/spanien/barcelona/forum/412.aspx/spanien/barcelona/forum/412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yellow cake
4/8/2017 23:38
Visst, Messi är Messi, men borde han inte släppa nån frispark till Neymar som är i väldigt fin frisparksform, något inte Messi varit senaste månaden
Barcelona Barc6
4/8/2017 23:35
Eftersom jag såhär sent inte kommer få tag på någon naprapat att dämpa min reumatism. Inte heller någon psykolog som kunde hålla mig någorlunda harmonisk, skriver jag därför till Er med förhoppning att någon sitter på stolen hemma med fötterna i kors och tar upp anteckningsboken och tar på sig rollen som min egna hjärnskrynklare. Vad är felet? är det första du ställer som fråga. Ja, j*klar vad arg jag är just nu. På saker som inte går att påverka med ilskan i sig, det förändrar sig inte bara för att jag är så arg samt frustrerad. Nästan som mjukvaran som ibland avbryter min dators avstängning, för att först kunna uppdatera. Jag vill inte skylla på nåt, jag vill inte heller peka ut något eller någon som drivfjädern i min frustration. För jag kan ju endå inte göra ett f*rbaskade dugg åt att folk har problem med laguttagningar, motivation eller simpel matematik. Då slutar ni anteckna i anteckningsboken med foten ur kors. Och säger, man ska ju inte vara arg, HELST. Det är inte konstruktivt, eller nåt? Och det är ju till viss del sant, speciellt när det handlar om att veva mot väderkvarnar. Mina bästa beslut har jag förmodligen inte tagit när jag är förbannad, å andra sidan så är vissa ilsk-slutsatser det bästa jag gjort. Om man som jag tycker att ilska är "något dåligt som vi kan göra till det bättre, så kan raseri vara en god tillgång. Sen ställer jag frågan till Dig, så hur väljer vi saker att bli arga på? Vad är viktigt egentligen? Och ibland kan ilska undvikas väldigt enkel, som Michael Jackson en gång sa, easy as A, B, C. Genom att bara sätta en laguttagning istället för att ta en siesta som herr LE verkar ha gjort när rivalerna tappar poäng. Eller göra som mig och hålla in "stänga av" knappen på datorn istället för att vänta på uppdateringen. Samtidigt som jag inte skulle peka ut något eller någon? Och sedan bara lägga sig på sängen och ta ett djupt andetag, medans man sakta börjar le då man vet att det inte är så mycket kvar av ilskan, oj jag mena säsongen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
4/8/2017 23:29
Reymar Likes från Puertan? Dom förtjänar den mer än oss då vi spelat sämre än dom sett över hela säsongen. Svårare än så är det inte. Dags att vakna o inse att dagens Barça mår riktigt dåligt. Vi har den sämsta truppbredden av alla toppklubbar. Vi har den mest taktiska inkompetenta tränaren av alla toppklubbar. Han vet inte ens hur man roterar. Har varit inne på det tidigare, stora saker måste hända nästa säsong för att rädda denna klubben annars är vi nya Arsenal/Milan. Början är att sätta nya tränaren, han måste vara VÄRDSKLASS. Är det Unzue som är nya tränaren så är det kört. Får be att det inte är han. Supercoach var det....
Barcelona Ribohn Fan
4/8/2017 23:27
Barcelona Soko
4/8/2017 23:25
Reymar

Då vi förlorar 17 poäng mot bottenlag då är vi inte värda ligan heller. Vi är då inte värda ens topp 4. Skamligt är bara förnamnet att bli utspelade av bottenlag så många gånger.
Barcelona Reymar
4/8/2017 23:21
@El Pistolero #9:

Välförtjänt? Snälla ta bort ditt inlägg och sluta med att söka likes från Puertan. Real har varit uddlösa framåt trion däruppe har varken kreativitet eller tekniken att skapa något vettigt deras mittbackar är ju för fan farligare än BBC. Utan Ramos nickmål så hade dom varit bakom oss och med alla dessa felaktiga domslut emot oss har kostat oss dyrt.

Dom FÖRTJÄNAR inte ligatiteln men Lucho har serverat ligatiteln på ett silverfat till sin gamla klubb nu när han har meddelat att han ska lämna..
Barcelona Kröjjff
4/8/2017 23:20
När Neymar efter sin kometkarriär i Brasilien kom ned på jorden i Katalonien, så började han så småningom sakta men säkert jobba sig upp till en jämn och hög nivå, som han tidigare aldrig befunnit sig på i FC Barcelona. Men brassen verkar dock som ett resultat ha blivit för bra för sitt bästa. Och som ett brev på posten återföll han i sin övertro på talangen allena och återupptog sina nonchalanta divalater igen; därmed inte sagt att det första gula kortet han fick, bortom allt tvivel var korrekt tillika klockrent. "Bara" att han till synes saknar den nödvändiga ödmjukhet som jag själv i ett svagt ögonblick tillskrev honom för ett tag sedan. Den satt av dagens match att döma, mer på ytan än innerst inne. Därför kommer Neymar JR förmodligen aldrig någonsin nå toppen av sin förmåga som fotbollsspelare. Synd på så rara ärtor om man säger så.
Barcelona Soko
4/8/2017 23:20
Imorgon ska vi glömma denna match och trösta oss med att det är mycket ketchup kvar, att Real behöver förlora bara två matcher och att det räcker med att vi vinner alla och så vidare och så vidare.
Sen ska räcka att MSN är på humör mot Juve Och sedan ska Lucho vara legend och förlänga kontrakt och så vidare ..
4/8/2017 23:14
Det är verkligen Unzue som tar över.... Sen kan vi lägga till Bellerin för 40M. Fun times ahead.
Barcelona Reymar
4/8/2017 23:12
@Fuerza:

Berusad? Han har ju rätt vi hade ju ett flertal frilägen. Suarez missade två frilägen och sen väljer han att hoppa över en boll som sätter alla dagar i veckan för att sedan skälla på andra även Roberto hade ett friläge i slutet. Messi fick väl fem frisparkslägen i farliga positioner men lyckades inte träffa målet en enda gången.
4/8/2017 23:11
Juventus make it 32 home wins in a row in Serie A at JStadium WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW :/
Barcelona DM1982
4/8/2017 23:04
[QUOTE=Josep Guardiola]Jag såg inget andra gula komma upp? På livescore står det att det var direkt rött? [/QUOTE] Domaren höll det gula kortet. På Forza står det två gula. Förseelsen var hur som helst bara gult.
Barcelona Reymar
4/8/2017 23:01
För er som fortfarande tror att vi kan vinna ligan for fortsätta drömma, för min del blev det droppen mot Depor borta där och då såg man att tränaren och vissa spelare i laget är hopplösa. Efter resultatet i Madridderbyt så trodde jag att spelarna hade visat åtminstone LITE vilja nu när dom fått lite hopp suck..Ibland önskar man att man hade en riktig ledare i laget som Puyol eller Xavi.

Angående domaren så är det inte första gången den här smutsdomaren som tillhöri en Madrid fan club visar att en av våra spelare. Efter sisådär tjugofem minuter så hade vi redan tre gula ( alla var billiga) där och då visste man att vi skulle få någon utvisning, Camacho hade ju ett dussin felaktiga tacklingar men fick fortsåätta spela.

För er som säger att vi inte förtjänade straffen för att Malaga fick ett regelrätt mål bortdömd är ju inte logiska. I Realtid så såg det verkligen ut som offside då målskytten stod helt fri och Mascherano stod minst trettio meter därifrån, nästan omöjligt för domare att få den korrekt. Men straffsituationen på Roberto är ju en solkat straff snubben är ju inne i straffområdet och för er som säger att han var på linjen ni vet väl att lonjen räknas som inne i straffområdet?
Barcelona Mecum
4/8/2017 23:01
Vad spelar det för roll om neymar är avstängd eller inte till el classico. Ligan är ju ändå avgjord
Barcelona Josep Guardiola
4/8/2017 23:00
Jag såg inget andra gula komma upp? På livescore står det att det var direkt rött?
Barcelona Fuerza
4/8/2017 22:59
@JakWah:

Lucho är berusad.
Barcelona DM1982
4/8/2017 22:58
[QUOTE=Soko]Om nu Neymar fick direkt rött kort kan det bli flera matcher avstängning och missad El clasico också. [/QUOTE] Han fick två gula. Å andra sidan så snackade han rätt mycket med fjärdedomaren, kan åka på lite straff där också.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
4/8/2017 22:57
Säger det enda rimliga i allt detta är att spelarna har lovade spelminuter i sina kontrakt. Ser absolut ingen annan anledning till varför en tränare som skall lämna efter säsongen inte spelar sin bästa 11:a varje match för att sluta på topp?!? Varför skulle han bry sig om gnällande spelare om han ändå inte kommer vara kvar???????
Barcelona Soko
4/8/2017 22:57
Om nu Neymar fick direkt rött kort kan det bli flera matcher avstängning och missad El clasico också.
Barcelona JakWah
4/8/2017 22:56
Barcastuff? @barcastuff_real Luis Enrique: "We had enough chances to win the game and we deserved the win" #fcblive Alltså kan han hålla käften?
Luis Enrique: "We had enough chances to win the game and we deserved the win" #fcblive HAHAHAHA
Barcelona Nemesis 10
Luis Enrique... När man såg start elvan så visste man ungefär hur det skulle bli, ett insläppt mål för att sedan spela i panik i hopp om en vändning. Med rökaren och Gomes i start elvan så garanteras det nästan förlust, vad tänker han med? Malaga är bland dom tuffaste matcherna för oss men det har inte LE fattat trots att han är inne på sin 3e säsong. Hade jag varit Messi hade jag ställt en del krav innan jag skriver på nåt, typ att Lucho ska lämna ikväll. Trots det hade jag ändå tvekat på att skriva på... El clasico blir knappt intressant nu, tack Lucho. Roberto är hästlängder bättre än Gomes och Denis men får starta på bänken, tack Lucho. Vi spelar på en lördag och har inte match förrän på tisdag men enligt LE så är Iniesta en pensionär som inte kan starta 2 matcher i rad, tack igen Lucho. Real Madrid är inte ens bra i år men kommer vinna ligan för att LE skiter fullständigt i den, tack för det med. Det fanns en tid då vi jämförde Lucho med Pep härinne, hahaha jokes on us. Lucho är inte ens värdig att putsa Peps skor och stryka hans välsittande kostymer. MSN och Xavi skapade Luis Enrique, utan dom hade LE förmodligen varit assisterande coach till Eusebios assisterande coach.
Barcelona Soko
4/8/2017 22:54
DM1982

Hoppas av all hjärta att Bayern slår ut Real annars vet jag inte om Real lyfter bucklan där också.
Barcelona DM1982
4/8/2017 22:51
Btw, tycker synd om Messi som inte kan få en vettig tränare vare sig i landslaget eller klubblaget. Vilken resursslöseri det är, synd att se det. Vet inte om ni såg Bayern idag men om inte de vinner CL så har jag ingen koll på fotboll. Ruskigt starka och har kul på planen. Möjligen kan man vinna en final men då måste Barça ha en vettigare tränare. Lucho kanske vilar Iniesta i CL-finalen, försäsongen är inte långt ifrån då. Måste orka träningsmatcherna också.
Barcelona Yellow cake
Jag tror att Andre Gomes har typ startat i alla matcher vi förlorat i år utom en
Barcelona Soko
Som jag sagt hur många gånger tidigare, har inte MSN en bra kväll är det torsk. Därför har vi världens sämsta försvar och istället att spela lite taktiskt så går vi med huvudet igenom väggen. Hur naivt får man vara ?
Det är LE taktik, hoppas på att MSN ska alltid rädda honom. men nej det går inte. vi har fått på minor för många gånger men aldrig lärt sig läxan.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
4/8/2017 22:48
Med sampaoli får vi endast 3 fartfyllda månader, han är ingen tränare för ett helt år. In med det enda rätta alternativet, Oscar garcia! Skit i varenda jävla titel ett tag, lägg alla pengar på arena bygget och spela in så många talanger som möjligt. Inga nya värvningar, börja rensa från spelartruppen. Vi behöver börja om helt och inte i mitten.
4/8/2017 22:47
Då är det bara att säga grattis till RM för den första ligatiteln sen 2012. välförtjänt. Bättre mittfält än oss visa sig vara nyckeln.
Umtiti
4/8/2017 22:46
@Kröjjff:

Jag var faktiskt en av kritikerna mot Lucho. Dock var jag ej medlem på forumet...jag följde honom i Roma och blev minst sagt ej imponerad.
Barcelona Mecum
4/8/2017 22:46
Problemet ligger i en för tunn trupp. Vi har matte som ska avlasta mittbackar och inte nog med att han är värdelös så är det hans inviduella misstag som är den största bidragande faktorn till denna förlust. Sedan har vi två mittfältare en som brister i nästan allt som krävs för att spela på mittfältet i Barcelona och Dennis som inte håller måttet. Att Barcelonas värvnings kommitté är helt inkompetent är ju häller inget nytt. Tillslut så har vi LE roteringar. Jag kan inte fatta vad karln tänker med det känns nästan som han jobbar undercover för huvudstadsklubben. Hur bombad får man vara och det är inte första gången han startar med gomes och Dennis och vi får pisk. FATTAR HAN INTE ATT DET INTE FUNKAR. Vad är det för fel på karln.
Annons: