/spanien/barcelona/forum/4088.aspx/spanien/barcelona/forum/4088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-09-10 12:12
Gabriel Sedan en träning med Madrid;) Det var samma sak när bale kom till Madrid, fjäskandet hade inga gränser. Han sa att det var Ronaldo som var "bossen" och att det är Ronaldo som ska bestämma vem som tar frisparkarna, återigen för att han är "bossen". Vi får hoppas att "bossen" säger till honom att ta bort det där diademet för det är jävligt svårt att ta killen seriöst när han ser ut som en 40 årig soccer mom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-09-10 11:56
LeoMessi Sen när har Bruno Mars varit fotbollsinsatt?
Barcelona Amo.38
2014-09-10 11:55
DM1982 Ja tur det, men att både han och vermaelen har historik av att gå sönder titt som tätt var något jag oroade mig för inför säsongen. Man vill ju se kontinuitet i backlinjen något vi har saknat på år. Aja säsongen har precis börjat, återstår att se om backlinjen kan hålla sig skadefria.
Barcelona Gabriel
2014-09-10 11:50
Jag tror också att Bravo kommer att få fortsatt förtroende och även ifall jag var emot köpet av honom och har Ter Stegen som nummer 1 så vore det kanske även det bästa och framför allt det "mest rättvisa" beslutet av Lucho att ta. Inte sådär jätte klokt för dynamiken i truppen och laget att byta ut målvakten som släppt in 0 mål på de 2 första matcherna. Ter Stegen är mitt första val men han kommer att få sina chanser. Ingen panik!
Barcelona LeoMessi
2014-09-10 11:39
Fjäskandet har redan börjat alltså;) Han får komma och träna med Messi lite och då kan jag garantera att han skulle ändra uppfattning snabbt haha. Di Maria är nog den ende som har vågar säga rätt ut att Messi är bäst.
Barcelona DM1982
2014-09-10 11:26
[QUOTE=NoGo™ ]SPORT English ?@Sport_EN 4 min Jeremy Mathieu has injured his right ankle and is doubtful for the clash against Athletic Club on Saturday. #fcb [/QUOTE] Tur att vi har en bra bredd bland mittbackarna nu, det ska inte vara några problem.
Barcelona NoGo™
2014-09-10 11:24
SPORT English ?@Sport_EN 4 min

Jeremy Mathieu has injured his right ankle and is doubtful for the clash against Athletic Club on Saturday. #fcb
Barcelona DM1982
2014-09-10 09:55
[QUOTE=el Flaco]Nu när Ter Stegen har återhämtat sig från sin skada är den stora frågan vilken målvakt Lucho kommer satsa på från start mot Athletic. Även om tysken sägs ha mycket talang i sig ville Luis Enrique ha in Claudio Bravo och jag tror chilenaren kommer få förtroendet mot baskerna. Va tror ni? [/QUOTE] Jag utgår från att Bravo kommer spela men ter Stegen är framtiden, ingen idé att stressa. När hade Barcelona två så här bra målvakter senas?
Barcelona el Flaco
2014-09-10 09:47
Nu när Ter Stegen har återhämtat sig från sin skada är den stora frågan vilken målvakt Lucho kommer satsa på från start mot Athletic. Även om tysken sägs ha mycket talang i sig ville Luis Enrique ha in Claudio Bravo och jag tror chilenaren kommer få förtroendet mot baskerna. Va tror ni?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-09-10 09:35
@barcastuff: Offers B players rejected this summer: Patric-Liverpool, Grimaldo-Benfica, Adama-Man Utd, Dongou-Celtic, Munir-Madrid, Sandro-Juventus [md] Länge leve La Masia!!!
Barcelona koeman92
2014-09-10 09:00
@Krabban94:

Enligt EA ska den komma in idag
Barcelona Krabban94
2014-09-10 07:33
@ADAMA&HALILOVIC:

Igår tror jag!
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-10 01:58
@barcastuff: Athletic and ESP federation agree with Barcelona playing with third kit (yellow-red, 'senyera') on Saturday. Referee will decide. [rac1 ara] Slår vad om att den enda som kommer säga nej här är nog domaren. Alla misstänker nog samma sak som jag gör isåfall.
Barcelona Kröjf
2014-09-10 01:31
I vårdguiden för Västergötlandsregionen, finns kunskap som kanske kan komma väl till pass inför Luis Suárez comback i slutet av oktober.

Där finns nämligen initierad information om varför barn bits och att det faktiskt inte alls är ovanligt att småttingar gör så, när de blir arga och frustrerade. Det framhålls särskilt att det inte rör sig om elakhet eller att telningarna vill vara besvärliga med beteendet ifråga. Bitandet beskrivs istället som ett impulsstyrt utåtagerande från någon som har alltför nära till sina negativa känslor eller härbärgerar ett stort behov av att få uppmärksamhet.

Att FIFA med sina långa avstängning från alla fotbollsrelaterade aktiviteter i organiserad form, handlagt ärendet Suárez i direkt strid med vetenskap och beprövad erfarenhet, blir uppenbart när man väl tar del av befintlig kunskap på området. Förvisso framhålls det i vårdguiden vara viktigt att vuxenvärlden reagerar på ett sätt som gör klart för barnet att det aktuella beteendet inte är acceptabelt.

Å andra sidan står följande att läsa:

"Om man ser att ens barn biter ska man försöka att inte ge händelsen så mycket uppmärksamhet. Man ska inte skälla, men markera tydligt att det inte är okej att bita någon. Det räcker med att bestämt säga "Du får absolut inte bitas. Det gör ont på den andra!".

Så här med facit i hand agerade domaren i matchen mellan Uruguay och Italien i VM på ett mindre destruktivt sätt då han över huvud taget inte uppmärksammade händelsen under själva matchen, om man jämför med det gigantiska efterspel som FIFA gjorde sig skyldiga till med åtföljande svarta krigsrubriker i fokus en lång tid efter "incidenten".

I Vårdguiden står det vidare:

"Som vuxen kan man försöka komma underfund med vad som händer innan barnet biter. Om barnet brukar bitas i samband med en speciell situation är det lättare att förekomma barnet så att det går att undvika situationen".

Samt fortsättningsvis:

"För att ta barnets signaler på allvar behöver man också agera förebyggande. istället för att fokusera för mycket på själva bitandet, kan man försöka fundera på hur och i vilka situationer man kan ge barnet positiv uppmärksamhet".

Eftersom åtminstone Suárez senaste två bett skett inom offensivt straffområde, så borde kanske Barças stab överväga att ge honom tydligt markerade löpvägar som i möjligaste mån håller honom utanför denna försåtligt minerade mark.

Å andra sidan får ju Suárez som allra mest postiv uppmärksamhet när han gör sina många mål. Då är möjligheten som allra störst att han blir rejält omfamnad av såväl lagkamrater som fans på ett enkom positivt sätt.

Men eftersom de flesta avslut och skott som resulterar i mål från Suaréz sida, råkar ske just inom straffområdet där risken samtidigt verkar vara som störst för att han ska återfalla i sitt bitande, synes klubben stå inför något av ett moment 22 i sina eventuella överväganden vad gäller hans position på planen.

Lösningen liggger måhända i att Barças fans omgående lär sig att älska Suaréz minst lika reservationslöst och ohämmat som Brasiliens publik dyrkar sin kelgris Neymar Jr, när den senare befinner sig på sitt hjärtas hemmaplan i Sydamerikas supermakt.

Kanske kan Camp Nous publik till och med drista sig till att med all kärlek i världen som går att uppbåda, börja skandera den engelska ramsa som Suaréz "förärades" under sin tid i Premier League: "He cheats. He dives. He eats your hands and thighs! Luis Suárez!"

Att han sedan med rätta fick rykte om sig att vara en "lying, cheating, racist scum bag" i fotbollhuliganernas moderland , borde väl vi kritiskt inställda supportrar till köpet av Suaréz kunna lära oss bortse från för den goda sakens skull, nu när det snart hettar till på allvar och alla spelare som gör skillnad till det bättre borde vara välkomna. Eller hur (?) som helst: Go´natt.

Barcelona LeoMessi
2014-09-09 23:16
@Neymar11:

haha vi kan väl låtsas att jag visste det och att det var ett ärligt misstag av mig:P

Hade faktiskt ingen aning att han tog över landslaget haha.
Barcelona Neymar11
2014-09-09 23:02
Leomessi Hiddink tränar Holland nu haha
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 22:58
@BARCA-més que un club:

haha ja det glömde jag:P Men det är inte en lika stor skräll ändå ;) Van gaal har typ inte vunnit någon betydelsefull match sen VM.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-09-09 22:56
@LeoMessi:

Glöm inte Holland också ;) förlora 2-1
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 22:43
Tukiet förlorade med 3-0 mot island, bosnien förlorade med 1-2 mot cypern och albanien slog portugal med 0-1! haha en del skrällar detta EM-kval.
Barcelona petersays
2014-09-09 22:35
Chelsea, Southampton, Monaco... Listan över lag som sålde för mer än oss är rätt jäkla lång.
Barcelona petersays
2014-09-09 22:30
@Leo y Cesc:

Vadå raised most money? Vi har sålt för ca €80. Liverpool raisade ju mer pengar bara genom att sälja Suarez till oss? Real sålde för €120. Är Sport (som vanligt) borta i huvudet eller?
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-09 21:54
@barcastuff: Barcelona want to wear third kit (yellow-red) on Sat as part of Catalan National Day celebrations. Asked Athletic to wear away kit. [tv3]
Ronaldinho Gaúcho #10
2014-09-09 21:44
Har någon här en vettig stream för att se Kroatiens match?
Länken från WalterWhite är död för mig...
Barcelona B-Guden
2014-09-09 21:13
Nu tycker inte jag Zlatan ska bli avstängd eller så, men fanns Suarez bett med i matchrapporten ? annars är det ju skandal
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-09 21:13
@barcastuff: Barcelona were the team that raised most money from transfers this summer and the team that spend second most, after Man United. [via sport]
Barcelona Rambla~
2014-09-09 20:47
@LeoMessi:

Ännu längre bak i tiden än så. Redan när han spelade för Cadete. Hans polare Bellerin och Toral från samma lag lyckades ju Wenger locka över med sina löften och pengar.
Barcelona WalterWhite
2014-09-09 20:40
@Neymar11:

Här är en fantastisk stream för de som vill följa Rakitic och Halilovic. Även Kovacic som barca budade på spelar.
Barcelona Neymar11
2014-09-09 20:21
Halilovic från start för Kroatien!
Barcelona Lion24
2014-09-09 20:10
papillon

Jag tror inte att det är en medveten taktik från ledningen, tyvärr. Men jag tycker ändå att det är lite fel. Det sänder ju fel signaler liksom: ''du får ändå vara kvar, även om du inte presterar för att du är katalan/egen produkt''. Spelarna måste prestera för att få vara kvar i klubben och de unga spelarna ska inte känna den pressen nu men dom ska vara medvetna om att dom MÅSTE prestera för att stanna. Nu blir det liksom lite slappare och man vet att man ändå kommer att få vara kvar. Men som tur så är Lucho en tränare som arbetar hårt med spelarna så dom inte blir slappa.
Barcelona koeman92
2014-09-09 19:50
@ADAMA&HALILOVIC:

Enligt EA ska den komma ut imorgon.
Annons: