/spanien/barcelona/forum/4094.aspx/spanien/barcelona/forum/4094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Corazon
2014-08-24 08:17
Idag börjar ligan kul. Men förstår samtidigt att det inte kommer in fler spelare. Har varit tyst för länge nu å och fönstret stänger snart så detta är truppen i 2 år eller va d nu va.
Barcelona fc__Barça
2014-08-24 08:16
Denis Suarez imponerar i Sevilla! Har för mig att valmöjligheten fanns att plocka tillbaka honom redan efter ett år, är det någon som kan bekräfta det?
Barcelona Kröjf
2014-08-24 03:20
Efter mitt förra inlägg för någon vecka sen avregistrerade jag mig, eftersom jag själv inte inte ville läsa den sortens åsikter som jag redogjorde för i mitt senaste och sannolikt sista. Alla som läst mina inlägg över tid (Krojf utan ö), vet att jag inte står för någonting av det som nu väcker vrede. Tvärtom. Raka motsatsen i de flesta fallen. Med undantag för att jag verkligen inte kan förlika mig vid det faktum att Suarez spelar för oss, vilket framgått med all önsvärd tydlighet redan innan. Och att vare sig Tello eller Sergio Roberto visat sig hålla måttet, är heller ingen nyhet för någon som vet vad jag ansett om dessa två fd talanger, långt tidigare; om än i något mildare tonläge. Men resten av åsikterna jag rapade upp efter att ha svalt dom i tysthet alltför länge, får faktiskt andra än jag resa sig och stå upp för. Innan jag försvinner ut ur forumet igen med "svansen mellan benen" som "forumets nya lipsill", vill jag framhålla att exmpelvis Gabriel som jag hade ett delvis självförvållat gräl med under vilket han gav mig sistnämnda och för mig fullständigt obegripliga epitet , faktiskt fått flera tummar upp av mig sedan dess. Jag förmår nämligen för det mesta skilja på sak och person. Åter igen, Suarez utgör ett undantag från den regeln och ska så göra, som jag ser på honom och hans personlighet. Till sist en speciell hälsning till Xaviesta: Hoppas du orkar fortsätta hålla ställningarna med din knivvassa egg när så krävs. Troll ska ha spö!! Och jag är fan ta mig inget troll om ni nu trodde det. För som sagt, åsikterna och de nedvärderande gliringarna i mitt inlägg har jag läst här inne och inte skrivit efter eget huvud. Och vilket äkta fan vill väl läsa så´nt? Tydligen inte du, du, du och du i alla fall. Lovar gott inför framtiden på forumet, trots allt!!
Barcelona SoM_Un
2014-08-24 02:58
II Barça II

du undrade vrf real byter bort Di maria mot james...

svaret är enkelt för dom o deras presi...

JAMES ÄR SNYGGARE! hahaha
Barcelona Gabriel
2014-08-24 01:55
Blåröde Real Madrid ligger självklart i intresset eftersom dem är våra största antagonister, varför ska det vara så farligt att erkänna det och stå för det som Culé? För mig är det en självklarhet att lite fokus lägga på dem emellanåt samtidigt som en maräng även kommer att fokusera sig på Barcelona. Inget fel alls med det i mina ögon, det är så det fungerar. Det betyder absolut inte att jag inte fokuserar på mitt egna lag. Men nog fan ska jag kunna dela med mig av mina tankar kring deras sommar trots att jag är Culé. Ser fram emot matchen imorgon. Äntligen lite riktig fotboll!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 01:51
När han stukade vristen så var det mest otur, och knät i ryggen från Zuniga var idiotisk. Vi ska nog vara glada över att det inte är muskelskador han drar på sig titt som tätt, snarare så är det klantiga skador.
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-24 01:45
@barcastuff: Neymar didn't miss any game because of injury during 4 years at Santos. Since joining Barcelona, he had four injuries. [via md] Intressant.
Barcelona AndreD
2014-08-24 01:19
Första el Clasico förra säsongen på Skysports just nu
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-24 01:11
Fel av mig, började läsa från och med Sergi Roberto.
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 01:09
Grabbar innan ni hoppar på krojf så ska ni veta att han bara sammanfattar vad som har skrivits på forumet den senaste tiden. Alltså är det inte hans åsikter om spelarna, snarare så är det åsikter alla härinne har yttrat när det har varit som värst.
Barcelona Barcelonistas
2014-08-24 01:05
Kröjf - och du är ett stort skämt till supporter!. Så mycket skit i ett o samma inlägg har ja aldrig sett förut. Du får el pasillo och framstå som smart med det där inlägget..
Barcelona Barcelonistas
2014-08-24 01:05
Kröjf - och du är ett stort skämt till supporter!. Så mycket skit i ett o samma inlägg har ja aldrig sett förut. Du får el pasillo och framstå som smart med det där inlägget..
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-24 00:58
Kröjf Wow man, mycket negativt från din sida. Ge Mathieu en chans innan du dömer honom helt och hållet. Ligan har inte ens börjat och du är redan inställd på det värsta tänkbara. Calm your horses och ge laget åtminstone några matcher innan du dömer samtliga spelare du rabblade upp.
Barcelona Kröjf
2014-08-24 00:49
Några axplock av vad som framkommit på SvenskFans sida för FC Barcelonas fans under framförallt silly season inför säsongspremiären, kan kanske vara på sin plats. Så som en liten aptitretare, för att ingjuta nytt mod i oss alla nu när det äntligen drar ihop sig till ligastart:

Sergio Roberto personifierar La Masias totala förfall, vad gäller närodlat och ekonomiskt hållbart. Stolpskottet Tello gick inte ens att sälja, så han lånades ut till FC Porto. Köp och sälj. Det är vinnarmelodin för dagen, med vilken man har störst chans att vinna den mest åtråvärda av alla europatitlar.

Andres Iniesta sjunger på sista versen då han såg skrämmande blek ut, större delen av förra säsongen. Xavi visade sig under en senvåren och sommaren vara en gammal förlegad stofil och sorglig existens, som borde bänkas en gång för alla (helst säljas till högstbjudande innan till och med italienarna upptäcker vad vi redan vet).

Alves är en egotrippad gnällspik och har gjort sitt. Bort med sambaspektaklet. Nån jävla ordning kan man kräva i en storklubb som vår. Gerard Piqué är en fåfäng föredetting som blivit pinsam jetsetare och pokernörd. Avstängd en match, alltid nåt. Tyvärr verkar inte den valpige Bartra vara märkbart mycket bättre.

Busquets är på tok för långsam och borde få stå tillbaka för en riktig fullblodssprinter till pivote, i ett välbehövligt nytt spelsystem. Grisen Cesc Cesc Fàbregas fick till slut sitt straff för sin personliga skuld i att den serieskadade supertalangen Thiago kör rehab i Bayern istället för Barça, genom att förvisas till den ryske oligarkens oljeriggade Chelsea.

Kanarien Pedro som fick lära sig flyga som en pilgrimsfalk i FC Barcelona redan som liten, är snudd på obeskrivligt bedrövlig sen lång tid tillbaka och hör inte längre hemma i Kataloniens stolthet.
Messi är en saftigt överbetald slöröv och ett ständigt återkommande oro -och irritationsmoment för många fans. Argentinaren har med råge förtjänat att få smaka på oxpiskan vareviga träning framöver, för att få upp farten på sina stillastående stubbar till ben igen.

Det svindyra köpet av fuskaren, återfallsförbrytaren tillika bråkmakaren Suárez, är trots att han i mångt och mycket påminner om allas vårt hatobjekt Pepe, det absolut bästa som hänt Barça på evigheters evigheter. Inget ont som inte för något gott med sig. Låt vara att det dröjer tills slutet av oktober innan vi eventuellt får se svart på vitt, vad den för rasism även tidigare långtidsavstängde urugayanen verkligen går för i Blaugranas vackra färger.

Jämföra Keita och Pepe med Suarez och Evra? Tänk inte ens tanken. Den senare spelar ju i Juventus den här säsongen, som kan komma att möta oss i Champions Leauge vad det lider. Hoppas på Real Madrid istället, så slipper vi oroa oss för sådana scener som utspelades i träningsmatchen mellan Roma och Real. Ty Pepe och Suárez, dom kan ta varann i hand. Tro inte annat.

Mathieu är storrökare och bevisar med sitt nikotiberoende, att han inte alls är att lita på. Inte minst som det med stor sannolikhet innebär, att han även kan tänkas göra sig skyldig till en betydande mängd andra "dåliga grejer" vid sidan om själva fotbollen .Fransmannen saknar helt enkelt den självdisciplin som krävs för att spela fotboll på "vår" nivå ((enligt tillförlitig källa på forumet).

Flamländaren Vermaelen å sin sida, är skadebenägen som få. En riktig blundervärvning. Och ska nu sopan Song verkligen få vara kvar i klubben, kan han med fördel ersätta "Zubi" på dennes framträdande position som hovnarr. Sämre kan Song i alla fall rimligtvis inte bli som värvningsansvarig, än han visat sig vara som sporadisk avbytare.

Den i övrigt helt odugliga ledningen kan vi lämna därhän.Likaså svikaren Víctor Valdés som blev baktalad, levande begravd och sen länge synes bortglömd på Les Rambles. Pinto? Vem vill bli påmind? Vilken pajas, vet inte om man ska skratta eller gråta när nå´n så mycket som nämner namnet.

En gravt missvisande nidbild i det stora hela, om vad som skrivs på vårt eget forum? Må så vara. Men inte desto mindre ganska sann, i all sin inskränkthet (det självmålet bjuder jag på).

Första matchen börjar om mindre än ett dygn. Finns fortfarande tid för att att ända in i det sista fortsätta fundera över vilka av ovanstående och ännu aktuella B-spelare, som trots alla brister och fel får den kompromisslöse tuffingen Luis Enriques fulla förtroende från start på Camp Nou.

Vi får väl se när det ska till att singlas slant söndag kväll. Men riktigt sanna supporters i nöd som lust är vi alla i vilket fall, oavsett hur laguppställningen kommer att gestalta sig. Fattas bara.........
Barcelona Blåröde
2014-08-24 00:44
Gabriel Jävlar i min lilla låda vilken "om jag vore madridista"-analys. Fokus på rätt saker nu grabben, imorgon blir det KROSS
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-08-23 23:46
Helt otroligt att RM släpper di Maria. Men men, Perez vill ha sina poster boys. Real Madrid = one direction
Barcelona Gabriel
2014-08-23 23:41
Ingen blir gladare än mig ifall Madrid säljer Di Maria och Khedira utan att ersätta dem. Snacka om att försvaga sitt lag. Tror de flesta madridistas hade valt att behålla förra säsongens trupp snarare än denna säsongens om man räknar med att Di Maria och Khedira säljs. Vi snackar mycket om hur besvikna vi är på våran silly season, mestadels pga den uteblivna världsklass backen, men Real Madrid då? Dem har enligt mig verkligen inte gjort en bra sommar. Dem byter ut Di Maria mot James och kommer förmodligen gå back ca 20M€ på det bytet, dem säljer Morata utan att hämta in någon ersättare när planen länge var att ersätta honom med Griezmann som istället gick till stadsrivalen och Spaniens för tillfället bästa lag, dem betalar själva pengar för att få ut Diego Lopez och dem kommer med största sannolikhet att tappa Khedira, en väldigt nyttig och nödvändig spelare för deras lag och har istället köpt in Kroos som visserligen är en väldigt duktig fotbollsspelare men om man ser till spelarna Madrid redan befogar över i truppen så ser jag mer nytta av en Khedira där än en Kroos. Dem gick också miste om Rakitic som valde den största rivalen och som utan tvekan kommer att förstärka oss något enormt den här säsongen. Nej, jag hade varit sjukt besviken som madridista på deras silly season. Det enda bra jag tycker dem har gjort är köpet av Kaylor Navas men nu ryktas det att första valet ändå kommer hamna på Iker. Jag tackar och tar emot. Hade jag varit madridista hade mina önskningar varit Courtois, Griezmann, Benatia och Diego Costa. Där hade dom haft en rejäl förstärkning sett till förra säsongen. Nu blir det snarare en försvagning och jag tycker dem har uppenbara problem i nästan alla lagdelar. Madridistas skryter ofta om deras försvar, men varför? Deras försvar är verkligen inte bättre än vårat, det ser hur virrigt som helst ut och dem hade behövt en klass försvarare dem också. I mittfältet har jag svårt att se hur Modric och Kroos ska kunna spela samtidigt med Alonso som dessutom börjat gå ner sig. Känns lite som när vi försökte spela med Deco, Xavi och Iniesta, för många spelare som vill ha boll och för många spelare som erbjuder samma ingredienser till soppan. Egentligen är det bara anfallet jag tycker dem är starka i, men Ronaldo går runt med skador och det räcker egentligen att en av Bale, Benzema och Ronaldo skadar sig för att dem ska tappa rejält i kvalité, lite som oss där faktiskt. Jag är absolut inte nöjd med denna silly season framför allt med tanke på att min prio nr 1 till backlinjen nu verkar gå till Bayern för ynka 30M€. Men vi har inte bara gjort skit, vi har köpt in Ter Stegen, vi har köpt in Rakitic och Suarez. Mer nöjd som Culé än vad en madridista borde vara.
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 23:10
DM1982 Haha tänk om hans axel typ hade åkt ut led så han hade blivit borde en tid. Haha fan vad dum han hade känt sig
Barcelona socccerfan1
2014-08-23 23:02
Inget nytt förutom michael Douglas?
Barcelona Neymar11
2014-08-23 22:59
Dm1982 Haha ja! Blev så jävla chockad när jag såg det. Hade en tränare gjort så på mig så hade jag fan inte agerat lika lugnt
Barcelona DM1982
2014-08-23 22:58
@Neymar11:

Armen åker nästan av. ; )
Barcelona JR_Truce
2014-08-23 22:58
Christian Tello utbytt i 18:de minuten i Porto matchen. Skada? :(
Barcelona Neymar11
2014-08-23 22:57
Dm1982 Det är inget litet kliv han tar heller, hoppas han fortsätter att utvecklas och är redo för Barcelona snart. Har vi turen så slipper vi värva Reus Och nu när jag tänker på reus så är ju suarez likt honom något enormt i spelstilen. Samma löpsteget och finess med bollen och bägge är ganska all round och bra på det mesta
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 22:55
@Neymar11:

Jaha, haha det missade jag faktiskt haha
Barcelona DM1982
2014-08-23 22:55
@Neymar11:

Någon annan spelare i Sevilla blev skadad så de var tvungna att byta in en back.

Deniz Suarez imponerar, från Barcelona B till förstaelvan i Sevilla. Han spelade riktigt bra med stor mognad. Verkligen en möjlighet för Barcelona att plocka hem en riktigt bra spelare om två år.
Barcelona Neymar11
2014-08-23 22:54
Leomessi Tänkte mer när han höll på att slita ur hans arm haha
Barcelona El Soap
2014-08-23 22:53
@Neymar11:

Skada på Iborra, vilket gjorde att Emery behövde ta in en defensiv mittfältare istället.
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 22:52
@Neymar11:

Någon på mittfältet åkte på en skada tror jag och då var han tvungen att byta ut en ersättare åt honom istället. Dom hade inte råd att byta in en offensiv lirare som deulofeu när dom försökte försvara sin ledning. Det var inget val emery egentligen ville göra men ett nödvändigt.
Barcelona Neymar11
2014-08-23 22:50
Vad hände med deulo i matchen, han var påväg in men sen sket det sig? Emery såg ju galen ut
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-23 22:47
Barca Hur dom tänker? Jo Perez tänker pengar, inte framgångar. Han köper spelare som drar in stora intäkter till klubben och på så sätt köper han miljardspelare och kastar ut de som inte drar in sponsor,reklam tröjförsäljning osv. Di Maria och Ramos var enligt många experter den största faktorn till deras CL-titel. Men för att han inte vill tjäna ynka 3milj € och vill ha enligt rykten 8 milj € så får han gå ut via bakdörren istället. Hade Perez verkligen brytt sig om honom så hade han lätt kunna få han att stanna. Finns en anledning till att Perez dreglade över Neymar och nu går bärsärkagång på Barca och inleder en häxjakt på Barcas ledning och Messi.
Annons: