/spanien/barcelona/forum/4086.aspx/spanien/barcelona/forum/4086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas-
2014-09-30 22:41
Är La Liga sämre än Allsvenskan? Jag menar, detta amatörlag har 17-0 på 6 matcher. Helt sjukt.
Barcelona Krabban94
1a målet kunde Alves ha spelat upp bollen tidigare istället för att tappa den och ge PSG en onödig frispark
2a mål är nog tyvärr Ter-Stegen ute och yrar och läser fel, går målvakten ut på en hörna/frispark/inlägg ska han antingen boxa ut bollen eller ta ner den och "klistra" den i händerna.

Sen gällande Alves, alltså han är 100gånger bättre på fotboll än mig. Men jag slår vad om att jag slår bättre inlägg än honom. Tror till och med vår katt hade lyckats slå ett bättre inlägg än Alves.

Varför envisas om att slå höga inlägg då man kan köra med inspel istället hårda men låga, betydligt svårare att försvara sig mot...
viccc
Kul att alla flippade på mig här för 1 vecka sedan då jag tyckte de va lite väl mkt hype efter Granada. va försvaret bra idag? " Det här är Barca och inte Valencias formum" haha hmm.... okej
Barcelona Gonzalez_Barca
Sälj Messi i januari!
Barcelona Port Olímpic.
Några analyser från dagens match:

Rakitic behöver släppa lillebrorskomplexet och börja ta en större roll på mittfältet. Just nu är Xavi ett bättre alternativ om det står mellan dem två. Vårt största problem ser jag inte i backlinje utan på mittfältet.

Det sägs att LE har efterlyst ett rakare spel men jag ser ingenting av detta i nuvarande Barca-spel.

Neymar & Messi håller en överlägset högre klass än resterande spelare i dagsläget.

Tempot måste skruvas upp. Gå-fotbollen som vi länge ägnar oss åt sätter oss i defensiv knipa gång på gång då vi inte är på hugget.

Alves & Pedro håller inte måttet längre.

Barcelona Alienpepe
2014-09-30 22:40
@Tyska Maskinen:
Tror vi hade vunnit med 1-4 om Zlatan hade spelat.
Barcelona Neymar11
2014-09-30 22:40
Lär er att ta förluster, bättre att åka på en förlust nu och komma ner till jorden. Istället för att laget ska blåsas upp som en ballong för att till sist spricka när det gäller Tålamod mina vänner, ödmjukhet och stötta laget. Ge cred till motståndarna som slog oss
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Weeena
2014-09-30 22:39
Gud vad jag hatar vissa av er här inne , ni verkar ha följt barca sens trippeln. madrid vålta oss ? är du helt seriöst eller? Aa juste genom att parkera sin buss och satsta på kontringar som alla andra lagen. Att vinna på det viset är inte fotboll för mig , man chansar på långbollar och väntar på att motståndarna gör misstag. Så dåligt spelade vi inte , vi hade ett par chanser dom sista 30 min med den där bussen. Jag tror inte att ni vet hur svårt det är att spela mot 11 man som försvarar sig. Vilket annat lag är det förutom Barcelona som får stå ut med denna taktik? Vaknar för i H******E
Barcelona jawwa
Det var tider då Reijkard mönstrade edmilson och thiago motta ... där har vi ett mittfält som kan vinna boll. Busi är för mig otroligt dålig, värdelös när iniesta o xavi inte levererar. Lite som pique vars brister uppenbarades utan puyol på plan
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Hehehe, lägg ner pipan.

Det enda som har varit bra i den här matchen är bara Messi.
Du får gärna påminna oss vad som var så positivt med den här matchen..
Barcelona Andreas-
För att göra en lång historia kort, alla utom Messi ska åka på duktig med stryk ikväll. En skam att dem bär denna tröja. Vidrigt.

Idag ser man verkligen att backlinjen är ett skämt. Vi hade behövt Kompany, Hummels, Thiago Silva och en jävla massa ytterbackar. Vi fick en samling korpspelare. Cuadrado framåt hade behövts, Sandro o Munir är ju rena rama skämten.

La Masia o tiki taka. Idag spyr man på skiten. Sänker denna fotbollsförening totalt.
Barcelona 100% AntiMadridista
Sandro, Pedro och Munir håller mot dåliga lag i La Liga men inte i CL. Det är inte spelare som motståndarna blir rädda för. Jag vill att LE bänkar några spelare (Alba, Busquets, Alves, Iniesta)
Barcelona Zyzz
Synd att inte alla har Messis fantasi i anfallsspelet. Då hade vi vunnit varje match med 10 mål. Nu byggs istället spelet runt Alves och Alba och då tar det stopp.
Barcelona S91
Andresito
Hem och göra läxan säger du. Problemet med denna klubb är att de inte har gjort sin läxa på flera år...
Barcelona Vampíro
Nu väntar jag ivrigt på de vita riddarna som ska försöka sopa undan den här insatsen. Visst är det BARA en match men lägger man ihop det med matchen mot Malaga och hur det såg ut under senaste säsongen så är det inte 'bara' längre. Det är ganska oroande.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-09-30 22:38
Mycket negativa tankar men den förlusten tror jag gör oss bra för att inse att saker måste förändras, Iniesta har blivit xavi han bara går runt spelar som enklast inget mer utöver det. Pedro är över det är fakta och han borde inte spela mer Dani Alves likså fastän Montoya är inte världsklass så är han iallafall hungrig och tror jag bidrar med mer än Dani. Återstår och se hur vi tar denna förlusten nu.
Barcelona Smogen
Messi var ju magisk idag, synd att han var helt ensam om det.
Nästan tragiskt att se hur Messi blivit så totalt ensam om att visa kvalitet i Barcelona.

Visserligen tar det tid att sätta sin prägel på ett lag, men än så länge är det väldigt lite som förbättrats sen förra säsongen.

Jag tror helt seriöst det bästa för Barcelona hade varit om man förra året gett Tata sitt fulla förstoende och låtit han sköta laget.Nu fick han inte göra de värvningar han ville och blev efter nyår tvungen till att ändra sitt spelsätt till det vanliga Tiki-taka och hela korthuset rasade samman.
Barcelona Davids3
Det här kan inte vara sant...

Är ni som skriver här inne helt seriösa ? Jag skäms mer när jag läser era kommentarer än dagens förlust.
Den ena vill ha en ny tränare, den andra snackar skit om Iniesta..
Barca spelade en dålig match idag så enkelt är det, sluta spotta ut massa dynga ur er mun, vid nästa vinst kommer man se er applådera igen..
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
Helt seriöst, är det bara jag som tycker vi gjorde en bra match idag? Vi föll på individuella misstag idag, inget mer. Jisses vad folk är dumma på detta forum, ni kan verkligen pyttelite om fotboll. Fanns sjukt många positiva aspekter att ta med sig från dagens match.
RedemptionMn
Om Lucho har cojones, så bänkar han Busquets och flyttar upp Mascherano till sin naturliga position. Alba ska också förpassas till bänken. Killen gör grova misstag, där ett resulterade i hörna som hemmalaget utnyttjade. Högerbackspositionen ser mörkt ut. Vi lär nog se mer av Alves misslyckade inlägg.
Barcelona Gabriel
2014-09-30 22:37
Jawwa: "vi ödslar 70 min varje match där Pedro spelar". WORD!
Barcelona Leo y Cesc
Det är inget fel på spelet, det är fel på fasta situationer och målvaktsbytet!!!!!
Barcelona jawwa
In med jörgen klopp:p
Barcelona Rambla~
Tyvärr så coachar Lucho bort den här matchen. För envis för att inse att det måste till ett starkare mittfält i en så här svår bortamatch. Bra läropengar förhoppningsvis. För många spelare viker ner sig i närkamperna. Iniesta usel förutom den fina assisten till Messis mål. PSG vinner på inställning och pga vårt ibland naiva försvarsspel och mesiga närkamspspel. Stackars Rakitic fick ta ett hästjobb bakåt tack vare Pedro och Alves usla insatser och en för kvällen stabbig Busquets. Han hade behövt en Mascherano på mittfältet. Jaja, bara att hoppas LE slutar vara så jävla envis och till slut inser att man måste ha ett fysiskt starkare defensivt mittfält i sådana här matcher.
Barcelona Heisenberg
@Acrobat:

Problemet är ju att det inte är i anfallet problemet sitter. Gör man 2 ska man vinna.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-30 22:36
Stort frågetecken kring Enrique. Detta var första testet och försvarsmässigt så var det en katastrof.
Barcelona Zyzz
Det är pinsamt hur mycket misstag som begicks idag. Alldeles för mycket felpass i farliga situationer. Kan inte Suarez få spela nuuu...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@RedemptionMn:

Spelar Alves och Pedro nästa Cl match hoppar jag över den..
Barcelona Corazon
Åt helv ..med detta lag inställning och år punkt
Barcelona Acrobat
2014-09-30 22:35
Ingen bra match ikväll! Nu blir det tight om förstaplatsen i gruppen. Samma fantasilöshet som förra säsongen och lika dåligt defensivt. Tyvärr dog lite av ens förhoppningar inför den här säsongen i och med den här insatsen. Kan Suarez göra skillnad?
Annons: