/spanien/barcelona/forum/4081.aspx/spanien/barcelona/forum/4081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2015-03-05 06:44
@Rambla~:

Vad är "Kurt Zouma he's won more than you" en referens till?
Barcelona Lion24
2015-03-05 05:20
Jag tycker om Rafinha väldigt mycket. Jag anser att han är en man för framtiden och vill mer än gärna ha kvar honom i laget. Men jag tycker att vissa överdriver när dom säger att Rafinha var väldigt bra mot Villarreal ikväll (igår) och har haft en väldigt bra säsong. Rafinha har haft en bra säsong och ingenting mer. Han har inte varit så överdrivet bra som några vill få det till. Finns mycket som jag anser att Rafinha bör förbättra som första touchen, spelförståelsen i spelet utan boll. Men Rafinha ska ha dessa problem eftersom han är ung, det är logiskt och därför tror jag att Rafinha är en man för framtiden eftersom jag är säker på att han kommer förbättra de aspekterna.

Men samtidigt så bör vi vara försiktiga med honom. Det är hans första säsong i A-laget och även om det finns potential så ska vi inte ha bråttom med honom. Den här säsongen är en säsong för inlärning, både i spelet och med lagkamraterna. Det är ett perfekt tillfälle för Rafinha att lära sig av framförallt Xavi som kanske gör sin sista säsong i klubben. Som sagt, jag tycker om Rafinha väldigt mycket och ser stor potential i honom.

Annars var det en helt OK match. Inför matchen hade jag koncentration som den viktigaste ingrediensen och även om koncentrationen inte alltid var på top på några spelare så var vi betydligt effektivare än Villarreal som spelade bra och lite fulare än normalt. Vi var försiktiga av förklarliga skäl och hade stor tålamod i vårat spel vilket öppnade upp ytor så småningom för ett Villarreal som vi visste var mer desperata. Vi ville ha kontroll från minut 1, ha tålamod och låta ett mer desperat Villarreal slarva med ytor och vi lyckades.

Sen så tycker jag att det är en extremt tråkig behandling av Rakitic. Jag tror att Alves ''vilades'' inför den här matchen i och med historiken mellan Alves och fansen. Det var förmodligen för att Alves inte skulle tappa koncentrationen men när en spelare (Rakitic) är en STOR bidragande faktor till en klurig bortamatch så måste den spelaren spela nästa. Det är inte logiskt att man bänkar formstarka spelare eller spelare som gjort väldigt bra matcher. Det här tar på psyket mycket mer än vad vi tror. Lägg till självförtroendet.

Detta är FC Barcelona. Spelare ska kunna orka spela 3-4 matcher på 2 veckor. Nästa vecka har vi en hel vecka utan match och då finns tillfällen att inte köra hårt på spelarna. Det viktigaste är att spelarna inte tappar sin rytm och tempo när dom är i form. Nu väntar en hemma match mot Rayo på söndag och Rayo brukar alltid bjuda upp till dans. Brukar bli mycket mål, speciellt för våra spelare men är väldigt orolig över att vi ska spela klockan 12:00. Kommer inte ihåg sist vi gjorde det, man kan också säga att professionella spelare bör klara av det, vilket jag håller med om men en spelare måste också ha vana. Nu tvingas man att ändra tider på sömn, samling och förberedelser på ett helt annat sätt och det kan påverka 1 eller 2 spelare så spelarna måste vara på tå på den matchen också. Sen kommer en hel vecka utan match och om Lucho är så beroende av ''vila'' så har han ett ypperligt tillfälle att göra det.
Barcelona Treyh
2015-03-05 04:48
delete
Barcelona Treyh
2015-03-05 04:47
delete
Barcelona Treyh
2015-03-05 04:36
delete dubbelpost
Barcelona Treyh
2015-03-05 04:33
delete
Barcelona Treyh
2015-03-05 04:33
Jag börjar gillar Rafinha mer och mer. Han kan utmana och rycka förbi spelare med sin teknik och har en bra passningsfot, samtidigt som han är en grovjobbare. Rafinha går in i duellerna och springer alltid och ta defensiv ansvar.

Kolla länktips jag älskar den videon. Har du växt upp med en storebror som Thiago och får storstryk varje dag på fotbollsplan nog fan bli du härdad haha. Jag älskar Thiago. Men jag tror inte han kommer tillbaka till oss. Vi får hoppas på Rafinha. Det är fakta att oftast så är det den yngsta syskonen i familjen som bli mest framgångsrikt inom idrott. Vi får hoppas det att gäller Rafinha med =)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-05 02:51
Baha - Tres Amigos

dom kommer ju aldrig att acceptera det, sist vi skulle spela där så "renoverade" dom toaletterna. Undra vad perez ska renovera nu, straffpunkten kanske haha
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-05 02:43
Xavi och Iniesta har fötterna att skicka smörpassningar. Förstår inte varför de inte vågar slå bollarna mer. Det är Bara Messi som vågar ta avgörande passningarna bakom backlinjen, mellan backarna och på alla möjliga sätt. Bara om de vågade mer.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-03-05 02:33
Om Madrid accepterar att finalen kan spelas på Bernaleo, en dag måste vi acceptera desamma.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-05 02:09
Peshmerge - AS9

är det spikat att finalen spelas på bernaLeo?
2015-03-05 01:51
Barça have beaten Atlético, City and Villarreal away and Messi didn't score in those games. The importance of having Neymar and Suárez
Barcelona Cule4life
2015-03-05 01:43
Iniesta står på 0 assist och 0 mål i laliga, häpnadsväckande......
Barcelona grande jw
2015-03-05 01:36
Här är video på när Busquets stiger av planet ikväll. Givetvis svårt att döma men tycker verkligen inte han går så illa att han skulle vara borta flera veckor? Han går själv utan problem.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-03-05 01:27
Så jäkla gött att finalen spelas på Bernabeu. Bära upp pokalen där framför alla madridistas som Barcelonistas hade varit EXTRA gött. Vamooooos!
Barcelona Liatzo
2015-03-05 01:12
FreeYourMind: Jag förstår din poäng, men jag vet inte om jag är beredd att hålla med. Det får naturligtvis inte gå till överdrift, och därför är det viktigt att ha Puyoltyperna såsom Neymartyperna i en trupp. Men jag tolkar det mer som att avancemanget (trots att det "enbart" är en CdR-final) verkligen betyder något för spelarna och att man vill visa upp det för alla culés. Om det då tar sig uttryck via ett Instagraminlägg, so be it.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-05 00:56
Liatzo
Är kanske lite av old fashion av mig men jag personligen diggar inte sånt. Jag skulle vänta med sjunga olika låtar när man faktiskt har vunnit finalen. Då syftar jag inte på Cupen utan CL. Eller, eller om man vinner ligan. Då får de strippa, dansa och sjunga vilken låt de vill den kvällen/dagen.

Den här dansen är nog min favorit. Det var när vi vann CL mot Man U.
Barcelona FCB_Messi
2015-03-05 00:50
Hahaha kolla in Alves och neymar efter matchen idag . För jävla härliga asså.
Barcelona Liatzo
2015-03-05 00:49
Jag fullständigt älskar våra livsnjutare till forbollsspelare! Och med livsnjutare syftar jag givetvis på våra två brasilianska stjärnor Dani och Ney. Jag hoppas att ni har sett videon som Neymar lade upp på sitt Instagramkonto, där han och Dani sjunger med i Nicky Jams senaste dänga. Nicky Jam är likt Kevin Roldan en reggaetonartist. Dani Alves och Neymar firar alltså med reggaetonmusik efter att ha säkrat en finalplats i Copa del Rey, medan andra firar med reggaetonartister några timmar efter att åkt på en rejäl förnedring mot sina stadsrivaler. The irony... Hehe. Visca Barça!
2015-03-05 00:48
@Liunil Masse:

Visst blir man deppig. Ok, om han var 36-37 år. Man tänker ju har han hamnat i djup depression ? Om du frågar mig vad har lider så skulle jag säga han behöver personlig tränare som Messi och Ronaldo. Han behöver få upp speeden, kondition och spela enkelt som han brukar göra. Han lunkar ju på planen varje match. Nu pratar jag inte bara om den här matchen (Har inte sett den än, missade den) utan jag pratar om hela den här säsongen.

Vad har hänt med Iniesta???
Barcelona Mdawg
2015-03-05 00:47
Reaching Copa del Rey final most times: - Real Madrid 39 times (19 titles) - Barça 37 times (26 titles) - Athletic 37 times (23 titles) Lördag den 30 maj spelas finalen Det är den 8:e finalen mellan Barcelona och Athletic. Av de föregående 7 matcherna så har Barcelona gått segrande ur 5 av dessa och Athletic ur 2.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-05 00:41
Man e ju orolig för Iniesta alltså. Vad har hänt med karln? Går inte att känna igen min favoritspelare längre. Ska vi vinna titlar den här säsongen så måste han step it up big time. Enda matchen han där han varit ok var mot City och där kände man också att han kan så mycket mer.
2015-03-05 00:31
Missade matchen men hann se en ganska lång highlights.

Den där Pina som åkte på rött. Vilken äcklig spelare. Det är såna som honom borde få lika lång straff som Suarez fick. Snälla kolla igen tacklingen på Busi och Neymar. Jag blir ju galen..

Annars var det riktig kul att se Messi's djupledboll, Masken djupledsboll, och Xavi's inlägg. Det som fick mig le från öra till öra var hur Suarez sprang på djupet, slet sig loss från mittbacken, fintade målvakten och gjorde mål.

Om bara Neymar och Iniesta börja hitta formen igen vågar jag drömma.
Barcelona LeoMessi
2015-03-05 00:20
Jag har dissat Mathieu en hel del på sistone, det har inget med rökningen att göra för i ärlighetens namn så stör det mig inte om han tar en cigg i veckan. I början av säsongen så tyckte jag att han spelade väldigt bra om jag ska vara ärlig, han skötte sig galant och dom gångerna han spelade dåligt var som VB eller i en trebackslinje. Så länge han spelar som han gjorde i början så är jag nöjd med honom. Men på senare tid så har varit så klantig, om man kan säga så. Många gånger har han stått fel i positionsspelet och även stod för dom absolut sämsta brytningarna någonsin! Jag tror att han är inne i en liten svacka, för i början hade jag inget emot att se honom spela. Men nu känns han liten som en säkerhetsrisk, iaf just nu.
Barcelona Canaletes
2015-03-04 23:59
Highlights från matchen i HD från Copa del Rey kanalen Angående Mathieu så verkar man mest dissa honom pga att han röker, någon dålig match han gjorde (precis som alla gör) och ett korkat uttalande han gjorde om Messi vs. Luis Enrique... Fattar inte.
Barcelona II Barça II
2015-03-04 23:52
Märker att väldigt många här inne rå dissar Mathieu. Hur kommer det sig? Kan ni peka ut någon match där han har varit orsaken för förlust/poängtapp? Eller en situation där han har varit den direkta orsaken för ett insläppt mål? Eller handlar det endast om att han inte är en storstjärna? För mig har Mathieu skött sig väldigt bra, visst han är inte världens bästa mittback, men han är definitivt väldigt stabil. Förstår inte riktigt varför ni inte gillar honom. Eller har jag missat något?
Barcelona Junta Dimision
2015-03-04 23:50
Hoppas Aduriz tar med sin fina målform till mötet mot marängerna på lördag, sicken lirare!
Barcelona >The Reporter<
2015-03-04 23:45
Oscar de Marcos får inte spela i finalen då han är avstängd.
Barcelona Neymar11
2015-03-04 23:38
Som du säger ingen ville se skit matchen, därför lägger dom den på gratis kanalen medan dom mer sevärda matcherna visas på betalkanalerna
Barcelona Liunil Masse
2015-03-04 23:30
Kan någon förklara för mig varför TV6 återigen ska visa Real-Schalke? Ingen vill se den avgjorda skitmatchen Och har ni sett reklamen... "Vem kan stoppa Ronaldo?" HAHAHA asså för helvete.
Annons: