ju inte gråtit om vi hade värvat honom, han var den offensiva spelaren jag helst ville ha men då kom suarez från ingenstans och han kan man väl inte klaga på. Så länge han inte fortsätter med sina hjärndöda fasoner haha.
Annons: