/spanien/barcelona/forum/4092.aspx/spanien/barcelona/forum/4092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2014-08-24 18:54
Eibar mot Real Sociedad 22 spanjorer från start!

Bara i la liga otroligt stort!

2 timmar kvar...till kick off
Barcelona Smogen
2014-08-24 18:44
Rejält trist om Bayern köper Reus. Tyskland har ju redan förvandlats från att vaea en av de mest spännande ligorna till en enlags liga likt Ligue 1. Tråkigt att fotbollen håller på att förstöras på det sättet. För det är väl ingen som tvekar på att PSG, Bayern och även Juve kommer vinna sina ligor tämligen komfortabelt? Tur att det åtminstone finns 3 lag i spanien och england som gör upp om vem som vinner. Men vad tror ni? Något måste ju göras känns det som. Antingen blir det ju en Europeisk superliga eller så behöver UEFA och/eller Europas största klubbar visa lite solidaritet mot övriga lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-08-24 18:39
Någon som vet om Neymar har Green Light för att spela ikväll? Edit: såg att han inte ens var uttagen till matchen. Så tydligen inte.
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 18:07
Härligt att mitt internet inte tycks fungera nu, jag har "begränsad åtkomst". Tack vare blixten som slog ner här utanför mig någonstans, vill fan inte missa första ligamatchen pga en jävla blixt!
Barcelona Blaugrana91
2014-08-24 17:48
Barclasico

Hmm om det stämmer så är det möjligt att han kanske anländer ändå.

Isåfall har vi en otroligt spännande och framförallt stark trupp.
Sen kan vi bara hoppas att klubben lyckats nå en överenskommelse med Dortmund gällande Reus och att han anländer nästa år.
Barcelona Corazon
2014-08-24 17:41
hahah har ni sett det här klippet han är ändå rolig alves..
Barcelona B.BOSS
2014-08-24 17:36
[QUOTE=FCB~]B.BOSS 25m???? Det är ju sjukt billigt för reus :o Klart barca måste värva han om han är så billig. [/QUOTE] Yes enligt en klausul i kontrakten kommer hans utköpsklausul sänkas till 25 miljoner. Och han vill inte förnya ett med Dortmund.
Barcelona Vampíro
2014-08-24 17:34
Säga vad man vill men Madrid kan verkligen göra bra affärer när det kommer till försäljningar. Även när hela världen vet att en spelare är på väg bort så lyckas de få ett riktigt bra pris. De värvar riktigt dyrt men vad gör drt när man kan balansera upp det hela.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-24 17:34
Det enda rimliga för Fiorentina vore att sänka deras pris från 50M till 40M och således kan Barcelona gå med på att köpa honom. Cuadrados marknadsvärde kommer knappast att öka tills nästa sommar, och då finns inte ens Barcelona med i jakten p.g.a transferförbudet. Det verkar onekligen så att han själv verkligen vill hit men att han inte på något sätt vill tvinga sig ut ur klubben.
Barcelona FCB~
2014-08-24 17:33
B.BOSS 25m???? Det är ju sjukt billigt för reus :o Klart barca måste värva han om han är så billig.
Barcelona B.BOSS
2014-08-24 17:30
"@RafaelH117: The club that signs Reus for €25m next season will make the deal of the summer, rumoured to be Bayern Munich." Fy, om/att vi går miste om Reus till Bayern eller någon annan. Hur svår är det att övertala honom att inte gå till stadsrivalen? En ärligt försök att värva honom och han hade sprungit till Barça självmant.
Barcelona FCB~
2014-08-24 17:30
Hoppas på att Cuadrado kommer och sen är det bra inför 2 säsonger :)
Barcelona FCB~
2014-08-24 17:29
Hoppas på att Cuadrado kommer och sen är det bra inför 2 säsonger :)
Barcelona Deulofeu
Får Lucho som han vill kommer Cuadrado och Song och möjligtvis så lämnar även Adriano.

Då kommer han ha flexibiliteten att spela precis som vi vill den enda vi inte lyckades värva som vi satsade på var då Marquinhos och möjligtvis även Koke men han var ju omöjlig från början.

Jag hoppas fortfarande på Cuadrado då han är så extremt allround snabb och har egentligen allt samt att man vill inte se Douglas dra på sig vår tröja någonsin!

Säljer vi både Song och Adriano måste det ju finnas utrymme för en värvning.

Grimaldo och Samper får den speltiden som de skulle fått inte mig emot precis.

Adriano kommer saknas speciellt hans sjukt skruvade skottmen hur ofta är han skadefri egentligen? Flera gånger förra året då både han och Alba var skadade samtidigt.

3.5 timmar kvar...
Barcelona Nemesis 10
Haha herregud vilka priser, vi kanske inte ska klaga så mycket på att vi fick Suarez för 65 miljoner pund med tanke på vad för summor andra spelare värderas till.
Barcelona the cameroonians
2014-08-24 17:26
Jo, fast di maria har ju ratat en kontraktsförlängning och fått tillåtelse att lämna. United är det enda lag som har behov och råd (PSG och City måste sälja andra spelare för att hålla FFP) med honom, så de borde inte känna konkurrens om spelarens underskrift. Nog fan borde de fått ner summan till en mer normal nivå.

James är ju yngre, gjorde ett bra VM som fick stor genomslagskraft PR-mässigt och kommer ha ett högre andrahandsvärde. Därmed inte sagt att han är värd €90 miljoner, men Monaco satt ju i en bättre förhandlingsposition.

Men en sak håller jag med om - marknaden var fuckad innan, än mer nu.
Barcelona Barclasico
2014-08-24 17:20
Cuadrado (Fiorentina) “My possible signing with Barça isn't closed yet. I don't know about my future. There's still time.” [la nazione]

vad tror ni?
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-24 17:10
@the cameroonians:

James Rodriguez för 90M då? Haha, marknaden har varit fuckad länge nu. United är desperata och måste ha in Di María, om han spelar som han gjort i Real Madrid kan han vara värd pengarna.
Barcelona the cameroonians
2014-08-24 17:06
Hehe, vilket överpris för di Maria som det ryktas om nu. €75 miljoner + ytterligare €15 i add-ons. Visst är han bra, men detta är ju ett bevis på att marknaden är helt fuckad. Mindre än 4 timmar till avspark - ska bli underbart att höra hymnen i ligasammanhang igen!
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-24 16:20
Vad jag älskar sådana här videos.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-24 16:16
viccc Roberto är ingen defensiv mittfältare. Han är knappast den där naturliga bollvinnaren och har en roll högre upp i planen en exempelvis Busquets. Att han inte bidrar med tillräckligt mycket i offensiven handlar snarare om att han inte är tillräckligt bra för att göra det i Barcelona. Jag skulle beskriva han som en tvåvägsspelare, jobbar hårt och en ganska bra passningsspelare, på sin egen nivå menar jag såklart då. Alla mittfältare är ingen Iniesta. Vissa är fysiska, vissa är bra poängspelare, vissa har en överlägsen teknik och vissa har lite av varje.
2014-08-24 15:59
@viccc:
Du missar ju poängen helt? Jag länkade videon för att visa vilka ytor Roberto rör sig på. Dessa ytor ser du aldrig exempelvis Busquets röra sig på. Att Roberto enligt dig inte är tillräckligt bra för att spela som en "vanlig central mittfältare" är en annan femma. Det betyder inte per automatik att han är en defensiv mittfältare, eftersom han inte spelar på den positionen. Nog om detta.
2014-08-24 15:57
Klockren animation angående Cristianos slag mot Godín.
viccc
2014-08-24 15:55
Du kan inte länka en video från matcher där han möter lag som är sämre än Allsvenskan, Även Roberto kan se bra ut i sådana klipp, ja han gjorde en bra match (träningsmatch) mot Bayern för 1.5 årsedan men sen då? Finns nog en anledning till varför Tata inte ansåg att Roberto va tillräcklig bra, och han har ju knappast blivit bättre. Första touchen hjälp, hade hellre behållit Dos Santos
viccc
2014-08-24 15:50
Han spelar inte heller som en klassik central mittfältare heller och bidrar inte med något offensivt, han har inte egenskaperna för att spela som mittfältare.
2014-08-24 15:40
@viccc:

Vadå enligt mig? Han har inte spelat som defensiv mittfältare, alltså är han inte en sådan. Du får nog titta lite noggrannare på Roberto när han spelar, för han spelar i alla fall inte som en defensiv mittfältare.
Barcelona Amo.38
2014-08-24 15:38
Vårt agerande på transfermarknaden är som vanligt pinsamt .. Det känns som att klubbarna vi ska köpa spelare av trissar upp priserna till himmelen så snabbt dom vet att det är Fc Barcelona som knackar på dörren .. Vad hände med set Barca som värvade med fingertoppskänsla? Abidal, Marquez , Yaya är alla spelare vi snappade upp till kanonpriser. Thomas vermaelen för 20m säger ju sig självt , killens positionsspel är under all kritik han är totalt vilse emellanåt. Och vem ska vara den generalen och styra backlinjen? Matieu? Pique? De bådar riktigt illa måste jag säga när det vankas bättre motstånd, ska tilläggas att han var 3e val i loserklubben Arsenal. Måste kännas bra att va gooner när dom gång på gång blåser oss på pengar för deras mediokra spelare. Bayern lär väl få Benatia för under 40m hur lyckas dom egentligen? Rekommenderar länktipset, det är precis så Zubi agerar på transfermarknaden också.. Jävla tomte
Barcelona Neymar11
2014-08-24 15:20
@barcastuff: Barcelona have scored 5562 Liga goals #fcblive Most against: Athletic 312 - Atletico 303 - Espanyol 298 - Valencia 298 [via @barcastat] Det säger ju en hel del när vi gör flest mål på dom bättre lagen. Dock så ska man ha överseende med att vi har mött dom fler gånger
Barcelona Neymar11
2014-08-24 15:16
Samper kommer att göra samma utveckling som Xavi. Och flyttas upp 20-30 meter på plan. Han är för svag för det defensiva och han kommer briljera högre upp på plan!
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 15:12
Viccc Roberto är ingen DM, han är en vanlig CM. Sen att han inte är en tillräckligt bra poängspelare gör honom inte till DM. Jag ser också att vi hellre spelar med Samper men dom är inte samma spelartyp och dom lirar inte på samma position.
Annons: