/spanien/barcelona/forum/4120.aspx/spanien/barcelona/forum/4120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bentley King
2014-08-19 14:55
Neymar11 Håller fullständigt med dig där!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-08-19 14:43
Jag tycker verkligen inte synd om deulo. Klubben visade att dom ville ha tillbaka honom och att han är någon att räkna med. Sen att han inte lever upp till tränarens förväntningar är helt och hållet hans fel. Speciellt då det handlar om attityd och vilja Helt rätt gjort att låna ut honom, han ska inte tro att han är någon stjärna. Utan ska kämpa till sig en plats Någon gång får han att ta ett steg tillbaka och inse att han behöver kämpa. Han har ju varit en längre tid klubbens gullegris och högst rankade talangen inom la Masia. Tycker Lucho sände helt rätt signaler och hoppas han tar till sig det
Barcelona LeoMessi
2014-08-19 14:32
@Barclasico:

Även om jag har klagat en del på honom så tycker jag faktiskt synd om honom. Det hade varit bättre om dom hade sagt till honom från början att han ska göra försäsongen med barca men att dom helst vill låna ut honom till ett spanskt lag där han kan få speltid. Nu kom han tbx till barcelona, såg verkligen fram emot att spela med dom stora grabbarna, fick sin presentation och sen från ingenstans får han veta att han ska lånas ut.

Jag ville att han skulle lånas ut men jag tycker att dom kunde ha skött det så mycket snyggare.
Barcelona Vampíro
2014-08-19 14:29
Skrev det redan under VM, det uttalande kommer ha konsekvenser för di Maria. Tänka sig att vuxna människor kan bli sura över att höra andras åsikter, men det visste vi sen innan. Vissa kan inte hantera sanningen.
Barcelona Barclasico
2014-08-19 14:28
Deulofeu: "Luis Enrique told me I wouldn't play a lot. It's his opinion. I know I have to do a bit more in defense. I will work and improve"

Deulofeu: "Having to leave Barça did surprise me a bit. I was at Everton, they told me to return... But I have to look forward now."

tycker lite synd om grabben.. han kunde lika gärna fortsätta ett år till i everton.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-19 14:21
Kan det vara så att Ronaldo är förbannad på Di Maria som under VM sa att Messi är världens bästa spelare? :)
Barcelona Zyzz
2014-08-19 14:19
Så jääävla FJANTIG Ronaldo är alltså!!!! XD Han klarar inte av att Di Maria säger att Messi är världens bästa spelare helt enkelt. Sanningen svider! Eller också så är han bara grinig som vanligt när han inte lyckas ta bollen i kvadraten! (Se länktips!)
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-19 14:16
Smutset Christina gör bort sig igen hahahahaha
Barcelona Vampíro
2014-08-19 14:12
Hehe Deulofeu ser inte glad ut på bilderna sen han anlände i Sevilla. Måste vara ett hårt slag att bli utlånad på det sättet men detta ska bara göra honom bättre, han är inte tillräckligt bra ännu och nu får han visa upp sig på riktigt.
Barcelona Neymar11
2014-08-19 13:54
Leomessi Tror att Salzburg kommer ha det relativt enkelt ikväll. Och vinner till slut med 3 bollar tillgodo. Bilbao-Napoli kommer vara intressant, men har inte läst något om att Bilbao har förstärkt Besiktas-Arsenal faller min lott på. Tror att Arsenal går in i den matchen lite väl självsäkra
Barcelona LeoMessi
2014-08-19 13:50
Någon mer än jag som är sjukt sugen på att se Malmö mot Salzburg ikväll? Vill så gärna se den matchen men Bilbao möter Napoli ikväll också! Tror nog att det får bli bilbaos match då jag tror att den kommer att vara mer underhållande. Men man vill så gärna se ett svenskt lag också. I övrigt så hoppas jag att Bilbao slår ut Napoli så vi har med fyra spanska lag till CL. Hur tror ni dom klarar sig utan Herrera? Dom har ju Bernat men han måste återfå formen han hade i Betis.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-19 13:26
Zubizarreta (sports director): "Song? We're working on finding a good solution for him. Tottenham, Everton and Man United could be interested in Alex Song (26), who can leave on 10M permanent deal or on loan. Blir nog England för Song. Härligt att han ser ut att försvinna.
Barcelona Andresito
2014-08-19 13:20
Mestre (vice president): "Paid £65M when release clause was £75M? For two reasons: good negotiations by our people and Luis' wish to join."

Frågan är ju var dessa "our people" var när man köpte Bravo för 12M, Mathieu för 20M och Vermaelen för 18M.
Barcelona Neymar11
2014-08-19 13:13
Rambla~ Haha eller hur, en liten dr Jekyll & mr. Hyde varning på honom. Men kan tänka mig hur överlycklig han är nu, ingen hemlighet att Barcelona är hans barndomsklubb. Komma till ett land som påminner han om hans eget, samt kunna språket. Han har det perfekt nu
Barcelona Andresito
2014-08-19 13:05
Något att tillägga om Munir och Samper är att båda är väldigt lojala.

Samper jagades väldigt mycket av Arsenal under tiden då Toral gick dit, och lönen som PL-klubbarna erbjuder är typ 5000% mer än vad de får i Barca då våra ungdomar tjänar nästintill 0 till en viss ålder. Men han stannade kvar i klubben som han spelat i sen han var 6.

Munir har jagats av ett flertal klubbar och har lite fräschare rykten om sig sett till tiden jämfört med Samper som jagades när han var yngre. Största erbjudandet kom från Pep och Bayern 2014, innan han kritade på nytt kontrakt med Barca. Arsenal, PSG och Galatasaray var också och nosade.

Det är sånna spelare man vet kommer ge 100% på planen. Spelare som kämpat och offrat väldigt mycket för att få spela i Barca och som vet vad det betyder att få bära den blåröda tröjan.

Personligen håller jag Samper högre än Munir och ser en större framtid för den förstnämnda. Munir känns inte som en blivande storstjärna, dock tror jag att han kommer spela i ett lag som är regelbundet i EL/CL.
Skulle självklart inte ha något emot ifall han motbevisade mig..

Det är en fin generation med 95/96-orna
Barcelona Acrobat
2014-08-19 13:00
@Barclasico:
Fan vilken hjärndöd kommentar. Det finns liksom INGENTING som pekar på att han skulle vara slut om två år.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-19 12:38
Jag kommer ihåg när en 20-årig Busi kastades in i hetluften direkt mot Racing 2008. Visste knappt något om honom sedan tidigare, då det hela tiden talats om andra talanger i vår klubb. Redan i den matchen fastnade jag för honom då jag såg att han hade något speciellt.

Lite samma känsla fick jag av Sergi Samper igår, en ny favoritspelare på gång? Visserligen har man redan haft koll på Samper ett par år nu, dock har jag inte sett så många matcher med honom. Jag blev väldigt imponerad av honom igår. Han har allt. Det är nästan synd att vi har både Busi och Mascherano framför honom (i dagsläget även Song) för jag är säker på att Samper är redo för A-lagsspel redan nu.

Munir är en annan makalös talang. Han är en riktig målskytt, en sådan som kommer till målchanser hela tiden. Jag är imponerad över hur hårt han jobbar både offensivt och defensivt. Hans snabbhet är något som överraskat mig positivt.

Både Samper och Munir har spelförståelse i världsklass och förmågan att fatta rätt beslut på plan. Hoppas vi får se mer av de båda i A-laget den här säsongen. Framtiden ser ljus ut.
Barcelona Rambla~
2014-08-19 12:35
Jag måste säga att Luis Suarez ger ett sansat och ödmjukt intryck när han får frågor av journalisterna. Om man tänker på vilken galning han kan förvandlas till på planen. :D
Barcelona Andresito
2014-08-19 12:22
Barclasico

Slut om 2 år?
Om två år är han lika gammal som Ronaldo är idag, med andra ord är han lika gammal som Messi nu. Har Messi också bara två år kvar?
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-19 12:19
Barclasico

Ja för inte fan har vi någonsin sett någon som är 29 år prestera på en fotbollsplan?
Visst, marknadsvärdet kanske inte är detsamma om vi skulle vilja sälja om två år men att han skulle vara slut då är ju bara kvalificerat gnäll från din sida.
Barcelona Rambla~
2014-08-19 12:17
Inga £75m i alla fall.

Nja, Forlan höll bra klass i Atlético tills han var 33-34 år.
viccc
2014-08-19 12:16
Jag hörde att ledningen inte ville köpa kroos pga att man redan hade en bra uppsättning MF och att S.Roberto inte skulle bli hämmade. Pinsamt nog ...
Barcelona Barclasico
2014-08-19 12:14
Official: Barcelona have paid Liverpool 81M for Uruguayan forward Luis Suarez (£65M), his buyout clause is 200M Fan vad mkt för en spelare som är slut om 2 år.. knas!
Barcelona Bentley King
2014-08-19 12:08
Varför är det långsökt? Jag tycker att det låter rimligt
Barcelona Rambla~
2014-08-19 11:55
Det tycker jag inte.
viccc
2014-08-19 11:43
Det där är extremt långsökt
Barcelona Rambla~
2014-08-19 10:51
LeoMessi

"Är mycket mer nöjd över att vi köpte rakitic än om vi skulle ha gett oss på kroos istället. "

Jag läste någonstans att man valde bort Kroos för att inte hämma Sergi Sampers utveckling och chans till spel i A-laget inom en snar framtid. Kroos erbjöds till Barca långt före Madrid värvade honom.
Barcelona LeoMessi
2014-08-19 10:09
@Basselona:

Du har rätt där, Messi såg inte alls lika tung ut i benen som han gjorde under våren. Han språng ifrån motståndarna utan större problem och passningen till neymar var riktigt snygg också.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-19 09:55
Inte bästa motstånd igår men det är självklart att en 6-0-vinst imponerar. Mest beröm vill jag ge till anfallsspelet, vi visste på förhand vilka fantastiska spelare vi förfogade över men igår fick vi se prov på att de kan spela tillsamans på ett ypperligt sätt. Rakitic visar klass direkt, Neymar gör två mål vilket är viktigt då han måste börja göra fler poäng. Även Xavi visar att han kommer fortsätta tillföra laget extremt mycket den här säsongen. Dessutom Munir som jag hoppas en gammal lirare som Lucho vågar släppa fram mer. Angående Iniesta som ytter så är väl inte hans prestationer där problemet utan vad som blir kvar av mittfältet. Speciellt nu när Xavi inte är tänkt som ordinarie behöver vi vampyrens kreativitet längre ner i planen. Med tanke på Rakitics dynamiska box-box-spel ser jag Iniesta som mer av en sittande mittfältare i år, likt Xavi, även om han och kroaten lär dela på ansvaret. Nej, det ser faktiskt bra ut och ett köp av Cuadrado hade skapat fantastiska förutsättningar för en riktigt bra säsong. Enda frågetecknet är naturligtvis backlinjen, även om Mathieu var duktig igår. Jag vill dock gärna vänta tills vi sätts på prov på riktigt innan jag bedömmer våra mittbacksköp. Klart är att vi i alla fall fått in en helt annan fysik än tidigare.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-19 09:48
Tottenham, Everton and Man United could be interested in Alex Song (26), who can leave on 10M permanent deal or on loan. [express] Är det ens ett alternativ att låna ut!?! Sälj för fan!!!
Annons: