/spanien/barcelona/forum/411.aspx/spanien/barcelona/forum/411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-02-22 09:37
Barcelonas svagheter och brister denna säsong 

Tränare. Lucho brister i precis allt. Totalt okompetent och saknar förmåga att göra som det förväntas av en tränare,  speciellt under matchens gång då han står där bara som förlamad. 

Spelsystem 4-3-3 
Det funkar hos Bayern och PSG men inte i dagens Barcelona, undantag mot svag motstånd speciellt på hemmaplan . Då vi saknar bra mittfält och starka ytterbackar är  4-4-2 eller 4-2-3-1 mycket bättre alternativ.  Att spela 4-3-3 mot bra motstånd och borta dessutom är som självmord, läs PSG utklassning.  

Två defensiva mittfältare är ett måste i dagens Barcelona för en ensam Busquets är som bortblåst.  

MSN 
Enligt många den bästa anfallet genom tiderna . Men de är också människor och har sina brister . Problemet är att de tre tror att de bildar  ett eget lag och spelar för sig själva. De söker upp varandra hela tiden och beter sig totalt respektlöst mot resten av laget.  Även när det finns bättre alternativ att passa så är det fortfarande till MSN som bollen ska till, till varje pris.  

Jag förstår att de är vänner och umgås även utanför, men de överdriver och uppträder oproffsionelt när de kommer ut tillsammans , pratar bara med varandra och skojar med varandra under matcherna. Samma är det på träningarna. Hur känner sig resten av laget ? Vissa respekt!! 

Neymar
Visst kämpar han och gör assist här och där och även fixar straffar ibland men detta Neymar  vi ser idag är inte i närheten av den gamla Neymar.  Han kan inte ens göra mål längre. Han är genomläst av precis varenda lag och spelare.  Även folk som sitter framför tv vet vilka steg han ska ta när han har bollen. Han vaktar sin sidlinjen nästan hela matcherna.  

Mittfältet 
Existerar den ens ? Behöver den ens diskuteras?  Man kan landa ett flygplan på vår mittfält komfortabelt.  

Backlinje 
På papper har vi 4 backar, men i verkligheten bara 2, mittbackar alltså.  Ytterbackarna är mer offensiva än våra trio längs fram, när spelet vänder är det halleluja. 

Målvakt 
Ter Stiegen räddar faktiskt en del men spelet med fötterna mellan honom och backlinje kostar oss en del också . Bort med bollen och inte passa till Roberto som sedan bjuder på baklängesmål, är bara ett exempel.  Vi har bjudit motståndarna på fler mål än vad motståndarna skaffat på egen hand.  

Barcelona Illusionista
2017-02-22 08:20
@Bosketts:

Håller med i det mesta du skriver, det ända realistiska är Sampaoli och oj vilken tränare det är. Passion och kunskap så det räcker för hela Katalonien!

Sen så förstår jag att du inte vill bli av med S. Roberto men även om vi gör oss av med honom i förhoppning av att få tillbaka en spelare som Thiago så skulle jag vara beredd att offra.

Jag såg att det var många namn jag hade missat igår, tänk er Gamerio som back-up till MSN? Eller eventuellt en Bernardo Silva i mitten tillsammans med Iniesta och Busq? Eller Thiago/Veratti Bernardo Silva och Busq?

Flytta upp Palencia, hämta hem Samper och låt Grimaldo komma upp och konkurrera på vänsterbacks platsen. Värva in La Masia spelare smart och låt de utvecklas som tidigare år.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-22 06:18
El pistolero Det jag är inne på, kroaten ska fått nytt kontrakt och förbättrat. Han har varit här i 3 säsonger och gjorde en bra vår 2016 = nytt kontrakt. Nej han får inte nytt kontrakt för att han kan säljas dyrare till sommaren utan han får det bara för att. Helt ärligt varför ska spelarna ta ut sig när dom får allt dom pekar på? Även Suarez varför i helvete skulle han få högre lön och spela tills han är 35?! Okej förläng kontraktet med 1 år men snart kommer vi ha en överviktig Suarez på bänken med ett större mångmiljon belopp i årslön när han redan satt på ett bra kontrakt innan. Tror du att han kommer välja lämna eller förhandla om en lägre lön när han inte levererar sen? Inom 5 år kommer klubben stå bankrutt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bollinnehavet
2017-02-22 04:41
God "afton" systrar och bröder. Jag tänkte ta och presentera mig lite eftersom jag har fått äran att hjälpa till i forumet som moderator. Att jag gör det just den här tiden på dygnet har med att göra att jag ligger sömnlös efter sen fotbollsmatch igår och jag har alltid spring i benen och matchen i huvudet ett bra tag efteråt. Vi fick tyvärr storstryk och det fanns en hel del att gå igenom, därav sömnlösheten.

Men men, precis som Katalano beskrev i sitt inlägg så tycker jag också att forumet har hittat en hög nivå sedan förra gången mod-styrkan förstärktes och det är något jag hoppas vi kan hålla. Jag kommer att varna när det förtjänas och spärra om inte varningen hjälper. Är övertrampet grovt (såsom rasism, sexism etc) blir det direktspärr, det är egentligen inga konstigheter.

Vem är jag då? Jag är 33 år från Göteborg. Har hållit på Barcelona sedan ligavinsten 1999. Innan dess var det mest Manchester United pga Cantona och AC Milan pga Desailly och Maldini. Kärleken till Ibrahim Ba var orimligt stor i relation till hans avtryck i den rödsvarta tröjan. Men vad som hände 1999 var att min pappa (som för övrigt är ointresserad av fotboll) var i Barcelona när dom vann ligan och kom hem med en Barcaflagga till mig. En annan bidragande faktor var Kluivert. Jag var 12 år när han slog igenom i EM 1996. Han gick till en av mina favoritklubbar AC Milan 1997 och till Barca året därpå. Mönstret är att jag helt enkelt gillade klubbarna där mina favoritspelare spelade. Så Kluivert tillsammans med den där Barcaflaggan tog mig på en resa som jag aldrig hade kunnat tänka mig och som är för lång för att ta just nu just denna tiden på dygnet.

Och här sitter man nu, 18 år senare, 18 år äldre, nybliven moderator på ett Barcaforum och helt förkrossad som Barcasupporter. Jag ska inte gå in på varför jag är förkrossad, ni vet redan. Kolla mitt nick bara.

Men jag är samtidigt glad över att jag till slut fastnade för Barca. Det har varit en resa som har innehållit precis allt; kärlek, tårar, ilska, glädjerus, Messis magi, tripplar, magiska FM-omgångar, Iniestas briljans, Xavis genialitet, Eidurs kämparglöd, Ronaldinhos leende, Abidals kamp, Puyols hjärta, Puyols defensiv, Puyols vilja, Puyols ledarskap, Puyols hår, Puyols allt, Saviolas ankomst, Rivaldos cykelsparkar, Davidslånets betydelse, Overmars speed, Giulys längd och Jeffrens 5-0 mål. Och även om jag lider just nu så är jag övertygad om att jag inom en ganska snar framtid kommer att kunna njuta och vara stolt över klubben igen. Vi är egentligen bara ett tränarbyte och i förlängningen ett presidentbyte ifrån glädjen.
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-22 01:55
Ivan Rakitic reached an agreement to renew for 4 more years and an increase in pay #fcblive (@sport) Hahaha! Måste vara ett skämt. Så välförtjänt.
Barcelona El_Jefe
2017-02-22 01:21
Haha mm Juves fans är riktigt jobbiga i Jönköping, men det är inget emot United-fansen. Det absolut värsta är att de (födda sent 80-tal eller början av 90-talet) hade mage att gå runt och kalla en annan för medgångssupporter när man äntligen kunde börja vädra morgonluft i samband med värvningen av Ronaldinho. United-supportrar alltså, som tills för typ 5 år sedan aldrig hållit på sitt lag i annat än medgång. Safe to say att de personerna inte direkt tillhör samhällets toppskikt idag. Och på frågan vilka man unnar titeln när vi till synes är ute ur CL: Sevilla!! Kommentarer överflödiga. Edit: Särskrivning.....
2017-02-22 01:15
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Håller på titta på Eurotalk. Kan inte fatta, kommer inte fatta och det går inte förstå att Barca lade en miljard att på spelare den här säsongen. Vilken analys av Martin. ¨Jag skulle kunna lätt rösta honom till president. Han säger som vi alla andra säger. Det är den sportsliga ledningen som har gått sönder. Lucho kommer säkert gå efter den här säsongen. Visst är Lucho en del av problemet. Men om Barca ska kunna hitta sig igen så behöver de att byta ut hela ledningen. Så jävla bra jobbat Ledningen. Ni har en spelare som heter Messi och påstås vara kanske bästa spelaren i fotbollens historia. Stället att göra allt för att få det bästa av honom så har ni valt den här vägen. Var är de fotbollskunniga katalanerna i Barca? Var är Barca på väg? Ändras inte nånting inom det här klubben inom två år så önskar jag att Messi väljer var han vill gå så länge det inte här våra rivaler. Go natt. [/QUOTE] Ledningen har ett jävla punggrepp på i princip vartenda Barçamedlem i Katalonien verkar det som. Ledningen kommer aldrig gå. Dom kan inget om fotboll och jag hatar dom mer än allt annat men verkligheten är att dom kommer sitta kvar till 2021, sad but true. Det enda vi kan hoppas på är att vi får in en tränare som förespråkar en fotboll som passar in. En tränare som satsar på våra egna talanger. En tränare som väljer att värva in spelare som passar in i Barças spelsätt. Ja vi har en sportchef men Lucho har själv önskat dom flesta spelarna. Sägs att den enda han inte hade någon vidare koll på var Umtiti och (surprise) han är den bästa värvningen vi gjort sen 2014. Han kommer bli bäst på sin position om några år förutsatt att en bra tränare kommer in i sommar. Kommande sommaren är den viktigaste för klubben sen 2008. Viktiga förändringar måste göras annars kommer vi sjunka ännu djupare. Messi kan inte rädda oss från inkompetens för evigt. Tillslut kommer han tröttna o säga hejdå. En bra start vore att ta in någon som Sampaoli som är ett realistiskt alternativ.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-02-22 00:46
@Reymar:

Mmm gillar Juventus men jag tål fan inte deras fans här i Jönköping iallafall. När de vinner några matcher så får jag höra det i två månader.

Men de är mina favoriter ändå i Serie A.

Vill att A. Madrid vinner bara för tränarens skull. That's it! krigaren i mig vill se honom springa runt där som en galning efter cl finalen. Det som är viktigare är att varken R.Madrid eller Psg vinner.

Jag tänker att om Psg vinner blir det svårt att köpa Verratti i framtiden.
2017-02-22 00:41
Håller på titta på Eurotalk. Kan inte fatta, kommer inte fatta och det går inte förstå att Barca lade en miljard på spelare den här säsongen. Vilken analys av Martin.Jag skulle kunna lätt rösta honom till president. Han säger som vi alla andra säger. Det är den sportsliga ledningen som har gått sönder. Lucho kommer säkert gå efter den här säsongen. Visst är Lucho en del av problemet. Men om Barca ska kunna hitta sig igen så behöver de att byta ut hela ledningen. Så jävla bra jobbat av den här Ledningen. Ni har en spelare som heter Messi som påstås vara kanske bästa spelaren i fotbollens historia. Stället att göra allt för att få det bästa av honom så har ni valt den här vägen. Frågan är, är det för sent att ändra kurs nu? Var är de fotbollskunniga katalanerna i Barca? Var är Barca på väg? Ändras inte nånting inom det här klubben inom två år så får Messi välja vart han vill gå, så länge det inte den där maffia juntan i huvudstaden. Go natt.
Barcelona Lion24
2017-02-22 00:31
Iniesta70.

Sällan trycker jag på "like" knappen då jag finner den extremt onödig men du fick en nu av mig. För att sammanfatta ditt välskrivna inlägg så säger jag att det heter deltidsproffs. Spelarna i FC Barcelona är deltidsproffs, du hittar inte denna geniala sätt att tänka någon annanstans, bara i FC Barcelona, spelar ingen roll om det är ett Champions League lag eller ett lag som spelar i division 87 i Litauen. Bara i FC Barcelona.
Barcelona Reymar
2017-02-22 00:00
FreeYourMind

Hoppas verkligen inte Atleti vinner med tanke på att dom skänkt två Cl titlar till Real och skiter ner sig varje gång dom möts i Cl. PSG åker ut redan i kvarten om dom möter ett bra lag. I år blir det Juventus - Bayern i final där italienarna i slutändan segrar.
Barcelona Iniesta70.
2017-02-21 23:42
Nää, själv tycker jag spelarna ska införa gemensam fruktstund och en mysig tuppis efter ett hårt PR pass. Finns inget behov av att slipa på taktiken eller positionsspelet, alla lagdelarna flyter på som en väloljad maskin. Tiki takan sitter där den ska, presspelet är tipptopp, försvaret är som en mur, intensiteten ryker det om. Nix, ge grabbarna som tjänar ett par miljoner i månaden ledigt. Det mår dom säker bra av, tänk på att de lär ju behöva jobba till den hutlösa åldern av 35.

Själv så försökte jag köra en tvåfotare för chefen efter en tung 40 timmars vecka när det gått lite knackigt. Det slutade med en ryggdunkning och en betald pedagogisk lunch på en extra kvart.

Jisses. Ledigt? Är det nån i laget som vill ha ledigt? Fan, själv är jag så in i helskotta revanschsugen efter de senaste deprimerande insatserna så att jag själv går runt i ett par nyputsade Copa Mundial redo att dra en tåfjutt vid behov.

Tycker inte ett dugg synd om våra Barca lirare som tjänar mer på att knyta sin vänsterdoja fel än vad jag tjänar på ett helt år.

Ut i elljusspåret med dom. Och ge dom en karta så kanske dom hittar nån taktik där ute. Eller spelidé.
Ledigt? Nope, inga sympatier från mig.
Barcelona Barca Barca
2017-02-21 23:28
@wallmannen:

Inget snack om den saken, är det någon spelare jag unnar denna titeln så är det just Buffon. En gentleman och alltid ett leende på läpparna efter varje final förlust.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-02-21 23:17
Wallmannen Håller helt och hållet med dig! Jag tycker om många fler spelare än just bara Buffon i Juventus, ser gärna att Dani Alves får vinna CL igen OM vi inte tar oss vidare! :-) ett av få lag jag riktigt respekterar på hög nivå!
Barcelona Soko
2017-02-21 23:09
Det är helt ok att få 2 dagar vila då man för första gången sedan nyåret får en hel vecka utan match. det blir två dagar vila och sedan har man är då 5 dagar till nästa match mot Atletico.
Godin och Juanfran missade matchen ikväll. intressant att de om dessa två är tillbaka på söndag mot oss. De betyder mycket för Atletico. Gameiro och Griezman hade lekstuga ikväll och blir svåra att stoppa på söndag.
Barcelona wallmannen
2017-02-21 23:07
Om inte Barca på nåt mirakulöst sätt går vidare vill jag se Buffon lyfta pokalen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2017-02-21 23:05
@FCB_Messi:

Det är klart att jag är för vila dagar också. Men har ni sett hur mycket våra spelare ens försöker på planen. När vi anfaller är det två som springer på djupet med full fart. När vi förvarar är det bara 4 försvarare som jobbar hem stenhårt med alla andra joggar hem (Eller de försöker ju springa men det ser inte speciellt lät ut för dem.

Så varför ska de vila när de inte ens har tagit ut sig?
Det är min fråga.
Barcelona Soko
2017-02-21 23:05
@neymar JR || Cillessen #1:

Aguero gjorde 2 mål och 1 assist Han sköt City med ena foten vidare till kvartsfinal . Han också tystade sina kritiker . Killen ger aldrig upp och har en inställning man bara önskar fanns i vårt lag.
2017-02-21 23:03
Jag har en känsla av en final mellan Psg - A.Madrid.

Hade önskat att Pep vann den här säsongen så Cl eftersom vi inte är kvar. Men deras försvar är lika yra som vår. Visst de har bättre spel, jävla anamma. Men Tyvärr fattas det två helt nya mittbackar plus två till nyckelspelare för att jag ska räkna Man city som finalist det här året.

Då kommer frågan. Vilket lag vill jag ska vinna skiten om jag inte tror på Man City. Då hoppas jag att A.Madrid tar den bara för Simeone. Bara R.Madrid och Psg(Thiago Silva med hans stora familj) tar den.
Barcelona FCB_Messi
2017-02-21 23:02
Tycker också att lite ledighet inte skadar. Kan vara lite skönt för spelarna att tänka på annat och ladda om. Att bara träna träna träna och tänka på att man ska vända ett 4-0 underläge i CL och spela alla liga matcher som om de vore en final kommer trötta ut psyket.
Barcelona DM1982
2017-02-21 22:58
[QUOTE=El Pistolero #9]Så har det sett ut redan från början av säsongen. Inte ok. [/QUOTE] Mycket möjligt men att det gör det dessa två dagar är bara logiskt. Vila är viktigt, både mentalt men även för kroppen. Det går inte att träna varje dag.
2017-02-21 22:58
@DM1982:

Kunde ha köpt din förklaring om Barca spelade copan, cl, och ligan föra veckan.

Eller om de ens försökte kämpa mot Psg och Leganes i helgen som gick.

Minns inte när Barca har spelat med så dålig intensitet. Inte ens under Tata eller under Rijkaard hade spelarna denna loja spelstilen.

Fine, Barca kan inte styra matcherna längre. Men var tog glöden vägen nånstans?
Barcelona Soko
2017-02-21 22:57
Hur mycket än City darrar och slarvar så går de sakta men säkert vidare i CL . Jag tippar att det blir en final mellan City och Atletico, nämligen Pep mot Simeone. Och Jag hade inte haft något emot att en av dessa herrar vinner . Pep för att han många hatare som jag vill att han ska tysta ner och Simeone som efter två förluster förtjänar att vinna CL efter att ha gjort jätte jobb med Atletico.

ps. 5 av 6 lag som började hemma vann sina matcher. 5 av 6 lag som kom tvåa i sina grupper är på god väg vidare till kvartsfinal.
Så mycket om fördel av att börja borta först.
2017-02-21 22:51
El pistolero Cash tror jag inte han bryr sig nämnvärt om, han kunde ha förlängt sitt kontrakt och förbättrat det för längesen.
2017-02-21 22:50
Dm1982 Om man inte är tillräckligt tränade och inte i fullform så gör 2 dagars ledighet under hektiskt månad en hel del. Detta uppstår mer eller mindre varje vecka när vi inte har någon vardagsmatch.
2017-02-21 22:50
[QUOTE=DM1982]Inget fel med två dagars ledighet, det har varit ett tungt matchschema under flera veckor nu. Liga, cup och CL. Att de då är lediga två dagar är inget dramatiskt. [/QUOTE] Så har det sett ut redan från början av säsongen. Inte ok.
2017-02-21 22:49
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]El pistolero Än värre, dom har en slapp träning dagen efter och sedan 2 dagars ledighet. Ledigt dagen efter match okej fine det är okej, men 2 dagars ledighet efter en redan slapp träning skjut mig. Den här skiten uppstod redan förra säsongen. Luchos första säsong så var det fullt fokus på kondition och fys och det märktes till våren. [/QUOTE] Tyder på att Lucho var mentalt utbränd redan efter första säsongen. Inte nog med att är en kass tränare, han verkar inte 100% engagerad. Vad gör han kvar? Cash is king?
2017-02-21 22:48
El pistolero För att ha något än mer att bli förbannad över, så har dom flesta av spelarna åkt iväg på resor.
Barcelona DM1982
2017-02-21 22:48
[QUOTE=El Pistolero #9]På tal om att våra spelare inte är fit nog (vilket jag håller med om o anmärkt på innan) så läste jag att spelarna fick två dagar ledigt efter matchen mot Leganes. Det kan väl inte stämma? [/QUOTE] Inget fel med två dagars ledighet, det har varit ett tungt matchschema under flera veckor nu. Liga, cup och CL. Att de då är lediga två dagar är inget dramatiskt.
2017-02-21 22:45
El pistolero Än värre, dom har en slapp träning dagen efter och sedan 2 dagars ledighet. Ledigt dagen efter match okej fine det är okej, men 2 dagars ledighet efter en redan slapp träning skjut mig. Den här skiten uppstod redan förra säsongen. Luchos första säsong så var det fullt fokus på kondition och fys och det märktes till våren.
Annons: