/spanien/barcelona/forum/4119.aspx/spanien/barcelona/forum/4119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-19 21:02
Dem fansen som buade ut Alves vid presentationen borde portas för all framtid. De verkar som att de har ett kort minne. Barcelonas bästa högerback genom tiderna, utan tvekan, och en spelare som alltid gör sitt yttersta vid varje moment, samt varit en bidragande orsak till Barcelonas framgångar dem senaste åren. Otacksamma idioter till fans! Syftar på det som står i länken som jag har bifogat.
Barcelona 1.70-ligan
2014-08-19 21:00
Fan vad Alexis är bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-19 20:58
Ataide (vice president Sao Paulo): "Douglas deal is almost done, but you never know what happens. Transfer fee 6M, plus 2M incentives." [jp]

Ataide (vice president Sao Paulo): "We've asked for Douglas to stay longer, we want a one-year loan, but there's nothing concrete yet."
Barcelona LeoMessi
2014-08-19 20:50
Tycker att bilbao är väldigt ofokuserade i försvarsspelet. Dom låter Napoli rinna igenom alldeles för enkelt.
Barcelona Deulofeu
2014-08-19 20:44
Nu blir det scoutning av Laporte i cl kvalet borta mot Napoli blir inte mycket större än så!

Min förhoppning i framtiden jag bara älskar Laporte!
Barcelona Neymar11
2014-08-19 20:04
@barcastuff: Barcelona and Liga sources deny Barcelona can't make another big signing because of financial fair play rules. Still far from limits. [rac1]
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-19 18:05
Inför supercupen ikväll så är det ganska intressant att det är första gången vi inte medverkar i finalen sedan 2008. Med andra ord har vi inte gått titellösa inom Spanien på sex år. Vi har sedan 2008 vunnit ligan fyra gånger och cupen två och det är faktiskt svårt att förstå hur överlägsna vi faktiskt har varit. Värt att tänka på det, vi har fortfarande ett otroligt bra lag men alla vi supportrar har fullt förståeligt skyhöga krav vilket gör att läget kan kännas sämre än vad det är. Politiskt sett så är klubben en katastrof, det håller vi alla med om men att vi trots detta klarar av att slåss om de största titlarna på den sportsliga nivån är väldigt imponerande. I år hoppas jag vi kan lyckas ta hem någon av dem igen.

Angående Deulofeu så besitter han en ovanlig stor talang men med det sagt finns det väldigt många saker han behöver jobba extra på. I min mening är han ingen professionell spelare i nuläget då han brister allt för mycket i attityd och inställning. Utöver dessa egentligen väldigt grundläggande egenskaper så har han en del spelmässigt att jobba på, bland annat beslutstagande på planen. Jag har länge hållt Deulofeu väldigt högt men det är väldigt tydligt för mig att han haft det väldigt enkelt för sig genom alla ungdomsår och därmed inte är villig att slita den där sista procenten som krävs. Vi får hoppas det blir ändring på det i Sevilla. Jag hoppas man utvecklar honom rätt och fokuserar på rätt saker, han behöver alltså inte så mycket träning på det själva spelmässiga så mycket som han behöver lära sig disciplin och hårt arbete. Lär han sig att jobba hårt för att utvecklas har vi en guldklimp i den unge katalanen och det är något jag är övertygad om att Lucho förstår och därför är väldigt rädd om.
Barcelona Corazon
2014-08-19 17:50
Vi har inte ens nära en bred trupp. En fin elva visst. Saknar antingen en stjärnback eller cuardado.
viccc
2014-08-19 17:44
Så stark trupp vi har inte .. Elvan är bra men bänken är inte tillräcklig
Rivaldo Ferreira
2014-08-19 17:33
Deulofeu är en duktig snubbe bryr mig inte om vad någon säger.
``Captain America´´ är lite för girig dock.
Själv skulle jag haft kvar han.
Barcelona Neymar N11
2014-08-19 17:27
@RafaelH117: Holy shit, make this happen. RT @barcasstuff: So Real Madrid are planning on replacing Benzema with Falcao? From BBC to FCB, alright then... From BBC till FCB /)):))
Rivaldo Ferreira
2014-08-19 17:25
Zyzz

Vid det tillfället förstod han att Barca är bättre :)
Barcelona Neymar11
2014-08-19 16:30
::
Barcelona Neymar11
2014-08-19 16:14
Messi, ice-bucket challenge
Barcelona Acrobat
2014-08-19 15:57
Hade Cuadrado anslutit så hade det varit ett väldigt bra transferfönster. Dessvärre har det ryktet totaldött och tiden rinner iväg. Istället blir det en värvning av någon Douglas och därmed blir mitt transferbetyg ett godkänt.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-19 15:51
Tycker ändå att vårt mittfält och anfall är av hög kvalité, med tanke på att det finns adama och munir att plocka vid behov. Bara orolig över hur mittbackarna kommer att prestera i år. Anser ni att truppen är spikad efter försäljningen av song!?
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-19 15:50
Neymar11 Jag håller med dig till 100%. Visst det är säkert tufft för den gode Gerard men har han det rätta psyket så kommer han gå stärkt ur det här. Och har han inte det så ska han inte vara i Barcelona ändå. Plus att det sänder ut en rejäl signal till övriga i truppen. Jag gillar denna utrensning av lallande i truppen, Song på väg bort, Fabregas, JDS, Afellay, Bojan osv. Mycket bra agerat! Nu ska vi bara få in en ersättare också, vilket jag är övertygad om att det kommer.
Barcelona B.BOSS
2014-08-19 15:31
Munir är sanslös. Det är så skönt och ha en anfallare som slår till på ett tillslag i Barca. Ge inte den här killen chansen för annars tar han den. Längtar tills han not världsklass standard vecka in och vecka ut.
Barcelona B.BOSS
2014-08-19 15:29
[QUOTE=Vampíro]Bollen flyger 2-3 meter varje gång Roberto tar emot bollen. Kommer han verkligen från La Masia? Den som hittar talangen i honom förtjänar fan en medalj, snacka om en medioker spelare. [/QUOTE] Dina kommentarer är över roliga. hahah
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-19 15:00
Di Maria är välkommen till Barcelona där han blir uppskattad av alla .
har inget emot han, Han är en världslirare på sin position.
Barcelona Bentley King
2014-08-19 14:55
Neymar11 Håller fullständigt med dig där!
Barcelona Neymar11
2014-08-19 14:43
Jag tycker verkligen inte synd om deulo. Klubben visade att dom ville ha tillbaka honom och att han är någon att räkna med. Sen att han inte lever upp till tränarens förväntningar är helt och hållet hans fel. Speciellt då det handlar om attityd och vilja Helt rätt gjort att låna ut honom, han ska inte tro att han är någon stjärna. Utan ska kämpa till sig en plats Någon gång får han att ta ett steg tillbaka och inse att han behöver kämpa. Han har ju varit en längre tid klubbens gullegris och högst rankade talangen inom la Masia. Tycker Lucho sände helt rätt signaler och hoppas han tar till sig det
Barcelona LeoMessi
2014-08-19 14:32
@Barclasico:

Även om jag har klagat en del på honom så tycker jag faktiskt synd om honom. Det hade varit bättre om dom hade sagt till honom från början att han ska göra försäsongen med barca men att dom helst vill låna ut honom till ett spanskt lag där han kan få speltid. Nu kom han tbx till barcelona, såg verkligen fram emot att spela med dom stora grabbarna, fick sin presentation och sen från ingenstans får han veta att han ska lånas ut.

Jag ville att han skulle lånas ut men jag tycker att dom kunde ha skött det så mycket snyggare.
Barcelona Vampíro
2014-08-19 14:29
Skrev det redan under VM, det uttalande kommer ha konsekvenser för di Maria. Tänka sig att vuxna människor kan bli sura över att höra andras åsikter, men det visste vi sen innan. Vissa kan inte hantera sanningen.
Barcelona Barclasico
2014-08-19 14:28
Deulofeu: "Luis Enrique told me I wouldn't play a lot. It's his opinion. I know I have to do a bit more in defense. I will work and improve"

Deulofeu: "Having to leave Barça did surprise me a bit. I was at Everton, they told me to return... But I have to look forward now."

tycker lite synd om grabben.. han kunde lika gärna fortsätta ett år till i everton.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-19 14:21
Kan det vara så att Ronaldo är förbannad på Di Maria som under VM sa att Messi är världens bästa spelare? :)
Barcelona Zyzz
2014-08-19 14:19
Så jääävla FJANTIG Ronaldo är alltså!!!! XD Han klarar inte av att Di Maria säger att Messi är världens bästa spelare helt enkelt. Sanningen svider! Eller också så är han bara grinig som vanligt när han inte lyckas ta bollen i kvadraten! (Se länktips!)
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-19 14:16
Smutset Christina gör bort sig igen hahahahaha
Barcelona Vampíro
2014-08-19 14:12
Hehe Deulofeu ser inte glad ut på bilderna sen han anlände i Sevilla. Måste vara ett hårt slag att bli utlånad på det sättet men detta ska bara göra honom bättre, han är inte tillräckligt bra ännu och nu får han visa upp sig på riktigt.
Barcelona Neymar11
2014-08-19 13:54
Leomessi Tror att Salzburg kommer ha det relativt enkelt ikväll. Och vinner till slut med 3 bollar tillgodo. Bilbao-Napoli kommer vara intressant, men har inte läst något om att Bilbao har förstärkt Besiktas-Arsenal faller min lott på. Tror att Arsenal går in i den matchen lite väl självsäkra
Annons: