/spanien/barcelona/forum/4087.aspx/spanien/barcelona/forum/4087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-08-25 00:39
Dema Haha ofan, vad säger man ens till något sånt? Aja, jag tar det som en komplimang att han tyckte det jag skrev var bra. Fast kanske lite roligare att komma med sina egna tankar och skriva på sitt egna sätt. Well, well, inte första gången det händer. Hjärta Ledsen men jag kan inte hålla med dig, visst han kämpar och sliter, säkerligen för att Lucho kräver det från alla spelarna, men annars tycker jag att han tar felaktiga beslut och slarvar precis som förra säsongen och kladdar på bollen alldeles för länge. Börjar ledsna rejält på honom även om jag är sjukt tacksam för allt han gjort för klubben. Alves är och kommer alltid att förbli en personlig favorit för mig, men han är långt ifrån sen spelaren han en gång i tiden var.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
2014-08-25 00:33
Hur slår Rakitic de här otroliga assisterna? De håller sig i luften som en ballong och landar bekvämt bakom backlinjen och framför spelaren.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-25 00:32
Förra året kan jag inte minnas att vi släppte fram en enda talang på riktigt. I år känns det som om att flera ynglingar kommer få chansen att visa upp sig. Jag menar, Munir från start i årets första match. Hade det varit Tata hade han spelat Iniesta ute på kanten och Pedro istället för Rafinha. Jag gillar verkligen Lucho och tror samt hoppas på att denna säsongen blir riktigt jävla lyckad, för laget men samtidigt också för individerna! AJMO BARCA!
Barcelona Afellay y Thiago
2014-08-25 00:27
Riktigt rolig match att se idag!
Även om motståndet kanske inte ger världens värdemätare anser jag man fick ett par frågetecken uträtade:
1: Mathieu - VILKEN insats med tanke på den kritik han fått utstå innan han ens hade anlänt. Otroligt lugn och väldigt fint passningsspel.
2: Messi - vad ska man säga... Jag vet ärligt talat inte. Om någon har ord för det så hjälp mig!
3: Rakitic - kan redan nu blivit en av mina absoluta favoriter...
4: Laget - vilken kämparglöd!

Keep it up!

Föresten, lite OT: men hur ändrar man sitt namn här? Min dator kan vara slö bara för jag försöker ändra... Känns sådär aktuellt med två icke-barcaspelare ...
Dema
2014-08-25 00:23
Gabriel .. Läs kommentarerna på Aftonbladet. Tror någon har kapat din kommentar rakt av. Om du inte är en mörk kille som heter Isse Muhamoud Ahmed.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-25 00:21
Gabriel

Själv tycker jag Alves var fenomenal i andra halvlek. BIdrar lite till slarvmålet men å andra sidan har han ett väldigt högt utgångsläge och det märktes i andra när han hade hand om hela högerkanten helt själv efter utvisningen då Rafinha byttes mot Bartra. Han jobba riktigt bra i presspelet och bredda spelet vid varje anfall
Barcelona NeymarJ11
2014-08-25 00:08
Känns skönt att Real Madrid o Atletico spelar mot varandra i den tredje omgången , känns som det kommer sluta med X i den matchen , går allt bra borta mot Villareal nästa vecka kan vi skapa ett försprång redan från början
Barcelona NeymarJ11
2014-08-25 00:08
Känns skönt att Real Madrid o Atletico spelar mot varandra i den tredje omgången , känns som det kommer sluta med X i den matchen , går allt bra borta mot Villareal nästa vecka kan vi skapa ett försprång redan från början
Barcelona Riiio!!
2014-08-24 23:58
Vilken värvning Rakitic kommer bli! Blont hår i början av matchen. Mörkt i slutet! Vilka lungor, vilket arbete över hela plan!!
Barcelona Gabriel
2014-08-24 23:57
Fiorentina don't rule out selling Juan Cuadrado this summer, although they want at least 40M. Barcelona and Man United could make bid. [cf] Känns som att det kommer komma en hel del nyheter kring Cuadrado och kanske även Reus imorgon.
Barcelona Gabriel
2014-08-24 23:51
Vilken underbar start på säsongen. 3-0 och champagne fotboll, visst, spelet i den första halvleken var inte lika övertygande som i den andra men det är aldrig lätt att bryta ner ett lag som försvarar sig med hela laget framför deras egna målvakt även om laget heter Elche. Efter 1-0 målet gick det som på en räls. Busquets och Alves ska båda ha sig en känga för Mascheranos onödiga utvisning, sånt slarv får inte uppkomma, men allt som allt och rent kollektivt sätt är jag sjukt nöjd med spelet ikväll. Individuella plus måste gå till Mathieu, Alba, Rakitic, Iniesta, Messi och Munir. Messi krigade och slet på ett sätt som jag inte sett honom göra på länge, men framför allt så lyckades han med sina dribblingsraider precis på samma övertygande enkla sätt som han brukade göra. Att han fick smälla dit 2 bollar direkt i första matchen måste kännas oerhört skönt för Leo, som många redan nämnt, det kan bli riktigt kul när han får lira tillsammans med Neymar och Suarez. Sen Munir, vilken kille. Spelar totalt orädd och är Suarez klinisk i sina avslut. Den killen sitter verkligen på något extraordinärt i sin talang och kommer utan tvekan att växa fram till en stor fotbollsspelare så länge han bara jobbar hårt och fortsätter att tro på sig själv. Sen denna Rakitic, jag är nästan ordlös för hur nöjd jag är med honom, det känns som att vi spelar med 2 spelare extra från vad vi brukade göra när vi hade slöa och klumpiga Fabregas i startelvan. Ivan sliter och kämpar i defensiven, har sylvassa frisparkar och hörnor, ett livsfarligt skott, precisa krossbollar samtidigt som han behärskar vårat snabba kortpassningsspel galant. Han ser redan mer integrerad ut i vårat sätt att spela fotboll på än vad Cesc klarade av att göra på 3 säsonger med oss. Känner på mig att han kommer att bli en stor personlig favorit inte bara för mig utan för alla andra här inne. Egentligen finns det många jag vill hylla but knowing me så måste jag klaga på något. Alves, Pedro och Roberto - 3 spelare som inte presterade, och inte har presenterat på ett bra tag. Dessa 3 ville man få sålda under sommaren, det är rätt så tydligt varför. Pedro och Alves har gått ner sig och håller inte längre rent klassmässigt för spel i Barcelona, samtidigt som Roberto aldrig varit tillräckligt talangfull. Nu tvingas man bli ångestfylld varje gång man ska se Pedro och Roberto bytas in, ett lättsamt suck och pustande kommer när man ser att dem ska bytas in. Men men, så är det. Vad vore Rambles utan någon hack kyckling? Hur som helst så är jag otroligt nöjd allt som allt samtidigt som jag inte vill dra alltför stora växlar av kvällens vinst. En stabil 3-0 seger med en man mindre i en hel halvlek är alltid imponerande även om Elche knappast är av det bästa motståndet, men det är just det - Elche är Elche, man får nog vänta lite innan man ser exakt på vilken nivå vi ligger på. Redan nästa helg blir det tuffare då vi ställs borta mot Villarreal, förhoppningsvis har Neymar hunnit tillbaka till spel samtidigt som jag hoppas på att Munir får fortsatt förtroende. Gasen i botten culés, nu fortsätter vi på samma spår och släpper aldrig på farten!
Jesper
2014-08-24 23:47
Real Madrids Jesé kan slänga sig i väggen!

Vi har underbarnen Rafinha (och Munir)
2014-08-24 23:41
@FC Tiki-Taka:

Det var skrivet i stjärnorna, efter 2 ribbträffar och några frilägen så stiger Messi fram och visar hur det går till, finta en, finta två och hejdå
Jesper
2014-08-24 23:39
Härligt att Munir återigen gjorde succé. Detta skickar väl en signal till (ursäkta språket) idioter som ansåg att spelaren bara skulle få vara reserv bakom sopan Pedro. Man skall ge spelare (Munir i det hära fallet) chanser innan man dömer ut dom...
Jesper
2014-08-24 23:36
L.A.M Nr 10

Men snälla du, tror du på fullaste allvar att 11 träben i Elche skulle kunna sätta emot våra spelare som har passningsspel i blodådrorna? :)

--

Jag undrar vart Lion24 tog vägen, Mathieu var verkligen kass trots att han är en rökare...
Barcelona papillon
2014-08-24 23:35
Blaugrana91:

Mycket möjligt...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona FCB-TAOF
2014-08-24 23:24
Någon som kollar på Villareal matchen?

Hur tror ni spelet ser ut i El Madrigal?
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-24 23:23
Trodde vi skulle få problem i andra men vi löser det galant. Såg ju faktiskt bättre ut med tio man konstigt nog. Munir har visat upp sig på allvar, Pedro gör ett ok inhopp men inte mer. Ska man gå på form och prestationer så ska Munir starta mot Villarreal. Mittfältet funkar utmärkt, enda pricken är väl Sergios agerande vid utvisningen men annars är han bra. Rakitic gör en bra tävlingsdebut och Iniesta visar att han kan ta sig an rollen som spelfördelare. Mathieu gör det bra och ska fortsätta spela, frågan är dock vem som gör honom sällskap i mittlåset. Mascherano är avstängd nästa match och enligt mig gör det Bartra till given mot ubåtarna. På tal om Villarreal så spelar de just nu, derby mot Levante där de redan kunde gjort minst ett par mål. Giovani är en fantastisk spelare och har alltid varit det. De har Bruno som duktig mittfältare, Uche som en snabb jävel på topp, Cani som fortfarande är en fin fotbollsspelare och en bra backlinje med Musacchio som ledare, dock startar han inte idag. Ett bra och intressant fotbollslag som lär skapa problem för oss nästa helg. Gäller att redan nu börja fokusera och förbereda spelarna då det är oerhört viktigt med full pott efter 4-5 matcher spelade. Skulle vara riktigt skönt att redan efter några omgångar skapa ett gap på några pinnar ner till Madridklubbarna.
Barcelona Mido
2014-08-24 23:23
Fantastiskt spel av hela laget, Messi sprang! Men jag vill ge en stjärna till macherano, varför jo, tänk er om elche gjorde 1-1 hur skulle match bilden se ut, ingen vet, men det barca som vi känner då skulle de spela nervöst stressat å sidled. Så han tog rött å fick laget att tänka, 1-0 räcker inte. Mot nya segrar.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-24 23:20
Varit på Tele2 och tittat brorsan spela, och därför inte sett matchen vi vann. Hur skötte sig laget? Presspelet? Rakitic bra? Mathieu?
Barcelona Zyzz
2014-08-24 23:17
Jag tycker att spelet var liiiite krampaktigt stundtals i första halvlek, men efter 1-0 var det riktigt imponerande! 3-0 trots en man mindre i 45 min! Messi var fantastisk och jag hoppas att det är LE som fått honom att börja springa mer, även om det nu bara har gått en match. Förövrigt tycker jag att Alba och Mathieu var strålande. Även Munir var bra. Imponerande av en så ung spelare att avsluta så kyligt i sin första La Liga-match.
2014-08-24 23:16
@Neymar11:

Morsan blev väldigt besviken idag, hon hade hoppats på att få se hur han ser ut åtminståne. Knappt en inzooming ens :(
Barcelona TRD
2014-08-24 23:15
Fan vad bisarrt.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-24 23:14
Jag blir andfådd av att titta på Jordi Alba under en match. Vet inte om jag någonsin sett en spelare springa så mycket och så intensivt/snabbt som han gör. Alves var nog den senaste, men Alba är snäppet värre. Galen kondition och speed på Jordi.

Dagens bästa? Munirs mål...Fast nej, jag var säker på att han skulle måla. Dagens bästa var Messis arbetsvillighet och fantastiska spel. De två målen är standard för honom när han verkligen tar i.

Bra start på säsongen!
Barcelona Neymar11
2014-08-24 23:11
Snacka om lättförtjänta pengar för bravo den här veckan haha Fyfan vad uttråkad han måste ha varit
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-24 23:09
Var hur trevligt som helst att se hur både Rakitic och Iniesta gick ned för att täcka ytan bakom våra ytterbackar, vilket blir extra viktigt med tanke på hur högt upp de spelare under Lucho.
Barcelona Barc6
2014-08-24 23:09
Fantastiskt spel underbart att Messi löper igen och fick göra mål, fantastiskt av munir, rakitic för bra! Matthieu bra! Alba duracell kanin! Men som nån nämnde så vill man inte dras med hypen det är som sagt första matchen på säsongen hemma plan dessutom och inte mot någon motståndare som kunde chocka! 0 skott på mål.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-24 23:06
papillon

Okey...
Antar att vi inte såg samma match...
Barcelona Blaugrana91
2014-08-24 23:05
Blir tuffare redan nästa vecka borta mot Villarreal, men spelar vi som idag bör det inte vara något problem.

Neymar lär dessutom vara tillbaka. Munir ska dessutom få spela från start igen. Han är bättre än Pedro just nu.

Munir-Messi-Neymar

Om Munir fortsätter ta för sig får Pedro svårt att ta plats, speciellt om vi dessutom också värvar Cuadrado. Sen har vi ju iof Suarez, glömde honom...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-24 23:05
Corazon

Du kan se alla matcher du vill i efterhand här.
Det tar någon halvtimma tills någon lägger upp dem.

Sen kan du göra som Duda sa..
Gå in på Wiziwig, klicka på software d.v.s program du kan välja för att titta.
Antingen laddar du ner soap-cast eller den bästa som funnits senaste 2 år Acestream. Acestream sviker aldrig..
Annons: