/spanien/barcelona/forum/410.aspx/spanien/barcelona/forum/410.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rieiro
2017-02-26 21:23
Hylla den som hyllas bör. Ter stegen va riktigt bra idag
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stright outa Barca
2017-02-26 21:18
Asenjo skadat. det bara att byta kanal tyvärr Real vinner.
Barcelona El Tridente
2017-02-26 21:17
@Los Andres:

Inte ens våra "ögon" kan öga detta skitlag.

Komplett startelva har dom nu så inga ursäkter längre.
Barcelona Los Andres
2017-02-26 21:16
Öga på ni så ni ser till att Real Madrid vinner :)
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2017-02-26 21:15
Så nära 1-0 för Villarreal.. spelar sjukt bra nu!
Barcelona El Tridente
2017-02-26 21:14

Villareal kör över real nu... hoppas det kommer 1-0 innan halvlek.
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-26 21:08
[QUOTE=JUNO]Kosta vad det kostar men vi måste värva Naingolan från Roma Vilken spelare [/QUOTE] Han o Arturo Vidal är dom mest kompletta mittfältarna i världen. Kan göra allt.
Barcelona El Tridente
2017-02-26 21:05

Villareal kommer ta poäng i denna match, dom ser stabila ut.

Mario Gaspar äter upp Ronaldo. Tummen upp =)
Barcelona JUNO
2017-02-26 21:03
Kosta vad det kostar men vi måste värva Naingolan från Roma Vilken spelare
Barcelona Soko
2017-02-26 20:36
Vår nästa motståndare på onsdag Gijon fick två ordinarie mittbackar avstängda mot oss samt målvakten som i slutet av matchen klagade på baklåret.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-26 20:28
The camerooninas Absolut inte medvetet, och till viss del förstår jag honom. För mig personligen som "stjärn" mittfältare jag var en gång hade hatat att spela tillsammans med MSN. Dom får både börja anfallen och avsluta dom, tränaren lägger all fokus hos dom. Han hade 5 fantastiska säsonger, förr eller senare kommer en form dipp det hände även Messi. Bara tragiskt att se att misstagen är så enkla men ack så illavarslande för laget.
2017-02-26 20:15
Xaviesta Tummen upp! Du sammanfatta det hela strålande.
Barcelona the cameroonians
2017-02-26 20:15
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Misstolka mig inte tror inte det handlar om taktik vare sig det går bra eller dåligt. I buskens fall handlar det om nonchalans och brist på inställning, tröttnat på MSNs snabba anfall?! Busken är för smart för att misslyckas som fotbollsspelare. [/QUOTE] Kan absolut ligga en del i att det finns en mental aspekt i det hela också. Att Sergio inte längre tror på idén, något han också klart uttryckte efter matchen mot PSG. Tror dock inte att han presterar dåligt medveten, men alla tankar flr en fysisk reaktion med sig, speciellt när det handlar om toppidrott där marginalerna(!) är små.
Barcelona Xaviesta
2017-02-26 20:11
Det är ingen som "skyller" Busquets felpassar på någon/något annan/annat. Däremot finner man förklaringen i Lucho och dennes extraction av Barcas egen spelmodell, ni vet den som genomsyrat klubben hela vägen från A-laget ner till knattenivå innan Lucho kom och bestämde sig för en spelmodell som går längs avigsidan istället för rätsidan. Den fotbollen sitter i benmärgen på våra hörnpelarspelare som Pique, Iniesta, Messi och framförallt Busquets. Tyvärr för Busquets del så har han den mest utsatta positionen av dom alla. Där han förr om tiden var bortglömd och osynlig pga sin genialiska one-touch spel där han fördelade bollen vidare till magikerna längre upp i banan från sin mittcirkel, får han istället idag springa runt och släcka bränder överallt och ingenstans. I Luchos high chaparral fotboll framhävs alla hans sk brister då han dels inte får samma hjälp av spelarna runtomkring sig som inte heller dom rör sig enligt Barcas tidigare spelmodell, dels att stressnivån under matchernas gång tvingar honom att ta 1/10-sekund beslut i helt andra situationer än vad han är van vid sedan tidigare vilket leder till hjärnsläppspassar emellanåt. Slutligen så har Luchos kaosartade fotbollsideologi varit enerverande konsekvent under säsongens alla matcher vilket har sänkt självförtroendet på spelaren ifråga and I for one förstår iaf naturen av Busquets nedgång i spelkvalité. Visst har han, som neymar JR skriver, ett visst ansvar i detta själv men samtidigt förstår jag vad som har lett till att han spelar såhär dåligt för stunden. Man får gå till roten av problemet, längst upp på kullen där den här snöbollen satte fart och växte sig ful och stor. Där uppe står Lucho för mig, Busquets befinner sig begravd i lavinen där nere snarare. Om man nu tvunget måste leta efter en hackkyckling vill säga.
2017-02-26 20:08
Barca4life98 Du är helt klart inne på rätt spår när du skriver om motståndarnas press. "Förr" fanns ett mittfält som spelade bort motståndarnas press vilket gjorde att det blev smått lönlöst för dem att pressa på "vår" planhalva. Idag har Barça stora problem att använda mittfältet i uppbyggnadsfasen och det blir oftast en långboll från Piqué eller uppspel via ytterbackarna som "lösning". Bara att kolla på den översikt som tidigare länkades. När en spelare som Busquets får mindre boll, mindre rörlighet från lagkamrater och större ytor att täcka blir effekten självklart att hans svagheter blottas. Han är varken snabb, explosiv eller fysiskt stark - exakt de egenskaper som är bättre lämpade i Luchos spelidé.
Barcelona Santiago Cazorla
2017-02-26 20:02
Tycker även Ter Stegen har varit duktig 2017, stått för många viktiga räddningar.
Barcelona Santiago Cazorla
2017-02-26 20:01
Jag har skyddat Busquets men finns inget som ursäktar hans insats idag, slog bort tre passningar i rad idag utan att vara under någon press alls. Sedan att Luchos fotboll inte är optimal för honom visst men han var helt fantastisk kalenderåret 2015.

Suarez gör en typisk Suarez-match, massvis med bolltapp och ser klumpig ut men ligger ändå bakom mål haha, men tycker ändå man ska kräva att en anfallare i Barca ska kunna vårda bollen lite bättre. Neymar fortsätter att vara den som bryter mönstret och tar bollen framåt men måste få mer hjälp!
2017-02-26 19:58
Misstolka mig inte tror inte det handlar om taktik vare sig det går bra eller dåligt. I buskens fall handlar det om nonchalans och brist på inställning, tröttnat på MSNs snabba anfall?! Busken är för smart för att misslyckas som fotbollsspelare.
2017-02-26 19:57
Men snälla någon. Finns ingen komplett Defensiv mittfältare i världen. Alla har sina styrkor o svagheter. Busquets är långsam, nu i Luchos spelsätt så måste han täcka för stora ytor, vilket han inte kan för han e seg som en snigel när han springer. Det är som att be någon som Kanté göra det Busquets gjort under Pep o med Spanien, han hade aldrig klarat det för han kan inte bygga spel. Antingen så spelar man till sina spelares styrkor eller så gör man det svårt för dom.
Barcelona II Barça II
2017-02-26 19:51
Att skylla Busquets dåliga form på att han inte är bekant med spelsystemet, säger mer om Busquets som fotbollspelare än Lucho som tränare. Så Busquets klarar alltså endast av spela fotboll om han spelar i det spelsystemet Pep hade? Det skulle innebära att Busquets var en väldigt begränsad fotbollspelare som endast klarar av ett spelsystem. Man kan skylla mycket på Lucho, men att säga att det är hans fel att Busquets inte kan slå en två meters passning är ju lite skrattretande. Nej, Busquets har på senare tid varit värdelös och det har inget med något spelsystem att göra,
Barcelona Barca4life98
2017-02-26 19:51
neymar JR Håller med dig! Tror inte att det blir mycket bättre för Busquets att få Sampaoli som coach. Sampaoli spelar en snabb fotboll där det krävs att man rullar bollen snabbt, med hög press. Långa löpningar. Sen ska man inte glömma bort att lag brukade oftast inte pressa högt mot oss förut. Jag tror inte att Busquets svagheter syntes lika mycket då.
2017-02-26 19:50
neymar JR Jag lyfte en aspekt angående hans prestation och spel, inte som en ursäkt utan snarare som en reflektion. Och läser du mitt inlägg refererar jag just till hans marginalspel och hur det inte funkar för tillfället, särskilt när han är ur slag.
2017-02-26 19:24
The camerooninas Tycker faktiskt detta börjar bli ganska lama ursäkter. Busken är anpassad till en speciell idé och ska ha en skräddarsydd roll. Men ska väl trots allt som defensiv mittfältare och en smart fotbollsspelare kunna anpassa sig? Han blottar backlinje och förstör i offensiven och det är allt som oftast pga individuella misstag. Kolla bara frisparken som leder till deras mål, det har inget att göra med luchos taktik utan enbart nonchalans. Han vill ju inte ens vara på plan och lucho ska skit som spelar honom trots alla horribla matcher. Visst taktiken är en del men spelaren i frågan har hälften av ansvaret. Är han en av världens bästa defensiva eller är han bara det när allt annat går på räls? Idag svek inte taktiken däremot spelarna, så enkla misstag trots flertalet passningsvägar så är det felbeslut efter felbeslut.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-02-26 19:09
[QUOTE=Soko]Messi fick sitt 4 kort ikväll. Tror ni han tog det med flit för att få sitt femte på onsdag mot Gijon och villa nästa helg mot Celta också hemma och bli utvilad mot PSG? Det blir alltså 3 raka hemma matcher nu på en vecka. Han riskerar sen inte att missa Valencia och Sevilla de också hemma. [/QUOTE] Inte en chans...
Barcelona Shqipe9
2017-02-26 19:07
[QUOTE=Soko]Anfall vinner matcher medan försvaret vinner titlar säger man Vi har för mycket offensivt lag som gör oss sårbara i defensiven. Vi är trots allt ett obalanserat lag . Jag hade gärna sett laget spela 4-2-3-1 Roberto - Pique -- Umtiti - Alba ------ Mascherano - - Busquets-- --- Messi --- Iniesta - Neymar ------------------Suarez ------------------ En defensiv mittfältare räcker helt enkelt inte med tanke på två för offensiva ytterbackar och MSN som trots att de måste inte räcker till när spelet vänder... [/QUOTE] Håller med dig där, denna uppställning hade jag velat se resterande av denna säsong och Iniesta får oxå en bra roll i det offensiva
Barcelona Soko
2017-02-26 19:05
Anfall vinner matcher medan försvaret vinner titlar säger man
Vi har för mycket offensivt lag som gör oss sårbara i defensiven. Vi är trots allt ett obalanserat lag . Jag hade gärna sett laget spela 4-2-3-1

Roberto - Pique -- Umtiti - Alba
------ Mascherano - - Busquets--
--- Messi --- Iniesta - Neymar
------------------Suarez ------------------

En defensiv mittfältare räcker helt enkelt inte med tanke på två för offensiva ytterbackar och MSN som trots att de måste inte räcker till när spelet vänder...
2017-02-26 19:02
Angående Busquets; Hans insats idag, och även i flertalet andra matcher på senare tid, är signifikant för en spelare ur form. Det finns flera aspekter i hans spel nåde med och utan boll som kan och ska ifrågasättas. När det gäller passningsspelet så handlar det emellertid inte bara om "idioti" utan faktiskt också om spelidé och lagkamrater. Busquets är skolad i att alltid sätta passningen på medspelarens "offensiva" fot för att få spelet att flyta och möjliggöra att laget kommer upp i banan. När medspelare även de är ur form så blir effekten att de inte går emot eller tar steget fram i passningsytan vilket då leder till en misslyckad passning och en förlorad boll. Såg flertalet sådana situationer även idag. Har sagt det länge och säger det igen, med Luchos spelidé är det bättre att ha Mascherano som pivote eftersom han som mittfältare hat större marginaler i sitt spel. Lägger man till det faktum att laget har jättesvårt i omställningen mellan anfall och försvar så blir lösningen på ekvationen än tydligare. Med det sagt så är jag ff mer för #Luchoout än #Busquetsout. Jag vill nämligen att fotbollen segrar.
2017-02-26 19:01
Vår förfärliga passningsmap mot Atletico (4e bilden). Snacka om att inte spela till Busquets styrkor (ensam i mitten). Som sagt, inget fel på Busquets kvalitéer som spelare, snarare har han en omöjlig uppgift.
Barcelona Suarez9
2017-02-26 18:56
Rakitic istället för Roberto tror jag hade varit mycket säkrare alternativ. Vi kommer nog spela med en liknande taktik mot PSG.
Barcelona gozo1
2017-02-26 18:54
Sa för typ 2 veckor sen att vi behöver göra en ändring av uppställningen och gå över till 3-4-3 el 3-3-1-2. För våran mittfält är för dåligt den som håller klass är bara iniesta .
Annons: