/spanien/barcelona/forum/4093.aspx/spanien/barcelona/forum/4093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-08-24 14:23
Det enda laget som verkligen har förstärkt sin trupp är Chelsea och ingen annan! Vi har förstärkt truppen någorlunda, någon spelare som saknas bara. Reus eller cuadrado absolut inte bägge Arsenal +\- 0 Man u behöver värva mycket mer Bayern +/- 0 Real - Man city har förstärkt någorlunda Atletico +/- 0 Gräset är inte grönare på andra sidan, utan ta ett steg tillbaka och börja fundera på vad vi har förstärkt istället
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2014-08-24 14:13
Alla lag i Europa försöker knyter till sig nya spelare förutom oss, stå där armarna i kors
Barcelona oocbgb
2014-08-24 14:12
Nu när united handlat ordentligt så lär inte det finnas några pengar kvar för Cuadrado.. Vilka klubbar utöver oss har han ryktats till och hur ser det ut för dessa klubbars ekonomi så här mot slutet av silly? Vår ekonomi bör ju klara av ett 50m-bud, och hans marknadsvärde lär knappt bli lika högt som efter ett lyckat VM så fiorentina bör ju sälja i år om dom vill ha stora pengar?
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-24 14:12
Otrolig efterlängtad premiär ikväll med ny tränare, nya spelare och förhoppningsvis ett helt nytt och bättre spel än förra säsongen. Får se om allt snack om det hårda slitet på träningarna och det intensiva presspelet visar sig vara sant. Idag vill jag se hårt arbete på planen från samtliga, inställningen ska den här säsongen redan från start vara att ta tillbaka Barca till toppen där vi hör hemma, och det kommer bara hända genom att alla spelare jobbar arslet av sig och följer Luchos instruktioner.

Matchen i sig ska väl inte vara några jätteproblem även om det är en farlig fälla att falla i. Elche är ett organiserat lag med ett mycket stabilt försvarsspel som jobbar för varandra, blir absolut ingen piece of cake att bryta sig igenom. Däremot så ska det med rätt inställning och tempo i passningsspelet inte vara några större problem. Det i startelvan man främst ser fram emot är hur vi tacklar skadeproblemen i anfallet och hur vi formerar mittbacksparet. I min bok så är Bartra given, har alltid sett han som underskattad och det han behöver för att det där sista klivet är förtroende från tränarna. LE har tidigare haft honom i B-laget och vet om spelarens kvalitéer och uppställningen ikväll blir en fingervisning på exakt hur högt han håller Bartra. Mathieu har gjort det bra i sina försäsongsmatcher och verkar även ha Luchos förtroende så jag tror valet står mellan Mascherano och Bartra.

I anfallet så ser jag gärna Munir från start, fina prestationer ska belönas och speciellt nu när vi står utan flera duktiga anfallare. Är Pedro redo så startar även han, annars hade det varit kul att se Rafinha, nämnda Munir samt Messi på topp. Dock tror jag att Lucho här väljer att ta det säkra alternativet med Xavi som mittfältsmotor, Rakitic som tvåvägsspelare och Iniesta som vänsterytter, mycket pga att han inte vill bänka Xavi allt för mycket såhär i början. Jag tror man vill att Xavi trots allt ska känna sig delaktig och att han då och då får starta sådana här ligamatcher när vi har några tongivande spelare borta. Det skulle inte kännas fel det heller då det trots allt är ligapremiär där man vill börja säsongen starkt men enligt mig är det istället nu vi ska spela in nya spelare och spelidéer inför tuffare matcher senare i höst, inte spela de säkra kortet och stå och stampa på samma ställe.

Hur som helst oerhört spännande säsong framför oss. Om man lägger allting som har med titlar, säsongsmål, rivalitet osv åt sidan så är egentligen det roligaste med detta att äntligen få se Barca spela igen. Allt ifrån kombinationsspelet, crossbollarna, det tålmodiga rullet, soloräderna och målet är saker man saknat och som man äntligen klockan 21 ikväll får bänka sig framför TV:n för att återigen bevittna.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-24 13:58
@viccc:

Eftersom vi redan har två defensiva mittfältare i Masche och Sergio. Jag tippar därför att Bartra startar i backlinjen och Masche på bänken.
viccc
2014-08-24 13:54
Varför är inte Samper med i truppen? Roberto är för fan med
Barcelona the cameroonians
2014-08-24 13:46
Luis Enrique will on Monday meet with club officials to discuss final week of transfer window. Last attempt to sign Reus not ruled out. [md]

Gabriel - vattnas det i munnen..? :P
Barcelona Nemesis 10
2014-08-24 13:46
Så skönt att Di Maria lämnar Real! Dom förlorar spelaren som springer konstant, tar det defensiva arbetet och som är bäst i laget på att slingra sig igenom försvar likt Iniesta.
Med Modric, Alonso och Kroos så har dom ett ganska statiskt mittfält, ingen som riktigt kan utmana ett försvar när det låser sig då alla är bra på samma saker ungefär.

Helleluja!!
Barcelona SoM_Un
2014-08-24 13:43
måste säga att jag diggar den där sandro. tror att han kan bli en viktig del i vår trupp i framtiden. en supersub typ som jobbar hård o lirar på flera positioner. som pedros första säsong typ. en annan sak, kanske låter knas men jag hoppas att munir gör en katastrof match haha bara ikväll. så LE o ledningen inser att det är ett måste att ta in cuadrado snabbt som faaan.
Barcelona Barc6
2014-08-24 13:37
@LeoMessi:

Ni är ju bra snälla ni mot Vermaelen haha, själv tippar jag att han spelar strax över 10 matcher och då inklusive inhopp.

Barcelona Bentley King
2014-08-24 13:35
Man sa ju förra året att försäljningen av Özil skulle vara Real Madrids fall, men endå så vann de Champions League. Nu när de ska sälja Di Maria säger ni samma sak. Visst jag håller med om att deras lag försvagas betydligt, men att ta ut segern i förtid borde man inte göra. Ancelotti är ingen tränare man ska underskatta tycker jag. Äh vad snckar jag om? Real ser inte alls lika bra ut som de gjorde förra säsongen. Jag tippar på att de tar en ny 3e plats i ligan och åker ut i kvarten mot Chelsea i Champions league (just för att de har en bra tränare, annars hade de åkt redan i åttondelen).
Barcelona Neymar11
2014-08-24 13:12
Westinho Di Maria var deras jobbigaste spelare oavsett form. Så oerhört skönt att slippa honom, dock så kommer det bli ganska tråkigt i el classico nu. Känner mig inte alls nervös med honom borta :) Aja Barcelona- atletico är den nya klassikern
Barcelona fc__Barça
2014-08-24 13:12
Massmargodly

Håller med dig helt när det gäller Mathieu, en bra värvning även om han var lite dyr. Men tror folk underskattar honom.

Däremot tycker jag ändå du överskattar våra mittbackar. Pique är bra i sina bästa dagar. Vermaelen är bra skadefri. Saken är ju den att Pique har inte varit i sina bästa dagar på 3 år nu, och Vermaelen startade färre matcher än Puyol förra året. Men visst de kan blir hur bra som helst, men sannolikheten talar emot. Själv hoppas jag att Mathieu inte åker på skador och att Bartra får sina chanser så kan Pique sitta på bänken och Vermaelen kan rehaba hela säsongen.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-24 13:11
Att sälja di Maria är Real Madrids fall ska ni se. I första mötet mot Atletico var det han som skruvade upp tempot hos eet dåligt Real. I returen var han inte med och dem var ingenting. Går inte bara att baserade påståendet efter 2 matcher, men det är tydligt. Ska dem vinna med Alonso Kroos och Modric på mitten? Hahah.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-24 13:10
Real Madrid slänger bort den spelare som fixade deras efterlängtade CL-titel. Det är bara att tacka och ta emot för oss culés. En Di María i toppform är nog den jobbigaste spelaren man kan möta, efter en Messi i toppform.

Khedira ser ut att stanna ändå, om man ska tro på Ancelotti. Får se hur mycket speltid han kommer att få.

Hoppas vi gör en övertygande insats mot Elche ikväll, likt den mot Club Leon. Jag vill se oss som serieledare efter första omgången!
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 12:58
@Vampíro:

Jag tippar strax under 20 matcher och då räknar jag antal gånger han får se hela matchen från bänken eller läktaren. Han klarar ju knappt spela en match utan att va borta i två månader.

Vet inte om det är arsenals medicinska team som är helt kasst eller om han bara är skadebenägen. Minns ju att fabregas var skadad som fan i arsenal men det ordnade sig i barcelona.
Barcelona Messmargodly
2014-08-24 12:55
@Tiki-Taka:

Jag tycker att ledningen värvade Matheiu pga av att vi behöver en snabb mittback, en som kan stå upp i fart mot främst bale och ronaldo. Det är inte många mittbackar som besitter den fart Mathieu har.. Tror det var därför ledningen gick fullt ut på honom. Han är den back som e planerad att gå rakt in i startelvan.. Vermaelen är köpt för bänken främst. Hade lednigenen köpt en Benatia också så hade mad behövet spela in 2 helt nya mittbackar i startelvan vilket inte är så bra tycker jag.. Tycker dom 2 värvnigarna av mittbackar ledningen värvat in är helt perfekt.. En mathieu som ger oss fart, och en vermaelen som är sjukt bra mittcback i sina bästa dar som backup..

Glöm ej att pique e i sina bästa dar och får man honom på rätt spår är Benatia en sopa i gemförelse.. Mascherano är stabil och hungrig som vanligt.. Bartra kommer göra det hur bra som helst iår.. Så släpp skitsnacket om Benatia. även om han kostat 10 miljoner kronor så behöver vi inte han.. Han har inte den fart vi var ute efter på våran mittback, han har inte rätt profil helt enkelt.
Barcelona Vampíro
2014-08-24 12:51
The recovery of Barcelona centre back Vermaelen, who suffered a thigh injury during the World Cup, could take another two weeks. [lesportiu] Okej over/under, vad säger ni hur många matcher gör han totalt den här säsongen? Jag tippar på strax under 20 matcher inklusive inhopp.
Barcelona Barcelonistas
2014-08-24 12:37
Nu när Divearia lämnar Real så är det bara och hoppas på att Reus inte drar till pesten. För drar han ditt så har han förstört sin karriär. Real Madrid är påväg ner den här säsongen. Jag tror inte ens att man vinner nått iår. Barca,Chelsea,Bayern är alla bättre enligt mig.
Barcelona Barcacat
2014-08-24 12:30
Bravo
Alves-Bartra-MAtheiu-Alba

Rakitic - Sergio B- Iniesta

Rafinha- Messi - Munir

Denna uppställnig känns given. Möjligtvis att Pedro borde vara med om han är frisk nog. Munir är vår mest formastarke anfallare just nu och borde absolut få starta. Vi möter ju ändå Elche på hemmaplan...

Barcelona Barcacat
2014-08-24 12:23
Barcelona Gabriel
2014-08-24 12:17
Äntligen matchdag, som man har längtat till ligapremiären. Jag har en riktigt skön känsla inför den här säsongen sett till blåröda ögon. Sommaren är slut och jäklar vad fort det gick, det känns nästan som det var igår när man satt i tv-soffan och Alexis gjorde sitt drömmål mot Atletico och fick en att börja våga hoppas, för att i slutändan ändå gå miste om titeln och, iaf mentalt applådera det Atletico som rättvist vann La Liga BBVA på Camp Nou. VM har också passerat oss och den tiden bara flög iväg. Det har varit kanske en av de skönaste och bästa svenska somrarna med varmt väder, sol och bad under de senaste 2 decennierna. Juni månad såg dagarnas schema ofta ut som stranden med polarna och VM matcher på uteserveringar och barer med massa sköna människor, och under all denna tid har man aldrig kunnat sluta skänka en, två eller flera tankar mot FC Barcelona inför kommande säsong; livet för en culé går aldrig på semester. I maj månad hade man en hel del drömmar om ett nytt projekt för klubben, med massa nya spelare och en ny tränare som valet föll på Lucho, som utan tvekan alltid varit en personlig favorit som fotbollsspelare och som jag både tror och hoppas kommer att göra det strålande med oss även som tränare. På önskelistorna här inne har det oftast varit en majoritet gällande namn på inköpslistan. Hummels, Benatia, Aurier och Reus hade alla spelat för Barça om vi skribenter från Sverige svenskafans fick bestämma, istället föll valet på Mathieu, Vermaelen, Douglas och Luis Suarez. Den första tanken när man skriver ner det här och jämför spelarna är "fan" och "helvete", ja - fortfarande, det är känslan man inleder säsongen med som blandas med en stor och stark portion av optimism och längtan tillsammans med en viss missnöjdhet och besvikelse. Man kunde ha gjort mer, man kunde ha gjort bättre, men som culé borde man ha varit införstådd i verkligheten och förberedd på vad som komma skall, eller ska jag säga vad som komma skulle. Allt är inte svordomar i kyrkan, Ter Stegen och Rakitic är två spelare som jag älskar att se i vår fina tröja, så även Luis Suarez. Det har varit många och heta diskussioner gällande Suarez här inne, för mig kanske lite mer än för någon annan då man, med all rätt fick ställas till svar för sitt glädjehopp i all eufori av skribenten "Kroijf" mitt i all Gothia fotbollsfest i min fina hemstad Gbg. Diskussioner kan hetta till och åsikter kan skiljas, men i slutändan får man försöka lära sig att respektera åtskiljakitgheterna mellan varandra och komma till en god ton, där misslyckades jag, förmodligen helt medvetet också och ber även om ursäkt till "Kroijf" för det och sträcker nu ut en vänskaplig hand och ber om förlåtelse, det känns som rätt sak att göra precis så här vid ligapremiärens stundande timmar. Om du ser det här så hoppas jag att du tänker till en eller två gånger innan du tar beslutet att sluta medverka här inne, du är en skicklig skribent med läsvärda åsikter som för med dig lite mer klass och finess till forumet, och ta det här från mig, hade jag brytt mig alltför mycket om vad andra anser om mina inlägg så hade jag slutat skriva för längesen. Det är så det fungerar, alla håller inte med varandra, alla kommer inte överens och alla gillar inte allt man skriver. Men innerst inne, djupt ner innerst inne spelar inget av det någon roll egentligen för vi alla vill bara det bästa för klubben vi älskar och i slutet av dagen är vi alla genom emotionella band bundna till varandra via vår kärlek för FC Barcelona. Här inne ser jag alla som mina bröder, och även bröder tjafsar och bråkar med varandra emellanåt. Till matchen ikväll förväntar jag mig mer än något annat eld, passion, vilja och engagemang. Nej, jag förväntar mig inte champagne fotboll och en Manita seger. Jag förväntar mig rätt inställning från alla 11 plus avbytare på ett sätt som får mig att glömma bristen på det från hela förra säsongen. Sker det så är jag nöjd, och sker det så är jag även hundra procent säker på att vi får oss en fin inledning på säsongen med våra första 3 poäng. Ikväll börjar allvaret hermanos. Jag är redo för den nya fotbollssäsongen. Nu kör vi..... Visca el Barça! A por ellos!
Barcelona Barca007
2014-08-24 12:16
Skönt det ska vara med liga match igen!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-08-24 12:16
Bartra Mathieu som mittbackspar i en premiär? Jag väljer nog ändå Mascherano Mathieu, eller Mascherano Bartra isåfall just den här matchen. Nån får vara ledare i backlinjen, det är viktigt att någon tar på sig den rollen i backlinjen och vet inte om någon av de tillgängliga backarna är lika kapabla till det.
Barcelona papillon
2014-08-24 12:07
Om Mascherano startar som mittback så är det för att man inte vågar bänka Sergio. Själv tycker jag att Sergio borde bänkas, alldeles för mycket kladd på boll. Tyvärr kommer detta aldrig ske :/
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona B-Guden
2014-08-24 12:00
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Nej alldeles för ofta väljs Namn rutin osv före talang skicklighet och form, det har vi sett i princip i alla lag.
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 11:57
Jag tror snarare att det är så att man väljer mascherano för bekvämlighetens skull. Han är ett säkert kort på så sätt att dom vet var dom har honom. Visserligen så kan det vara så att masch presterar bättre på träningarna men under förra säsongen så överglänste bartra dom på matcherna. En sak jag vägrar tro är att Pique har presterat så pass bra under träningarna att han är given i elvan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-08-24 11:50
Tänk så är du fotbollstränare, du ser dina backar träna mot Suarez Messi iniesta osv varje dag tillsammans med dina hjälptränare. Varför underskatta tränarnas förmåga att se vem som är bättre i dagsläget när de följer spelarna från nära håll varje dag?

Jag är säker på att Mascherano är en bättre back i dagsläget än Bartra och i en premiär väljer man honom.
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 11:40
Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är ett hån mot Bartra om mascherano får starta idag istället för honom. Masken kom sent till försäsongen pga av VM, så han har vilat en del och har nog inte samma tempo i kroppen. Sen har bartra gjort det väldigt bra under försäsongen och faktiskt förtjänat att starta idag även om Pique hade varit tillgänglig. Om dom så gärna vill spela mascherano så får dom göra det på mittfältet där han är som bäst! Låt han göra sig själv lite rättvisa åtminstone.
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-08-24 11:36
Blaugrana//

Kan mycket väl ligga något i det, och man får väl bara svälja stoltheten då att acceptera.

Fiskarna i Göta kanal var en liknelse mannen. Jag är inget arg fan, men man får väl förfan uttrycka sig som man vill, utan att få en känslostämpel på sig. Ta inte min text så ordagrant.

Westinho//

Om du inte är för fritt språk och skrivningar, så kan du bra gärna kolla vidare på diggelodiggelei eller vad det heter med Lasse kroner i din plastburk.

Att komma med påhopp som troll, ta till såna invektiv, jisses..
Annons: