/spanien/barcelona/forum/4122.aspx/spanien/barcelona/forum/4122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-09-27 19:05
Nu är det bara att invänta säsongens första baklängesmål. Det måste ju komma någon gång. Lika bra det gör i en match som redan är avgjord. Dessutom lär inte Bravo få byta med MaTS så länge hans nolla är intakt.
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-09-27 19:04
Messi skjut på ett tillslag din kung.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-09-27 19:02
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ingen, inte på samma sätt som Brau gjorde vad jag vet. Jag tror dessvärre Messi själv styr över upplägget mer än tidigare är min gissning.
Barcelona LeoMessi
2014-09-27 19:01
Det var inte frispark där ju! Han spring in i neymar..
Barcelona Rambla~
2014-09-27 19:00
PSG tappade poäng borta mot Toulouse.
Barcelona Bentley King
2014-09-27 19:00
Stackars Ter Stegen. Jag känner för honom. Big waste of talent!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-27 18:59
Natutligtvis är det inte så att problemen vi hade mot Malaga plötsligt suddas bort men det ser ju onekligen bra ut idag. Klart att det finns mycket mer positivt än negativt att säga om säsongen so far men när vi minst anar det kommer det dyka upp en match där motståndet centrerar, är sådär äckligt disciplinerade och går hårt åt våra nyckelspelare. Då har vi fortfarande en del frågor som behöver besvaras.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-27 18:58
Rambla~

Tänkte fråga dig en sak.

Nu när Juanjo Brau inte följer med Messi som en skugga längre vem har tagit hans jobb och tar hand om Messi???

Barcelona B-Guden
@Andreas-:

Inte så konstigt igenligen, för några år sen såg vi den bästa fotbollen som någonsin spelats, enligt väldigt många, speciellt gamla fotbolls ikoner som varit med under både 50-60-70-80-90 och 2000 talet.
Bara åren tidigare såg vi kanske den mest underhållande spelare genom tiderna, alla vet att jag pratar om RONALDINHO.

För att vi ska va nöjd nu kräva jävligt mycket haha sjukt
Barcelona Alvés - Por Que?
Grabbar, den som har helt klart imponerat under alla matcher han har spelat hittils är Mathieu, vilken klippa och snabb dessutom.
Barcelona Alvés - Por Que?
Grabbar, den som har helt klart imponerat under alla matcher han har spelat hittils är Mathieu, vilken klippa och snabb dessutom.
Barcelona filosofen21
2014-09-27 18:56
Tycker första halvlek ser bra ut, presspelet är tydligare än på länge. När var det senast vi såg 3(!) Barca spelare tokpressa vid bolltapp? Tempot är inte det bästa, dock ser det hyfsat bra ut. Vi har ett varierande spel med sidleds tänk och djupleds tänk. Tycker inte vi ska kritisera laget allt för mycket över tempot (dock kan den höjas några steg), utan istället se de positiva förbättringarna i press och bollinnehav/djupled!
Barcelona Leo y Cesc
Problemet med Barca idag är att dom farliga chanserna kommer alldeles för sällan när Messi står i straffområdet. När Messi kommer upp på mittfältet då börjar det hända saker. Måste va fler som lägger passningar som Messi.
Barcelona Barcelonistas
Undra hur nånga straffar Penal kom er få mot Villarreal?
2014-09-27 18:55
Vi ser alla när Messi sätter fart och barca spelarna på djupet blir han samma gamla Messi igen. Det jag har märkt idag många gånger under första halvleken är att han har försökt komponera sig fram till ett läge via snabba passar på ett touch 3-5 gånger men varje gång slarvar någon av hans lagkamrater bort bollen. Han har dessutom rört sig över hela planen för att försöka få kontakt och komma in i spelet.

Vi må leda med 3-0 men spelet säger annat,
Dessutom tycker jag att Rakitic har kedjats fast när vi ska anfalla bakom Alves..
Det hämmar hans spel som inne i helvete. Jag vill ha en löpande Rakitic som flyger när det vankas kontringar och vågar gå fram mer och inte behöva tänka på att täcka upp för Alves varje anfall..

Det är som att han försöker hitta kamrater att leka med men finner det ej ..
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-27 18:55
granada har haft ett av det bästa defensiven i la liga starten, men visst dom kan inte hota i anfallet så mycket. det kan dock inte vara endast jag som är kär i rakitic även om jag är hetro?! =))
Barcelona Andreas-
2014-09-27 18:53
Vår älskade förening är tamejfan Europas största gåta. Vi har inte släppt en kasse på hela säsongen o vi ha 3-0 i halvtid mot Granada, ändå är folk missnöjda inkl. mig själv. Det är fan helt sjukt. Med det sagt, vi slår 300 passningar/halvleken. Skär i ned 100 passningar o slår mer chansbollar så gör vi fler mål, släpper in fler, men spelar roligare. Det är verkligen det man vill se. Det är verkligen helt sjukt att man kan ha 3-0 efter en halvlek o man kräver mer. Den mentaliten som gör FC Barcelona till världens största klubb.
Barcelona barca show
2014-09-27 18:53
alla som klagar bör hålla tyst och sluta gnälla man ser tydligt rörelse fart och vilja hos allihop vilket bevisar missnöje senaste matchen och även xavi skjuter
2014-09-27 18:52
Granada är inte egentligen någon värdig styrkemätare. Dock ser spelet jätte bra och ut det är just det här man vill se implementerat i alla andra matcher.
2014-09-27 18:50
Rakitics mål är årets mål i Barca. Jag minns inte ens under Pep att en av våra spelare kom som en riktig 9a och skarvar in den som en anfallare. När hände det sist? När Suarez kommer tillbaka har vi ännu en vapen att använda tillsammans med rakitic.
Barcelona Rambla~
2014-09-27 18:50
@Vampíro:
När det gäller Messi, så visst han kommer att blixtra till ibland som nyss. Fast jag tycker det känns rätt så uppenbart att han inte har riktigt samma hunger som tidigare. Om vi ska snacka klyschor och jämföra med Rocky-filmerna, han saknar den där Eye of the tiger-blicken. Jag vet, en fånig jämföresle men du förstår vad jag menar. När det gäller Messi så måste man styra honom med järnhand som Pep gjorde. En strikt diet när det gäller mat, en Juanjo Brau som följde honom som en skugga vart han än gick och stenhård träning. Ger man Messi fritt ansvar att styra över allt detta själv får vi en Messi som ibland ser helt ointresserad ut och mest verkar längta till pizzan efter matchen. :)
Barcelona Z_Z
2014-09-27 18:47
Hoppas att Messi kan få hänga ett eller två i andra halvlek också. Gärna efter assist av Neymar. För vill inte att Messis målproduktion helt ska avstanna på grund av att han sätter upp medspelarna hela tiden.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-09-27 18:46
Stakars Messi får inte näta står alltid fel position vi varje målchans
Barcelona Illusionista
2014-09-27 18:46
Jag kan hålla med om att Messi inte springer lika mkt som han gjorde under Peps första och tredje säsong. Men behöver han verkligen det mot Granada? I matchen borta mot Levante sprang han som bara den, samma mot Villareal för det behövdes då. Kolla här, killen rör sig inte så mycket men två bollar och helt plötsligt har vi 2 mål också! Världsklass!
Barcelona Treyh
2014-09-27 18:45
Snälla låt Messi ta alla hörnor och frisparkar och ha Rakitic på 185 cm inne i boxen.
Barcelona Heisenberg
Precis som förra matchen: Så fort Messi spelar till höger och slipper möta 10 försvarare så skapar han magi och det blir mål. Ser inte LE detta!?
Barcelona A good coach is everything!
Messi har inte tappa något tycker att han ser bättre ut än förra året faktist! Grejen är bara att han inte hamnar i situationer då han kan göra mål! Vet inte vad LE har gjort men Messi blir inte riktigt nöjd med assist han måste näta! LE måst få upp han högre upp i plan !!
2014-09-27 18:44
precis när jag håll på att skriva att Rakitic är låst i mittfältet bakom Alves gick Messi fram dribblade två gubbar lade in sitt första inlägg på panna på en löpande Rakitic.

Lär dig Alves att slå inlägg inom den här säsongen. DU kunde det förut.
Barcelona [Carles Puyol 5]
Messi har blivit mer än lagspelare än divspelare. LE har gjort Messi mer som framspelare än målgörare
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
Neymar är i storform!
Annons: