/spanien/barcelona/forum/4099.aspx/spanien/barcelona/forum/4099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-23 12:44
Något intressant är ifall det varit ett bett istället för en knytnäve på käften så hade man granskat det i efterhand va?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2014-08-23 12:42
@Federer - köp en back, tack:
För mig ser det ut som en klockren höger sving rakt mot Godins ansikte. Men finns ingen chans att Ronaldo kommer bli avstängd för det där, det kommer knappt uppmärksammas. Tycker dock helt klart att Atletico borde anmäla händelsen för man ser ju klart och tydligt på youtube klippen hur Ronaldo verkligen träffar Godin med sin knytnäve och den smällen kändes nog ordentligt.
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 12:40
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Håller med dig, det är riktigt jävla illa det där. Antingen så vill förbundet ha mindre att göra genom att inte ta upp fall som inte domaren under matchens gång har rapporterat eftersom han höll koll på 20 andra spelare eller så vill dom inte eftersom att dom vet att detta skulle missgynna real mer än något annat lag. Det är ju samma sak som med Ramos som alltid lyckas få sina avstängningar hävda när han ska missa en svårt match mot ett bra lag.

Det var ju som för någon säsong sedan då Pique blev utvisad (tror det var mot sociedad) och det var en riktigt jävla billig utvisning har jag för mig. Och då gick Pique ut och sa att domaren efter första halvleken hade hotat med att han ska utvisa honom för minsta lilla i kommande halvleken. Visst Pique kan bete sig omoget och gå oss på nerverna men jag tror inte att han skulle ljuga om något sånt där. Sen får vi inte glömma han domaren som gick ut och sa att majoriteten av alla domare i spanien håller på madrid.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-08-23 12:36
OBS såg ej att detta hade lagts ut redan.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-08-23 12:34
Har ni sett vilka smällar Ronaldo delade ut mot Godin? Nu får vi se vad förbundet gör åt det här.
Barcelona SoM_Un
2014-08-23 12:26
Ska ronaldo bli avstängd för d där?? Godin måste dö på riktigt för att ronaldo
ska bli avstängd hahaha
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-23 12:25
LeoMessi

Det är ju så primitivt så det går inte att begripa. I vissa ligor pratar ma om live-bilder för att förenkla domsluten. I Spanien får ma inte ens använda sig av bilder i efterhand! Men det är klart, för i sådana fall försvårar det myglandet. Det kan jämföras med att en person blir misshandlad, men så länge inte en polis är där och vittnar det på plats så kan man som offer inte anmäla.
Barcelona Neymar11
2014-08-23 12:12
Så jävla smutsigt lag det är, det är inte bara en spelare utan halva deras trupp är så smutsigt. Synd att inte katalanska medier förstorar upp det likt hur marca och as gör. Sen så måste jag bara älska klubben om det stämmer att dom budar på di Maria haha. Fan vad kul att dom jävlas lite och pushar real att sälja honom till man u
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 12:03
Spanska förbundet är ett jävla skämt. Så länge inte domaren har skrivit med det i sin rapport så gör dom inget åt saken. Samma sak med Pepe när han trampade Messi på handen, domaren skrev inte med det och då gjorde förbundet något åt det. För att ha så hög kvalité på ligan så är förbundet väldigt oprofessionellt.
Barcelona Zyzz
2014-08-23 11:48
Självklart borde han bli avstängd! Det där hör inte ens hemma på dagis! Däremot vet vi ju alla här att de högre instanserna väldigt gärna blundar så fort det handlar om Ronaldo...Hade det varit Messi så hade det blivit ett jävla liv. För att inte tala om Suarez! Tror inte ens att vi hade kunnat räkna på våra fingrar antalet månader som han hade blivit avstängd.
2014-08-23 11:30
@Krabban94:

Både ramos som reals lagkapten och cristiano som deras kändaste spelare har ju verkligen annammat madridismon till fullo. Snart kommer hyllningskörerna fram och hyllar dem som vinnarskallar
2014-08-23 11:26
Barcelona Stoichkov~
2014-08-23 11:24
Det tror jag inte. Hade han gjort detta i Italien eller i England så hade han fått en avstängning på minst 5 matchers. I Spanien ger ett våldinslag på kamera nästan aldrig en följd. Man ligger efter med att använda tekniken i Spanien tyvärr. Det är likadant när det gäller rasistiska inslag. Men om Atletico gör en anmälan så kanske det händer saker. Vi är vana vid att spelare i Real Madrid gör otillåtna saker på plan utan att det får efterverkningar. Pepe, Ramos, Ronaldo med flera. Så här har det också varit tidigare i historien. De har alltid haft grisiga(grisar) spelare i truppen. Får se om Barca kvalar i den listan med Suarez i laget nu då. Det hoppas jag inte men man vet aldrig.,
Barcelona Krabban94
2014-08-23 11:08

Han bet ju inte honom så nej... Ramos försökte ju slå ihjäl Mandzukic i första mötet också, men det var inte heller ett bett!
Barcelona Frodo
2014-08-23 10:54
Federer - köp en back, tack

Ronaldos fanboys kommer kampanja för att han ska få fredspriset för det där.
Barcelona barca show
2014-08-23 10:50
länge sedan jag skrev sist här men ville dela med mig av tankar om laget. först tycker jag målvakterna är mycket bra värvningar pratar inte om pris inget jag vill prata om. sen backar kanske jag förväntade mig stor namn men är rätt nöjd trots allt. för hos oss om man spelar som vi gjorde som bäst då var vårt försvar bäst för vår press satt bra och man kriga tillsammans. jag gillar mathieu men tveksam till vermalen men tror de kan vara bra. angående högerback tror jag alves höjer sig och ge tid åt montoya och låt oss se om han utvecklas för talang finns. vi har även adriano där. mittfält är jag super nöjd med vi fixa rakitic som jag tycker är underbar lirare fick bort cesc och tog tillbaka rafinha som besitter en sån talang. där tycker jag var bra samtidigt är mancherano ett nyförvärv ditt medtanke på att han spela back förr. i anfallet fick vi suarez en världsspelare kanon. skulle vela se cuadrado men ingen någon annan världsspelare för vill se munir ser honom som en kanon spelare vi kommer ha nytta av om han får chansen vilket jag vill även adama med. sen hallilovic han e super ett år och sen tar han och denis i a laget. jag ser fram emot året och är långt ifrån kritisk. berätta vad ni tycker.
Barcelona -SAMI-
2014-08-23 10:49
Real Madrid skulle aldrig sälja di Maria till Barca.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-23 10:29
Borde inte Ronaldo bli avstängd efter det här?
Barcelona Smogen
2014-08-23 10:19
Det är ju inte sport som skrivit den då artikeln själv hänvisar till sport. det var ju en del personliga åsikter med i textrn och därför undrade jag. men strunt samma.
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 09:19
Sport
Barcelona Smogen
2014-08-23 09:17
Och källa på artikeln? goal?
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 09:05
Barcelona made surely the most pointless offer of the summer earlier today, which paradoxically would have been the most spectacular transfer of the summer had it been accepted. According to SPORT, the Catalan club made a €60m bid for Angel Di Maria on Friday morning, which was rejected by Madrid President Florentino Perez no sooner than it arrived in his fax machine. Sport say Barcelona wanted to make the most of the tense situation between Di Maria and Madrid, since it became known yesterday that the Argentine has asked to leave Los Blancos. Worth a shot from Barca, possibly, but was there any realistic chance Perez would sell to arch rivals and provoke the inevitable public backlash? Indeed, there are rumbings within the Spanish media that the very aim of the Barcelona bid was purely to provoke and destabilize their rivals, as realistically the bid was never going to be accepted. The only winners from this bid are probably…Manchester United.
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-23 07:13
Vi kan väl säga som så här. Sålänge det kallas för Barca-era så har inget annat lag haft någon. Skulle Real haft det så hade man sagt Real-era men det gör man ju inte. Och att jämföra dom med oss 08-12 för att dom bar vunnit CL är ett riktigt typexempel på varför jag hatar den mediala supporterkulturen.
Barcelona Barcanist
2014-08-23 03:26
@Blaugrana91:
Det är inte allt....den pajasen Patrik Sjögren benämner James Rodriguez som "VMs bäste spelare" ett par gånger i artikeln. Fy fan vad jag stör mig på det. Hur kan man som journalist göra det när alla vet att Lionel Messi fick det priset? Vilket jävla stolpskott. Edit: Såg att ni diskuterade lirare som gjorde bra avtryck i matchen tidigare. Jag måste säga att jag blev riktigt imponerad av Griezmann, helvete vad duktig han är! Kanonvärvning av Atleti.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-23 01:17
Kan någon ta fram statistik på hur mycket koke springer per match? Och gärna vad han sprang imon?
Barcelona B.BOSS
2014-08-23 01:17
Jag minns tiden då Madrid brukade bara promenera till sig seger efter seger i Vicente Calderón. Nu äger de Madrid i själva huvudstaden. Självklart älskar idiot Sverige Madrid. Efter vår behandling av Zlatan som gång på gång säger att Messi och Barca är bäst trots allt som hände. Fastän vad Zlatan säger agerar inte sekten Sverige efter sekledarens uppmaningar. Istället hyllar de Madrid för sin hat mot Barca. När La Liga gick på tv4 sport innan Garå och alla idioter som finns tillhands nu. Hyllade de Barca som det bästa laget i världen. Den nya vänsterbacken i Atletico har ersatt Felipe riktigt bra!
Barcelona B.BOSS
2014-08-23 01:06
[QUOTE=koeman92]Känner precis samma sak. Är även sjukt besviken över att vi kunde ha fått honom för blott €25 miljoner när Thiago lämnade, istället lät vi en juvel gå till Real för att se de bänka honom tills nästan all talang sugits ut, om den inte redan har gjort det. Han hade varit en perfekt ersättare för Iniesta, och jag är helt säker på att han hade valt oss alla dagar i veckan före Real i och med att han är ett Barça fan. [/QUOTE] Tyvärr visade vi inte tillräckligt med intresse. Real tog honom endast för att sno honom för våra klor för framtiden men Pellegrinis City ville ha honom lika mycket.
Barcelona B.BOSS
2014-08-23 01:00
Summerar kvällens match med 2 meningar. 1. Barca och Madrid borde hjälpa Atletico att betala och höja Simeones lön! Det är en värvning för La Liga. Den hör goda mannen som lever fotboll med större passion än någon annan borde inte La Liga förlora till PL. Han har höjt standarden och spänningen i La Liga. JAG hatar Madrid men det är skönt att se fram emot matcher mellan oss och Atletico samt Atletico och Real lika mycket. El clasico är inte längre säsongens enda match som man verkligen väntar på. Viva Simeone. 2. Huvudspelet är Atletico så mäktiga på att självaste Madrid respekterar något enormt. Alla bra huvudspelare i Madrid backar hem för att försvara mot de. Inklusive Cristiano och Bale! Det är något vi saknar. Mot oss parkerar Madrid Ronaldo och Bale på varsin kant i väntan på att springa nedför slalombacken. Det är något vi behöver skrämma våra motståndare med.
Barcelona Smogen
2014-08-23 00:59
Den förundrade känsla man får när Realfans säger att Atletico förstör fotbollen därför att dom parkerar bussen...
Barcelona Bentley King
2014-08-23 00:58
@SocialBarca_10: Ronaldo has no faith in Real Madrid's medical team and that's why he gets treatment outside of the club.. lol.
Annons: