/spanien/barcelona/forum/4113.aspx/spanien/barcelona/forum/4113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-20 12:51
Nu kom alltså Fifas dom? Helt otroligt, det är bara att glömma spelare som Reus. Vi måste värva in 2 spelare till tycker jag, en högerback och en till anfallare/ersättare till Deulofeu. Sen tror jag att vi klarar oss iallafall 2 transfer fönster.
Barcelona Zyzz
2014-08-20 12:47
Nu måste man väl ändå för tusan fortsätta att värva! In med Cuadrado illa kvickt! Kosta vad det kosta vill! Vi kommer ju ändå att gå sjukt mycket plus nästa sommar eftersom vi inte köper något då!
Barcelona Bàckis
2014-08-20 12:46
Elva dagar att värva spelare för 1,5 säsong framöver. Och vi har redan nu en relativt tunn trupp. Hoppas verkligen man jobbar dygnet runt nu och hämtar in 1-2 spelare till innan fönstret stänger.

Vi har ju trots allt "bara" handlat för 1,5 miljard i sommar, och med tanke på Cesc/Alexis affärerna har vi ju dragit in över 700 miljoner också. Det finns garanterat pesetas kvar i plånboken.

Sett lite för lite av Cuadrado för att verkligen skrika efter honom, men han verkar vara kapabel att spela på olika positioner och det vore ju idealt nu när vi saknar bredd på varenda position förutom kanske mittbacks och målvaktspositionerna.
Barcelona Corazon
2014-08-20 12:39
fifan... Cuardado nuuuuuuuuuuuuuu och jag klarar mig
Barcelona Barclasico
2014-08-20 12:38
Official: FIFA reject appeal of Barcelona against transfer ban, Barcelona won't be able to sign players in the next two transfer windows! Vad ska alla haters säga nu? FIFAlona fungerar inte nu längre. Kör all in på Reus och Cuadrado... Cuadrado kommer in nu och Reus till nästa säsong.. Bättre än så kan man inte göra
Barcelona Vampíro
2014-08-20 12:37
En smart klubbledning hade nu gått fullt ut sista dagarna och försökt förstärka laget så mycket som möjligt inför framtiden men... nah. Vi litar på La Masia.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-20 12:37
Sky Sports News HQ ?@SkySportsNewsHQ 11s
Barcelona banned from signing any players for next 2 transfer windows

Va?
Barcelona Deulofeu
2014-08-20 12:36
La Masia here we go!

Nu måste vi verkligen gå all in på Cuadrado!

Färdigvärvat knappast spännande dagar som kommer synd bara att alla vi kollar på kommer bli så dyra... till skillnad från ha ha ha.

Zubi ingen semester ännu.

Trist för Puyol snacka om lugnt på jobbet.
Barcelona NoGo™
2014-08-20 12:33
Official: FIFA reject appeal of Barcelona against transfer ban, Barcelona won't be able to sign players in the next two transfer windows Härligt....
Barcelona B.BOSS
2014-08-20 12:25
Madrid gav Modric ett bättre kontrakt inte efter han skrev på under Mourinho. Di Maria har haft samma skit kontrakt sedan de värvade honom. Det märks vem Perez rekommenderar. Hoppas de säljer Maria.
Barcelona Chrisicito
2014-08-20 11:04
LeoMessi

Jag gillar han jag med :) Ska bli intressant och se hur han kommer utvecklas!
Barcelona fc__Barça
2014-08-20 10:29
Finner det komiskt att så många, speciellt "experter" blir så förvånade över att Atletico fick ett bra resultat på Bernabeu. Tycker dem var världens bästa lag förra året och den ända stora förlusten för dem i sommar är ju Courtis, resten har dem ersatt bra.

Dem kanske får det svårt i ligan om det kommer skador men ser dem absolut som en av de största favoriterna i Champions League i år.
Barcelona LeoMessi
2014-08-20 09:39
Ber om ursäkt ifall någon finner det störande att jag hyllar bartra med jämna mellanrum. Han har blivit lite utav en favorit för mig och det kan hända att jag inte har sett ifall har visat bristande försvarsspel.
Barcelona LeoMessi
2014-08-20 09:37
Vi ska inte döma ut real riktigt än. Glöm inte att Atletico är möjligtvis det jävligaste motståndet man kan stöta på. Dom försvarar aggressivt och samtidigt så har dom fläckfritt positionsspel. Dom lämnar inga ytor alls och det kvittar hur kreativa spelare du har. Man ser att mot lag som Atletico så är det svårt att ha en plan b mot, a.k.a. en nickstark anfallare. Eftersom dom är ruskigt bra i luftrummet. Sen att dom är effektiva och ruskigt farliga på fasta situationer gör dom till ett helvete att möta eftersom om dom gör mål så är det typ omöjligt att göra mål på dom. Det bästa vapnet mot Atletico är att försöka utmana deras försvarare och ta sig förbi dom, för dom ger en inga ytor att slå genomskärare på. ---------------------------------------------- Jag hoppas att vi den här säsongen åtminstone kan halvera insläppta mål på fasta situationer. I mina ögon så är bartra och Mathieu det bästa mittbacksparet för tillfället. Båda är bättre än Pique på att vinna nickdueller och jag måste ännu en gång hylla bartra för hans insatser hittills. Han har inte satt en fot fel än så länge och han är väldigt aggressiv när han vinner boll samtidigt som han är ett hot på fasta situationer eftersom han alltid kommer i full fart. Hans passningspel är väldigt bra och han slår väldigt fina krossbollar samt att han faktiskt besitter ett väldigt bra driv med bollen. Jag hoppas att han får mer speltid den här säsongen, han har gjort sig förtjänt av det.
Barcelona B.BOSS
2014-08-20 09:08
hälften av min text kommer inte ens. Sorry om det stör. jävla App!
Barcelona B.BOSS
2014-08-20 09:07
Om Di Maria lämnar Madrid kommer det blir för en fett summa. Barca
Barcelona Neymar11
2014-08-20 07:38
Edit; ber om ursäkt för stavfelen men antar att ni kommer förstå ändå
Barcelona Neymar11
2014-08-20 07:37
Känns oerhört skönt att slippa supercupen för en gångs skull. Kul att real och atletico visar sina sidor för oss samtidigt som tar ut sig själv 1: casillias kommer skänka oss mycket glädje i år 2: alonso-Kroos-modric; är så sega och fantasilösa. Och ingen av dom är något direkt hot. Och riktigt dåliga när dom utsätts för aggressiv press 3: Real kommer bli jävligt beroende av Bale denna säsongen. Atletico har dom klart mycket att förbättra. Speciellt vänsterbacken är den svaga punkten. När deras centrala spelare för varningar, så tappar dom intensiteten helt. Och när dom tappar sin aggressivitet på mittfältet så blir hela lagdelen osynkad Och antar att Ramos inte blir straffad i efterhand :) Goa signaler att skicka till alla barnen, knytnäveslag är helt okej om du har vit tröja på dig
Barcelona Gabriel
2014-08-20 01:41
Snodde å snodde, vi hade chansen att ta titeln i sista omgången på hemmaplan men tog den inte. Vi fick dessutom livlina på livlina på livlina men lyckades ändå inte vinna ligan. Nej, Atletico var Spaniens och även Europas bästa lag förra säsongen och förtjänade att vinna ligan, så enkelt är det.
Barcelona J.Gamper
2014-08-20 01:31
@Cule4life:

Snodde? Det var nog vi som gav bort den.
Jesper
2014-08-20 01:25
@Vampíro:

Du talar i nattmössan min "vän"...

Om du har tagit lite reda på fakta så har vi har lyckats nolla på hemmaplan mot motstånd som Rangers och Zagreb trots att vi var lika utspelade på bortaplan genom . Och under säsongens CL-kvalrundor, gjorde just Sparta Prag fyra mål på hemmaplan men gjorde noll mål på vår hemmaplan och blev utslagna.

Det är som sagt två olika matcher - hemma och borta.

Faktumet kvarstår dock att vi i dagsläget behöver endast ETT mål för att vi skall vara vidare och vi har goda förutsättningar att lyckas med det.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-08-20 01:22
Jesper : Nej absolut inte, men samma mentalitet,spelstil och hets kring matcher. Menade mer att det känns som det är fräscht,nytt och positivt hos oss i dagsläget. Men det kanske ändras helt om 3,4 månader. Vi får se !
Jesper
2014-08-20 01:09
@Alltid en legend, Puyol .:

Hur tänker du nu, har knappast varit några kontroverser i Atletico...?
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-08-20 01:08
[QUOTE=Bentley King]Vad är grejen mellan Arbeloa och Casillas? Finns ett videoklipp där Arbeloa önskar alla lycka till förutom Casillas. Har hört att det är vart lite tjafs mellan de båda, någon som vet vad det handlar om? [/QUOTE] Real Madrid är vad det handlar om..
Barcelona Andreas-
2014-08-20 01:08
Hur man kan hålla på Atletico mot Real? Öh, finns inget vidrigare än Real. Man hoppas alltid marängerna torskar. Alltid.
Barcelona Cule4life
2014-08-20 01:06
Man ska kolla på den matchen neutralt och försöka hitta svagheter hos lagen, Att ja skulle hålla på Real är absurt !

Culé - Messi y Alexis

Snodde inte Ateltico liga gulden framför näsan på oss i sista matchen ?
Barcelona Bentley King
2014-08-20 00:59
Vad är grejen mellan Arbeloa och Casillas? Finns ett videoklipp där Arbeloa önskar alla lycka till förutom Casillas. Har hört att det är vart lite tjafs mellan de båda, någon som vet vad det handlar om?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-20 00:57
@Cule4life:

Atletico pippade Barca? Wow, vilken koll du har. Gå och lägg dig.
Barcelona papillon
2014-08-20 00:57
Cule4life:

Ganska säker på att det är ännu skämmigare att hålla på real, som du i så fall gör? :/
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-20 00:56
Cule4life Gå trolla med dina småbarn i puertan.
Annons: