/spanien/barcelona/forum/4112.aspx/spanien/barcelona/forum/4112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 12:24
Värvar man Douglas istället för Cuadrado så skall jag personligen halshugga Zubi !
Barcelona LeoMessi
2014-08-16 12:23
Jag vaknade precis så jag ber om ursäkt för stavfel och konstiga meningsuppbyggnader:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-08-16 12:22
Vi är inte konsekventa med kvalitén vi vill köpa in till laget. Det var ju som när Lucho ville ha Suarez och om det inte gick så var Mr skadad-halva-säsongen van persie och berbatov. Jag upprepar BERBATOV! Så man blir inte förvånad när man läser att klubben går från Cuadrado till Douglas. Det finns helt enkelt inget mellanting. Om man inte får det bästa så går man inte till den nästbästa utan man går direkt till bottenskiktet.
Barcelona Rambla~
2014-08-16 12:20
När tom Sao Paolos egna fans will lyncha en egen spelare så förstår man hur sopig denna Douglas tydligen kan vara i vissa matcher. I Brasilien tror fortfarande de flesta att detta måste vara ett stort skämt när en av världens största klubbar visar intresse för denna medelmåtta. Dessutom så går hans kontrakt ut nästa säsong. Då ska man fan inte ge mer än max 2m enligt mig.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-08-16 12:16
rökridå*
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-08-16 12:13
Har varit borta ett tag från forumet, men skriver igen pga ryktet om Sao Paolo backen Douglas. Jag börjar bli riktigt orolig då jag trodde att han bara var en rödridå för Cuadrado. Tydligen har skittidningen nr 2 också hakat på ryktet. Barcelona sources confirm they are for now following Sao Paulo right back Douglas (24) and don't deny a possible transfer. [md] Är detta verkligen sant blir man fan rädd. Denne Douglas sägs vara Brasiliens sämsta högerback samt tillhöra de sämsta spelarna i ligan, om inte kontinenten. Hur Barca ens hittat honom är enligt mig mycket märkligt. Det är knappast så att han är det enda alternativ som är kvar.
Barcelona Rambla~
2014-08-16 12:10
Förhandlingar i tre månader för en sopa som denna Douglas? Sport skriver 6m, nu skriver MD 12m. Zubi ditt jävla AS, försvinn från denna klubb så fort det bara går.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-16 11:59
@dinho the artist:

Vore dunder om vi gick efter honom för att förstärka B laget, kan dock tänka mig att vid 15 år att han vill stanna kvar i Norge.
Barcelona Deulofeu
2014-08-16 11:52
Snälla hoppas att det är så tyst om Cuadrado att han blir klar nu... vill inte se Douglas hos oss verkar vara en sjukt dåligt defensiv spelre med en hyfsad offensiv!

De verkar överlyckliga i Sao Paolo och kan inte tro sina ögon!

Cuadrado please!

Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 11:30
Barcelona have made a final 6M offer for Sao Paulo right back Douglas (24). They hope to finalize the transfer in the coming days. [sport] Sao Paolo fansen vill göra sig av med honom pga att han suger, och så köper vi honom till B laget! Vilken skandal!
Barcelona dinho the artist
2014-08-16 11:18
Gio Style
Titta på denna istället. Från hans matcher i tippeligan. riktigt starkt, med tanke på det fysiska spel han ändå möter i högsta ligan.
Barcelona Barca 666
2014-08-16 11:17
Tiki-Taka

För att svara på din fråga om truppen:

1. Målvakterna: MATS-Bravo-Masip = Jag är nöjd faktiskt mer än nöjd då vi fick in MATS som jag tror & hoppas mkt på = betyg 4 av 5

2. Backar: Montoya, Alves, Adriano, Alba, Pique, Bartra, Vermaelen & Mathieu = Är faktiskt ganska nöjd med att vi fick in Vermaelen honom hoppades jag på med tanke på pris, han har varit lagkapten i 2 olika lag så han vet vad som gäller samt så har han erfarenhet från att spela i CL och spela mot alla möjliga motståndare....Mathieu är jag mindre nöjd med istället för honom hade jag hellre haft Marquinhos/Hummels (som många andra här inne) men överlag så är jag glad att vi har fått in 2 mittbackar....Betyg -3 av 5 dvs svag godkänd

Mittfältet: Xavi, Iniesta, Busi, Rafinha, Rakitic, S. Roberto, Mascherano...här känns det som om vi har lagt till mer fysik i form av Mascherano & Rakitic och en teknisk talang i Rafinha samt vi får behålla Xavi med hans erfarenhet & blick för spelet....Betyg -4 av 5 och anledning till svag 4:a är att här har vi plats för en till & jag hade velat se Toni Kroos namn bland dessa herrar (Givetvis med Kroos i laget så hade vi lånat ut Roberto en säsong men vi hade varit mkt starkare i år...tycker Cruyf har rätt som säger att Madrid har gjort ett kap här o d var exakt sådana typer vi brukade köpa)...Rakitic är jag super nöjd med dock

Anfallet: Pedro, Messi, Suarez, Neymar....Lite besviken hur allt omkring Deu har skötts då vi tog honom tillbaka från Everton (där gjorde han d bra) och tanken var att ha honom denna säsong. Nu har vi lånat ut honom ytterligare 1 år men varför kunde vi inte ha låtit honom växa ännu mer i Everton? I mina ögon så fattas det 2 spelare här en central forward lite äldre dvs en som inte tar för stor plats i truppen & Eto'o hade varit perfekt då han är gratis & han kan vår spelstil & han hade varit skönt o ha speciellt i början när Suarez är avstängd & d hade räckt med 1 säsong kontrakt till honom vi hade inte gjort nåt ekonomisk katastrof deal här....sen en Cuadrado/Reus typ saknas dvs nån som kan avlasta de lite mer kant anfallarna & idag har vi endast Pedro & detta räcker inte.....Betyg 3 av 5

Sumering: vi har gjort i målet, vi har till viss del lyckats med att få ihop en godkänd backlinje men väldigt viktig att vi låter Bartra blomma ut, Mittfältet ser ok ut men som sagt jag hade önskat att vi hade slagit till & köpt Kroos speciellt när man kunde få honom så billigt....Anfallet ser i mina ögon inte så bra ut idag önskar just nu att vi hade haft Alexis kvar men men det är som d är & jag tror faktiskt att vi kommer få in Cuadrado men d räcker inte enbart med honom hade velat ha en Eto'o/Klose typ i bakgrunden också
Barcelona B-Guden
2014-08-16 07:53
lovar att våra 15 åriga talanger hade platsat i norska högsta ligan också.
Barcelona Smogen
2014-08-16 07:33
Skicka videon till Zubi istället, det är ju med YouTube klipp han värvar spelare och just nu lär han väl inte veta vad f*n Norge ens är för något,dom har ju trots allt rätt få golfbanor där.
Barcelona Pep, The Creator
2014-08-16 07:24
Gio Style Han är 15 år! Om några är så kommer han börja supa, knarka och jaga tjejer. Tror han är lite för ung för att få sån hype, spela i norska förstaligan. Nej men kul annars med sånn talang
Barcelona Gio Style
2014-08-16 05:16
Var tvungen att kolla in Martin Ödegaard som någon nämnde tidigare idag här i forumet.
15 år är den här killen och är numera ordinarie i norska mästarna Strömsgodset. Fattar ni hur otroligt starkt det är??

Många spelare som sägs vara den Messi, Nya Ronaldo osv. Den här killen har fan alla verktyg + mer än så för att bli en ny superstar.

Sorry för OT men kunde inte låta bli, OTROLIG!
Barcelona Lion24
2014-08-16 03:35
Låt oss vara ärliga, det finns ingen plats för Reus i Barcelona, det spelar inge roll hur bra vi tycker han är. Jag personligen är en väldigt stor beundrare av Reus och jag ville ha han istället för Suarez, utan att ens tänka. Reus är en väldigt underskattad spelare och är enligt mig en av de absolut bästa offensiva spelarna där ute, så högt håller jag han. Men hur ska vi göra med Reus? Vart ska han spela när alla är friska? Konkurrens är viktig men hälsosam och smart konkurrens ska det vara. Jag kan inte se 4 superstjärnor + Pedro konkurrera om 3 platser utan att det blir problemfritt. Säljer vi Pedro så är vi på samma spår igen, tunna i anfallet. Första säsongen så kan nog Reus hålla sig, för att komma in i systemet, språket o.s.v men när han väl har kommit in andra säsongen så finns det en stor risk att det blir ett missnöje för honom eller den spelare han bänkar och då skulle det inte vara vilken spelare som helst han skulle bänka, 2 spelare som nästan kostade 1 miljard var och en klubblegend.

Rotation? Nja, det här är en för bra spelare som ska spela varannan match och det tror jag han inte heller är så jätte sugen på. Som dessutom kommer förmodligen sitta på en bra lön. Sen så ser jag verkligen inte Reus som ersättare till Iniesta eftersom jag tycker att de två har olika roller i taktiken. Vi hade Suarez eller Reus att välja mellan och valet föll för Suarez, så är det. Om Reus däremot skulle byta till Atleti, då skulle jag ha ännu mer respekt för honom och jag ser inga problem med det även om det finns större klubbar med större prestige där ute. Han väljer den hårda vägen för att nå framgång. I Atleti kan Reus vara med och bygga på den framgång Atleti haft, bli klubblegendar (han kan bli det nån annanstans också men han blir nog mer ihågkommen i Atleti än United t.ex), kämpa 2 gånger hårdare än Barca/Real spelarna för att vinna titlar, vara startspelare och känna sig viktig i klubben.

Douglas ryktet? Säkert bara massa spel. Bartomeu har förmodligen slängt ''nån slant'' till Sao Paolos presidents ficka för att säga dessa ord, för att på så sätt sätta press på Cuadrado och Fiorentina. Eller så kanske man ligger i förhandlingar med klubben men drar sig medvetet ur även om Cuadrado köpet inte går igenom. Allt för att sätta press alltså. Annars så finns det ingen som helst logik att köpa en sån spelare med den pris han har för Barca B eller t.o.m A-laget. Sen så måste jag se han själv spela för att göra en egen bedömning, jag väljer att inte lita på Twitter-Facebook folk.
Barcelona B.BOSS
2014-08-16 02:06
Barca är så tystlåtna med värvningar vilket är bra men Sao Paolo har gått all out och berättar i detalj om affären. Tydligen vill Barca värva Douglas till B laget och kanske flytta upp honom om han är duktig vilken jag hoppas på är tanken eller menar de på allvar att han ska ta över efter Alves? Allt jag kan hoppas är att den hör Douglas bevisar universums lagar fel och exploderar starkare än en sol i slutet av sin tid. För just nu luktar det fiasko på lång väg. Jag har inte så bra kunskaper om talangfulla högerbackar. Det måste finnas bättre alternativ.
Barcelona Gio Style
2014-08-16 01:06
Kommer fler o fler rapporter nu om att Reus är klar för Atletico? Cadena Cope säger att det är klart, hur pålitliga är dem? 27 miljoner... why Cuadrado? Oavsett ere riktigt kul om det stämmer ändå, skönt med profiler till La Liga. Edit: Tar tillbaka det ja skrev, verkar som att det är samma nyhet som i morse. Tydligen är folk jävligt efter på twitter.
Barcelona Cule4life
2014-08-16 00:59
Tiki-taka

Låna ut S.Roberto också, och låta Halilovic spela i A-laget när chansen ges utöver när han spelar med B-Laget.

Det blir trångt på mittfältet med 7 centrala mittfältare.
Barcelona AndreD
2014-08-16 00:36
Ali G

Vadå ingen aning? Jag och andra har sagt det till dig hundra gånger minst.....
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-16 00:33
@Gabriel:
Japp, genialisk idé egentligen, han har ju speed, fysik, farlig framåt, lite positionsspel att träna in bara. Man har inte alla hästar i stallet om man i klubben åtminstone inte ger det det en halvtanke. VIsst, om det går åt skogen, men värt ett försök, kännsändå som det är större potential i honom än Montoya (Helt OK, men varken mer eller mindre :)) Haha om ändå! Med tanke på Zubis begränsade scoutingsförmåga och hans nonexistenta feeling så kan man ju tycka att dom åtminstone kan använda sig av FM när de ska scouta :P men men, drömma är gratis :)
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 00:19
Om nu Cuadrado kommer och Song säljs så kommer truppen se ut på detta vis:

Målvakter: Ter Stegen, Bravo & Masip

Backar: Montoya, Alves, Adriano, Alba, Pique, Bartra, Vermaelen & Mathieu

Mittfältare: Xavi, Iniesta, Rakitic, Rafinha, S Roberto, Busquets & Mascherano

Anfallare: Messi, Neymar, Suarez, Pedro & Cuadrado

23 manna trupp, notera att även Rafinha kan spela på anfallet. Vad tycker ni? Nöjda med upplagan?
Barcelona Ali G
2014-08-16 00:17
Oj, hade ingen aning om att det var från fakekontot, beklagar om jag skapade oreda, ser att jag fick en hel del hat mot mig . Kommer inte att upprepas..
Mod
2014-08-16 00:08
Inga fler rykten från fakekontot Barcasstuff, det blir inga fler varningar på det.//mod
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-16 00:05
Ersättaren till cuadrado, Fernando från donetsk, säga vara klar för Fiorentina! Då väntar vi på det officiella uttalandet att cuadrado är klar för barcelona :-)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-15 23:57
Mod agera nu mot denna Ali G...Är värre än The Reporter...Säger en hel del.

Ska inte räcka att ange källa med [Bild]..Länktips eller inget..När det gäller sådana spelare iaf..Sen att man kan lita på att de vissa skriver här inne är sant är en annan femma..Men det här trollet har nog alla ledsnat på.
Barcelona grande jw
2014-08-15 23:57
Dags att spärra Ali G? Känns som han trollat tillräckligt med sina efterblivna twitter-posts.
Barcelona Gabriel
2014-08-15 23:56
Ali G

Tror det här är 5:e gången någon säger till dig att den sidan du följer är en FAKE sida som postar FAKE rykten. Du följer "barcasstuff" och inte orginalet som är "barcastuff" med ett S mindre. Sluta posta inlägg från dem, då allt är påhitt, eller så gissar jag på att en saftig bann kommer till dig snart.
Barcelona Cule4life
2014-08-15 23:54
@grande jw:

Suarez = Intensitet

Annons: