/spanien/barcelona/forum/4085.aspx/spanien/barcelona/forum/4085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis
2014-08-23 20:49
Vad pysslar domaren med i Malaga-Bilbao?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Varför dömdes bort Bilbao's mål??? Jag förstår ingenting!!! De har visat reprisen ett antal gånger men vad har hänt???
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
Spanska domare är verkligen värdelösa, alltså helt seriöst. Dom är helt fucking värdelösa, finns inte ord som kan beskriva hur dåliga dom är.

Skönt med att La Liga har startat!
Barcelona the cameroonians
2014-08-23 20:48
Hahaha, målvakten Iraizoz kvitterar för Bilbao och jublar som en galning, sen underkänns målet... helt utan anledning.

Spanska domarkåren i ett nötskal.
Barcelona DM1982
2014-08-23 20:44
Osasuna borta måste vara säsongens tuffaste match för alla lag i segundan, att förlora där säger väl inte så mycket. En del spelare som saknas, känns som om utgången av den matchen var rätt tydlig.
Barcelona NoGo™
2014-08-23 20:37
Rafael Hernández ?@RafaelH117 2 min

Here’s the referee match report yesterday where he absurdly claims Cristiano Ronaldo only pushed Godin: pic.twitter.com/uC6fMSDlqS

....
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 20:33
Och där förstörde ungdomarna chansen att ta en poäng när dom släpper in årets skitmål. Verkligen uselt där.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 20:32
Cameroonians Håller med dig, dom kunde ha haft en bättre försäsong och dom övertygade inte mot lagen från division 3. Men det är som sagt en del viktiga spelare som saknas och som dom inte kan ersätta rakt av. Måste säga att Dongou är iskall numera. Hans utveckling tycks inte gå framåt. Tror att en utlåning hade behövts. Sen får vi som sagt inte underskatta osasuna som har gjort livet surt för a-laget.
Barcelona Rambla~
2014-08-23 20:10
Angående di Maria så lade inte Barca något 60m bud på honom. Bara en tidningsanka. Även Barcas korkade ledning fattar att det knappast är lönt att kontakta Madrid om en spelare utan det är endast utköpsklausul som gäller.
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-08-23 20:02
[QUOTE=Barc6]Benatia till Bayern alltså för endast 30miljoner? Så otroligt tråkigt då han var min drömvärvning till backlinjen... Men vad ska man göra med den här ledningen, vi får alltså inte värva på 1 år, vad krävs för att ledningen ska inse detta? Cuadrado 40 miljoner de är överpris, benatia 30 miljoner är överpris, eller reus 35 också överpris, men Vermaelen matthieu är köpt vid mellandagsrea, samtidigt som man vill lägga 60 miljoner på di Maria, eller koke, haha ja har verkligen inga ord för våran inkompetenta ledning!!!!!!!!!!! [/QUOTE] Har för mig att Roma ville ha 60 M för Benatia. Kanske därför ledningen gav upp, men Bayern gör bra business och verkar ha lyckats dra ner det till halva priset.. Inte direkt Bayerns första gång de gör en bra affär. De lär väll även sno åt sig Khedira för ett skitpris också
2014-08-23 20:00
On-topic: Grimaldo kommer in i stället för Bicho, ska bli kul att se honom i en mer offensiv roll än normalt.

Off-topic: di Maria klar för United - enligt en del twitterrykten.
Barcelona NoGo™
2014-08-23 19:52
Rafael Hernández ?@RafaelH117 2 min TVE isn't allowing TV Cuatro to show Cristiano Ronaldo hitting Godín as they own the rights and are against showing it. How convenient! Spanish Public Television is threatening the private spanish television while refusing to allow them to show the CR7 punching Godín.
Barcelona Vampíro
2014-08-23 19:51
Stackars Alexis som måste spela i Arsenal, usch vad hemskt det måste vara för honom.
2014-08-23 19:48
@LeoMessi:

Ja, det märks att träningsmatchandet mot betydligt sämre lag inte gynnat spelarna tempomässigt. De blir överkörda och får inte till stånd nåt riktigt spel.

Men man ska inte dra så stora växlar av en förlust mot Osasuna borta (om det nu blir så) med tanke på att Grimaldo, Samper, Adama och Munir "saknas". Många nya spelare som behöver lite mer tid för att hitta rätt i spelet.

ett mittfält med Samper, Babunski och Halilovic kommer kunna äga matchbilden på ett betydligt bättre sätt framöver.
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 19:29
Gabriel - just de han var ju kvar säsongen 09/10 också. Minns att jag men även många andra kritiserade Marquez då minns bara inte vilken säsong. Men det var förmodligen den säsongen då. Gabriel lämnade efter trippel säsongen så vi hade 4 MB 08/09 säsongen. Minns tyvärr väldigt lite. Vet att Marquez hade bra långbollar. Barcelona -Lyon på CN där Marquez lägger en galen lång boll till Henry som därefter sätter 1-0 minns jag fortfarande.
Barcelona Smogen
2014-08-23 19:29
Satt och funderade häromdan vilken som är Barcelonas sämsta värvning genom alla tider. Zlatan, Overmars, Chygrinsky är alla namn som dyker upp. Sen ser jag plötsligt namnet framför mig. Likt den starkaste sol lyser hans självklara namn.Zubizarreta! Som spelare var han bra, men ingen enskild person kan väl ha kostat klubben så mycket pengar? Zubi och hans dåliga förhandlingar tar ju själv och äter upp hela inkomsten vi får från tröjsponsorn och diktaturen Quatar.
Barcelona Barc6
2014-08-23 19:21
Benatia till Bayern alltså för endast 30miljoner? Så otroligt tråkigt då han var min drömvärvning till backlinjen... Men vad ska man göra med den här ledningen, vi får alltså inte värva på 1 år, vad krävs för att ledningen ska inse detta? Cuadrado 40 miljoner de är överpris, benatia 30 miljoner är överpris, eller reus 35 också överpris, men Vermaelen matthieu är köpt vid mellandagsrea, samtidigt som man vill lägga 60 miljoner på di Maria, eller koke, haha ja har verkligen inga ord för våran inkompetenta ledning!!!!!!!!!!!
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 19:18
Ursäkta språket men den här jävla SF appen suger röv. Vrf skickar den två inlägg hela tiden??
Barcelona Gabriel
2014-08-23 19:18
Barcelonistas Det är inte så lätt att ha koll på allt. Jag förstår, jag är lite överdriven också. Så fort jag har lite tid över och inte har något att göra så sättet jag på gamla Barça matcher och kan dra en hel dags marathon med matcher under vissa helger. Brorsan har nerladdat alla matcherna från trippelsäsongen, verkligen vartenda en från la liga, cdr och CL, därför mitt minne är så friskt från hur Marquez var den säsongen. Säsongen efteråt gick han dock ner sig en del, om det har o göra med att han aldrig riktigt klarade av att återhämta sig från den skada han drog på sig mot slutet av säsongen 08-09 vet jag inte, men Piqué hade ju vid den tiden hunnit slå ihop sig rätt så kraftig bredvid Puyol. Jag tror du tänker mer på säsongen 09-10 faktiskt, om du glömmer misstaget mot Chelsea.
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 19:14
B-laget ligger under nu. Det var väntat, dom har knappt kunnat få ihop 2-3 passningar tack vare osasunas presspel.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-23 19:14
Arsenal ägda haha grym match
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 19:11
Gabriel - stämmer Marquez var skadat rätt mycket den säsongen. Ja kanske har fel angående Marquez, jag minns inte riktigt. Minns bara att han gjorde ett misstag mot Chelsea. Sen la man ju inte märke till försvaret säsongen 08/09 då vi var för överlägsna. Men jag har ett minne av att han var dålig den säsongen vet inte Vrf. Just de Caceres glömde ja!
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 19:11
Gabriel - stämmer Marquez var skadat rätt mycket den säsongen. Ja kanske har fel angående Marquez, jag minns inte riktigt. Minns bara att han gjorde ett misstag mot Chelsea. Sen la man ju inte märke till försvaret säsongen 08/09 då vi var för överlägsna. Men jag har ett minne av att han var dålig den säsongen vet inte Vrf. Just de Caceres glömde ja!
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 19:07
Osasuna har börjat väldigt starkt! Vi kan förvänta oss att ungdomarna kommer att ha det väldigt svårt mot dom på bortaplan nu, speciellt nu när dom saknar en del viktiga viktiga spelare. Samtidigt som a-laget hade problemet mot dom med fullt manskap så kanske man inte ska skrika flopp ifall dom torskar idag.
2014-08-23 19:04
Förra streamen verkar inte funka, här kommer en ny till B-lagsmatchen.
Barcelona Gabriel
2014-08-23 18:51
Barcelonistas Nej, försvaret var absolut inte bra 07-08, men mycket av det har också att göra med att Marquez var skadad många gånger under säsongen och missade flera matcher. Så här står det på Marquez Wikipedia sida; "During the 2007–08 season, Márquez formed a partnership with new signing Gabriel Milito while captain Carles Puyol was out injured. However, constant injuries threw off his form. Márquez's success declined with the rest of the season leading Barcelona to end up in third place after a miserable second half where injuries lead to his contribution being negligible. Even so, new coach Pep Guardiola continued to rely on his contributions; with the departure of Ronaldinho, Márquez had become the last original signing of the Frank Rijkaard era to remain on the team." Säsongen efter köpte vi in 2 mittbackar, inte 1. Vi köpte Piqué och Caceres men jag har full förståelse till varför du glömde Caceres.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-23 18:48
GO Everton ...1-0 just nu fint nickmål
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 18:44
Gabriel - Puyol -Marquez-Milito hade vi som MB under katastrof säsongen 07/08. Du kan omöjligt påstå att försvaret var stabilt den säsongen? Inför den kommande säsongen så värvade vi bara 1 MB i Pique. så någon större skillnad var det knappast, skillnaden var dock att vi spelade som ett lag under Peps första säsong. Marquez låg på 20 + liga matcher säsongerna 07/08, samt 08/09.
Barcelona Gabriel
2014-08-23 18:43
Barcelonistas Når du skriver att "Marquez var en kona" så kan du knappast klandra mig för att jag går åt lite hårt mot dig? Marquez, Puyol och Piqué kanske fick turas om men Marquez och Puyol var utan tvekan Peps förstaval när det kom till de stora matcherna. Marquez spelade alltid i CL matcherna och han spelade också mot Madrid på Camp Nou när vi vann med 2-0. Hade han inte skadat sig mot Chelsea hade han spelat på Bernabeu mot Madrid också. Stora problem? Han hade en sekvens där han begick ett misstag som kunde ha resulterat i ett baklängesmål, som tur var räddade Valdes oss där men man kan knappast bedömma hela hans säsong baserat på ett misstag.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-23 18:36
Vampíro

Mathieu är inte Benatia, men det var en av ligans bästa mittbackar förra säsongen, och egentligen var det endast Godín och Miranda som överglänste honom. Att kalla honom för en medemåtta visar endast på hur lite du följde Valencia under förra säsongen.

Jag tycker egentligen inte att vår mittbacksuppsättningen är sämre än tidigare år med undantag från 08/09 och det har heller aldrig egentligen behövts såvida systemet fungerar som det ske med positionsspelet från våra mittfältare samt ett presspel som förutsätter att varenda spelare deltar.
Annons: