/spanien/barcelona/forum/408.aspx/spanien/barcelona/forum/408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA-més que un club
2017-03-12 15:59
Culés

därför har jag redan sagt upp det , för dyrt, för dryga dom som sitter i studion som sist.

Barcelona Culés
2017-03-12 15:53
Har dom aldrig försnack på viasat till matcherna eller? Fan vad kasst isf.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Eliot
2017-03-12 15:45
Inget kort idag Messi snälla , nästa söndag ses vi :)
Barcelona Barcadinho.
2017-03-12 15:43
@Soko:

Du är orolig att missa Messi när du ska på matchen...:P
Jag håller tummarna för din skull.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-03-12 15:43
Intressant att se om vi fortsätter med 3-3-1-3. I så fall måste det väl bli Denis och Arda på kanterna med Gomes, Roberto och Busquets på mitten. I försvaret går Roberto ner som högerback. I denna matchen gäller bara tre poäng. Jag förväntar mig inget finspel.
Barcelona DM1982
2017-03-12 15:23
Starting XI vs. Deportivo: Ter Stegen; Pique, Alba, Sergi, Macherano; Busquets, Arda, Denis, Gomes, Messi, Suarez.
Barcelona Soko
2017-03-12 14:58
Snälla Messi ingen varning idag. Ta den mot Valencia istället och missa Granada och det kommer du behöva med tanke på långs resor till Sydamerika och två tuffa matcher mot Chile och Bolivia.
Barcelona Nemesis 10
2017-03-12 14:34
Bilbao ser starka ut och vann komfortabelt borta mot Real Sociedad med 0-2.
Real möter dom nästa omgång och det känns som att det kan bli poängtapp där, hoppas :)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-03-12 13:56
Vill se denna elva idag :

__________________Terstegen__________________
______Roberto___Piqué____Mascherano__Alba
___________________Gomes___________________
____________Rakitic_________Iniesta__________
_______Messi_______Suarez________Arda_____

Gomes har sett bra ut på busquets position och här är det läge att ge han speltid, Ett alternativ till cl-matchen där Sergio är avstängd.
Rakitic har spelat upp sig på sistone trots några misstag..Bättre än Rafinha på avgörande passningar i sista tredjedelen (för övrigt inte med i truppen)
Arda ersätter Neymar i anfallet som har skadekänningar.
4 backslinje då vi inte alltid kan förlita på att presspelet är på topp, Samt ge alba speltid.

Iniesta behöver komma in i ordentlig matchform, ett byte runt min 60 till förmån för Denis, Umtiti hoppar in istället för Mascherano eller gomes beroende på prestation/gula kort.
Barcelona Andresito | 94:40
2017-03-12 13:51
Gol! Barça B kvitterar i 95e minuten
Barcelona Santiago Cazorla
2017-03-12 13:45
@Barclasico:

Domenech är ute och cyklar men bästa säsong på länge? 14/15? Den dominansen han visade upp i nästan varje stormatch den säsongen var helt galen. Kollar fortfarande om matcher från den säsongen på löpande hand och bara njuter.

Något sjukt var även att han stod för 92 lyckade dribblingar den säsongen i CL och då var motståndarna i slutspelen alltså City, PSG, Bayern och Juventus.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-03-12 13:18
Jag tror inte Chelsea kmr vara bra i CL. Conte är väldigt dålig i den turneringen åkte ut mot Galatasaray med Drogba i gruppspelet. Hazard är ingen spelare heller som lyfter sig i CL. I PL är de bra för de kör med en britt. Minns inte nu Diego Costas säsong med A madrid gjorde han många mål för dem efter gruppspelet? William, fabregas skriker inte CL vinnare direkt. Ska bli kul att se dem nästa år jag gillar kante är nog den jag ser kan vinna innan han slutar spela. Tror däremot Conte floppar likt hans förra säsonger. Det var Allegri som gjorde så samma lag spelade final året efter han gått.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-03-12 12:57
Nästa vecka blir mer eller mindre avgörande för ligan mest för vår del. Bilbao möter Real nästa vecka. Ett Bilbao som ser bättre ut på länge så kanske kan dem kryssa samtidigt som vi vinner då har vi guldläge i ligan men dock har Real Celta matchen i fikan. Kan Bilbao hjälpa oss så kanske vi kan skicka lite cash via swish så som en viss man gör (ONLY PEREZ). Vi måste ha enorm fokus nu på våra matcher. Vinner vi våra matcher så har vi vunnit ligan. Vi möter Valencia. Valencia vet man aldrig var man har dem, ena dagen vinner dem mot Real sedan kryssar man hemma mot Sporting Gijon. Så Valencia blir tufft så ingen underskattning där tack.
Barcelona Fuerza
2017-03-12 12:40
@Barclasico:

Hehe, Domenech. Han borde gömma sig eller byta identitet då han tillsammans med PSG stod för senaste decenniets största fiaskon inom fransk fotboll. Han tappade total kontroll över landslaget under VM 2010 och skämde ut sig likt sina spelare rejält. Efter fiaskot väger hans ord lättare än en fjäder men jag förstår att han vill göra sig själv relevant igen - men vi ser genom skitsnacket.
Barcelona Fuerza
2017-03-12 12:37
Illa av Di Maria att visa så lite respekt för landslagskamraterna Messi och Mascherano - två kuggar som tagit Di Maria till final i VM och Copa America. Edit: Nu är jag lite mer proper i mitt ordval, mod. Ber om ursäkt.
Barcelona DM1982
2017-03-12 12:23
Stream.
Barcelona DM1982
2017-03-12 12:23
Oturligt självmål i b-lagsmatchen, Barça B ligger under med 1-0.
Barcelona Cule4life
2017-03-12 11:46
Xaviesta.
Du missförstod mig lite här. Det handlar inte om spanska ligan vs PL lr att ja försöker ta ngt ifrån Sevilla som verkligen har visat sig vara bra i år.

Det jag menar mer om man tog dom största klubbarna som är på topp i år. Chelsea är bättre än Sevilla helt enkelt. Visst Sevilla gör fynd värvningar på löpande band men Chelsea kan likt Barca köpa en spelare för en miljard. Man leder PL överlägset. Tror mig jag avskyr Chelsea men det jag menar är att om Chelsea hade vart med hade varje motståndare varit en mardröms motståndare för alla lagen. Jag tror ingen av dom andra lagen hade jublat att möta galningen Conte med Chelsea som har ett bra lag iår.
Barcelona Barcelonistas
2017-03-12 11:35
"I hope that Real Madrid would eliminate Barcelona and win the Champions League"-Di Maria Haha Di Maria är helt förkrossad efter slakten på CN.
Barcelona the cameroonians
2017-03-12 11:04
Jordi Mboula är åter igen med i B-lagets matchtrupp idag! Gjorde ju debut förra helgen, fick 20 minuter och tackade för förtroendet med att assistera till kvitteringen. Även den hårfagre Marc Cucurella är med i truppen. Avspark 12.00, stream i länktips.
Barcelona Barclasico
2017-03-12 11:04
Domenech: "Messi is Barca’s worst player. Messi used to be magnificent, but not anymore, He is failing down and he can no longer keep up. Hur jävla efterbliven kan man vara? Det här är Messis bästa säsong på länge! Kids, dont do drugs!
Barcelona Soko
2017-03-12 08:09
Deportivo saknar Andone pga 5 kort, deras bästa anfallare ?
Guilherme, Mosquera, Kakuta och Moreno också missar matchen enligt flashscore. Okänt för mig om dessa är ordinarie dock.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-12 04:47
Kan inte fatta det än. All fotboll känns så ointressant nu. Har inte ens tänk på att vi spelar imorgon. Känns som att fotbollen tog slut i Onsdags. Är säker på att denna säsong kommer sluta bra. Vi kommer aldrig ge upp i en match. Detta kommer bli så viktigt mentalt. Våra spelare och motståndarna kommer nu förstå vad vi är kapabla till när vi ligger under. Vinst imorgon 0-4. Messi 2. Suarez 1. Denis 1
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-12 03:16
[QUOTE=Dûssel]Du skriver alltså "neys" var de verkligen så jobbigt att inte skriva hela efternamnet när du ändå var påväg ?.. jisses. [/QUOTE] Ja riktigt jobbigt. Förlåt om jag förstörde ditt liv.
Barcelona Dûssel
2017-03-12 02:56
@El Pistolero #9:

Du skriver alltså "neys" var de verkligen så jobbigt att inte skriva hela efternamnet när du ändå var påväg ?.. jisses.
Barcelona Nemesis 10
2017-03-12 02:19
Har kollat på Robertos mål ett antal gånger och märkte en liten detalj när Neymar ska slå det avgörande inlägget.
Som vi alla vet var Neymar otroligt kylig där, kan inte nämna någon annan spelare som hade skottfintat med sin starka fot för slå det perfekta inlägget med sin svaga fot i ett sånt pressat läge.

Men det jag la märke till och undrar ifall det var meningen eller inte är att precis när Neymar skottfintar med sin höger så droppar PSG i straffområdet,
tror ni att Neymar fintar hela PSG men meningen? För precis när han har gjort skottfinten så börjar PSG spelarna att gå upp med laget igen och när dom är på väg upp så kommer inlägget och ingen från PSG hinner droppa igen för att ta markeringar och där kommer Roberto helt fri och trycker dit den.

Innan tänkte jag bara att han skottfintade för att han blev pressad av en PSG spelare, men han kanske tänkte längre än så? Han kan ju trots allt slå inlägget med sin höger direkt även fast han blev lite pressad men då hade PSG enkelt kunna rensa den bollen för att dom var beredda på det.

Det är ju såna små detaljer som skiljer grymma spelare från världsklass spelare. Tänkte Neymar att PSG kommer missa markeringarna om han lurar dom att droppa ner med en skottfint några sekunder innan han slår inlägget med vänstern? Vilket geni drag i såna fall!
Vill inte byta samtalsämne eller nåt, utan gillar bara att diskutera just detaljer som blir avgörande.
2017-03-12 02:12
Neymar has missed a game around March 11th (his sister's birthday) for 3 straight years: 2014/15, 2015/16 (yellow card suspended) [as] Verkar som att det inte rör sig om någon skada, utan bara att han ska fira sin syrras födelsedag. Står säkert i hans kontrakt.
2017-03-12 01:17
Någon med bra info kring Neys skada? Bara liten skadekänning eller blir han borta en längre tid och i så fall hur länge?
Barcelona Junta Dimision
2017-03-12 01:09
Di Maria-situationen i en bättre vinkel, han verkar redan ha skjutit skottet innan kontakten med Mascherano.
Barcelona Reymar
2017-03-12 00:37
Angående matchen imorgon så har man knappt ens tänkt på den. Det har gått ett par dagar men jag kan fortfarande inte sluta tänka på matchen i onsdags, euforin och glädjen har jag aldrig tidigare upplevt och kommer förmodligen aldrig uppleva igen. Att få ha upplevt en sådan match där jag kände all form av olika känslor är fan bättre än titlar.
Annons: