/spanien/barcelona/forum/4111.aspx/spanien/barcelona/forum/4111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-08-20 21:43
Nu skriver även den ganska trovärdiga twittraren Rafael att Barcelona är villiga att värva både Cuadrado och Reus nu och låna ut dem ett år. Jag förstår inte varför vi ska låna ut dem? Iof blir det kanske lättare att komma överrens med klubbarna...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-08-20 21:37
Vi har redan i år spenderat 1,4 Miljarder kr (€153M) brutto på värvningar, men med tanke på transferförbudet så måste vi investera ännu mer. Det sägs att vi har kvar lite över €40M på denna sommars transferbudget. Sen får vi tänka på att med tanke på att vi inte kommer få värva nästa år kan vi investera för nästa år redan nu på en gång. Vi brukar ha som minst €60M till värvningar varje år. Lägg ett jättebud på €40M för Reus, tackar Dortmund nej till det är dem korkade med tanke på att han nästa år kan säljas för ynka €25M... Sen lägg €50M för Cuadrado, jag var mot priset förut, men på grund av rådande omständigheter är jag för det. Blir €90M totalt. Totalt har vi då investerat €243M på värvningar, men nuvarande och nästa års budget täcker upp den summan. Det är bara att gå all in när situationen ser ut som den gör. Dessvärre tror jag inte klubben gör den satsningen, även om det finns ekonomiska muskler för det.
Barcelona Julia
2014-08-20 21:33
För er som vill lyssna på en svensk podcast om Barca så finns den här (kolla länktips). Har inte lyssnat så vet inte om den är bra :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-20 21:30
Corazon

Lågt tempo sant. Känns ändå som Porto har ganska bra kontroll, de spelar trots allt på bortaplan och har ändå ägt mycket av bollen. De är väl ganska bra seedade också så har nog en bra chans att gå vidare från gruppen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-20 21:21
B.BOSS

Sen är väl inte Zubi någon speciellt duktig affärsman heller. Han är där för sin spelarkarriär i laget, ganska sorgligt då en sportchef är den personen som verkligen ska ha koll på talanger och kvalitetslirare runtom i Europa.

Tittar lite på Lille-Porto och portugiserna har som vanligt ett mycket intressant lag med bland annat Óliver Torres, Brahimi och förre Realspelaren Casemiro. Dessutom har de ju som bekant Tello till förfogande. Den jag fastnar för är Ruben Néves, han är alltså född 1997 men spelar i CL-kvalet som om han inte gjort annat de senaste åren. Tekniskt duktig och verkar även ta ett stort ansvar på planen med tanke på åldern. Porto kommer som vanligt att ta några av dessa och utveckla dem för att sedan sälja vidare för stora summor. Smart klubb det där när det gäller affärer.
Barcelona Corazon
2014-08-20 21:19
Tittar på Lille-porto otroligt dålig match riktigt låg kvalite. Och dom ska störa storlagen i gruppen.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-20 21:16
@Tiki-Taka:
Nu förstår jag inte, ser du Reus som Xavis ersättare? Inte nog med att Reus aldrig spelat så djupt ner genom att styra mittfältet, du vill även ha in Cuadrado som Alves ersättare trots att han endast spelat som ytterback enstaka gånger som junior. Det hade skapats obalans i laget med att göra om 2 spelare till nya positioner, är det någon anfallare/kantspelare som ska skolas om till en cm så är det Messi när hans snabbhet börjar trappa ner, med sin rutin hade det varit sjukt spännande att se han prova på en sådan pos och styra längre ner. :P
Barcelona B.BOSS
2014-08-20 20:56
Till B laget värvas och scoutas riktiga talanger. Det märks att de personerna som har hand om La Masia kan fotboll och förstår sig på fotboll. Något jag är jätte glad över. Medan A laget styrs av ekonomer, advokater, affärsmän och politiker det närmaste a-lags fotboll de har kommit är att vara bollkalle (Rosell). Därför ser man ibland konstiga beslut tas som man inte kan begripa. Laporta (Advokat) förlitade sig på Cruyffs expertis. Tack för det Laporta! Men en kunnig president ska kunna säga nej ibland också till tränaren! När Pep köpte Chygrinski, det var Peps personliga val, och envis som pep är ville motbevisa alla att en Chygrinski på språng 10 kilometer i timmen med ben av träklossar är av kvalité. I Bayern sa de rakt ut Nej till hans personliga begäran av Neymar och köpte Götze till hans förfogande. I A-laget styr dessa fotbollsokunniga advokater och affärsmän lite som de vill. Jag kan sätta min hand på att Zubi inte ens visste vem Aurier är. Det är sport och MDs sport journalister som har mycket bättre koll på spelarna och förknippar de med Barca och Zubi.
Barcelona Júnior.
2014-08-20 20:38
Är det någon som har en fungerade stream till Juvenil Clasicot som spelas just nu?
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-20 20:28
Strong rumours Barcelona will discuss with Borussia Dortmund the possibility of buying Reus now and loaning him back for a year.

Taget från Rafael117 twitters konto, han brukar oftast komma med trovärdiga nyheter. Hoppas detta stämmer. Hade varit perfekt med Reus, som xavis ersättare och cuadrado som Alves ersättare! WIHO
Barcelona B.BOSS
2014-08-20 20:26
Det är farligt bana att gå in på som Barca Supporter och börja tänka som Madrid gör. De lever på att köpa dyrt och sälja dyrt men man tappar sin klubb identitet något marängerna stört sig på ofta. Vad jag tror generellt är inte att de flesta här inne gråter efter titlar. Vad som kokar de flesta är: 1. Uteblivna värvningar. 2. Värvningar som inte är Barca klass men köps för pengar som man kan köpa riktiga talanger för eller etablerade spelare. Aurier, Verthongen i Ajax, nu i Tottenham, och massor med andra. Istället ger man sig på Song, Chygrinski, Hleb med tusen andra och nu Douglas.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-20 20:13
Jag fattar inte, varför vill man köpa Reus och sedan låna ut han en säsong? Varför inte bara behålla honom speciellt nu när vårt anfall är tunn. Att låna ut honom till Dortmund kanske underlättar förhandlingarna, eller? Makes sense...
Barcelona SoM_Un
2014-08-20 19:44
Z_Z

helt rätt min vän. helt sjukt att jag missat han hehe... då skiter jag i hela 11an jag skrev precis. för jag kan inte tänka mig en 11a utan jordi haha
Barcelona ElRaval
2014-08-20 19:43
@SoM_Un:

En trebackslinje kräver att yttrarna jobbar hem kopiöst. Vill verkligen inte ha Neymar i en sån position.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-20 19:34
Den enda spelaren Barca behöver nu är cuadrado! Då har vi ett fulländad lag!
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-20 19:33
Jag skriver det igen. Jag är nyfiken på hur ni tänker. Hur kan man bänka Alba? Han spelade otroligt bra senast precis som han alltid gör. Namn: Federer - köp en back, tack Postat via SvenskaFans-appen Sänt: 2014-08-10 15:23 Haha varför bänkar alla Jordi Alba? Är det bara jag som tycker att han har varit bland de bästa spelarna vi har haft dom två senaste säsongerna? Jag tycker det är helt otroligt att folk placerar han på bänken. Hur tänker ni? 12 Tumme upp Citera
Barcelona Z_Z
2014-08-20 19:32
SoM_Un

Vill dock gärna ha in Alba någonstans då han är en helt magiskt bra spelare och springer och kämpar nå enormt.
Barcelona SoM_Un
2014-08-20 19:25
stegen bartra pique mathieu masken busi iniesta cuad messi (fri) neymar suarez hoppa inte på mig haha. rakitic roterar med alla i mitten då han kan lira på alla positioner
2014-08-20 19:24
@The Reporter:

Bra elva, tror du att vi kommer köpa Reus o Cuadrado? :p
Barcelona >The Reporter<
2014-08-20 19:21
Bartra-Mathieu-Vermaelen Busquets Rakitic-Iniesta Messi Reus Suarez Neymar Kanske lite för offensivt? Men vi vet att Rakitic kan ta det defensiva jobbet och släpa bakåt lite. Detta är mer troligt inför nästa säsong kanske.
Barcelona SoM_Un
2014-08-20 19:14
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]

haha så sant. i barca scoutingen så är det viktigt att gilla golf:D:D
2014-08-20 19:11
Förvänta inte er Reus och Cuadrado så slipper ni bli besvikna, vår ledning är full av idioter. De kommer troligtvis köpa Douglas och så kommer Zubi stå där '' Douglas är en av världens bästa högerbackar, snabb, bra defensivt och offensivt samt gillar golf, så svårt var det inte. Han har även ''Barca profile''*ler* '' Hade vi fått in Reus och Cuadrado hade jag blivit överlycklig. :P
Barcelona SoM_Un
2014-08-20 19:06
cuadrado är fan ett måste fan....vem är den där douglas asså:S fattar inte...stannar han i fiorentina så kommer han att sticka till nåt lag i januari elr senast nästa sommar. nu elr aldrig
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-20 19:02
The deal on Sao Paulo right back Douglas (24) will be finalized in the coming days. Not yet clear if he'll join now or next year. [sport]

Reus eller Cuadrado!? Nej nej nej grabbar, inga medelmåttor skall köpas in! Storstjärnor som Douglas är spelare som ska komma till Barca!
Barcelona zick9
2014-08-20 19:01
@Kith.:

Moget. Det där borde vara en långtidsspärr.
Barcelona Barca o Mort!
2014-08-20 18:38
Vafan våra ungdomar från b-laget har ju imponerat som in i helvete och ni bara skriker efter värvningar. En högerback kan jag förstå samtidigt som jag tycker Montoya är jävligt underskattad. Mittback? Vafan vi har värvat 2 st, plus att vi har 2 supertalanger där från canteran.

En bara en spelare hade jag viljat ha före transferfönstret stänger och det är Bony. Min favoritspelare utanför barca, känga och styrka som en jävla oxe samt bra på huvudet. Vet inte om han är bra för vårt spelsystem men det är bra med spelare som skiljer sig från resten.
Barcelona Neymar11
2014-08-20 18:28
Kith. Varför skulle jag gråta? Jag är inte besatt av titlar, och håller inte på laget för deras triumfer heller för den delen. Jag kan lugnt och sansat vänta in en ny stor era. Och jag har aldrig och kommer aldrig gnälla för att vi inte vinner en titel, så länge alla spelarna gör allt dom kan
Barcelona Blaugrana91
2014-08-20 18:28
Slutet på transferfönstret blev precis väldigt intressant, all in på Cuadrado och Reus nu!
Barcelona -SAMI-
2014-08-20 18:20
Det är nu Barca ska satsa som faaaaan!!
Real Madrid Kith.
2014-08-20 18:13
@Neymar11:

Du får jättegärna gå och vänta på nya Xavi's, Iniesta's och Messi's, men kom inte och gråt ut likt en jude vid klagomuren sen när det INTE kommer någon av den kalibern.
Annons: