/spanien/barcelona/forum/4097.aspx/spanien/barcelona/forum/4097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-22 00:56
@Neymar Jrr:

Haha om du ska trolla får du se till att vara lite trovärdig. Sälja Messi för 70M? Reus på samma nivå som Messi? Bitch you cray.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-22 00:55
@Neymar Jrr:

HAHAHAHAH...... vad har du tagit?
Barcelona Hyder
2014-08-22 00:54
Douglas-affären luktar, precis som nedan konstaterat, Henrique/Keirrison på väldigt långa vägar. Douglas som spelare luktar Cicinho på lika långa vägar. En medelmåtta som snarare känns som en korttidslösning än någonting annat. Enligt erkända experter så var nog den här liknelsen snarare ett hån mot Cicinho som nämns i samma mening som killen. Jag hoppas verkligen att jag har fel eftersom att jag dömer en spelare utan att ha sett honom spela. Hur svårt var det egentligen att skicka iväg ett bud på Aurier när tillfället fanns? Saknar tiderna när vi värvade med mod och fingertoppskänsla. Abidal, Touré och Marquez är några bra exempel. Rakitic är/kan vara en annan men han är ju redan etablerad i La Liga. Jag säger som Lasse Granqvist: "Jag tror jag ger upp"
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-22 00:53
@Neymar Jrr:

Du har precis skapat ditt konto, jag föreslår att du tar bort ditt konto kvick som attans!
Real Madrid Neymar Jrr
2014-08-22 00:51
En sak jag kom och tänka på är, varför vi inte säljer Messi? Grabben har gått ner sig extremt de senaste året och vem vet hur det slutar om två år till? Om vi säljer Messi kan vi för tillfället få runt 70 till 100 miljoner euro. Med dessa pengar skulle vi kunna köpa två spelare som Reus och Benatia. Dessa spelare anser jag skulle tillföra mer för klubben än vad Messi skulle. Exempelvis bara Reus är enligt mig redan i nivå med Messi. Kolla bara på Reus senaste säsong!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2014-08-22 00:49
Barcelona agreed today a personal 5-year deal with Sao Paulo right back Douglas. Transfer to be announced in the coming days.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-22 00:33
@koeman92:

Jag tror att han pratar om Lord Douglas...
Barcelona koeman92
2014-08-22 00:29
B.BOSS

För din egna säkerhet så hoppas jag verkligen att du var sarkastisk där...
Barcelona B.BOSS
2014-08-22 00:02
[QUOTE=westinho - Sergio #5]Munir kommer att starta mot Elche och han kommer att göra mål. Tror mycket på honom och med vår tunna anfallsbesättning lär Munir få en hel del speltid om han fortsätter leverera. Angående Douglas så har den duktige Lucas Resende skrivit om honom. Ofattbart att vi värvar en sådan medelmåtta. Vad har vi för scouter egentligen? Inkompetensen är påtaglig. [/QUOTE] Man blir rädd när man läser om den här medelmåttan!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-08-21 23:51
Jag är en av de supportrarna som har levt lite i förnekelse när det kommer till Douglas värvningen och efter att ha läste westinhos länktips där de som har följt Douglas karriär skriver såhär " i went through over 50 matches Douglas played for São Paulo. His average rating was 5,5". De beskriver honom som en B variation av Alves. Detta får mig att tänka... Tidigare var det någon som skrev att Douglas ägs av samma företag som delägde och sålde Keirrison och Henrique till oss, spelare som Pep inte ville ha. Nu spekulerar jag , men Douglas kan inte ha varit högt upp på tränarens lista. Om han ens va på Enriques lista? Så om det stämmer att vår ökända ledning värvar spelare av ett mystiskt företag, när tränaren knappt vill ha den värvade, är det "far fetched" att anta att någon i vår ledning är delägare (eller något liknande) i det där företaget som säljer dessa värdelösa spelare till oss? För bortsätt från företaget så tjänar ju inte någon på dessa köp, inte ens spelaren. Jag hoppas jag har helt fel. Jag ville bara slänga ut den teorin i forumet och se vad ni tycker.
Barcelona dinho the artist
2014-08-21 23:32
Jag avskyr den generelle Barca/Real-supportern i Sverige. Samma skrot och korn om ni frågar mig. Ser mig inte som en i mängden, dock.
Barcelona Krabban94
2014-08-21 23:17
@Acrobat:

Vill inte vara sådan, alla har rätt till sin åsikt. Däremot bör man hålla vissa åsikter för sig själv och tänka efter innan man uttrycker sig.

Det är synd att man måste påstå folk har problem eller nåt, låt dem sköta sitt så sköter man själv sitt eget. Blir besviken över att läsa sånt här och hoppas folk tar en stund och tänker sig för nästa gång.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-21 23:15
Munir kommer att starta mot Elche och han kommer att göra mål. Tror mycket på honom och med vår tunna anfallsbesättning lär Munir få en hel del speltid om han fortsätter leverera.

Angående Douglas så har den duktige Lucas Resende skrivit om honom. Ofattbart att vi värvar en sådan medelmåtta. Vad har vi för scouter egentligen? Inkompetensen är påtaglig.
Barcelona 1.70-ligan
2014-08-21 23:03
LE verkar ha tonvis med förtroende för munir och Samper, med allt rätt. Men fortfarande jäkligt kul att se.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-21 23:01
DM1982

Det skulle ärligt talat inte förvåna mig. För tillfället har vi endast tre anfallare tillgängliga på tre positioner. Med Pedro magsjuk och som inte tränat den här veckan och med Munirs fina prestationer under försäsongen skulle det helt klart vara en befogad startplats.
Barcelona DM1982
2014-08-21 22:59
Sources close to Barcelona are reporting that young striker Munir El Haddadi could start against Elche on Sunday. http://t.co/pJNJ4Ua5LP Skulle vara grymt kul att se honom spela mot Elche. Hoppas Deulofeu lär sig att hårt jobb lönar sig, Munir har verkligen slitit för det här.
Barcelona Neymar11
2014-08-21 22:10
Blaugrana91 Perez ger di Maria hellre 100 miljoner/år än säljer till Barcelona Och ska jag vara ärlig så tror jag att han hade varit värdelös i Barcelona. Han passar in i reals kontrings inriktade feg fotboll. Xavi hade nog tappat all hår pga felprocent i passningsspelet
Coach Pep.
2014-08-21 22:09
@J.Gamper:

Fast man kan ju diskutera varför det är så? Personligen tror jag det är för att de är identitetslösa och saknar moraliska, etiska och fotbollsmässiga värdegrunder (liksom de flesta fotbollsfans idag). Real Madrid står rent historiskt för fascism och i modern tid för kapitalism, och supportermentaliteten formas därefter. Inget konstigt med det. Det är därför det är så synd med minderåriga som råkar fastna för Ronaldos frisyr och börjar hålla på Real Madrid utan att veta vad de ger sig in i (föräldrarnas fel som inte uppfostrar dem bättre!). Personligheten avgör helt klart vilken klubb du dras till och fastnar för.

Det som var utmärkande med Barca var att vi hade tydliga ideologiska, filosofiska och moraliska grundpelare som vi agerade utefter, men numer vill inte ens ideologiska ståthållare som Cruyff identifiera sig med oss längre, vilket betyder att vi är på väg åt samma håll som Real. Idag sätter jag ogärna min fot på varken Qatar Nou eller $antiago Bernab€u.

Eller kanske är jag bara överdrivet politisk.. Fotboll är ju bara en sport heter det, och de flesta fotbollsfans är bara öldrickande förståsigpåare som inte fattar nånting. Men jag tycker att Barca i grunden står för ansvar, integritet, upplysthet, folklig gemenskap och riktig fotboll; och det är de idealen vi bör försvara.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-21 22:06
Kanske har nämnts, men Ancelotti har bekräftat att Di Maria vill lämna Real. Borde vi göra ett försök? Även Khedira lär lämna. Real försvagas ordentligt om båda dem lämnar. Trevligt för oss. :)
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-21 22:04
Jag personligen tycker det är synd om El Pasillo. Han lider uppenbarligen av något så jag ska inte göra narr av grabben.
Barcelona Acrobat
2014-08-21 22:04
Neymar 11: Det enda Pasillo gör är att snacka skit om Barca. Du behöver inte ta det jag skrev på gravallvar.
Barcelona B.BOSS
2014-08-21 22:02
Acrobat Den va sjuk hahahah
Barcelona Neymar11
2014-08-21 21:58
Och där kom idioten från Les rambles fram. Inte nog med det utan beter sig som ett större troll i ett desperat försök till att vara rolig. Och folk måste verkligen lära sig att börja ignorera folk. Och verkligen inte diskutera det som sägs i puertan hela dagen.
Barcelona J.Gamper
2014-08-21 21:58
Acrobat

Lite väl grovt där inte? :P
Låt snubben vara, det är synd om honom.
Barcelona Acrobat
2014-08-21 21:51
Personangrepp är inte ok. 48h spärr /mod
Barcelona J.Gamper
2014-08-21 21:45
Majoriteten av #Madridiots ska man inte ens bry sig om. De flesta kan knappt fotboll och hejar på laget för att de har "de bästa spelarna". När det går dåligt för de försöker man svartmåla rivalerna utav avundsjuka och skylla ifrån sig.

Just ignore them.
Barcelona Zyzz
2014-08-21 21:43
Fel av mig.
Barcelona B.BOSS
2014-08-21 21:01
Alla Madridistas jag har träffat på är precis som El Pasta. De snackar om att värva spelare som man plockar lösgodis.
Barcelona B.BOSS
2014-08-21 20:59
Madrids bästa säsong hamnar de ända på en tredjeplats bakom Barca. De kan köpa hela världen men de kommer aldrig dominera fotbollsvärlden likt Barca. Perez har suttit och kopierat rakt av Barcas modell och försökt köpa samma spelartyper.
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-21 20:33
Det minsta jag kan bry mig om som cule är vad en till synes mycket vilsen maräng skriver om oss. Snälla lägg ner dagisnivån.
Annons: