/spanien/barcelona/forum/4082.aspx/spanien/barcelona/forum/4082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
viccc
2014-08-21 14:31
Jag såg Jonathan Dos Santos spela en halvtimme för Villareal sist, han var riktigt bra och då har han varit borta 7 månader för sitt knä. Vi ger alltså bort honom som endå har fotboll i sig för att satsa på Roberto, fyfan säger jag bara. Skulle inte förvåna mig om han slår igenom denna säsongen
Barcelona B.BOSS
2014-08-21 14:28
Alves är kung. Han är klubblegendar bland de bästa vi någonsin har haft. Jag vill jätte gärna se honom jobba inom klubben i framtiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona SoM_Un
2014-08-21 14:04
alla som snackat skit om klubbens bästa högerback genom tiderna efter allt han gett oss. borde verkligen skämmas. vad skiljer oss från madridistas då? nada!

dani alves o xavi ska avsluta deras karriär i barca!!!
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-21 13:37
Det bästa av honom skall det vara självklart, och inte laget :-)
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-21 13:36
Alves: "I deserve respect at this club, I've played almost 300 games now. I needed to talk with Luis Enrique and he told me he counts on me" Alves: "I decided to stay. When things get difficult, I'm stronger. I have a contract until 2016, but I go year by year, this season is key" Alves stannar och han har kontrakt till 2016, kontraktet har då ett extra år till 2016 beroende på vissa variabler som han ska uppnå. Tror på Alves faktiskt, att Luis enrique kan få ut det bästa av laget!
Barcelona Corazon
2014-08-21 13:23
@Gio Style:

Demichelis? Mertesacker? Skrtel + Liverpools övriga? Pepe?
Kan ju säga att i varje fall jag föredrar Mathieu före alla dem.
Tvekar oxå i mångas fall när det kommer till vårt spelsystem.
Men ja jag hade inte sagt nej till många utav dem men samtidigt kan man inte komma ifrån det faktum att det är kollektivet som är det viktiga och att man kan visst vinna turneringar med Pique, Mathieu, Vermaelen och Bartra som mittbackar.[

håller med om dom 4 du räkna upp, men resten är över våra mittbackar.
Visst mathiue är jag också ganska nöjd med. Men han ska vara en backup till 2 första backar egentligen.
Barcelona Neymar11
2014-08-21 13:18
@barcastuff: Meade (lawyer): "Chelsea, Man City, Madrid and many others do the same as Barça. If FIFA is consistent, they should be punished too." [goal] Som jag sa igår, nu får vi se hur Perez och oljemiljardärnas vänner agerar
Barcelona Gio Style
2014-08-21 13:06
Corazon
Om du vänder på frågan och jämför vår anfallstrio med övriga topplag så har dem andra lagen i princip inte en enda spelare som hade gått in där.
Går inte att va bäst på varenda position, vår styrka har alltid varit offensiven och om vi får kollektivet att fungera kan det visst hålla hela vägen.
Barcelona Gio Style
2014-08-21 13:02
@Corazon:
Demichelis? Mertesacker? Skrtel + Liverpools övriga? Pepe? Kan ju säga att i varje fall jag föredrar Mathieu före alla dem. Tvekar oxå i mångas fall när det kommer till vårt spelsystem. Men ja jag hade inte sagt nej till många utav dem men samtidigt kan man inte komma ifrån det faktum att det är kollektivet som är det viktiga och att man kan visst vinna turneringar med Pique, Mathieu, Vermaelen och Bartra som mittbackar.
Barcelona Corazon
2014-08-21 12:49
@Blaugrana91:

berätta vad missa jag som va nytt?
Barcelona Corazon
2014-08-21 12:46
@Gio Style:

Vart enda namn är bättre och mer mittbackar än vad Barcas är/har hade inte sagt nej till en utav dom 10 namnen du räkna upp.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-21 12:38
Franz Beckenbauer sa att om Reus inte joinar Bayern så kommer han sticka till Real eller United. Fy fan vad det hade svidit att se honom i Real, usch. Hoppas vi värvar honom.
Barcelona Gio Style
2014-08-21 12:34
Världsklass mittbackar är det snack om... Real vann CL med Pepe och Ramos som är långt ifrån det han en gång var. Jag vet att Varane spelade finalen men Real kom dit med Pepe i elvan. Varane är bland dem största backtalangerna det medger jag men det är inte en av världens nu 5 bästa mittbackar som folk här skriker efter.

Bayern Munchen har Dante som är tredjeval i landslaget och Boateng som har sina brister.

Atletico vann ligan och kom tvåa med Godin och Miranda som mittbackar, 2 duktiga spelare men inga världsnamn inför säsongen och som fortfarande har ett relativt "lågt" rykte.

Manchester City har Kompany som är världsklass och Demichelis som inte behöver presenteras.

Liverpool använde sig utav Skrtel och en massa andra mittbackar bredvid honom som ingen (inte heller Skrtel) klassas som världsklass.

Chelsea har Terry och Cahill. Två duktiga PL-backar men inga WOW namn men är likväl kända för sin defensiv.

Dortmund har Hummels och Subotic, 2 försvare jag gillar men tänk på att de drogs med skador hela förra säsongen och krigade ändå tappert till kvartsfinal i CL.

Arsenal en duktig Kos och en bromskloss Mertesacker.

Ser ni mönstret?
Det är inget lag som har VÄRSTA mittbacksparet.
Det hela handlar om kollektivet.
Missförstå inte, jag hade mer än gärna tagit emot Varane, Boateng, Benatia, Hummels osv. Men det finns INGET som tyder på att man inte kan vinna alla turneringar med vår backlinje så det är bara att vänta och se.
Har en bra känsla när det kommer till storrökaren och jag hoppas att den är rätt ute.
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-21 12:23
westinho

Även Arsenal har lyckats inse till slut att det är spelare med kvalité som gäller om man vill slåss om titlarna. Så jag tycker det verkar fullt logiskt att dom inte är intresserade av kepsmakaren.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-21 12:23
Meade (lawyer): "We'll see if FIFA is serious about youth issue and punishes others too. If not, you could think they were after Barça."

Meade (lawyer): "Chelsea, Man City, Madrid and many others do the same as Barça. If FIFA is consistent, they should be punished too."
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-21 12:20
Douglas to Barcelona is done, €6m plus €2m in add-ons. Still unclear if he’ll stay another year at São Paulo or join immediately. [RafaHernández]

Trist som fan.
Förövrigt undrar jag varför Arsenal inte är ute efter Song när de är på jakt efter en DCM? De kan få honom billigt och han kan deras spel, borde vara ett givet köp kan jag tycka.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-21 11:40
[QUOTE=Corazon]asså det är skrämmande tyst just på. händer ingeting cuardado reus mm seriöst va planen att värva in dom som vi köpt? Så jävla dåligt... vi får helt enkelt acceptera ett ljummet Barca i 1-2 år [/QUOTE] Missat alla miljoner rykten om Reus och Cuadrado igår?
Barcelona Corazon
2014-08-21 11:31
asså det är skrämmande tyst just på. händer ingeting cuardado reus mm seriöst va planen att värva in dom som vi köpt?
Så jävla dåligt... vi får helt enkelt acceptera ett ljummet Barca i 1-2 år
Barcelona knoxxx
2014-08-21 10:54
Kan inte nog fascineras över vilket potentiellt mittfält/anfall vi kommer ha i framtiden. Den nya generationen talanger som huserar i La Masia är verkligen talangfull.

-------------Samper--------------------
--Rafinha------------Deniz Suarez--
-Adama----Halilovic-----Munir------

Jag menar, WOW. Om tre-fyra år kan detta vara verkligheten, och då lär även spelare som Busquets, Messi, Neymar osv förhoppningsvis vara kvar i klubben. Ser vi på den potentiella bänken har vi spelare som Deloufeu, Sandro osv…

Jag om någon är glad över transferförbudet, då dessa spelare kan få chansen.
Barcelona DM1982
2014-08-21 09:21
[QUOTE=Blåröde]Vet inte om jag sover halvt eller drömde samtidigt som jag skrollade igenom Twitter. Men läste jag att det här var ett LÅN på ett år? @barcastuff: Sao Paulo right back Douglas (24) will this week sign his contract at Barcelona. [sport] [/QUOTE] Tror att det handlar om att han ska köpas av Barcelona och sedan lånas ut igen till Sao Paolo under ett år.
Barcelona papillon
2014-08-21 09:01
Thierry Henry_

Du menar på fullaste allvar att alla 3 spelare på topp ska/bör spela alla matcher i ligan, CL, copa? Du har inte tänkt på att man kanske behöver vila och rotera? Du har inte tänkt på att det kan uppstå skador, formsvackor?
Du vill ha Balotelli men du har inte tänkt på att hans agent är Raiola?
Det kan var bra att tänka lite innan man "fördömer" en värvning.
Barcelona Neymar11
2014-08-21 08:27
Haha fan vad jag knäckte mig av skratt när jag såg att Neymar nominerade zuniga i ice-bucket challenge. Man måste älska hans personlighet
Barcelona Blåröde
2014-08-21 08:18
Vet inte om jag sover halvt eller drömde samtidigt som jag skrollade igenom Twitter. Men läste jag att det här var ett LÅN på ett år? @barcastuff: Sao Paulo right back Douglas (24) will this week sign his contract at Barcelona. [sport]
Barcelona El Conejito
2014-08-21 03:57
Barcelona El Conejito
2014-08-21 03:37
@Thierry Henry:
Hmm.. Personligen tycker jag att Vaermelen är för dålig för Barca, en bra säsong i arsenal för att sedan drabbas av skadeproblem och agera avbytare? Är det vad barca ska ha? Det är en för stor chansning för en klubb som Barca, och jag tror inte skadorna blir färre och att han blir bättre med åren, tvärtom. En klubb som Barca borde köpa en back som man vet levererar på högsta nivå, eller åtminstone har potential! Något jag varken ser i Mathieu eller Vaemelen. Självklart är det kul att vara optimistisk, men det är så tråkigt att man ska försöka ljuga för sig själv om att Vaermelen och Mathieu håller hög kvalitet och att dom ska klara av att vara säkra backar för Barca i ett och ett halvt år. Jag tror inte alls på det, det är dock bara min åsikt............. Kommmer vi verkligen kunna utmana om trippeln med medelmåttor? Just IDAG, IDAG är ingen av våra backar världsklass jämfört med vad dom andra storklubbarna i världen har, jag ber till gud att värvningsförbudet försvinner, annars kommer det se riktigt illa ut, om inte Bartra blir det alla hoppas på! Det skulle va drömmen!!!!!!!
Barcelona Thierry Henry
2014-08-21 03:25
El conejito//

Vaermelen och Mathieu kanske inte är dom stora namnen många här inne hoppats på. Men båda har hållt en hög nivå i flera år. Vaermelen har tom visat att han håller ren världskass när han är skadefri och i form. Vår backlinje ser bättre ut än på flera år. Det finns större namn där ute men jag tror inte det är så stor skillnad väl på plan. Kommer Vaermelen upp i den nivån ha visa i början av arsenal karriären eller om Mathieu är lika bra som han va i valencia så har vi en bra backlinje. Inte världens bästa. Men mer än tillräckligt så vi kan vinna allt vi ställer upp i.
Barcelona El Conejito
2014-08-21 03:11
Är jag den enda som känner att vi behöver en till mittback mer än allt annat? En pique som bara går neråt, 2 osäkra nyförvärv och en bartra som man inte riktigt vet hur det kommer gå för. Vi har alltså inte en enda stabil mittback, hur fan ska det här gå....
Barcelona Thierry Henry
2014-08-21 02:28
Nej tack till Reus. Vi har redan 3 fantastiska spelare längst fram. Ingen av dom 4 fantastiska fotbollspelarna förtjänar att riskera att hamna på bänken. Det vore oansvarsfullt och nästan rent utav äckligt att köpa Reus. Vi är inte $hitty eller Real som står och staplar fantastiska spelare på hög bara för vår egna girighets skull och ingen annan ska få dom. Låt Reus gå till någon klubb som behöver honom. Vi har redan dom kanske 3 bästa anfallarna i världen. Jag hade isf hellre sett att vi plocka in Balotelli och har honom på bänken. Han har fantastisk potencial och kostar bara drygt 180 miljoner. Kan spela på alla anfalls positionerna. Kan agera target men har även ett helt annat register. En chansing som bi kunnat ha råd med med dom 3 världsspelarna vi redan har längst fram
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-21 01:19
Barclasico Hoppas Barca köper honom redan nu och sen låter Dortmund låna honom till nästa år. Hade varit perfekt.
Barcelona Barclasico
2014-08-21 01:16
@Leo y Cesc:

Hoppas det stämmmer!
Annons: