/spanien/barcelona/forum/4078.aspx/spanien/barcelona/forum/4078.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-22 15:31
Gabriel Självklart ska man inte skippa att köpa världsklasspelare bara för att satsa på talanger. Som jag sa, in med Cuadrado eller Reus, men båda känns overkill. Visst ska man vara tillräckligt bra för att slå sig in i a-laget, inget ska ges gratis. Men vilken 19-åring kan ta tid av Messi, Neymar, Suarez, Reus och Cuadrado? Det jag tänker på är att Adama mycket väl kan bli lika bra som Cuadrado men då måste han först få speltid. Att då köpa in både Cuadrado och Reus för ett högt pris är som att döda chanserna för både Adama och Munir. Och skulle en av dom mot all förmodan ändå slå sig in i det anfallet så har vi antingen en missnöjd Reus eller Cuadrado som vill dra vidare, för jag kan verkligen inte se att någon av dom vill sitta på bänken till förmån av Munir. Och det vet vi ju av erfarenhet att det där är en stor förlustaffär när det kommer till vår klubb. Att anfallet är otroligt tunt just nu håller jag med dig om och jag hade gärna sett att någon av Cuadrado eller Reus kommer. Men båda två får jag för mycket galactico-vibbar av. Jag offrar hellre en del kvalité till förmån för talangerna just nu då det ger mig mer identitetskänsla (någon jag har saknat oerhört mycket senaste åren) och kan bli bra rent ekonomiskt också. Men men...Vi får se hur det blir helt enkelt :)
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-08-22 15:05
Att ni ens fortfarande snackar om Reus.. Han går till Bayern 100%, tyskar är ej kända att lämna Tyskland om de har chans att spela för Bayern
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-08-22 14:56
Tiki-Taka Kan bara instämma. Dessutom, hade de skyndakt på lite tidigare i somras, de visste om den stundande transferban som vi nu får, och inte dragit benen efter sig så hade han redan varit värvad vid det här laget. Det sägs de har en överenskommelse med Reus sedan mars/april. Istället för att vela runt med en omöjlig Koke eller Cuadrado hela sommaren. Problemet är väl tyvärr Lucho som inte vill ha Reus misstänker jag.
Barcelona Neymar11
2014-08-22 14:20
Det är väl självklart att Reus väljer Bayern framför Barcelona. Och jag är 90% säker på att han redan är klar för dom. Annars hade Bayern ledningen aldrig gått ut med hur mycket han kostar nästa säsong Dock en grej som gör mig irriterad. Tydligen så har vi inte råd med 40-50 miljoner € för cuadrado men vi har råd med 60 miljoner € Koke?!? Fuck logic Cuadrado är faktiskt den ende spelaren vi behöver, då han fyller så många funktioner.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-22 14:13
skänka*
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-22 14:12
Barcelona made enquiries for Dortmund attacker Marco Reus (25). The feeling is that he already has a deal with Bayern for next year. [md] Haha vilken k*kledning om detta stämmer! Vadå "feeling", som att säga att jag har en känsla av att det kommer att åska imorgon, det är något man inte kan veta på förhand, förrän incidenten händer. I detta läge måste man skita i Bayern och köra sitt eget jävla race, att övertyga honom att Barca är den rätta klubben och inte Bayern! Eller kanske zubi ska skönja bort honom i gåva!? En gentlemannamässig handling!? Skulle inte förvåna mig ett skit om det var så! Här är det bara att köra över Bayern så att han hamnar hos oss, det är affärer vi snackar, inte något j* vla byte av Pokémon kort!
Barcelona Barclasico
2014-08-22 14:01
Barcelona made enquiries for Dortmund attacker Marco Reus (25). The feeling is that he already has a deal with Bayern for next year. [md]
Barcelona Zyzz
2014-08-22 13:57
Det är en stukning grad 1 av 3. Lättaste typen av stukning alltså. Tror ändå han blir borta åtminstonne i helgens match.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-22 13:42
På officiella hemsidan står det att Neymar kunde avsluta träningen men kände av stukningen i efterhand. Det är bra tecken på att stukningen inte är så allvarligt som befarad, skulle han stuka foten och bli TVUNGEN och avsluta träningen då skulle vi få räkna med minst 1 månad. Vet det här av egen erfarenhet, spelat fotboll i 15 år. Fotbollsspelare stukar vristen ganska ofta och dom är mer "härdade" så läkningsprocessen tar inte lika lång tid som vanliga människor. Det här hände igår och vi får hoppas på att det är en lättare stukning, lite is och vila fram till lördag så ska han nog kunna spela söndagen. OM det är en lättare stukning.
Barcelona SoM_Un
2014-08-22 13:29
kan inte LE envisas som han gjorde med mathiue fan??? fan fan fan säg jag ska ha REUS ELR CUADRADO SNABBBBBT!
Barcelona Gabriel
2014-08-22 13:28
Mascherano Jag håller med dig om att ungarna bör ges förtroende men samtidigt kan vi inte lägga allt vårt hopp på la Masia heller. Vi vet inte hur länge Neymar blir borta nu, tänk om det blir 1 månad utan spel för honom, då står vi där helt plötsligt med ett, vad jag tycker, väldigt svagt anfall för att vara FC Barcelona. Messi är fortfarande inte sig själv och han har en bit att gå ifall han vill bli den spelaren han en gång i tiden var. Pedro är som en lightversion av den spelaren han en gång i tiden var och personligen räknar jag inte med honom. Suarez är avstängd och får inte lira förens 25 oktober. Rafinha är en otrolig talang och honom räknar jag med men han är inte direkt den spelaren jag känner att man ska förlita sig på i ett anfall. Iniesta ska spela på mittfältet och ingen annanstans. Munir har visat att han är en stor talang men man kan inte förvänta sig att han ska leverera vecka ut och vecka in med målproduktion redan nu. Låt oss vara ärliga, med Neymar skadad och Suarez avstängd så har vi ett otroligt svagt anfall. Pedro är i ärlighetens hårda sanning SKIT numera. There, I said it, han är helt bedrövligt dålig och om inget megastort händer i en rejäl förändring gällande honom så hoppas jag att han säljs nästa sommar (får vi sälja spelare eller gäller avstängningen även förbud mot det?) då jag inte alls räknar med honom. Det finns plats för både Reus och Cuadrado enligt mig. Reus kan dessutom axla Iniestas roll och rätt som det är tappar även Iniesta i kvalité då han inte blir yngre. Angående talangerna från La Masia så har jag alltid varit utav åsikten att om en talang är tillräckligt bra så kommer han att ta en plats i laget oavsett vad som händer. Det roliga är att jag minns när Neymar ryktades hit att det var vissa skribenter här inne som på fullaste allvar var emot det köpet pga att det skulle stå i vägen för Deulofeu. Allvarligt talat liksom? Är man tillräckligt bra så hindrar inte det där. När Messi kom in hade han Ronaldinho, Eto'o, Guily och Henke framför sig, men han var för bra för att petas. Är Adama och Munir tillräckligt bra så hittar man speltid för dem, period. Man kan inte undvika att köpa klass spelare för att ge plats åt talangerna i La Masia. Talangerna i La Masia ska bevisa att dom är tillräckligt bra för att slå sig in i laget och sedan får man göra en bedömning hur man vill gå tillväga. Men man kan inte bygga sin transferfilosofi skippa världsklass spelare bara för det, det är min åsikt. Är dem tillräckligt bra så klarar dem av det. Busquets flyttade på Yaya och han såldes tillslut. Det är så det måste fungera.
Barcelona Barcaholic
2014-08-22 13:24
Munir-Messi Rafinha Iniesta-Sergio-Rakitic Det ska inte vara några problem mot Elche med den uppställningen. Det är åtminstone så jag tror det kommer se ut på plan. Får hoppas att Neymar är tillbaka till andra omgången.
2014-08-22 13:14
papillon

Nej det där är inte fullt möjligt. Man U har också fans som brinner för klubben. Hur tror du dom hade tagit det? Den sitsen vill Man U nog inte sätta sig i.
2014-08-22 13:12
Gabriel

Om vi köper Cuadrado nu och Reus kommer nästa säsong. När tänkte du att Munir och Adama (och ev Dongou) ska få chansen med ett anfall bestående av Messi, Neymar, Suarez, Cuadrado, Reus och Pedro? Lägg till att tanken är att Deulofeu ska komma tillbaka nästa säsong också.

Min åsikt är att en av dom bör komma och att det räcker gott och väl, låt oss säga Cuadrado. Skulle det krisa med skador så måste vi våga ge ungdomarna chansen. Nu har vi en golden generation på väg upp och då anser jag att det är dumt att bredda hela truppen med massa dyra stjärnor när vi har spelare som kan ta det sista steget bara dom får chansen.
Barcelona papillon
2014-08-22 13:10
Varför inte komma överens med Man U. Låta Man U köpa Di maria och sen låna eller sälja direkt till Barca. Fullt möjligt?
Barcelona Gabriel
2014-08-22 12:41
Herregud vad irriterande att våra spelare går sönder så jäkla enkelt. Neymar måste verkligen ta sig en rejäl funderare gällande sin fysik, visserligen kan man inte rå för att man blir skadad men det kan inte heller fortsätta så här. Vi betalade rejält med pengar för honom och vi räknar med att få se honom få ut hela sin kapacitet sen här säsongen i klubben, skador kan inte då komma i vägen för det. Det är dags att klubben tar ett snack med honom och göra vad som krävs för att minska skadorna på honom. Nu är jag ingen expert inom området men något måste göras för så här kan det inte fortsätta. As irriterande, där förstördes min fredag! Ett anfall bestående av Messi, Rafinha och Munir mot Elche då. Knappast det man hade hoppats på! Öppna plånboken och köp Reus och Cuadrado illa kvickt! Det här är bara ett litet smakprov på vad som komma skall under säsongen. Den här gången var det Neymar, nästa gång är det Messis tur, man börjar vänja sig. Vi får inte köpa spelare på 18 månader efter detta fönstret, ska det se ut så här i 2 säsonger eller? Nej, det räcker, öppna den feta kassan och fixa in Cuadrado den här säsongen och köp Reus och låna ut honom till Dortmund om det är vad som krävs för att dem ska vilja sälja.
Barcelona Smogen
2014-08-22 12:41
Iniesta - Messi - Rafinha/Munir Xavu - Rakitic - Busquets Svårt att gissa hur LE tänker än så länge, men något sådant här eller tror ni Xavi petas igen?
Barcelona Neymar11
2014-08-22 12:31
Aja nu kommer väl munir få lira :), pedro missar väl matchen med
Barcelona B.BOSS
2014-08-22 12:31
Flytta upp Rafinha och Iniesta i anfallet och lira med Xavi och Rakitic i mittfältet och när det krisar är det bara att ta ut Xavi och spela Roberto med sin känsliga högerfot till trollspö att bjuda på magi vi aldrig skådat.
Barcelona Bàckis
2014-08-22 12:15
Sport är Sport, men jävlar vad jag hade njutit av att se Di Maria skriva på för Barca!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-22 12:13
Sport är enligt mig en pajas blaska som bara sprider rykten, utan någon sorts trovärdighet.
Barcelona Krabban94
2014-08-22 12:09
@DM1982:

Jå klart han ska få en ärlig chans tänkte det kunde varit lite roligt att se Ronaldinho leka med med honom bara. Sökte på han highlights så såg jag den videon, kul att se Ronaldinho också. Det är ju givetvis svårt att uppskatta exakt var han ligger, så han ska givetvis få en chans som de andra!

Ber om ursäkt för dålig humor!
Barcelona Barclasico
2014-08-22 12:03
Barcelona have sounded out Real Madrid about Angel di Maria (26), but they are not willing to talk. Barcelona wanted to pay 60M. [sport] Kan det verkligen stämma?
Barcelona DM1982
2014-08-22 11:46
[QUOTE=Krabban94]Vår nya högerback Lord Douglas! [/QUOTE] Är det inte lite orättvist för spelaren att bedömas när han blir bortgjord av Ronaldinho? Ramos blev uppsnurrad till läktaren hur många gånger som helst, som jämförelse. Jag känner inte till Douglas alls faktiskt men han ska få en ärlig chans när han spelar och inte bedömas av ett litet klipp på nätet.
Barcelona Krabban94
2014-08-22 11:41
Vår nya högerback Lord Douglas!
Barcelona LeoMessi
2014-08-22 11:37
Neymar lyckas aldrig vara skadad när han lirar för Brasilien men så fort han kommer till Barca så ska varenda led i kroppen på honom knäckas. Vad fan gör dom ens på träningarna? Kommer till exempel ihåg att iniesta och Fabregas åkte på härliga muskelskador titt som tätt men helt plötsligt så slutade dom bli skadebenägna. Dom får fan dela med sig av sina hemligheter.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-22 11:15
Behövs verkligen köpas in fler spelare.
Barcelona Zyzz
2014-08-22 11:14
Official: Neymar sprained his ankle in training today, it's not clear when he'll be able to train again #fcblive Vad fan är det här?!?!?!? Under TRÄNING dessutom! Han går ju sönder stup i kvarten. Han har ju knappt varit hel en enda match sedan han köptes förra sommaren. Man får ju ALDRIG se Messi och Neymar tillsammans i princip. Antingen är Neymar skadad eller också så är Messi skadad. Jävla glasspelare hela bunten i Barca. Kunde det inte ha varit Song... Pedro magsjuk, Deulofeu utlånad, Neymar skadad och Suarez avstängd...Världens bästa anfall blev plötsligt ett av de sämsta i Europa. Det är bara att hoppas att vi inte ligger allt för långt bakom Real efter de 4 första ligamatcherna, för det är väl ungefär så länge Neymar blir borta antar jag.
Barcelona Vampíro
2014-08-22 11:03
Official: Neymar sprained his ankle in training today, it's not clear when he'll be able to train again #fcblive F...
Barcelona Bàckis
2014-08-22 10:49
@Tiki-Taka:
Har för mig att transferförbudet inte gäller försäljningar, bara köp.
Annons: